Збірник задач екологічного та економічного змісту з математики

Про матеріал
В роботі розкриті можливості з формування в учнів відповідального ставлення до власного здоров’я, сприяння розвитку пізнавальних інтересів учнів, розширення їх кругозору, залучення до творчості, навчання застосовувати знання на практиці, пропагування здорового способу життя. Сприяє розширенню знань про навколишнє середовище, зумовлює потребу в учня займати активну життєву позицію щодо розв’язання проблеми “людина - довкілля», учить критично мислити, усвідомлювати місце свого «Я» в спільному домі, ім’я якому – планета Земля. Рекомендовано вчителям математики.
Перегляд файлу

МАРГАНЕЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Збірник задач екологічного та економічного змісту з математики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Марганець

2022

 

 

 

 

Автор: Губенко О.В.

 

 

 

 

 

ЗБІРНИК ЗАДАЧ ЕКОЛОГІЧНОГО ТА ЕКОНОМІЧНОГО ЗМІСТУ З МАТЕМАТИКИ.Марганець 2022, -

 

 

 

 

Збірник задач є результатом роботи вчителя математики Губенко О.В.

В роботі розкриті можливості з формування в учнів відповідального ставлення до власного здоров’я, сприяння розвитку пізнавальних інтересів учнів, розширення їх кругозору, залучення до творчості, навчання застосовувати знання на практиці, пропагування здорового способу життя. Сприяє розширенню знань про навколишнє середовище, зумовлює потребу в учня займати активну життєву позицію щодо розв’язання проблеми “людина - довкілля», учить критично мислити, усвідомлювати місце свого «Я» в спільному домі, ім’я якому – планета Земля. Рекомендовано вчителям  математики.


ВСТУП

 Сучасна освіта передбачає відродження національної гідності, патріотизму і громадянської позиції кожної людини, її самореалізацію в матеріальній і духовній сферах суспільного життя. Досягти цієї мети можна, забезпечивши школярів засвоєнням базових знань з предметів природничо-математичного циклу, та соціалізацію особистості.

 Важливе місце в громадянському вихованні посідає громадянська освіта. Це навчання, спрямоване на формування знань про права і обов'язки людини, соціально-політичної компетентності особистості у суспільній сфері, економічної освіченості і здатності керуватися відповідними знаннями в умовах кардинальної перебудови суспільства. Громадянське виховання поєднує в собі громадянську, політичну соціалізацію:, я – громадянин країни, і повинно виховуватись в людини ще з дошкільного віку.

 Школа ж покликана формувати громадянську свідомість учнів під час вивчення всіх навчальних предметів, і математики зокрема. Адже виховання особистості відбувається не тільки при виконанні самостійної роботи, розв'язуванні та конструюванні задач і вправ. Ставлячи дидактичну мету вчитель добирає завдання виховного змісту.

 В процесі вивчення математики велика увага приділяється економічному та екологічному вихованню учнів. На уроках та в позаурочний час вчитель формує уміння оперувати економічними категоріями: норма часу, норма виробітку, продуктивність праці, собівартість продукції, рентабельність, прибуток, якість продукції, а також виховує бережливість, учить оцінювати економічну ефективність технологічних процесів, аналізувати результати впровадження нових технологій.

 Під час розв'язування задач треба не лише формувати первинні знання екології та економіки, а й проводити бесіди виховного характеру, переконувати дітей, що екологічні та економічні знання дадуть змогу краще адаптуватися в умовах ринкових відносин, впровадження фермерства, нових форм господарювання.

 Наводимо приклади задач економічного та екологічного змісту, які носять елементи громадянського виховання. Розв'язування задач такого типу активізує пізнавальний інтерес учнів, дає додаткову інформацію щодо поєднання навчання з практикою сучасного господарювання, підвищує обізнаність учнів з практичними питаннями, сприяє їх підготовці до життя в умовах демократичного суспільства, виховує справжнього господаря землі.


ЗАДАЧІ ЕКОЛОГІЧНОГО ТА ЕКОНОМІЧНОГО ЗМІСТУ З МАТЕМАТИКИ

Натуральні числа.

1. На побутові потреби у місті за добу в середньому витрачається 250 л води. Вирахуйте, скільки витрачатиметься води за місяць (рік)?

2. Вторинна переробка 1 т паперу зберігає близько 30 000 л води і 6 т деревини. Підрахуйте, скільки збережеться води і деревини, якщо ви здасте 40 кг макулатури?

3. Щороку землі України втрачають близько 24 млн. т гумусу. Підрахуйте, скільки гумусу втрачається на території нашого сільськогосподарського кооперативу, якщо площа орних земель 1200 га? Площа орних земель України - 33 080 тис. га.

4. Якщо учень нашої школи збереже за чверть один зошит, країна збереже від вирубування 45 га лісу. Яка площа лісу буде збережена, якщо кожний учень за рік збереже 6 зошитів? У школі навчається 123 учні.

5. Учень правильно розв'язав 4 задачі та 3 приклади і разом одержав 11 балів. Скільки балів нараховувалось за правильно розв'язану задачу і правильно розв'язаний приклад, якщо задача оцінювалась на один бал більше, ніж приклад?

