Мета: ознайомити з одиницею вимірювання кутів; вчити вимірювати кути за допомогою транспортира, вчити будувати кути заданої величини; розвивати просторову уяву, логічне мислення, пам'ять.
Тема. Кути.Читання кутів.Вимір і побудова кутів.
Мета: ознайомити з одиницею вимірювання кутів; вчити вимірювати кути за допомогою транспортира, вчити будувати кути заданої величини; розвивати просторову уяву, логічне мислення, пам'ять.
Обладнення: презентація, картка з завданнями, косинець, транспортир
Зміст уроку
І. Повідомлення теми та мотивації уроку
Вже дзвінок сигнал нам дав –
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок геометрії починаймо.
Сьогодні ми продовжуємо мандрувати по країні Геометрії разом з нашим помічником Геометриком. Він, як завжди, приготував нам цікаві завдання. І перше його завдання: відгадайте загадку і дізнаєтеся яка тема нашого уроку.
- Як називається геометрична фігура,яка складається з двох променів із спільним початком (Кут) СЛАЙД
- Де ми зустрічаємо кути ?( це кут парти, кут книги, пташки летять кутом,сходинки побудовані під кутом)
- Як ви думаєте, навіщо нам вміти читати, вимірювати,будувати кути ?
(1. Без елементарних знань про кути архітектор не зможе накреслити план будинку, а будівельник не зможе побудувати цей будинок.
2. Модельєр не зможе розкроїти сукню.
3. На уроках праці, коли працюємо з папером , теж потрібні знання про кути.
3Навіть приклеїти шпалери буде важко, якщо не будемо вміти креслити кути)
Сьогодні ми продовжимо працювати над темою "Кут",будемо виміряти і будувати кути.
ІІ. Геометрична розминка І наступне завдання Геометрика СЛАЙД
Кут – це … геометрична фігура, утворена двома променями, що виходять з однієї точки
Величина кута залежить від розхилу його променів
Кути бувають …гострий , тупий, прямий.
Щоб утворити прямий кут… на перетині двох прямих ліній позначити точку, а з неї по лінях провести два промені, то утвориться прямий кут.
Кут менший від прямого називається гострим
Кут більший від прямого – тупим.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Читання кутів. СЛАЙД
Давайте пригадаємо як позначають кути ?(Кут, як і інші геометричні фігури, позначається буквами латинського алфавіту) Зверніть увагу! Вершину кута записують посередині. Кут можна позначати і однією буквою -. його вершиною
Допоможи Геометрику.
АОВ, ВОА, О Дошка
2. Вимірювання кутів.
У попередніх класах ми визначали види кутів за допомогою косинця. Давайте пригадаємо. СЛАЙД
Ми прикладали косинець прямим кутом до даного кута так, щоб вершини співпали і сторони співпали зі стороною кута. Співпали сторони – це прямий кут. Виходить за межі сторони косинця – це тупий кут. Залишилися в середині косинця – це гострий кут.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Сьогодні ми продовжимо працювати над вимірюванням кутів і дізнаємось, що кути можна вимірювати спеціальним приладом. Прилад для вимірювання - транспортир. СЛАЙД
2Хвилинка – цікавинка.
Транспортир – походить від латинського слова, що означає "переносити".
Транспортир – це спеціальний креслярський прилад для вимірювання кутів.
На ньому є шкала, яка розташована на півкола.
А центр на ньому відзначено рискою – діленням. Всього їх 180.
Одна поділка дорівнює 1°.
Градус – одиниця виміру кута (см, м, км – градус). І записується 1°.
- Ми сьогодні повчимося визначати градусну міру кута.
- Розгляньте свої транспортири. Знайдіть центр, шкалу. Покажіть на шкалі 20°, 40°, 90°
- Для того, щоб навчитися визначати градусну міру , познайомимося з алгоритмом.
СЛАЙД
ЗВЕРНУТИ УВАГУ!!! Геометрик попереджає.
Часто зустрічається помилка: учень дивиться значення кута не на тій шкалі. .
СЛАЙД
3. І наступне завдання, яке пропонує Геометрик , це практична робота.
А) Користуючись алгоритмом, визначимо градусну міру запропонованих
( на дошці і на картці) 1 кут виміряє і записує вчитель, 2,3,4- учні
Б) Геометрик пропонує навчитися не тільки вимірювати , а і креслити кути. Нам допоможе алгоритм.
Користуючись алгоритмом , накреслимо кут 90°( учитель)
2) Хто з вас бажає накреслити наступний кут?
Кут - 60°.( учень)
Перевіряємо. Увага на екран
3).Кут -120°( учень)
Перевіряємо. Увага на екран
САМОСТІЙНО. Накреслити кут 140°. Взаємоперевірка.
Підсумок. Пригадаємо,
Хто справився з завданням?
Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?
Чим саме?
Геометрик дарує вам квітку, у неї незвичайні пелюстки .
На що вони схожі?
Вам потрібно виміряти ці кути.
На цьому наш уроку з теми: «Кути. Читання кутів. Вимір і побудова» закінчується. На наступних уроках закріпимо свої знання.