У вивченні геометричного матеріалу основна увага спрямовується на ознайомлення з геометричними фігурами, розвиток просторових уявлень школярів, вимірювання довжин відрізків, периметра і площі прямокутників.
Вивчення математики сприяє розвитку пізнавальних здібностей молодших школярів – пам'яті, логічного і творчого мислення, уяви, математичного мовлення.
Більшість питань математичної освіти повинні бути засвоєні в початкових класах на такому рівні, щоб стати надбанням учнів на все життя.
Для вчителя дуже важливо навчити правильно встановлювати і реалізовувати зв'язок навчання математики з життям, навчити школярів розпізнавати математичні факти в явищах навколишнього життя, застосовувати математику при розв'язанні практичних задач, сформувати в молодших школярів практичні вміння. Тому метою цього збірника є вироблення в учнів міцних практичних вмінь геометричного змісту на основі, які допоможуть учневі у повсякденному житті і в подальшому вивченні математики.
ЛІТЕРАТУРА
Вступ
У системі навчальних предметів початкової школи завдання і зміст вивчення математики є порівняно найбільш стабільними.
Математичні знання, набуті в початкових класах, потрібні в повсякденному житті, під час вивчення інших дисциплін, для розуміння повідомлень засобів масової інформації.
У вивченні геометричного матеріалу основна увага спрямовується на ознайомлення з геометричними фігурами, розвиток просторових уявлень школярів, вимірювання довжин відрізків, периметра і площі прямокутників.
Вивчення математики сприяє розвитку пізнавальних здібностей молодших школярів – пам'яті, логічного і творчого мислення, уяви, математичного мовлення.
Більшість питань математичної освіти повинні бути засвоєні в початкових класах на такому рівні, щоб стати надбанням учнів на все життя.
Для вчителя дуже важливо навчити правильно встановлювати і реалізовувати зв’язок навчання математики з життям, навчити школярів розпізнавати математичні факти в явищах навколишнього життя, застосовувати математику при розв’язанні практичних задач, сформувати в молодших школярів практичні вміння. Тому метою цього збірника є вироблення в учнів міцних практичних вмінь геометричного змісту на основі, які допоможуть учневі у повсякденному житті і в подальшому вивченні математики.
ТИСЯЧА ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ |
1. Накреслити три відрізка. Перший відрізок 3 см, другий – на 9 см довший, а третій – у 3 рази коротший.
2. Накреслити три відрізка. Перший відрізок 6 см, другий – на 4 см коротший, а третій – у 4 рази довший.
3. Накресли прямокутник зі сторонами 4 см і 6 см. Познач його вершини буками А, В, С, D. Запиши назви сторін прямокутника які отримав. Які сторони рівні? Запиши.
4. Накресли прямокутник зі сторонами 2см і 7 см. Познач його вершини буками А, К, С, Р. Запиши назви сторін прямокутника які отримав. Які сторони рівні? Запиши
5. Порахуй і запиши, скільки трикутників на малюнку?
6. Порахуй і запиши,скільки чотирикутників на малюнку?
7. Порахуй і запиши, скільки трикутників на малюнку?
8. Знайди периметр фігури, якщо його сторони дорівнюють:
а) 12 дм, 5 дм, 8 дм; Р=_____
б) 14 см, 7 см, 1дм, 10 см; Р=_____
с) 22 мм, 7 см, 6 мм, 8 мм, 14 мм; Р=____
д) 21 дм, 2 м, 16 дм, 40 см. Р=____
9. Знайди периметр фігури, якщо його сторони дорівнюють:
а) 9 см, 5 дм, 8 м; Р=_____
б) 12 см, 41 см, 1дм, 20 см; Р=_____
с) 18 мм, 5 см, 16 мм, 14 мм; Р=____
д) 32 дм, 1 м, 26 дм, 30 см. Р=____
10. Запиши,скільки кутів зображено на рисунку:
а) гострих - ___
б) тупих - ____
в) прямих - ____
11. Запиши,скільки кутів зображено на рисунку:
а) гострих - ___
б) тупих - ____
в) прямих - ____
12 . Побудуй ламану лінію,яка складається з відрізків довжиною 12 см 5мм, 40 мм, 1дм.
13. Побудуй ламану лінію,яка складається з відрізків довжиною 9см 5мм, 20 мм, 1дм 5 мм.
14. Побудуй квадрат у якого сторона 5 см. Знайди його периметр.
15. Побудуй прямокутник у якого довжина 5 см, а ширина - на 1см 5 мм коротша. Знайди його периметр.
16. Знайди периметр квадрата зі стороною 4 см. Побудуй прямокутник у якого периметр рівний периметру даного квадрата.
17. Накресли прямокутник зі сторонами 2 см і 6 см. Дізнайся, у скільки разів ширина прямокутника менша, ніж його довжина. Чому дорівнює периметр цього прямокутника.
18. Накресли прямокутник зі сторонами 1см і 8 см. Дізнайся, у скільки разів ширина прямокутника менша, ніж його довжина. Чому дорівнює периметр цього прямокутника.
19. Які геометричні фігури зображено на рисунку?
а) плоскі фігури - _____
б) об’ємні фігури - _____
20. Які об’ємні геометричні фігури зображено на рисунку?
.
21. Відрізок АВ становить від довжини відрізка АД . АВ = 1дм. Знайди довжину двох відрізків.
22. Відрізок АВ становить від довжини відрізка АД . АВ = 12 см. Знайди довжину двох відрізків.
23. Заповни пропуски:
5 м 4 дм = ..дм 436 см = ..дм..см
64 хв. = ..год. ..хв. 7 м 2 см = ..см
8 м 3 дм = ..см 84 хв. = ..год. ..хв.
6 м 4 дм 7 см = ..см 3 м 8 дм = ..см
4 год. = хв. 3 год. 6 хв. = ..хв.
5грн 39 к. = ..к. 786 к. = ..грн ..к.
24. Заповни пропуски:
8 м 1 дм = ..дм 296 см = ..дм..см
74 хв. = ..год. ..хв. 4 м 8 см = ..см
5 м 3 см = ..см 94 хв. = ..год. ..хв.
6 м 4 дм = ..см 3 м 8 дм 7 см = ..см
3 год. = хв. 7 год. 8 хв. = ..хв.
4грн 74 к. = ..к. 984 к. = .. грн ..к.
3ц 5 кг = ..кг 870 кг = ..ц..кг
25. Заповни пропуски:
458 см = ..м..дм..см 43 дм 9см = см
307см =..м..дм..см 3 ц 3 кг = ..кг
420 см =..м..дм..см 33мм = ..см..мм
641 кг = ..ц..кг 5 ц 8 кг = ..кг
703 кг = ..ц..кг 6 м 3см = ..см
5год 60 хв. = ..хв. 8 г од 45 хв. = ..хв.
6 м 4 дм = ..см 32дм 1 см = ..см
26. Заповни пропуски:
642 см = ..м..дм..см 25 дм 4см = см
208см =..м..дм..см 7 ц 3 кг = ..кг
760 см =..м..дм..см 54мм = ..см..мм
514 кг = ..ц..кг 8 ц 2 кг = ..кг
807 кг = ..ц..кг 3 м 5см = ..см
3год 60 хв. = ..хв. 6 год. 45 хв. = ..хв.
8 м 9дм = ..см 54 дм 6 см = ..см
27. Обчисли значення виразів:
4 м 30 см + 3м 65 см + 5 см =
10 м – 6 м 80 см + 35 см =
6 м 94 см + 10 дм – 2 м 08 см =
28. Обчисли значення виразів:
5 м 40 см + 3м 05 см + 55 см =
10 м – 4 м 06 см + 59 см =
4 м 74 см + 20 дм – 5 м 08 см =
29. Постав знак «», «» або «=».
6 м 4 дм .. 64 см 3 грн 50 к. .. 350 к.
6 м 4 см .. 64 дм 3 грн 50 к. ..35 к.
6 м 4 см ..604 см 3 грн 50 к. ..35 грн.
4 дм 9 см .. 4 м 3 год. .. 180 хв.
4 дм 9 см .. 49 см 3 год. .. 100хв.
4 дм 9 см .. 409 см 3 год. .. 300 хв.
4ц 5 кг ..450 кг 2дм 5 мм .. 205 мм
30. Постав знак «», «» або «=».
6 м 4 дм .. 64 см 3 грн 50 к. .. 350 к.
6 м 4 см .. 64 дм 3 грн 50 к. ..35 к.
6 м 4 см ..604 см 3 грн 50 к. ..35 грн.
4 дм 9 см .. 4 м 3 год. .. 180 хв.
4 дм 9 см .. 49 см 3 год. .. 100хв.
4 дм 9 см .. 409 см 3 год. .. 300 хв.
4ц 5 кг ..450 кг 2дм 5 мм .. 205 мм
31. Накресли відрізок АВ 8 см. Відклади на ньому відрізок АС 4 см. Виміряй довжину відрізка СВ.
32. Накресли відрізок АК 12 см. Відклади на ньому відрізок ВС 4 см. Виміряй довжину відрізків АВ і СК.
33. Накресли прямокутний трикутник . Позначити на ньому прямий кут.
34. . Накресли прямокутний трикутник . Позначити на ньому прямий кут.
35. Накреслити прямокутник у якого довжина 6 см 5 мм, а ширина – коротша на 2 см. Позначити на ньому прямі кути. Знайти його периметр.
36. Накреслити прямокутник у якого довжина 4 см 5 мм, а ширина – коротша на 2 см. Позначити на ньому прямі кути. Знайти його периметр.
37. Накреслити прямокутник у якого ширина 1 см 5 мм, а довжина – на 2 см 5 мм більша. Позначити на ньому прямі кути. Знайти його периметр.
38. Накреслити квадрат у якого сторона 3 см 5 мм. Позначити на ньому прямі кути. Знайти периметр квадрата.
39. Накресли дані фігури. Познач у них прямі кути.
40. Накресли дані фігури. Познач у них прямі кути.
41. Накресли дані фігури і знайди їх периметр.
42. Накресли дані фігури і знайди їх периметр.
44. Накресли дані кути. Запиши їх назви.
45. Накресли дані кути. Запиши їх назви.
46. Накресли прямий кут АВС, гострий кут NBK, тупий кут RFD.
46. Накресли прямий кут АКС, тупий кут - NЕK, гострий кут - RFР.
47. Накресли відрізок АВ довжиною 12 см. Поділи його на три частини. Чому дорівнює її частина.
48. Накресли відрізок АС довжиною 8 см. Поділи його на чотири частини. Чому дорівнює її частина.
49. Накресли відрізок АD довжиною 12 см. Поділи його на шість частини. Чому дорівнює її частина.
50. відрізка АВ дорівнює 2 см. Знайти довжину відрізка АВ і його побудувати.
51. . відрізка АВ дорівнює 2 см. Знайти довжину відрізка АС і його побудувати.
52. . відрізка АМ дорівнює 3 см. Знайти довжину відрізка АВ і його побудувати.
53. відрізка АВ дорівнює 6 см. Знайти довжину відрізка АВ і його побудувати.
54. Накресли коло, радіус якого дорівнює 2 см.
55. Накресли коло, радіус якого дорівнює 1 см 5 мм.
56. Розглянь малюнок. Запиши, які з позначених точок належать кругу.
57. Розглянь малюнок до № 56. Запиши, які з позначених точок не належать кругу.
58. Накресли довільний трикутник АВС і проведи відрізок КМ так, щоб він розділив трикутник на два менші трикутники.
60. Накресли довільний трикутник ОВС і проведи відрізок АМ так, щоб він розділив трикутник на чотирикутник і трикутник.
61. За малюнком і даними розв’яжи задачу.
АВ = 6 см
АD= DB
P = 42 cм
_________
АD -?
62. За малюнком і даними розв’яжи задачу.
ВС = 12 см
ВD = СD
Р = 62 см
_________
ВD - ?
63. За малюнком і даними розв’яжи задачу.
АВ = DЕ = 2 см
АЕ = 7 см
ВС = СD
Р = 27 см
______________
ВС -?
64. За малюнком і даними розв’яжи задачу.
АВ = СD = 4 см
АЕ = ЕВ = ЕС =ЕD
Р = 32 см
_______________
АЕ -?
65. Накресли куб за зразком.
Заповни пропуски,продовж речення:
а) вершин у куба … - це А, .., .., .., .., .., .., .. .
б) ребер у куба … - це АВ, .., .., .., .., .., .., .., .., .., .., .. .
в) граней у куба … - це АВСD, .., .., .., .., .. .
66. Накресли куб за зразком.
Зафарбуй дві суміжні грані куба.
67. Накресли куб за зразком.
а) Які ребра куба мають то спільну точку С?
б) Які ребра куба мають то спільну точку А?
в) Які ребра куба мають то спільну точку Е?
г) Які ребра куба мають то спільну точку В?
д) Які ребра куба мають то спільну точку Н?
е) Які ребра куба мають то спільну точку D?
є) Які ребра куба мають то спільну точкуF?
ж) Які ребра куба мають то спільну точку G?
68. Накресли квадрат. Периметр якого 16 см.
69. Накресли квадрат. Периметр якого 12 см.
70. Накресли квадрат. Периметр якого 90 мм.
71. Накресли квадрат. Периметр якого 60 мм.
72. Накресли квадрат. Периметр якого дорівнює периметру прямокутника зі сторонами 10 мм і 3 см.
73. Накресли квадрат. Периметр якого дорівнює периметру прямокутника зі сторонами 4 см і 20 мм.
74. Накресли квадрат. Периметр якого дорівнює периметру прямокутника зі сторонами 3 см 5 мм і 10 мм.
75. Накресли квадрат. Периметр якого дорівнює периметру прямокутника з довжиною 5см 6 мм, а шириною - на 3 см 2 мм коротшою.
76. Накресліть дані фігури.
Розділіть їх на квадрати з стороною 1см.
77. Накресліть дані фігури.
Розділіть їх на квадрати з стороною 1см.
78. Порахуй площу даної фігури.
79. Порахуй площу даної фігури.
80. Накресли прямокутник із сторонами 6 см і 40 мм. Порахуй його площу.
81. Накресли прямокутник із сторонами 30мм і 40 мм. Порахуй його площу.
82. Накресли прямокутник із сторонами 2см 5 мм і 40 мм. Порахуй його площу.
83. Накресли прямокутник із сторонами 5 см і 40 мм. Порахуй його площу і периметр.
84. Накресли прямокутник із сторонами 3см і 10 мм. Порахуй його площу і периметр.
85. Накресли квадрат. Периметр якого 16 см. Знайди його площу.
86. Накресли квадрат. Периметр якого 80мм. Знайди його площу.
87. Накресли квадрат. Периметр якого 4 см. Знайди його площу.
88.
33. Накресли трикутник за допомогою циркуля і лінійки
1