збірник завдань для контролю знань з алгебри та почтаків аналузу для 10 класу профільний рівень
завдання для самостійних та контрольних робіт, що охоплюють усі теми
Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації
Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів
Відділ освіти Богуславської районної державної адміністрації
Богуславська академічний ліцей № 1
Богуславської районної ради Київської області
Галина Тропотяга
Алгебра та початки аналізу
10 клас профільний рівень
Збірник завдань для контролю знань
Богуслав
2020
Тропотяга Г. О. Алгебра та початки аналізу. 10 клас. Профільний рівень: Збірник завдань для контролю знань/ Г. О. Тропотяга. – Богуслав, 2020 – 43 с.
Посібник відповідає чинній програмі з математики для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів (профільний рівень), містить розробки завдань самостійних та контрольних робіт.
Матеріал, наведений у збірнику, об’єднаний у 6 тем. Кожна тема містить самостійні та контрольні роботи у двох варіантах.
Адресовано вчителям математики загальноосвітніх навчальних закладів, учням 10 класу.
ЗМІСТ
Діагностична контрольна робота
І. ФУНКЦІЇ, МНОГОЧЛЕНИ, РІВНЯННЯ І НЕРІВНОСТІ
Тема 1. Числові множини. Числові функції та їх властивості
Тема 2. Рівняння та нерівності
Тема 4. Ірраціональні рівняння та нерівності
Тема 5. Властивості та графіки тригонометричних функцій
Тема 6. Співвідношення між тригонометричними функціями одного аргументу
IV. ТРИГОНОМЕТРИЧНІ РІВНЯННЯ І НЕРІВНОСТІ
Тема 7. Обернені тригонометричні функції. Основні способи розв’язування тригонометричних рівнянь
Тема 8. Тригонометричні нерівності
V. ГРАНИЦЯ ТА НЕПЕРЕРВНІСТЬ ФУНКЦІЇ. ПОХІДНА ТА її ЗАСТОСУВАННЯ
Тема 10. Дослідження функцій за допомогою похідної
Тема 11. Застосування похідної до розв’язування задач, зокрема прикладного змісту
VI. ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ, РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Збірник містить повну добірку самостійних та контрольних робіт з курсу алгебри та початків аналізу для 10 класу профільного рівня; складений відповідно до вимог чинної програми.
Контрольні роботи розраховані на один урок, самостійні роботи – на 25-40 хвилин, у залежності від теми та рівня підготовки учнів.
Матеріал, наведений у збірнику, об’єднаний у 6 тем, відповідно до навчальної програми 10 класу профільного рівня: «Функції, многочлени, рівняння і нерівності», «Степенева функція», «Тригонометричні функції», «Тригонометричні рівняння і нерівності», «Границя та неперервність функції. Похідна та її застосування», «Повторення, узагальнення та систематизація навчального матеріалу». Кожна тема містить самостійні та контрольні роботи у двох варіантах.
Об’єм самостійних та контрольних робіт є орієнтовним, учитель може варіювати його, виходячи з рівня підготовки учнів та особливостей психолого-педагогічної характеристики класу.
Зміст і структура запропонованого дидактичного матеріалу дозволяє здійснити диференційований контроль навчальних досягнень та об’єктивно оцінити рівень засвоєння учнями програмового матеріалу, підготувати учнів до олімпіад та ЗНО з математики.
Варіант 1
а) -1; |
б) 0; |
в) 1; |
г) 2. |
а) |
б) |
в) |
г) |
а) 1; |
б) 3; |
в) 2; |
г) 4. |
Варіант 2
а) ; |
б) ; |
в) ; |
г) . |
а) |
б) |
в) |
г) |
а) |
б) |
в) |
г) |
Під множиною в математиці розуміють зібрання, сукупність будь-яких предметів, об’єктів, об’єднаних між собою деякою загальною для них усіх ознакою. Предмети (об’єкти), з яких складається множина, називаються її елементами. Для позначення множин, застосовують великі букви A, В, С..., для позначення елементів — малі а, b, с... Той факт, що елемент а є елементом множини А, записують так: (читається: а є елементом множини А, або а належить А, або а міститься в А, або А містить а). Якщо елемент x не є елементом множини А, то це записується так: (читається: x не є елементом множини А, або x не належить А, або x не міститься в А, або А не містить х).
Множину можна задати перерахуванням її елементів. Наприклад, якщо A — множина дільників числа 30, то . Запис означає, що множина A складається із всіх чисел x, що задовольняють нерівності . Умова «x – розв’язок нерівності » називається характеристичною властивістю множини A.
Множина, що має певну кількість елементів називається скінченною. Якщо множина має нескінчену кількість елементів, її називають нескінченною множиною. Множину, яка не має жодного елемента, називають порожньою і позначають так .
Запис означає, що множина А називається підмножиною множини В, тобто кожний елемент множини А є елементом множини В.
Загальноприйняті позначення деяких числових множин.
N – множина всіх натуральних чисел;
Z – множина всіх цілих чисел;
Q – множина всіх раціональних чисел;
R – множина всіх дійсних чисел.
Перерізом множин А і В є множина, що складається з елементів, які належать кожній із множин А і В. Позначається : (AB – добуток множин).
Об’єднанням множин А і В є множина, що складається з елементів, які належать хоча б одній із множин А або В. Позначається: (AB – сума множин).
Різницею множин А і В є множина, що складається з усіх елементів множини А, які не належать множині В. Позначається: (A-B – різниця множин).
Між множинами А і В установлено взаємно однозначну відповідність, якщо кожному елементу поставлено у відповідність один елемент , і при цьому кожний елемент b з B відповідає одному й тільки одному елементу a з A.
Множини А і В називаються еквівалентними, якщо між їхніми елементами можна встановити взаємно однозначну відповідність. Говорять, що множини А і В мають однакову потужність.
Нескінченна множина називається зліченною, якщо вона еквівалентна множині натуральних чисел. Будь-яка нескінченна підмножина A натурального ряду чисел N зліченна.
Незліченні множини – нескінченні множини, елементи яких не можна пронумерувати. Найпростіший приклад – множина всіх точок відрізка Такі множини називаються континуальними. Ірраціональні числа утворюють континуальні множини. Рахункова і континуальна множини не є еквівалентними.
Числовою функцією з областю визначення D називається залежність, при якій кожному числу х із множини D (області визначення) ставиться у відповідність єдине число у. Записують цю відповідність так: .
Позначення і терміни: – область визначення, – область значень, х – аргумент (незалежна змінна), у – функція (залежна змінна), – функція, – значення функції у точці .
Графіком функції називається множина всіх точок координатної площини з координатами, де перша координата х «пробігає» всю область визначення функції, а друга координата – це відповідне значення функції у точці х.
Функцію називають зростаючою на деякому проміжку області визначення функції, якщо для будь-яких двох точок і цього проміжка з нерівності випливає нерівність Якщо для кожних двох точок і даного проміжка з нерівності випливає нерівність, то функцію називають спадною на даному проміжку.
Означення. Монотонною називається функція, яка зростає (або спадає) на всій області визначення.
Якщо з нерівності випливає нерівність, то функцію називають неспадною.
Якщо з нерівності випливає нерівність, то функцію називають незростаючою.
Функція парна, якщо для всіх х з області визначення. Графік парної функції симетричний відносно осі Оу.
Функція непарна, якщо для всіх х з області визначення. Графік непарної функції симетричний відносно початку координат – точки
Значення аргументу, при яких функція дорівнює 0, називаються нулями функції. Графік функції при таких значеннях аргументу перетинає вісь Ox.
♦ Схема розв’язування рівнянь та нерівностей, що містять знак модуля
б)
в)
або
б)
Алгоритм перетворення виразу, що містить декілька знаків модуля:
Оскільки , то граничні точки проміжків будуть враховані двічі.
Множини, операції над множинами. Функції, властивості функцій
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
|
|
|
|
якщо
|
якщо
|
|
|
|
|
|
|
1) 2) . |
1) 2) . |
|
|
|
|
Перетворення графіків функцій. Оборотна та обернена функція
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
|
|
|
|
1) 2) |
1) 2) |
|
|
|
|
«Числові множини. Числові функції та їх властивості»
Варіант 1
1) нулі функції;
2) проміжки зростання та спадання;
3) проміжки знакосталості.
1) 2) ; 3) .
2)
Варіант 2
1) нулі функції;
2) проміжки зростання та спадання;
3) проміжки знакосталості.
1) 2)
3)
1) ; 2) .
Розв’язування рівнянь та нерівностей
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
1) 2) 3) |
1) 2) 3) |
|
|
1) 2) 3) |
1) 2) 3) |
Розв’язування рівнянь та нерівностей, що містять знак модуля
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
||
2) |
|
|
|
||
1) ; 2) . |
1) ; 2) . |
|
|
||
|
|
|
4. При яких значеннях параметра b рівняння не має коренів. |
4. При яких значеннях параметра a рівняння має два різні корені. |
|
«Рівняння та нерівності»
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
1) 2) |
1) 2) |
|
|
|
1) 2) . |
3. При якому значенні параметра a остача від ділення многочлена на двочлен дорівнює 9? |
3. При якому значенні параметра a остача від ділення многочлена на двочлен дорівнює ? |
|
|
. |
. |
|
|
|
|
|
|
|
|
♦ Корінь n–го степеня
Означення. Коренем n–го степеня з числа a називається таке число, n–ий степінь якого дорівнює a (n – натуральне число).
Прийнято такий запис: – показник кореня, a – підкореневий вираз.
Арифметичний корінь – невід’ємне значення кореня.
При – позначення арифметичного значення кореня.
:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
♦ Властивості кореня n – го степеня
|
|
|
|
|
|
|
♦ Наслідки
Корінь парного степеня
Корінь непарного степеня
Корінь парного степеня
♦ Розв’язування ірраціональних рівнянь та нерівностей
Рівняння або нерівність називаються ірраціональними, якщо невідоме знаходиться під знаком кореня.
а)
б)
а)
б)
в)
г)
Перетворення виразів n–го степеня
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1. Знайдіть значення виразу: |
|
1) 2) 3) ; 4) . |
1) 2) 3) ; 4) . |
2. Розв’яжіть рівняння: |
|
2) 3) 4) |
2) 3) 4) |
3. Спростіть вираз: |
|
1) 2). |
1) 2). |
4. Обчисліть: |
|
|
|
5. Побудувати графік функції: |
|
|
|
Степінь із раціональним показником
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1.Знайдіть значення виразу: |
|
1) ; 2) ; 3) ; 4) . |
1) ; 2) ; 3) ; 4) . |
2. Спростіть вираз: |
|
1) ; 2) ; 3) ; 4) . |
1) ; 2) ; 3) ; 4) . |
3. Скоротіть дріб: |
|
1) ; 2) ; 3) . |
1) ; 2) ; 3) . |
«Степенева функція»
Варіант 1 |
Варіант 2 |
ЧАСТИНА I (3 бали) Завдання 1-3 містять по 4 варіанти відповідей, з яких тільки ОДНА відповідь є ПРАВИЛЬНОЮ. Виберіть правильну, на вашу думку, відповідь і запишіть її в зошит. |
|
1. Обчисліть: |
|
1) |
|
а) –128; б) –2; в) 2; г) Інша |
а) 513; б) –3; в) 9; г) Інша |
2) |
2) |
а) 9; б) 13; в) 3; г) –1. |
а) –8; б) –10; в) 14; г) 152. |
3) |
3) |
а) 81; б) 20,25; в) 3; г) 9.
|
а) 81; б) 9; в) 3; г) 20,25. |
ЧАСТИНА II (6 балів) 2. Спростіть вираз |
|
|
|
3. Розв’яжіть рівняння: |
|
. |
|
4. Знайти область визначення функції |
|
. |
|
ЧАСТИНА III (3 бали ) 5. Розв’яжіть систему рівнянь |
|
|
|
Розв’язування ірраціональних рівнянь
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1. Розв’язати рівняння: |
|
1) 2) 3) 4) |
1) 2) 3) 4) |
2. Розв’язати систему рівнянь: |
|
|
|
Розв’язування ірраціональних нерівностей
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1. Розв’язати нерівність: |
|
1) 2) 3) 4) |
1) 2) 3) 4) 4) |
«Ірраціональні рівняння та нерівності»
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1. Розв’яжіть рівняння : |
|
1) 2) |
1) 2) |
2. Розв’яжіть нерівність: |
|
2) |
2) |
3. Розв’яжіть рівняння : |
|
1) 2) 3) |
1) 2) 3) |
4. Розв’яжіть нерівність: |
|
1) 2) . |
1) 2) . |
5. Розв’яжіть систему рівнянь: |
|
|
|
Означення. Синусом кута (в радіанах) називається ордината точки одиничного кола, яку отримують внаслідок повороту точки на кут навколо точки .
Означення. Косинусом кута (в радіанах) називається абсциса точки одиничного кола, яку отримують внаслідок повороту точки на кут навколо точки .
Означення. Тангенсом кута називається відношення
Означення. Котангенсом кута називається відношення
♦ Значення тригонометричних функцій деяких кутів
|
в град. |
|
|
|
|
|
|
|
|
в рад. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
♦ Знаки тригонометричних функцій
♦ Деякі властивості тригонометричних функцій
Парність і непарність
– парна,
– непарні.
Періодичність
– період тоді
– період , тоді
Якщо – період функції, то – також періоди цієї функції – загальний період для всіх функцій .
♦ Графіки тригонометричних функцій
Властивості тригонометричних функцій. Період функцій
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1. Знайти значення виразу : |
|
1) 2) 3) |
1) 2) 3) |
2. Визначити знак виразу : |
|
1) 2) 3) |
1) 2) 3) |
3. Обчисліть значення тригонометричних функцій: |
|
|
|
4. Знайдіть період функції: |
|
|
|
5. Спростіть вираз: |
|
|
1) 2) |
Властивості тригонометричних функцій.
Побудова графіків тригонометричних функцій
Варіант 1 |
Варіант 2 |
Побудувати графік функції: |
|
|
|
«Властивості та графіки тригонометричних функцій»
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
|
1) 2) |
|
|
. |
. |
|
|
1) 2) |
1) 2) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. |
|
|
|
|
|
|
|
♦ Формули додавання
♦ Формули подвійного аргументу
1)
2)
3)
4)
♦ Формули перетворення суми в добуток
1)
2)
3)
4)
♦ Формули перетворення добутку в суму
♦ Формули потрійного аргументу
♦ Формули половинного аргументу
♦ Формули пониження степеня
♦ Правила зведення
Правило:
Тригонометричні формули додавання. Формули зведення
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
||
1) 2) 3) |
1) 2) 3) |
|
|
||
|
|
|
|
||
1) 2) . |
1) 2) . |
|
|
||
|
|
|
5. Дано: ; ;
Знайти : . |
5. Дано :
Знайти : . |
|
Тригонометричні формули
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|||||||||||||||||||
Обчисліть: |
||||||||||||||||||||
1) |
1) |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
2) |
2) |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
3) |
3) |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
4. Установіть відповідність між виразами (1-4) і виразами, отриманими в результаті їх спрощення (А-Д) |
||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||||
5. Перетворіть суму на добуток: |
5. Перетворіть кожну суму на добуток і спростіть: . |
|||||||||||||||||||
6. Перетворіть добуток на суму: |
||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||
7. Спростіть: |
||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||
Перетворення тригонометричних виразів
Варіант 1 |
Варіант 2 |
||
|
|||
1) 2) ; 3) 4) |
1) 2) ; 3) 4) |
||
|
|||
|
|
|
|
|
|||
|
|
||
|
|||
|
|
||
|
|||
|
|
«Співвідношення між тригонометричними функціями
одного аргументу»
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
1) 2) |
1) 2) |
|
|
|
|
|
|
1) 2) |
1) 2) |
|
|
3) |
1) 2) 3) |
|
|
|
|
|
|
1) 2) 3) |
1) 2) 3) |
|
|
|
|
♦ Означення.
Арксинусом числа b, де називають таке число з проміжку синус якого дорівнює b. Позначається:
Арккосинусом числа b, де називають таке число з проміжку косинус якого дорівнює b. Позначається:
Арктангенсом числа b, де називають таке число з проміжку тангенс якого дорівнює b. Позначається:
Арккотангенсом числа b, де називають таке число з проміжку котангенс якого дорівнює b. Позначається:
♦ Властивості
♦ Найпростіші тригонометричні рівняння
частинні випадки:
частинні випадки:
♦ Деякі типи тригонометричних рівнянь
Рівняння виду або де – деякі числа, є однорідними.
якщо то
якщо
;
Найпростіші тригонометричні нерівності – це нерівності виду (аналогічні нерівності для функцій та ).
Вісь синусів співпадає з віссю Оу, вісь косинусів – з віссю Ох, вісь тангенсів – це пряма х = 1, вісь котангенсів – це пряма у = 1.
♦ Схема розв’язування нерівності .
♦ Схема розв’язування нерівності
♦ Схема розв’язування нерівності
Функція визначена при .
♦ Схема розв’язування нерівності
Функція визначена при
Найпростіші тригонометричні рівняння.
Тригонометричні рівняння виду
Варіант 1 |
Варіант 2 |
Розв’язати рівняння: |
|
3) 4) 5) 6) 7) 8) 9) |
2) 3) 4) 5) 6) 7) 8) 9) |
Основні способи розв’язування тригонометричних рівнянь
Варіант1 |
Варіант 2 |
Розв’яжіть рівняння: |
|
|
|
«Обернені тригонометричні функції. Основні способи розв’язування тригонометричних рівнянь»
Варіант 1 |
Варіант 2 |
||
|
|||
|
|
||
|
|||
|
|
|
|
3. Розв’язати рівняння: |
|||
|
|
||
4. Знайдіть корені рівняння: |
|||
на проміжку . |
на проміжку . |
||
5. Знайдіть найбільший від’ємний корінь рівняння: |
5. Знайдіть найменший додатний корінь рівняння |
Розв’язування систем тригонометричних рівнянь
Варіант1 |
Варіант 2 |
Розв’яжіть системи рівнянь: |
|
|
|
Розв’язування тригонометричних нерівностей
Варіант 1 |
Варіант 2 |
Розв’язати нерівність: |
|
|
|
Розв’язування тригонометричних рівнянь та нерівностей
з параметрами
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1. Розв’язати нерівність: |
|
1) 2) 3) |
1) 2) 3) |
2. Розв’язати рівняння: |
|
|
|
3. Розв’язати рівняння для всіх значень параметра a: |
|
1) 2) |
1) 2) |
«Тригонометричні нерівності»
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
|
|
2. Розв’язати нерівність: |
|
|
1) 2) 3) 4) |
|
|
|
|
Означення. Число А називається границею функції при , що прямує до a , якщо для будь-якого існує число таке, що із нерівності випливає нерівність Записують так:
♦ Теореми про границю
де – стала.
♦ Перша визначна границя
Нехай функція визначена на всій числовій прямій. Число В називається границею при , якщо для довільного знайдеться таке число що для всіх які задовольняють виконується нерівність
Якщо то
Якщо то
Якщо і то
♦ Способи обчислення границь
а) спробувати розкласти чисельник та знаменник на множники і скоротити дріб;
б) якщо дріб не можна скоротити, то слід чисельник і знаменник домножити на вираз, спряжений із знаменником (або чисельником), а потім скоротити дріб;
в) якщо під знаком границі стоять тригонометричні функції або обернені тригонометричні функції, то зводимо до першої визначеної границі якщо
Означення. Похідною функції у даній точці x називається границя відношення приросту функції до відповідного приросту аргументу за умови, що тобто
(за умови, що ця границя існує). Функція, яка має похідну, називається диференційованою.
♦ Геометричний зміст похідної. Дотичною до кривої в даній точці А називається граничне положення січної АВ, коли точка В прямує вздовж кривої до точки А. Значення похідної в точці дорівнює тангенсу кута нахилу дотичної до графіка функції в точці з абсцисою і дорівнює кутовому коефіцієнту цієї дотичної.
– кутовий коефіцієнт дотичної з рівнянням .
– рівняння дотичної до графіка функції в точці з абсцисою .
♦ Механічний зміст похідної. Похідна характеризує швидкість зміни функції при зміні аргументу; похідна за часом є міра швидкості зміни, застосована до найрізноманітніших фізичних величин. Якщо функція описує рух матеріальної точки, тобто залежність пройденої відстані від часу , то її похідна задає залежність миттєвої швидкості від часу , ; похідна швидкості відповідно є прискоренням
♦ Таблиця похідних функцій
Функція |
Похідна |
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
♦ Таблиця похідних складених функцій
Функція |
Похідна |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
♦ Правила диференціювання
– константа.
Похідна функції. Похідна складеної функції. Рівняння дотичної
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
1) 2) ; 3) 4) |
1) 2) ; 3) 4) |
|
|
, |
, |
|
|
|
|
4. Знайти рівняння дотичної до графіка функції , яка паралельна прямій |
4. Знайти рівняння дотичної до графіка функції , яка паралельна прямій |
«Похідна функції»
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
1) 2) 3) 4) 5) 6) . |
1) 2) 3) 4) 5) 6) .
|
|
|
в точці |
в точці |
|
|
Знайти швидкість руху в момент часу |
Знайти швидкість руху в момент часу |
4. Скласти і розв’язати рівняння , якщо
|
4. Розв’язати нерівність , якщо |
5. Знайти множину розв’язків нерівності , якщо
|
5. Скласти і розв’язати рівняння , якщо
|
♦ Застосування похідної.
♦ Проміжки монотонності та екстремуми функції.
Достатні умови:
♦ Проміжки опуклості й точки перегину.
Функція , визначена на проміжку , називається опуклою донизу (догори), якщо на цьому проміжку її графік розміщено не нижче (не вище) дотичної до графіка, проведеної в довільній його точці.
Якщо функція неперервна у точці і змінює характер опуклості при переході через цю точку, тоді точка називається точкою перегину.
Достатня умова для визначення характеру опуклості функції:
Якщо при функція є диференційованою і виконується нерівність , то функція опукла донизу на цьому проміжку.
Якщо при виконується нерівність , то функція опукла догори на цьому проміжку.
Якщо , причому ліворуч і праворуч від точки має різні знаки, то – точка перегину.
♦ Найбільше та найменше значення функції.
Теорема Вейєрштрасса. Якщо функція неперервна на відрізку то серед її значень на цьому відрізку є найменше і найбільше.
Алгоритм знаходження найменшого та найбільшого значення функції , яка має на відрізку скінченну кількість критичних точок:
Це і будуть найбільше: та найменше: значення функції на відрізку .
♦ Досліждження функції та побудова її графіка.
Алгоритм досліждження функції та побудова її графіка:
Проміжки монотонності функції. Екстремуми функції
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
1. Знайдіть стаціонарні точки функції : |
||
|
|
|
2. Знайдіть екстремуми функції |
||
|
|
|
3. Знайдіть проміжки монотонності функції: |
||
. |
. |
|
4. Знайдіть точки екстремуму функції : |
||
. |
. |
|
Дослідження функції за допомогою похідної.
Побудова графіка функції
Варіант 1 |
Варіант 2 |
Дослідіть функцію та побудуйте її графік: |
|
|
|
Найбільше та найменше значення функції
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1. Знайдіть найменше та найбільше значення функції на заданому відрізку : |
|
, ; , |
, ;
|
2. З усіх прямокутників з діагоналлю 18 см знайдіть прямокутник з найбільшої площі. |
2. З усіх прямокутників з площею 25 знайдіть прямокутник з найменшим периметром. |
3. Знайдіть найменше та найбільше значення функції на відрізку |
3. Знайдіть найменше та найбільше значення функції на відрізку |
«Дослідження функцій за допомогою похідної»
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
. |
. |
|
|
. |
. |
|
|
на відрізку . |
на відрізку . |
|
|
. |
. |
5. З усіх прямокутників з діагоналлю 18 см знайдіть прямокутник найбільшої площі. |
5. Число 12 представити у вигляді суми двох додатних доданків так, щоб сума їх квадратів була найменшою. |
6. При яких значеннях параметра а точка є точкою мінімуму функції
|
6. При яких значеннях параметра а точка є точкою максимуму функції
|
Проміжки опуклості та увігнутості функції
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
|
|
|
|
. |
|
Застосування похідної до розв’язування рівнянь та нерівностей
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
|
|
|
|
у точці |
у точці |
|
|
|
|
|
|
при |
|
«Застосування похідної до розв’язування задач,
зокрема прикладного змісту»
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
в точці . |
в точці . |
|
|
(S – в метрах, t – в секундах). Визначте в який момент часу з проміжку швидкість точки буде найбільшою, і знайдіть значення швидкості в цей момент. |
(S – в метрах, t – в секундах). Визначте в який момент часу з проміжку швидкість точки буде найбільшою, і знайдіть значення швидкості в цей момент. |
3. Знайдіть тангенс кута нахилу дотичної проведеної до графіка функції , в точці Запишіть рівняння цієї дотичної. |
3. Знайдіть тангенс кута нахилу дотичної проведеної до графіка функції , в точці Запишіть рівняння цієї дотичної. |
4. Число 14 представити у вигляді суми трьох додатних доданків так, що перший відноситься до другого як 1:3, а сума куба першого та квадратів другого і третього набуває найменшого значення. |
4. Число 24 представити у вигляді суми трьох додатних доданків так, що перший відноситься до другого як 1:2, а сума кубів першого і другого та квадрата третього набуває найменшого значення. |
5. Обчисліть площу трикутника, утвореного осями координат і дотичною до графіка функції у точці з абсцисою |
5. Складіть рівняння дотичної до графіка функції яка проходить через точку |
Функції, їхні властивості та графіки.
Розв’язування рівнянь та нерівностей
(повторення)
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
|
1)
3) |
|
|
|
|
|
|
. |
. |
Степеневі функції, їхні властивості та графіки
(повторення)
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
|
|
1) 2) 3) . |
|
|
1) 2) |
1) 2) |
|
|
1) 2) ; 3) |
1) 2) ; 3) |
Тригонометричні функції.
Тригонометричні рівняння та нерівності (повторення)
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1. Розв’яжіть нерівності : |
|
|
. |
2. Розв’язати рівняння : |
|
1) ; 2) |
|
3. При яких значеннях параметра a рівняння |
|
має розв’язки? |
має розв’язки? |
Підсумкова контрольна робота за рік
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1. Спростити вираз: |
|
|
; 2) 3) |
2. Розв’яжіть нерівність: |
|
. |
|
3. Складіть рівняння дотичної до графіка функції у точці його перетину з віссю абсцис. |
3. Знайдіть рівняння горизонтальних дотичних до графіка функції
|
4. Дослідити функцію та побудувати її графік. |
|
|
|
5. Знайти, при яких значеннях параметра а має розв’язки рівняння: |
|
|
|
1