Чи можна навчити розвя'зувати задачі власну дитину, не будучи вчителем? Відповідь – так. Для цього, окрім бажання, необхідно мати посібник, в якому багато однотипних вправ. У цьому збірнику вони є.
Першу частину – «Тренувальні вправи» – поділено на 10 тем, до кожної з них підібрані різноманітні завдання, що дає можливість використовувати цей матеріал для роботи в класі, вдома та під час складання самостійних робіт.
Комунальний заклад
«Луцька гімназія № 4 імені Модеста Левицького
Луцької міської ради Волинської області»
Збірник
завдань для підготовки до конкурсних випробувань з математики
Луцьк – 2016
Рекомендовано до друку колегією науково-методичного центру Луцької гімназії №4 імені Модеста Левицького (протокол №6 від 20.05.2016 року)
У першій частині збірника зібрано основні типи завдань з математики, які необхідні для підготовки до гімназії. Завдання спрямовані на розвиток логічної грамотності, допитливості, вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, спонукати дітей до розумової діяльності.
Друга частина містить 6 контрольних робіт (два варіанти), які пропонувались на конкурсних випробуваннях до Луцької гімназії №4 імені Модеста Левицького.
Збірник завдань буде корисний вчителям початкових класів, учням початкових класів та студентам педагогічних закладів освіти.
Укладачі:
Шеретюк Н.В. - вчитель математики, вчитель-методист.
Літот С.О. - вчитель математики, вчитель-методист.
Рецензенти:
Трачук Т. В. – доцент кафедри теорії та методик викладання шкільних предметів ВІППО, кандидат педагогічних наук.
Колеснікова Г.С. – вчитель вищої категорії Луцької гімназії №4 імені Модеста Левицького, вчитель-методист.
Н.В. Шеретюк
Збірник завдань для підготовки до конкурсних випробувань з математики
/ C. О. Літот, Н. І. Романченко, О. А. Бакунець. – Луцьк, 2016 – 35с.
ЗМІСТ
Передмова |
|
Тренувальні вправи |
5 |
1. Числові вирази |
5 |
2. Рівняння |
8 |
3. Задачі на рух |
9 |
4. Задачі на знаходження дробу від числа і числа за його дробом |
12 |
5. Задачі на обчислення часу |
14 |
6. Геометричні задачі |
15 |
7. Сюжетні задачі |
19 |
8. Нестандартні, логічні та олімпіадні задачі |
20 |
9. Задачі на спільну роботу |
23 |
10. Різні задачі |
24 |
Контрольні роботи з математики |
27 |
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ |
34 |
Передмова
Учням
Любі діти! У цьому році ви закінчуєте початкову школу та будете вступати в гімназію. Щоб рости здоровими і розумними, потрібні вітаміни і задачі. Отож, будьте здорові і, звичайно, розв’язуйте якомога більше задач. Успіхів вам!
Учителю
Ми, автори даного збірника, дуже сподіваємося, що, придбавши цю книжку не тільки для себе, а й для учнів Вашого класу, Ви не пошкодуєте. Навіть якщо Ви працюєте за підручником, який Вам подобається, все одно задач, як і грошей, буває або мало або зовсім мало. Тому маємо надію, що цей посібник допоможе ліквідувати « задачний дефіцит» та підготувати дітей до успішного вступу в гімназію.
Першу частину – «Тренувальні вправи» – поділено на 10 тем, до кожної з них підібрані різноманітні завдання, що дає можливість використовувати цей матеріал для роботи в класі, вдома та під час складання самостійних робіт.
Друга частина збірника містить завдання контрольних робіт, які пропонувалися на конкурсних випробуваннях (2011- 2016 р.р.) до Луцької гімназії №4 імені Модеста Левицького.
У книжці відсутній розділ «Відповіді». Навмисно! Аби можна було використовувати посібник як роздатковий дидактичний матеріал на контрольних і самостійних роботах.
Батькам
Чи можна навчити розвя’зувати задачі власну дитину, не будучи вчителем? Відповідь – так. Для цього, окрім бажання, необхідно мати посібник, в якому багато однотипних вправ. У цьому збірнику вони є.
Бажаємо Вам терпіння та праці із задоволенням!
Тренувальні вправи
1. Числові вирази
(23 603 – 44 918 : 74) + 502 ∙ 26;
(23 603 – 294 735 : 35) + 412 ∙ 36;
718 343 – 2 916 : 81 + 13 ∙ 102 ;
(17806 : 58 + 893) – 37 – 28;
(526 · 407 + 2161) : 27 – 138;
84 · 16 + (32772 – 792) : 78;
(13412 + 124956) : 46 – 73 · 36
2562 · 307 – 97528 + 296814 : 42;
3157 · 32 + 5967 – 139860 : 45;
718343 – 2916 : 81 + 131 ∙ 02;
100000 – (735 : 49 + 371 ∙ 3);
90000 – 12210 : 66 + 3741 ∙ 8;
101000 – (735 : 49 + 3978 ∙ 3);
(12003 – 294735 : 35) + 5113 ∙ 6 ;
231067 + ( 194795 – 81578 ) : 13 ;
124791 + (292551 – 97307) : 17;
( 952 ∙ 6 + 561) – 1734 : 17;
(980 – 372 ∙ 3) + 185 : 18;
571 ∙ 06 + 1653 : 87 – 5398;
60075 : 75 + 201 ∙ (400100 – 397964);
(721 ∙ 6 – 1653 : 87) + 68407;
3138 ∙ 4 + ( 65189 : 73 + 854);
( 23603 – 44918 : 74) + 5022 ∙ 6;
25 ∙ (2913 – 4484 : 76) + 2017;
(3149 : 67+ 2956) ∙ 57 – 2017;
82070 – 1978 : 43 ∙ 2 + 1262;
49100 – 20050 : 25 + 63 ∙ 12;
103000 – (73 : 49 + 3713);
42504 : (46 + 48) + (71124 – 318 ∙ 207);
(13412 + 124956) : 46 – 73 ∙ 36;
(372 – 114 : 6) + 38 ∙ 35;
(26714 : 38 + 998) ∙ 34;
801801 – 45527 : 53 ∙ 48;
(28035 : 45 + 2305) ∙ 304;
179252 : 82 ∙ 405 – 199098;
356 ∙ 207 – 21800 : 40;
829 ∙ 703 – 78150 : 30;
30000 – (2486 + 33088 : 47);
18546 + (3721 – 1026 : 38);
4200 – (37260 : 92 + 354);
8670 – (9806 + 4529) : 47;
30000 – 37800 : 84 : 18 + 589;
96 783 – (13 · 3107 + 19 064);
(2301 – 1999) · 17 – (7256 + 2128) : 23;
48 · 19 – (3195 + 978) : 39;
37 · 101 – 805 – (5391 – 189) : 17;
1656 : 8 + 39 · 5 – 584 : 2;
(17806 : 58 + 893) – 37 · 28;
2224 – 1224 : 12 +108;
672 : 42 + 13 · 102;
(526 · 407 + 2161) : 27 – 138;
26 · (3761 – 10165 : 95).
2. Виконай дії з іменованими числами:
5 м 85 см + 8 м 29 см;
14 ц 08 кг – 7 ц 39 кг;
2 м – 50 см;
7 год 55 хв + 23 год 15 хв;
8 т 6 кг – 1 т 528 кг;
14 хв 45 с + 37 хв 35 с;
56 грн 80 к : 40 к;
45 год 20 хв : 80;
7 год 32 хв – 3 год 47 хв;
75 м 24 см : 9;
11 км 215 м – 7 км 500 м;
12 грн 23 к. · 9;
42 м 700 м : 700 м;
13 год 15 хв – 4 год 59 хв;
5 км : 4 м;
9 м 52 см : 8 см;
26 кг 372 г : 76 + 2 кг 088 г;
8 діб 13 год + 4 доби 18 год;
5 год 32 хв – 3 год 47 хв;
7 м 50 см · 3;
10 ц : 800 + 2 ц 97 кг : 9;
25 т 500 кг : 15 кг;
1 м 92 см : 4 см;
41 хв 28 с + 7 хв 39 с;
91 т 2 ц : 6;
11 год 43 хв – 32 хв;
32 год 17 хв – 12 год 45 хв;
8 діб 12 год + 5 діб 12 год;
5 діб 6 год – 2 доби 18 год;
11 год 16 хв + 8 год 49 хв;
19 хв 25 с + 31 хв 40 с;
2960 грн : 37 грн;
2670 грн : 89 грн;
5 год 32 хв – 3 год 47 хв.
3. Знайди значення виразу:
а). 21376 + а · 73 – 1947, якщо а = 24;
б). 13145 + а · 124 – 14361, якщо а = 19.
4. При якому значенні а нерівність 84000 : а < 840 буде істинною?
5. При якому значенні х нерівність 720000 : х < 7200 буде істинною?
6. Знайти суму всіх чисел від 1 до 100.
7. а). До двоцифрового числа ліворуч дописали цифру 5. Як змінилося це число?
б). У трицифровому числі закреслили крайню зліва цифру 5. Як змінилося число?
8. У числі 25 закреслити цифру 5. Які математичні дії потрібно виконати, щоб дістати той самий результат?
9. а) Число 12 розклади на два доданки, добуток яких найбільший.
б) Розклади число 16 на два множники, сума яких найменша.
10. Дано ряд чисел: 5003, 5004, 5007, 5012, 5019, … Продовж цей ряд до 10 чисел.
11. Запиши математичний вираз, знайди його значення:
а). Різницю добутку чисел шість тисяч вісімнадцять і два та числа п’ятсот сорок зменшити у шість разів;
б). Різницю добутку чисел шість тисяч вісімнадцять і два та числа п’ятсот сорок зменшити у шість разів.
2. Рівняння
Розв’яжи рівняння :
36180 : х = 5;
(248 – х) + 93 = 131;
240 705 : х = 5;
(195 – х) + 47 = 97;
х · 8 = 72064;
(х – 2756) – 9 073 = 1844;
х : 4 = 1664;
х : (48328 – 28546) = 4;
х : (43000 – 17305) = 5;
х · 5 = 3575;
3521 – х = 483;
3407 + (5996 – х) = 6071;
75364 – х = 4625;
(х – 10) · 17 = 4;
7 · (х – 9) = 630;
(х + 14) – 201 = 643;
35 – 11· х = 758;
1000 – (285 – х) = 820;
х – (23603 + 9850) = 16000;
9012 – х = 21735 : 7;
х + 297 = 3001 – 987;
(х – 301) + 137 = 529;
(х + 475) – 174 = 399;
734 – (137 + х) = 218;
986 – (х – 263) = 538;
х – 2345 = 5 · 345;
1236 : (х + 67) = 12;
(х + 25) : 5 = 21;
х : (43000 – 17305) = 5;
(х – 301) + 137 = 529;
232 : х + 20 = 49;
(х +1200) – 7015 = 126;
11 · 24 + у · 36 = 552;
х + 297 = 3001 – 987;
306 : (х – 73) = 34;
7106 : х = 34;
х : (48328 – 28546) = 4;
4 326 + (2112 – х ) = 5048;
734 – (137 + х) = 218;
х · 42 = 171 066;
986 – (у – 263) = 538;
(х – 2756) – 9073 = 844;
427 – (х – 444) = 302;
2 370 – (х – 1 732) = 984;
67 · х = 139963;
(х – 2756) – 9073 = 1844;
х · 8 = 72064;
6 · х = 49224;
(х – 1248) + 3251 = 4204;
45304 – х = 29512;
(1295 – х) – 402 = 326;
758 – (307 + х) = 403;
(766 – у) + 342 = 453;
2472 : (х + 67) = 24 : 12;
2592 : (405 – х) = 24;
3407 + (5996 – х) = 6071;
4669 : (301 – у) = 23;
236 : (х + 67) = 12;
872 – (407 – у) = 528;
130 + (х – 240) = 330.
3. Задачі на рух
4. Задачі на знаходження дробу від числа
і числа за його дробом
5. Задачі на обчислення часу
13.Через два оберти хвилинної стрілки годинник показуватиме п’яту годину ранку. Котру годину показуватиме годинник через 6 обертів?
14.Тракторист почав працювати о 7 год. 35 хв., а закінчив роботу о 21 год. 10 хв. Скільки часу працював тракторист якщо перерва на обід тривала 1 год. 45 хв.?
6. Геометричні задачі
39.Господар пофарбував 18 м паркану, що становить 3/9 усієї довжини паркану. Який завдовжки паркан?
40.Накресли два прямокутники так, щоб їх спільною частиною був:
а) чотириикутник;
б) трикутник;
в) відрізок.
41.Город прямокутної форми, довжина якого 96 м, що у 2 рази більше, ніж ширина, засадили картоплею, яка займає ⅔ від усієї площі, та іншими овочами. На скільки більше квадратних метрів займає картопля, ніж інші овочі?
42.Дві прямокутні ділянки мають однакову площу. Довжина першої ділянки 48 м, а ширина – на 18 м менша. Знайдіть периметр другої ділянки, якщо її ширина на 6 м більша за ширину першої ділянки.
43.Ширина прямокутника 15 см і вона коротша за довжину на 12 см. Знайди периметр і площу прямокутника.
44.Довжина прямокутника 45 см і вона довша за ширину на 28 см. Знайди периметр і площу прямокутника.
45.Ділянку прямокутної форми із сторонами 80 м і 70 м засіяли горохом. Скільки для цього потрібно було гороху, якщо на кожні 100 м2 висівали 3 кг 700 г гороху?
46.Побудуй квадрат, периметр якого 18 см.
47.Побудуй квадрат, плоша якого 81 см2.
48.Квадрат зі стороною 10см розділений на 2 прямокутники так, що площа одного у 4 рази менша за площу іншого. Знайти площу утворених прямокутників.
7. Сюжетні задачі
Розв'яжи задачі, виклавши свої міркування:
11.Одна тополя дає кисню стільки ж, скільки його дають 3 липи, 4 сосни і 7 ялин разом. Скільки дерев заміняють 5 тополь?
12. Козаки Скорохватько та Скоробагатько купили 12 пар чобіт про запас. Скорохватько заплатив 35 монет, а Скоробагатько заплатив 25монет. Скільки пар чобіт купив кожен із козаків? Відповідь обґрунтувати.
8. Нестандартні, логічні та олімпіадні задачі
а) шестикутник;
б) п’ятикутник;
в) трикутник;
г) відрізок.
31. До числа 9 праворуч та ліворуч дописати одну й ту ж саму цифру, щоб отримати трицифрове число, яке б ділилося на 7.
32. Скільки знадобиться цифрових знаків, щоб пронумерувати зошит, у якому 100 сторінок?
33. У трикутнику відрізали три кути. Скільки кутів залишилося?
34. Запиши число 100 за допомогою цифр від 0 до 9 і знаків дій.
35. Запиши число 100 за допомогою п’яти трійок і знаків дій.
36. З чисел 21, 19, 30, 25, 3, 12, 9, 15, 6, 27 підберіть такі числа, сума яких дорівнюватиме 50.
37. Перестав одне число в ряді чисел 20, 17, 14, 5, 11, 8, 2, так, щоб усі числа були розташовані в певному порядку.
38. Якщо о 12 годині дня йде дощ, точи можна чекати, що через 36 годин буде сонячна погода?
39. Скільки існує всього двозначних чисел?
40. Кількість слив у кошику можна записати двозначним числом. Сливи можна розділити порівну між 2, 4 чи 5 дітьми, але не можна розділити порівну між 4 дітьми. Скіль слив у кошику?
9. Задачі на спільну роботу
10. Різні задачі
Задачі на знаходження середнього арифметичного
Ускладнені задачі на зведення до одиниці
2. Два землекопи викопують 2 м канави за 2години. Скільки землекопів за 5 годин викопають 5 м канави?
3. Маса 3 ящиків яблук 117 кг. Яка маса 5 ящиків слив, якщо ящик слив на 16 кг легший від ящика яблук?
Задачі на пропорційне ділення
Задачі на знаходження числових величин за двома різницями
Контрольні роботи
Завдання контрольної роботи 2011 року
Варіант 1
1. Знайди значення виразу (23 603 – 44 918 : 74) + 502 ∙ 26.
2. Розв’яжи рівняння: а) х : 18 = 403; б) (548 – х) + 73 = 169.
3. За 4 год поїзд проходить 420 км. Яку відстань проїде автомобіль за 2 год, якщо буде рухатися з тією самою швидкістю?
4. Ширина саду 60 м, а довжина – в 3 рази більша, ніж довжина. Третину площі саду займають фруктові дерева, а решту – ягідні кущі. Яку площу займають ягідні кущі?
5. Виконай дії з іменованими числами:
280 км 896 м : 44 8 м 23 см ∙ 52
235 т 924 кг : 52 32 кг 600 г ∙ 27.
6. У цистерні було 4800 л води. Один насос може викачати всю воду за 24 хвилини, а другий – за 40 хвилин. За скільки хвилин можна викачати всю воду, якщо поставити відразу два насоси?
Варіант 2
1. Знайди значення виразу (23 603 – 294 735 : 35) + 412 ∙ 36.
2. Розвя’жи рівняння : а) х : 28 = 302; б) (195 – х) + 37 = 79.
3. Трьома косарками за 7 год скосили траву з площі 42 га. З якої площі скосить траву одна така косарка за 4 години роботи?
4. Город прямокутної форми, довжина якого 96 м, що у 2 рази більше, ніж ширина, засадили картоплею, яка займає ⅔ від усієї площі, та іншими овочами. На скільки більше квадратних метрів займає картопля, ніж інші овочі?
5. Виконай дії з іменованими числами:
77 м 76 см : 54 9 м 76 см ∙ 48
256 т 60 кг : 62 24 кг 800 г ∙ 35.
6. За фарбування віконних рам один маляр одержав 75 грн., а другий 45 грн. Другий робітник працював на 2 дні менше, ніж перший. Скільки днів працював кожний, якщо поденна оплата була однакова?
Завдання контрольної роботи 2012 року
Варіант 1
1. Знайди значення виразу (95 · 26 + 561) – 1734 : 17.
2. Розв’яжи рівняння : а) 23 · (49 – х) = 368; б) (134 – х) + 23 =69.
3. Купили 2 кг печива і 3 кг цукерок, заплативши за все 19 грн 20 к. Один кілограм печива коштує 4 грн 50 к. Скільки коштує один кілограм цукерок?
4. Знайди суму розв’язків рівнянь:
2052 : х = 12 і (х – 143) + 57 =92.
5. Довжина прямокутника 45 см і вона довша за ширину на 28 см. Знайдіть периметр і площу прямокутника.
6. Одна тополя дає кисню стільки ж, скільки його дають 3 липи, 4 сосни і 7 ялин разом. Скільки дерев заміняють 5 тополь?
Варіант 2
1. Знайдіть значення виразу (980 – 37 · 23) + 1854 : 18.
2. Розв’яжи рівняння: а) (х – 16) · 28 = 342; б) (195 – х) + 37 = 79.
3. Купили 5 кг борошна і 4 кг цукру, заплативши за все 29 грн 20 к. Один кілограм цукру коштує 5 грн 5 к. Скільки коштує один кілограм борошна?
4. Знайди суму розв’язків рівнянь:
2675 : х = 25 і (х + 143) – 117 = 92.
5. Ширина прямокутника 15 см і вона коротша за довжину на 12 см. Знайдіть периметр і площу прямокутника.
6. Скільки кілограмів масла можна приготувати з 261 кг вершків, якщо з 9 кг вершків виходить 2 кг масла?
Завдання контрольної роботи 2013 року
Варіант 1
1. Знайди значення виразу 25 ∙ (2913 – 4484 : 76) +2013.
2. Розв’яжи рівняння: а) 36180 : х = 5 ; б) (248 – х) + 93 = 131.
3. Довжина прямокутника 12 см, а ширина складає четверту частину від довжини. Обчислити площу і периметр прямокутника.
4. У відділі зерносховища було 960 кг пшениці і 5 мішків жита, по 7 кг у кожному. На млин відвезли третю частину пшениці й усе жито. Скільки кілограмів зерна відвезли на млин?
5. Виконай дії з іменованими числами:
236 км 896 м : 44 7 м 43 см ∙ 52
183т 924 кг : 52 46 кг 600 г ∙ 27
6. Дві прямокутні ділянки мають однакову площу. Довжина першої ділянки 48 м, а ширина – на 18 м менша. Знайдіть периметр другої ділянки, якщо її ширина на 6 м більша за ширину першої ділянки.
Варіант 2
1. Знайди значення виразу (3149: 67 + 2956) ∙ 57 – 2013.
2. Розв’яжи рівняння: а) 240 705 : х = 5 ; б) (195 – х) + 47 = 97.
3. Довжина прямокутника 17 см, а ширина – на 9 см менша. Обчислити площу і периметр прямокутника.
4. Город прямокутної форми, довжина якого 126 м, що у 2 рази більше, ніж ширина, засадили картоплею, яка займає ⅔ від усієї площі, та іншими овочами. На скільки більше квадратних метрів займає картопля, ніж інші овочі?
5. Виконай дії з іменованими числами:
131 м 76 см : 54 19 м 76 см ∙ 48
318т 60 кг : 62 14 кг 800 г ∙ 35
6. Друкарня, виробляючи щоденно однакову кількість книг, за 4 дні надрукувала 940 книг. Скільки всього книг необхідно надрукувати, якщо на виконання замовлення у друкарні залишилося 9 днів?
Завдання контрольної роботи 2014 року
Варіант 1
1. Виконай дії: 1) 61 + 52 ∙ (54 - 27); 2) 63:3+19 ∙ 5;
3) 4321 ∙ 42; 4) 241 248 : 48.
2. Розв’яжи рівняння: а) 7 x – 42 = 672; б) (х +458) – 156 =348.
3. Тракторист почав працювати о 7 год. 35 хв., а закінчив роботу о 21 год. 10 хв. Скільки часу працював тракторист якщо перерва на обід тривала 1 год. 45 хв.?
4. Із 24 кг свіжих фруктів виходить 5 кг сушених. Скільки кілограмів сушених фруктів вийде з 30 кошиків свіжих, якщо у кожному кошику 8 кг фруктів?
5.У скільки разів число 1276 більше, ніж значення виразу
1730 – (26714 : 38 + 998) ?
6. На вершині прямокутника площею 3500 см2 і довжиною 70 см знаходиться мурашник. З мурашника одночасно вибігають дві мурашки і рухаються в різних напрямках по сторонах прямокутника. Через скільки хвилин відстань між ними перед зустріччю буде становити 72 см, якщо перша мурашка долає 6 см за хвилину, а друга – 18 см.
Варіант 2
1. Виконай дії: 1) 68 + 32 ∙ (74 – 46); 2) 93 : 3 + 24 ∙ 3;
3) 3378 ∙ 32; 4) 181836 : 36.
2. Розв’яжи рівняння: а) 48 : x + 42 = 58; б) (х – 658) + 256 = 548.
3.Через два оберти хвилинної стрілки годинник показуватиме п’яту годину ранку. Котру годину показуватиме годинник через 6 обертів?
4. Після першої години праці друкарці залишилось надрукувати 162 сторінки статті, а ще через 3 год. – 108 сторінок. Скільки сторінок має стаття, якщо кожної години друкарка друкувала однакову кількість сторінок?
5. У скільки разів число 111 менше, ніж значення виразу
6949 +1498 : 14 – 52 ∙ 93?
6. На вершині прямокутника площею 5400 см2 і довжиною 60 см знаходиться мурашник. З мурашника одночасно вибігають дві мурашки і рухаються в різних напрямках по сторонах прямокутника. Через скільки хвилин мурашки зустрінуться, якщо перша мурашка долає 5 см за хвилину, а друга – 7 см?
Завдання контрольної роботи 2015 року
Варіант 1
1. Знайди значення виразу 52 ∙ (54 – 27) + 4321∙ 42 – 241248 : 48.
2. Розв’яжи рівняння: а) 9 x – 42 = 672; б) (х +358) – 756 = 948.
3. Довжина прямокутника 45 см і вона довша за ширину на 28 см. Знайди периметр і площу прямокутника.
4. З пункту А в пункт В, виїхав вершник зі швидкістю 12 км/год. Через дві години з того ж пункту виїхав йому навздогін другий вершник. З якою швидкістю повинен їхати другий вершник, щоб прибути в пункт В одночасно з першим, якщо відстань між пунктами 96 км.
5. У скільки разів число 27060 більше, ніж добуток чисел 205 і 12?
6. Із банки, в якій міститься 300 г чаю, беруть кожного дня по 20 г для заварювання. У який день тижня чай закінчиться, якщо банка була відкрита в суботу?
Варіант 2
1. Знайди значення виразу 3378 ∙ 32 + 32 ∙ (74 – 46) – 181 836 : 36.
2. Розв’яжи рівняння: а) 48 : x + 154 = 178; б) (х – 658) + 556 = 948.
3. Ширина прямокутника 15 см і вона коротша за довжину на 12 см. Знайди периметр і площу прямокутника.
4. З пункту М в пункт N, виїхав вершник зі швидкістю 18 км/год. Через дві години з того ж пункту виїхав йому навздогін другий вершник. З якою швидкістю повинен їхати другий вершник, щоб прибути в пункт N одночасно з першим, якщо відстань між пунктами 108 км.
5. У скільки разів число 90 менше, ніж добуток чисел 315 і 18?
6. Учень прочитав п’яту частину книги та ще 20 сторінок, що склало 70 сторінок. Скільки сторінок було в книзі?
Завдання контрольної роботи 2016 року
Варіант 1
1. Із двох пристаней, відстань між якими 460 км, одночасно назустріч один одному вирушили два пароплави і зустрілися через 4 години. Знайдіть швидкість першого пароплава, якщо швидкість другого 55 км/год.
2. Довжина ділянки прямокутної форми 42 м, ширина – у 6 разів менша. 2/3 площі ділянки засаджено картоплею. Яка площа засаджена картоплею?
3. Знайди значення виразу (72 · 16 – 1653 : 87) + 68407.
4. Розв’яжи рівняння: а) х · 8 = 72064 ; б) (х – 2756) – 9073 = 1844.
5. Написати всі двоцифрові числа, в яких число одиниць утричі більше за число десятків.
6. «Мій хвіст,— сказав кіт,— має 12 см і ще половину мого хвоста». Якою є довжина цього хвоста?
Варіант 2
1. Із двох залізничних станцій, відстань між якими 910км, одночасно вирушили назустріч один одному два електропоїзди і зустрілися через 5 год. Знайти швидкість другого електропоїзда, якщо швидкість першого 87 км/год .
2. Город має прямокутну форму. Ширина городу 8 м, а довжина – в 3 рази більша. 3/4 усієї площі засаджено овочами. Яка площа землі засаджена овочами?
3. Знайди значення виразу 100000 – (735 : 49 + 37 · 13).
4. Розв’яжи рівняння:
а) 6 · х = 49224 ; б) (х – 1248) + 3251 = 4204.
5. Написати всі двоцифрові числа, в яких число одиниць утричі менше за число десятків.
6. Дві корови і один слон важать разом 7 тонн, а дві корови і два слони важать разом 12 тонн. Скільки важить слон?
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1