6. Запаси нафти в Україні - 125 млн. т. Розрахуйте, на скільки років вистачить цих ресурсів при умові, що їх щорічний видобуток становить 5 млн. т?

7. Собівартість 1 ц молока у місцевому сільськогосподарському кооперативі 40 грн. Заготівельна ціна молока 80 грн. За 1 ц. Який прибуток одержить кооператив, якщо ним за рік реалізовано 2500 т молока?

8. При закладанні силосу в бурти СКА "Байрактар" заощаджено на кожній тонні 3 грн. Якої економії досягнуто в СКА "Байрактар", якщо в буртах заготовлено 15 000 т силосу ?

9. Кращі доярки СКА "Байрактар" надоюють від кожної закріпленої за ними корови по 500 л молока при собівартості 40 грн. за один центнер. Визначити чистий доход, одержаний СКА "Байрактар" від продажу молока, яке надоїли кращі доярки, якщо закупівельна ціна молока, зданого першим сортом, становить 85 грн. за 1 ц.

10. Площа стін і дна каналу зрошувальної системи з прямокутним перерізом становить 6000 кв. м. Якими мають бути розміри перерізу, щоб об'єм води в каналі, довжина якого 1 км, був найбільшим?

11. Один гектар полезахисної смуги шириною 10м захищає поле площею 25-30 га та на кожному гектарі сприяє збільшенню врожаю на 3-4 ц. На скільки центнерів збільшиться врожай на всій захищеній площі?

12. Як зміниться кількість вуглекислого газу на кінець уроку, якщо в кімнаті 20 чоловік і кожен з них у середньому протягом однієї хвилини виділяє у процесі дихання 250 мл СО2.

13. У класі 10 лампочок по 100 Вт кожна. Якщо вони горітимуть марно 1 годину, то буде втрачено 1 кВт/год електроенергії. У нашому районі понад 420 класів. Чому дорівнюватимуть втрати електроенергії в межах району?

14. Сільські райони щорічно споживають 840 м3 води на одну людину Яка кількість води щорічно потрібна нашому селу, населення якого близько 3060 чоловік? Відповідь. 2570400 м3.

15. Шкільний квітник має форму прямокутника розмірами  4×20(м). Посередині учні 8 класу вирішили розбити прямокутний газон, площа якого становить четвертину площі всього квітника. Якої ширини була створена доріжка біля газону?  Відповідь. 1 м.

16. Щоб мати чисту воду в кожній оселі не обов’язково бурити свердловину, можна оберігати від забруднення запаси води за допомогою очисних споруд. В Україні є споруди, здатні очищати 5 млн. м3 води за добу. Скільки кубічних метрів води можуть очистити вони: а) за місяць; б) за рік? Відповідь. 150 млн. м3, 1800 млн. м3.

17. Обчислити, скільки кубічних метрів повітря очистять від автомобільних вихлопних газів 25 каштанів, посаджених уздовж дороги, якщо одне дерево очищає зону довжиною 100 м, шириною 12 м, висотою 10 м? Відповідь. 300000 м3.

18. Дуб вбирає 85 л води щодня, осика – 462 л за тиждень, а береза – 1800 л за 30 днів. Розмістити назви цих дерев у порядку збільшення кількості води, яку вони вбирають за один день. Відповідь. Береза, осика, дуб.

19. За одну годину роботи автомобільного двигуна спалюється 200 л кисню. Добова норма, необхідна для дихання однієї людини, - 80 л кисню. Скільки добових норм кисню спалюється щоденно майже 160 автомобілями жителів села Хролі під час поїздки на роботу  (Шлях займає 1 год.)?  Відповідь. 400.

20. Полічено, що над площею 1 км 2 зелених насаджень збирається пилу на 50 т менше, ніж над такою самою площею поля. На скільки менше пилу міститься над 10 га лісонасаджень, ніж над такою самою площею поля? Відповідь. 5 т.

21. На скільки дерев збільшиться наш сквер, якщо кожен учень школи посадить по два деревця? Відповідь. На 426 дерев

22. Дуже красиве дерево та корисне дерево акація (чому?) росте на території шкільного подвір’я. Дерево акації полили водою, і через 5 годин після полику вода піднялася на висоту 7м 70см. Обчисліть швидкість переміщення води в стовбурі акації. Відповідь. 154 см/год.

23. Обчисліть, скільки потрібно картоплі, щоб посадити її на шкільній ділянці, довжина якої 30 м, ширина 20 м, а на 1 а у середньому йде 40 кг картоплі. Відповідь. 240 кг.

24. У школі пошкоджено водопровідний кран. За 1 с з нього капає дві краплі води, а за 12 хв набігає повна склянка води. Скільки води втрачається за добу? За місяць? (Вважати, що 5 склянок води становить 1 л.). Що необхідно зробити, що уникнути цих витрат? Відповідь. 24 л, 720 л.

25. На скільки чоловік вистачило б води втраченої з попередньої задачі. Якщо за добу людина витрачає в середньому 100 л води? Відповідь. За місяць витрат вистачить на тиждень людині.

26. Після уроків у класах школи зібрано 1 кг паперового сміття. Якщо учні школи залишатимуть щодня таку кількість паперу, то скільки його пропаде за 190 навчальних днів у нашій школі? В 50 школах району? Яку площу лісу буде вирубано даремно, якщо для виробництва 1 т паперу потрібно приблизно 900 м² лісу? (Як можна використати паперові відходи, якщо вони вже є?). Відповідь. 190 кг, 171 м², 9500 кг, 8550 м².

27. В нашому ставку живуть бактерії, що, знаходячись в поживному середовищі, діляться навпіл кожні півгодини. Скільки бактерій утвориться з однієї через 10 год.? Відповідь. 1048576.

28. У Харківському районі налічується близько 14 500 штатних працівників. Якщо кожен працівник зекономить 1 кВт/год електроенергії, то скільки коштів буде зекономлено в нашому районі за рік? Скільки додаткової  продукції можна виробити завдяки економії, якщо 1 кВт/год електроенергії  витрачається для виробництва 40 кг цукру; 90 кг хліба?

29. Якщо не вимкнути протягом дня одну електричну лампочку потужністю 100 Вт, то втрати електроенергії за 10 год становитимуть 1 кВт. Скільки грошей витратить ваша сім’я даремно, якщо забути вимкнути одну лампочку потужністю 100 Вт, за місяць? За рік?

30. Для виробництва 40 кг цукру витрачається 1 кВт/год електроенергії. Скільки цукру додатково можна виробити, якщо кожен житель країни зекономить 1 кВт/год електроенергії? (Населення України становить близько 48 млн. чоловік). Відповідь. 1 200 000 кг

Звичайні дроби

1. Учні 8 класу посадили дерева на території школи. Серед них були берези, сосни та липи. Береза живе 250 років, сосна – у 2 рази довше, ніж сосна, а ялина – у 1 рази довше за липу. Скільки років живе сосна, липа, ялина? Відповідь. 600 р., 840 р, 1008 р.

2. В нашому ставу, незважаючи на забрудненість, розмножується і підростає риба. Сазан відкладає за літо 450 000 ікринок, лящ - від того, що сазан, а короп – в 1рази більше від того, що сазан і лящ разом. Скільки ікринок відкладає короп за літо в нашому ставу? Відповідь. 800 000 ікринок.

Десяткові дроби

1. Обчисліть, скільки енергії було витрачено при написанні контрольної роботи, враховуючи такі дані: під час писання на 1 кг маси людина витрачає 6,3 кДж на 1 год.

2. Маса консервної банки з білої бляхи становить 0, 0072 кг. На виготовлення цієї банки йде 1,6 г олова. Яку кількість заліза і олова можна дістати з кожних 100 млн. консервних банок, якщо у виробництво якщо у виробництво повернути, принаймні, половину ? (З кожної старої банки можна повернути половину затраченого на неї олова).

3. За одну хвилину двигун вантажного автомобіля "3ІЛ-130" в холостому режимі спалює 25 г палива. Скільки палива витратить він, якщо працюватиме в холостому режимі 0,5 год.; 1,5 год.?

4. Багато деревини і відходів її переробки йде на виробництво картону. із 3,4 куб. м лісових відходів виготовляють 1 т картону, що замінює 14 куб. м деревини, яка витрачається на виробництво тари. Скільки кубічних метрів деревини буде збережено, якщо для виготовлення картону використали 140 куб. м відходів?

5. Цівка води товщиною в сірник дає за добу втрату 480 л. Скільки води буде втрачено, якщо 100 чоловік не до кінця закрутять крани ? Скільком жителям вистачить цієї води на добу, якщо мінімум використання води для однієї людини 6 л?

6. До ферми потрібно підвести водопровід, довжина якого 167 м, Є труби, довжина яких 5 і 7 м. Скільки треба використати труб двох видів щоб була найменша кількість з'єднань ? (Труби доцільно не розрізувати)

7. На виготовлення 800 зошитів потрібно 68,8 кг паперу. Скільки паперу потрібно на виготовлення 1200 зошитів?

8. Скласти кошторис на ремонт класної кімнати, якщо потрібно побілити стіни і стелю, а також пофарбувати підлогу. Вартість побілки така: стіни - 0,03 грн. за 1 кв. м, стеля - 0,06 грн. за 1 кв. м, підлога - 1,03 грн. за 1 кв. м.

9. Засік у формі прямокутного паралелепіпеда має довжину 12 м і ширину 8 м. У цей засік насипано зерна до висоти 1,6 м. Для того, щоб визначити, скільки важить зерно в засіку, зробили ящик довжиною 0,5, шириною 0,5 м, висотою 0,4 м, наповнили зерном і зважили його. Скільки зерна в засіці, якщо в ящику вмістилося 80 кг зерна ?

10. Знайти виробіток трикорпусного плуга за 8 годин роботи, якщо швидкість трактора 5 км/год, захват одного корпусу 35 см, а непродуктивна втрата часу становить 0,1 всього витраченого часу. (Відповідь округлити з точністю до 0,1 га).

11. 100 куб. м повітря містить 21 куб. м кисню. Визначити об'єм кисню у  вашій класній кімнаті, довжина якої 8 м, ширина 6 м, висота 3,5 м.

12. Під час кладки цегляних стін із швів витискується розчин, який скріплює цеглу. Якщо цей розчин зібрати і використати повторно, то на кожному 1 куб. м кладки можна заощадити 200 куб. см розчину. Скільки гривень може зекономити за рахунок збирання розчину будівельна бригада, зробивши 5,2 тис. куб. м кладки ? (1 куб. м розчину коштує 105 грн.).

13. Внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС забруднено 6,6 млн. га сільськогосподарських угідь. Встановіть частку цих земель від площі сільськогосподарських угідь України, що дорівнює 41 854 тис. га.

14. Хімічне прополювання 1 га посівів кукурудзи тракторним обприскувачем коштує 4 грн. 80 коп., а прополювання вручну - 21 грн. ЗО коп. Скільки гривень заощадить агрофірма, замінивши прополювання кукурудзи вручну - хімічним, на площі 1200 га ?

15. Загальна площа сільськогосподарських угідь місцевого кооперативу близько 2000 га. Встановіть, скільки землі припадає на кожного жителя га. Встановіть, скільки землі припадає на кожного жителя села Матюші, якщо кількість населення 1370 чоловік ?

16. Площа посівних земель нашого СКА "Байрактар", відведена під зернові культури, становить 840 га. Третя частина цієї площі зайнята під посів озимої пшениці, решта порівну розділена між посівом ячменю і кукурудзи. Через використання посівного матеріалу з певним вмістом мікропошкоджень втрати озимої пшениці становлять 2,5 ц з одного гектара, втрати ячменю і кукурудзи - 1,4 та 2,3 ц з одного гектара відповідно. Визначити загальні втрати врожаю зернових культур.

17. На одному квадратному метрі поля, на якому збирали пшеницю, втрачено 2 колоски. В одному колоску 12 зернин (маса однієї зернини становить 0,5 г). Які втрати зерна, якщо площа поля, засіяного пшеницею, становить 500 га ? Яка частина врожаю втрачена, якщо врожайність дорівнює 56,5 ц пшениці з одного гектара ?

18. Витрата корму на кожну бджолину сім'ю в грудні становить 850 г, в січні - на 200 г більше, ніж у грудні, у лютому на 310 г більше, ніж у січні, а в березні на 1 кг 700 г більше, ніж у грудні. Скільки меду потрібно для годівлі однієї бджолиної сім'ї на 4 місяці?

19. Фермерське господарство з площі 500 га зібрало 56,6 ц пшениці з кожного гектара, кукурудзи з площі 60 га по 60 ц з гектара, а гречки з площі 40 га по 15 ц зерна. Скільки всього зерна зібрало господарство?

20. Переробка однієї тонни макулатури дає можливість зекономити 4 куб. м деревини, електроенергії на 2,5 грн., технічної пари на 2,7 грн. Скільки буде зекономлено згаданих матеріалів у результаті переробки 500,5 т макулатури?

21. У класі 9 лампочок по 100 Вт кожна. Якщо вони марно горітимуть             1 годину, то буде втрачено 0,9 кВ/год. електроенергії. В нашій школі 10 класних кімнат. Чому дорівнюватимуть втрати електроенергії за 2 години непродуктивної роботи лампочок ? Скільки додатково грошей потрібно заплатити, якщо 1 кВ/год. коштує 14,4 коп. ?

22. Сільськогосподарський кооператив виділив під кормові культури 100 га поля, вирішивши використати цю землю під посіви кукурудзи і люцерни. Як розподілити площу між цими культурами, якщо врожайність кукурудзи на силос 500 ц/га, а люцерни 360 ц з 1 га, щоб зібрати 4160 т ? Яка площа може бути засіяна кукурудзою ?

23. У процесі росту сосна вбирає з повітря 1,84 т вуглекислоти, із землі 0,55 т води і 0,03 т мінеральних речовин, а виділяє в повітря 1,42 т кисню. На скільки збільшується маса сосни? Відповідь. На 1 т.

24. Лежачи спокійно, людина вдихає 15 л кисню за 1 год., коли читає книжку мовчки – в 1,16 рази більше, а коли читає вголос – в 1,48 рази більше ніж лежачи. Скільки кисню вдихають учні 8 – го класу за 1 год., якщо14 учнів люблять читати книжки мовчки, а 14 – вголос. Відповідь. 243,6 л, 310,8 л.

25. Блискавка рухається від хмари до землі зі швидкістю 100 км/с. Грозова хмара знаходиться на висоті 2570 м. Скільки часу рухатиметься блискавка до землі? Відповідь. 0,0257 с.

26. Людина робить  за 1 хв 15 видихів, забираючи 0,55 л повітря за кожний вдих. Яку масу повітря вона вдихає за 1 год.? Яку масу повітря вдихають 28 учнів 8 класу за урок контрольної роботи з алгебри, якщо маса 1 л дорівнює 1,3 г? Відповідь. 10,73 г.

27. За нормою на кожного учня в класі повинно припадати не менш як 4,5 м³ повітря. Чи можна розмістити  учнів 8 класу в кабінеті, довжина якого 9 м, ширина менша від довжини в 1,5 рази, а висота в 2 рази менша від ширини? Відповідь.162м³, 36 чоловік.

28. 1 кВт/год електроенергії коштує 15,6 к. Якщо кожен учень щотижня зекономить 1 кВт/год електроенергії, то скільки коштів заощадить наш клас за тиждень? За рік? Усі учні нашої школи за тиждень? За рік?

29. Автомобілі дістають енергію для руху від згоряння суміші бензину з киснем, що є в повітрі. Для згоряння 1 кг бензину потрібно 3,46 кг кисню. 1кг повітря містить 0,21 кг кисню, маса 1 л бензину – 0,75 кг, а 1 м³ повітря – 1,29 кг. Скільки кубічних метрів повітря використовує автомобіль для згоряння 1 л бензину? Відповідь. 9,579 м

30. У 100 г чорної смородини міститься майже 250 мг вітаміну С (1 мг = 0,001 г). Визначте вміст вітаміну С в грамах у 1 кг чорної смородини. Скільки добових доз вітаміну С  для дорослої людини замінює 1 кг чорної смородини, якщо 1 добова доза 0,05 г? Відповідь. 50.

31. Учень 7 – го класу за 5 днів з’їдає 1,2 кг яблук. Скільки днів йому потрібно, щоб з’їсти 24 кг яблук? Відповідь. 100 днів.

32. Маса вітаміну Е, щоденно необхідна людині, становить 0,25 маси вітаміну С. Яка добова потреба у вітаміні Е, якщо вітаміну С людина повинна вживати в день 60 мг? Відповідь. 15 мг.

Рівняння, масштаб

1. Садити фруктові сади рекомендовано так, щоб кількість яблунь, груш і кісточкових дерев відносились як 10:3:7. Скільки яблунь, груш і кісточкових дерев вам потрібно закупити для посадки дерев на прямокутній ділянці розміром 95 х 60 м.

2. Норма висіву ярої пшениці 0,18 т на 1 га. Скільки пшениці потрібно буде для засіву прямокутної ділянки, розмір якої на плані з масштабом 1:10 000 дорівнюють 10см х 8см?

3. Під час екологічної толоки учні школи посадили 88 берізок. На першій ділянці посадили в 3 рази більше саджанців, ніж на другій. Скільки дерев посадили на кожній ділянці? Відповідь. 66 берізок, 22 берізки.

4. Щоб яр не збільшувався, його необхідно засадити деревами. Учні 8 класу посадили восени 26 дерев, а навесні ще запланували посадити на ½ цієї кількості більше. Скільки всього саджанців буде посаджено навколо яру? Відповідь. 65 дерев.

5. За класом закріплена клумба, на якій навесні посадили три кущі троянд. До кінця навчальної практики на них розквітло 15 троянд. Коли на одному кущі розквітло ще 3 троянди, то на всіх кущах троянд стало порівну. Скільки троянд було спочатку на кожному кущі? Відповідь. 3; 6; 6.

6. Щоб побудувати навколо дослідної ділянки, яка має форму квадрата, огорожу, уздовж кожної сторони треба встановити 10 стовпчиків. Скільки всього потрібно стовпчиків? Відповідь. 36 стовпчиків.

Відсотки

1. Концентрацією розчину називається відношення кількості розчиненої речовини до кількості розчину. У 2 л води розчинено 40 г солі. Знайдіть ості розчину. У 2 л води розчинено 40 г солі. Знайдіть концентрацію розчину.

2. Якщо зерно повної стиглості залишити на полі протягом 5 днів, то з кожним днем втрачатиметься 1% зерна. Визначити можливі втрати урожаю зерна з поля площею 200 га за 5 днів, коли урожайність дорівнює 50 ц з гектара.

3. Одна 100-ватна лампочка дає на 20 % більше світла, ніж дві 60-ватні. Підрахуйте, скільки заощадиться електроенергії, якщо вдома ви поміняєте лампочки в люстрах?

4. Норма намолоту пшениці комбайнера у жнива 2000 року за один робочий день становила 40 т пшениці, а поденна оплата 30 грн. За перевиконання норми виробітку комбайнер отримував додаткову оплату 50 % за кожну тонну намолоченого зерна. Скільки гривень становить додаткова оплата комбайнера, якщо за 15 робочих днів він намолотив 780 т?

5. Кількість великої рогатої худоби на протязі трьох років змінювалась так: 1998 р. - 1750 голів, 1999 р. -1813 голів, 2000 р. - 1820 голів. Виразити у відсотках річний приріст поголів'я худоби і побудувати стовпчасту діаграму.

6. Добовий приріст теляти в середньому 750 г. Якщо кожної доби до його корму додавати 200 г кормових дріжджів, то приріст його маси буде на 23% більший від звичайного. Який приріст маси за рахунок додавання кормових дріжджів дасть стадо телят в 300 голів протягом п'яти місяців?

7. Природна втрата зерна при зберіганні його протягом 3-6 місяців в елеваторі становить 0,08%, на складі насипом - 0,12%, на площадці - 0,18%. Визначити втрати при зберіганні 100 т зерна в кожному із зазначених місць. Скільки зерна буде втрачено при зберіганні на складі і на площадці окремо порівняно із втратами на елеваторі?

8. За планом підприємство мало щомісяця витрачати по 1500 т вугілля. Завдяки режиму економії заощаджено 3 % місячної норми вугілля, причому 40 % заощадженої суми витрачено на премії робітників, а решту - на фонд підприємства. Який доход підприємства за рахунок економії палива, якщо 1 т вугілля коштує 180 грн.?

9. Із загального обсягу вод, що скидається у природні водойми, найбільшу частку неочищених вод має м. Київ - 60 %. Встановіть обсяг цих вод, якщо загальний об'єм - 8915 млн. куб. м.

10. Добовий приріст маси телят становить в середньому 500 г. Якщо кожної доби до його корму додавати 200 г концентратів, то приріст маси збільшиться на 15 % від звичайного. Який приріст маси телят за рахунок додавання концентратів дадуть телята протягом 6 місяців, якщо їх 600 голів?

11. Щоб виготовити 1 т паперу, потрібно витратити 5 куб. м ділової деревини. Школярі зібрали 2 т макулатури, з якої можна одержати 75 % чистого паперу. Скільки куб. м деревини буде заощаджено й скільки га лісу збережено від вирубування, якщо запас ділової деревини на 1 га становить 130 куб. м?

12. За 1999 рік одержано 759 тис. гривень прибутку. Від тваринництва 37,6%, вирощування зернових 12,6%, цукрових буряків - 43%, решту від вирощування інших видів. Визначити прибуток від кожної галузі.

13. Знайдіть площу підлоги і площу всіх вікон (світлову площу). Скільки підлоги і площу всіх вікон (світлову площу). Скільки відсотків становить світлова площа відносно площі підлоги ? Чи відповідає це санітарній нормі, якщо санітарна норма становить 55% ?

14. При відгодівлі свиней цілим, крупно-розмеленим і дрібно розмеленим зерном засвоюється 60 %, 80 % і 85 % поживних речовин, які є в кормах.  Яку кількість крупно-розмеленого або дрібно-розмеленого зерна можуть замінити 34 кг цілого зерна?

15. Оператори машинного доїння місцевого господарства надоюють за рік по  160 т молока від закріплених за ними корів. Реалізаційна ціна за один літр молока становить 64 коп. За надоєне молоко кожний з них отримує 2 % додаткової оплати. Скільки грошей додаткової оплати одержить оператор за надоєне молоко?

16. При проходженні через лісову смугу швидкість вітру зменшується на 30-40%. Визначити швидкість вітру у відкритому степу, якщо в районі лісової смуги вона дорівнює 4,2 м за секунду. Чи переноситиме цей вітер у відкритому степу середньої величини пісок, якщо для перенесення піску достатня швидкість вітру 5-7 м за секунду?

17. Господарство намітило план розширення посівних площ і впровадження нової сівозміни. До виконання плану зернові культури становили 80 % усіх посівів, кормові - 14 %; під технічні культури відведено 250 га, а під картоплю і овочеві культури 20 га. Після виконання плану зернові культури повинні становити 70 % усіх посівів, кормові (з горохом) 20 %; технічні культури займатимуть 550 га, а картопля і овочеві культури – 45 га. Визначити посівні площі кожного виду культур до виконання і після виконання плану.

18. Навесні на території школи учні 8 класу повинні були посадити 16 дерев. Вони перевиконали план на 25%. Скільки дерев було посаджено? Відповідь. 20 дерев.

19. Навколо нашого села існують місця, які постійно зменшують кількість кисню, що так необхідний людині для дихання. Наша атмосфера містить 70% азоту, 2% вуглекислого газу, 9% домішок. Визначте відсотковий вміст кисню в повітрі. Відповідь. 9%.

20. Навесні учні нашої школи під час проведення акції «Посади дерево» посадили 60 саджанців. Та, незважаючи на догляд за ними, прийнялись не всі деревця. Їх було 48. Який процент саджанців прижився і буде очищати повітря в нашому селі? Відповідь. 80%.

21. В школі часто відключають воду. Тому, з метою одержання екологічно чистої води для школи, необхідно пробурити свердловину. За перші 100 м треба заплатити 800 грн, а за кожні наступні 100 м на 10% більше, ніж за попередні. Скільки грошей школа має заплатити бригаді бурильників за 600 – метрову свердловину? Відповідь. 6172,488 грн.

22. Під час роботи на пришкільній ділянці учні 8 класу посіяли моркву і чекали перших сходів. Коли пройшло 9 днів, залишилось чекати ще 6. Скільки відсотків нам ще залишилось чекати? Відповідь. 40%.

23. Кімнатні рослини здатні протягом 24 год поглинути до 87% шкідливих речовин з повітря. Яка частина шкідливих речовин залишається в повітрі? Як можна ще зменшити їх кількість? Відповідь. 13%

24. Заощаджуйте всюди енергію! Пам’ятайте, що одна лампочка на 100 Вт дає на 20% більше світла, ніж дві на 60 Вт. Як зміниться освітленість  кабінету математики, якщо люстри в ньому містять 18 лампочок? Чи досить для поліпшення освітленості та економії фінансування, якщо в кожну люстру буде поставлена тільки одна лампочка на 100 Вт? Відповідь. 180%, так 120%.

25. Маса рюкзака з підручниками учнів молодших класів повинна становити  маси тіла дитини (згідно з санітарними нормами). Знайдіть масу свого рюкзака. Чи дотримано санітарну норму?

26. При диханні через ніс затримується пилу на 60% більше, ніж при диханні через рот. У скільки разів при диханні через ніс затримується пилу більше ніж при диханні через рот. Відповідь. В 1,6 раз.

27. Щоб полити посаджені кущики калини необхідно принести 12 відер води. Роман приніс 6 відер, Володя –3. Скільки відсотків відер води ще залишилось принести? Розв’яжи задачу двома способами. Відповідь. 25%.

28. Група дослідників, під час роботи над екологічним проектом, запропонувала економити електроенергію для роботи майстерні. Один із учнів запропонував зменшити витрати енергії на 30%, другий на 50%, а третій на 20%. Вирішили застосувати всі три пропозиції. Можна подумати, що майстерня зовсім не буде витрачати електроенергії. Чи це так? Відповідь. Ні.

29. На лісовій ділянці приріст деревини за рік становить 10 %. Яка кількість деревини буде на ділянці через 6 років, якщо початкова кількість деревини становить 20 000 м³? Відповідь. 35 431,22 м³.

30. В середньому житель нашого села проживає 64 роки. За статистикою 8% з них ми проживаємо за рахунок медицини. На скільки років лікарі подовжують життя? Відповідь. На 5,12 роки.

31. В 2007 році на гасіння пожеж було затрачено 99 224 грн., а в 2008 році–74418 грн. На скільки відсотків зменшились затрати грошей? Відповідь. На 25%.

32. Викиди з усіх виробничих об’єктів, що знаходяться  в місті Харкові та передмісті, забруднюють атмосферу де ми проживаємо, в 2007 році склали 8065 тис. тонн. Після очищення в спеціальних очисних спорудах викиди склали 18,4%. Скільки тонн речовин, що забруднюють, вийшло в атмосферу без очистки? Відповідь. 6 581,04 тис. тонн.

Побудувати діаграму.

1. Суходіл займає 59 %, вода займає 71 %, земної поверхні. У північній півкулі суходіл займає 39 %, вода - 61 % поверхні, а в південній півкулі суходіл займає 19%, вода - 81 % поверхні. Знайти площу, яку займає суходіл і вода на земній кулі та окремо в кожній півкулі, якщо поверхня земної кулі наближено дорівнює 510 млн. кв. м. Побудуйте три секторні діаграми, використовуючи транспортир.

2. Посівні площі в місцевому господарстві розподілені так: вся посівна площа, га - 2000; зернові культури, га - 900; технічні культури, га - 370; кормові культури, га - 723. Скільки відсотків становила кожна культура до всієї посівної площі ? Побудуйте секторну діаграму.

3. Пропонуємо згадати назви дерев, кущів, які ростуть на території села, і розв’язати задачу. Тривалість життя дуба становить 1500 років, липи – 800, сосни – 450 років, ялини – 350, берези – 150, верби – 100 років. Побудувати діаграму тривалості життя цих дерев.

4. Учнями школи було висаджено  тополі, верби та дуби. Тополя може вирости висотою 85 метрів, верба – на 14 метрів нижче, ніж тополя, а дуб – на 27 метрів вища, ніж верба. Побудуйте діаграму висот дерев, що ми посадили.

5. Для роботи на пришкільній ділянці учні отримали наступні результати. Рослини під час росту активно забирають з ґрунту азот. Якщо цей процес не контролювати і не вносити азотні добрива, то дуже швидко ґрунти виснажуються. Побудуйте стовпчасту діаграму використання рослинами азоту з ґрунту, якщо: жито озиме потребує 31 кг, пшениця озима – 37 кг, льон – 80 кг, картопля – 6,2 кг азоту. Умова задачі допоможе визначити, яку культуру після збору врожаю треба висівати наступного року на дану площу, щоб зберегти родючість ґрунту і економно використати добрива.

Відношення і пропорції

1. Учні 8 класу зібрали 260 кг макулатури. А відомо, що 20 кг макулатури зберігають одне дерево. Скільки дерев зберегли учні 8 класу? Відповідь. 13 дерев.

2. 1 м3 неочищених стічних вод забруднює в середньому 50 м3 чистої води. Скільки води щодоби оберігатиметься від забруднення, якщо протягом цього часу споруди очищатимуть води 1,2 тис. м3. Відповідь. 24 000 м3

3. 200 чоловік видихають 2 кг вуглекислого газу за годину, його може поглинути 1 га лісу. Скільки гектарів лісу повинно рости біля нашої школи, якщо в ній приблизно 250 учнів, вчителів та технічних працівників разом? Відповідь. 1,25 га

4. На водоочисній станції для очищення води застосовують хлорне вапно. Яка кількість хлорного вапна необхідна для хлорування 1000 м3 води, якщо на 1000 см3 води треба 0,001 г хлору? Відповідь. 1 кг.

5. Мінімальний, необхідний 12 – літньому школяреві, об’єм молочних продуктів відноситься до всього об’єму рідини, що він випиває за день, як 3:20. Скільки молока, кефіру або ряжанки повинен випивати восьмикласник, якщо всього в його денний раціон входить 2 л рідини? Відповідь. 0,3 л.

6. Маса вітаміну С, щоденно необхідна людині, відноситься до маси вітаміну Е як 4:1. Яка добова потреба у вітаміні Е, якщо вітаміну С людина повинна вживати в день 60 мг? Відповідь. 15 мг.

7. Співвідношення в раціоні маси ковбас і сосисок до маси м’яса і риби повинне бути не більше ніж 2:5. Скільки грамів ковбасних виробів за тиждень не нашкодять здоров’ю, якщо всього за тиждень школяр з’їдає 2,1 кг м’ясних, рибних і ковбасних блюд? Відповідь. 0,84 кг.



Висновок

Уміння вчити – це все – таки мистецтво, таке ж мистецтво, як добре грати на скрипці або роялі, добре малювати картини, бути гарним фрезерувальником або токарем. А важливий показник педагогічної майстерності, на мою думку, - це пошук нових шляхів підходу до дітей, уміння впливати на них. Світ навколо нас створений бездоганно. Півтора мільйона видів живих організмів існують у природі. У кожний організм закладено початок життя, але умовою його розвитку і вдосконалення є навколишнє середовище. Та на Землі порушено планетарно – космічний закон, за яким існують живі організми, кількість їх катастрофічно зменшується. Нині один тваринний вид зникає щороку, а рослинний щогодини. До цього призвели конфлікти людини з природою. Робота з формування в учнів відповідального ставлення до власного здоров’я сприяє розвитку пізнавальних інтересів учнів, розширює їх кругозір, залучає до творчості, навчає застосовувати знання на практиці, пропагує здоровий спосіб життя. Розв’язуючи запропоновані вам задачі, проводячи бесіди про економію і бережливість на уроках математики, ми вносимо свою частку у справу виховання цивілізованого господаря.

 Сподіваюсь, що знання, які ви, шановні читачі, здобуваєте на уроках математики, допоможуть вам у майбутньому покращити екологічну ситуацію в Україні і в цілому світі.


ЛІТЕРАТУРА

Список використаної літератури

1. Апраксина О.А. Позакласна робота в школі, К., Освіта 2007. – 130 с.

2. Арчажникова Л.Г. Теорія і методика виховання. Програма для вищих педагогічних учбових закладів - Ужгород, 1991. 309.С.

3. Смирнов С.Д. Педагогіка і психологія вищої освіти. — К.; Альма матер; 2004. — 271 с.

4. Губко О.Т., Руденко Ю.Д., Кузь В.Г. "Українська козацька педагогіка і духовність", Умань, 2005 .

5.  Грушевський М. “Ілюстрована історія України”, видання Шкільної ради.

6. Гнатюк В.М. “Управління системою національного виховання учнів загальноосвітньої школи”, Методичний посібник, “Оріяни”, Київ, 1998.

7. Дмітрієва Л.Г., Черноїваненко Н.М., Методика виховання в школі:Київ, 2000р. – 320 с.

8. Історичне краєзнавство / Під ред. М.Н. Матюшина. — М.,1980

9. Іващенко В., Кравець А. Його чекала галактика. Микола Кибальчич / В. Іващенко, А. Кравець. - К. : Молодь. 1966. - 120 с

10. Кондратюк Ю. Про завоювання міжпланетних просторів / Ю. Кондратюк. - К. : КМУЦА, 1996. - 118 с.

 11. Кленов А.С. Я пізнаю світ: Дитяча енциклопедія. К.: 1999г с.864.

12. Ліхачев Б.Т. Педагогіка: курс лекцій. – К., Юрайт, 2001 – 607 с.

13. Міхайлова М.А. Психологія підлітка. Львів, 2003.-260.с.

14. “Мистецтво в школі 2006 № 2 С.11

15. Назаров Л. Пісенний фольклор,// Народна творчість.1999. № 6 С.22. 2000 № 1 С.15.

16. Програма шкільного курсу “Допризовна підготовка".

17. Рачина Б.С. Методичні рекомендації. Харків, 2001.- 310.с.

18.   Старікова К.Л. У витоків народної мудрості, Львів: Відділення пед. Суспільства 1994.-89.с.

19. Старікова К.Л. Народні обряди і обрядова поезія, Львів: Відділення пед. Суспільства 1994.-150.с.

20. Смирнов С.Д. Педагогіка і психологія вищої освіти. — К.; Альма матер; 2004. — 271 с.

21. Сусь БА., Шут М.І, Грищенко Г.П. Національно-патріотичне виховання студентів як невід'ємний компонент формування особистості/ Б.А. Сусь, М.І. Шут, Г.П. Грищенко// Матеріали науково-практичної конференції "Всебічний розвиток особистості студента": Ірпінь: АДПСУ, 2001. - С 195-201.

22. Сусь Б.А, Шут М.І. Проблеми дидактики фізики у вищій школі: науково-методичне видання / Б.А.Сусь, М. І. Шут. - К : ВЦ "Просвіта", 2003. -153 с.

23.  Пасько В. В., Пасько І. В. До методології національної ідентифікації визначних постатей в історії України // Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції "Система військової освіти як школа виховання української військової інтелігенції" / В.В. Пасько, І.В. Пасько. - К. : КВІУЗ, 2001. - С 55.

24. Коваленко В.Г. Дидактические игры на уроках математики: Книга для учителя. – М.: Просвещение,1990.

25.  О.О.Василенко. Серенада математиці. – Київ.: Творча спілка  вчителів України, 1996. – 110 с.

26.  Всеукраїнська газета для вчителів математики "Математика" видавництва "Шкільний світ"

1

 

docx
Додано
22 березня 2022
Переглядів
1743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку