Урок геометрії . "Тема: "Кути.Читання кутів.Вимір і побудова кутів"

Про матеріал

Мета: ознайомити з одиницею вимірювання кутів; вчити вимірювати кути за допомогою транспортира, вчити будувати кути заданої величини; розвивати просторову уяву, логічне мислення, пам'ять.

Перегляд файлу

Тема. Кути.Читання кутів.Вимір і побудова кутів.

Мета:  ознайомити з одиницею вимірювання кутів; вчити вимірювати кути за допомогою транспортира, вчити будувати кути заданої величини; розвивати просторову уяву, логічне мислення, пам'ять.

Обладнення: презентація, картка з завданнями, косинець, транспортир

Зміст уроку

І. Повідомлення теми та мотивації уроку

Вже дзвінок сигнал нам дав –

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок геометрії починаймо.

Сьогодні ми продовжуємо мандрувати по країні Геометрії разом з нашим помічником Геометриком. Він, як завжди, приготував нам цікаві завдання. І перше його завдання: відгадайте загадку і дізнаєтеся яка тема нашого уроку.                                                                             

- Як називається  геометрична   фігура,яка складається з двох променів  із спільним початком (Кут)   СЛАЙД                   

- Де ми зустрічаємо кути ?( це кут парти, кут книги, пташки летять кутом,сходинки побудовані під кутом)

- Як ви думаєте, навіщо нам вміти читати, вимірювати,будувати  кути ?

(1. Без елементарних знань про кути архітектор не зможе накреслити план будинку, а будівельник не зможе побудувати цей будинок.

2. Модельєр не зможе розкроїти сукню.

3. На уроках праці, коли працюємо з папером , теж потрібні знання про кути.

3Навіть приклеїти шпалери буде важко, якщо не будемо вміти креслити кути)

Сьогодні ми продовжимо працювати  над темою "Кут",будемо виміряти і будувати кути.

ІІ. Геометрична розминка    І наступне завдання Геометрика  СЛАЙД                                              

 

 

Кут – це … геометрична фігура, утворена двома променями, що виходять з однієї точки

Величина кута залежить від розхилу його променів

Кути бувають …гострий , тупий, прямий.

Щоб утворити прямий кут… на перетині двох прямих ліній позначити точку, а з неї по лінях провести два промені, то утвориться прямий кут.

Кут менший від прямого називається гострим

Кут більший від прямого – тупим.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Читання кутів.                                                                      СЛАЙД

Давайте пригадаємо як позначають кути ?(Кут, як і інші геометричні фігури, позначається буквами латинського алфавіту) Зверніть увагу! Вершину кута записують посередині. Кут можна позначати і однією буквою -. його вершиною

 

 

Допоможи Геометрику.

  • Як би ви назвали ці кути? Запиши назви кутів( на дошці + аркуш )

                                          

 

 

 

 

 

 

    АОВ,    ВОА,     О Дошка

  • АОС,    СОА,    О
  • СОВ,     ВОС,      О
  • ДОА,    АОД,     АОВ,   ВОА.,   О

2. Вимірювання кутів.

У попередніх класах ми визначали види кутів за допомогою  косинця. Давайте пригадаємо.                                                                   СЛАЙД

 

Ми прикладали косинець прямим кутом до даного кута так, щоб вершини співпали і сторони співпали зі стороною кута. Співпали сторони  – це прямий кут. Виходить за межі сторони косинця – це тупий кут. Залишилися в середині косинця – це гострий кут.                                

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Сьогодні ми продовжимо працювати над вимірюванням кутів і дізнаємось, що кути можна вимірювати спеціальним приладом. Прилад для вимірювання  - транспортир.                                                                                  СЛАЙД

 


 

2Хвилинка – цікавинка.

Транспортир – походить від латинського слова, що означає "переносити". 

Транспортир – це спеціальний креслярський прилад для вимірювання кутів. 

 На ньому є шкала, яка розташована на півкола.
А центр на ньому відзначено рискою – діленням. Всього їх 180.
Одна поділка дорівнює 1°.
Градус – одиниця виміру кута (см, м, км – градус). І записується 1°.
- Ми сьогодні повчимося визначати градусну міру кута.
- Розгляньте свої транспортири. Знайдіть центр, шкалу. Покажіть на шкалі 20°, 40°, 90°
- Для того, щоб навчитися  визначати градусну міру , познайомимося з алгоритмом.

СЛАЙД

 

 

ЗВЕРНУТИ УВАГУ!!!  Геометрик попереджає.                                              

Часто зустрічається помилка: учень дивиться значення кута не на тій шкалі. .                                                                                                                                                                                              
                                                                                                                СЛАЙД

 

 

 

3. І наступне завдання, яке пропонує Геометрик , це практична робота.

А) Користуючись алгоритмом, визначимо градусну міру запропонованих

( на дошці і на картці) 1 кут виміряє і записує вчитель, 2,3,4- учні

 

 

 

Б) Геометрик пропонує навчитися не тільки вимірювати , а і креслити кути. Нам допоможе алгоритм.

Користуючись алгоритмом , накреслимо кут 90°( учитель)

 

2) Хто з вас бажає накреслити наступний кут?

Кут - 60°.( учень)

Перевіряємо. Увага на екран

 

3).Кут -120°( учень)

Перевіряємо. Увага на екран

 

 

САМОСТІЙНО. Накреслити кут 140°. Взаємоперевірка.

 

  • Хто справився з завданням?
  •  

Підсумок.  Пригадаємо,

Хто справився з завданням?

Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?

Чим саме?                                                                             

Геометрик дарує вам квітку, у неї незвичайні пелюстки .

На що вони схожі?  

Вам потрібно виміряти ці кути.

На цьому наш уроку з теми: «Кути. Читання кутів. Вимір і побудова» закінчується.  На наступних уроках закріпимо свої знання.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 червня 2018
Переглядів
5516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку