ЗБІРНИК ЗАВДАНЬ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ГЕОМЕТРИЧНИХ ЗНАНЬ

Про матеріал

У вивченні геометричного матеріалу основна увага спрямовується на ознайомлення з геометричними фігурами, розвиток просторових уявлень школярів, вимірювання довжин відрізків, периметра і площі прямокутників.

Вивчення математики сприяє розвитку пізнавальних здібностей молодших школярів – пам'яті, логічного і творчого мислення, уяви, математичного мовлення.

Більшість питань математичної освіти повинні бути засвоєні в початкових класах на такому рівні, щоб стати надбанням учнів на все життя.

Для вчителя дуже важливо навчити правильно встановлювати і реалізовувати зв'язок навчання математики з життям, навчити школярів розпізнавати математичні факти в явищах навколишнього життя, застосовувати математику при розв'язанні практичних задач, сформувати в молодших школярів практичні вміння. Тому метою цього збірника є вироблення в учнів міцних практичних вмінь геометричного змісту на основі, які допоможуть учневі у повсякденному житті і в подальшому вивченні математики.

Перегляд файлу

j0101856 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА

  1. Державний стандарт початкової загальної освіти.// Кабінет Міністрів  України. Постанова №462 від 20 квітня 2011 рок
  2. Навчальні програми початкової школи (1-4 класи)//Освіта.ua 11.09.2012/
  3. Богданович М. Математичні джерельця – Київ: Веселка. – 1988.
  4. Друздь Б.Г. Творчі вправи з математики для початкових класів. – Київ: Радянська школа. – 1988.
  5. Игнатьев Е.И. В царстве смекалки. – Москва. 1984.
  6. Клименко Д.В. Збірник вправ з математики для початкових класів. – Київ: Радя. Школа. – 1987.
  7. Мацько Н.Д. завдання з математики для І-ІІІ класів. – Київ: Рад. школа. – 1975.
  8. Середа Б.Ю. Вчись мислити логічно. – Київ: Рад. школа. – 1989

 

Вступ

  У системі навчальних предметів початкової школи завдання і зміст вивчення математики є порівняно найбільш стабільними.

Математичні знання, набуті в початкових класах, потрібні в повсякденному житті, під час вивчення інших дисциплін, для розуміння повідомлень засобів масової інформації.

У вивченні геометричного матеріалу основна увага спрямовується на ознайомлення з геометричними фігурами, розвиток просторових уявлень школярів, вимірювання довжин відрізків, периметра і площі прямокутників.

Вивчення математики сприяє розвитку пізнавальних здібностей молодших школярів – пам'яті, логічного і творчого мислення, уяви, математичного мовлення.

Більшість питань математичної освіти повинні бути засвоєні в початкових класах на такому рівні, щоб стати надбанням учнів на все життя.

 Для вчителя дуже важливо навчити правильно встановлювати і реалізовувати зв’язок навчання математики з життям, навчити школярів розпізнавати математичні факти в явищах навколишнього життя, застосовувати математику при розв’язанні практичних задач, сформувати в молодших школярів практичні вміння. Тому метою цього збірника є вироблення в учнів міцних практичних вмінь геометричного змісту на основі, які допоможуть учневі у повсякденному житті і в подальшому вивченні математики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТИСЯЧА

ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 

 

 

1. Накреслити три відрізка. Перший відрізок 3 см, другий – на 9 см довший, а третій – у 3 рази коротший.

 

2. Накреслити три відрізка. Перший відрізок 6 см, другий – на 4 см коротший, а третій – у 4 рази довший.

 

3. Накресли прямокутник зі сторонами 4 см і 6 см. Познач його вершини буками А, В, С, D. Запиши назви сторін прямокутника які отримав. Які сторони рівні? Запиши.

 

4. Накресли прямокутник зі сторонами 2см і 7 см. Познач його вершини буками А, К, С, Р. Запиши назви сторін прямокутника які отримав. Які сторони рівні? Запиши

 

5. Порахуй і запиши, скільки трикутників на малюнку?

                      D:\сабина\2.BMP

 

6. Порахуй і запиши,скільки чотирикутників на малюнку?                                       D:\сабина\3.BMP

7.  Порахуй і запиши, скільки трикутників на малюнку?    

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\1.bmp

 

8. Знайди периметр фігури, якщо його сторони дорівнюють:

а)  12 дм, 5 дм, 8 дм;   Р=_____

б)   14 см, 7 см, 1дм, 10 см; Р=_____

с)   22 мм, 7 см, 6 мм, 8 мм, 14 мм; Р=____

д)  21 дм, 2 м, 16 дм, 40 см. Р=____

 

9. Знайди периметр фігури, якщо його сторони дорівнюють:

а)  9 см, 5 дм, 8 м;   Р=_____

б)  12 см, 41 см, 1дм, 20 см; Р=_____

с)   18 мм, 5 см, 16 мм, 14 мм; Р=____

д)  32 дм, 1 м, 26 дм, 30 см. Р=____

 

D:\сабина\2.BMP10. Запиши,скільки кутів зображено на рисунку:             

                                                а) гострих - ___ 

б) тупих - ____                                                

в) прямих - ____                                         

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\1.bmp11. Запиши,скільки кутів зображено на рисунку:                                                    

 а) гострих - ___ 

б) тупих - ____                                             

в) прямих - ____                                          

 

 

 

 

 

12 . Побудуй ламану лінію,яка складається з відрізків довжиною 12 см 5мм, 40 мм, 1дм.

 

13. Побудуй ламану лінію,яка складається з відрізків довжиною 9см 5мм, 20 мм, 1дм 5 мм.

 

14. Побудуй квадрат у якого сторона 5 см. Знайди його периметр.

 

15. Побудуй прямокутник у якого довжина 5 см, а ширина - на 1см 5 мм коротша. Знайди його периметр.

 

16.  Знайди периметр квадрата зі стороною 4 см. Побудуй прямокутник у якого периметр рівний периметру даного квадрата.

 

17. Накресли прямокутник зі сторонами 2 см і 6 см. Дізнайся, у скільки разів ширина прямокутника менша, ніж його довжина. Чому дорівнює периметр цього прямокутника.

 

18.  Накресли прямокутник зі сторонами 1см і 8 см. Дізнайся, у скільки разів ширина прямокутника менша, ніж його довжина. Чому дорівнює периметр цього прямокутника.

 

19. Які геометричні фігури зображено на рисунку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а) плоскі фігури - _____

б) об’ємні фігури - _____

 

 

 

20. Які об’ємні геометричні фігури зображено на рисунку?

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21. Відрізок АВ становить від довжини відрізка АД . АВ = 1дм. Знайди довжину двох відрізків.

22. Відрізок АВ становить від довжини відрізка АД . АВ = 12 см. Знайди довжину двох відрізків.

 

23. Заповни пропуски:

5 м 4 дм = ..дм               436 см = ..дм..см

64 хв. = ..год. ..хв.          7 м 2 см = ..см

8 м 3 дм = ..см               84 хв. = ..год. ..хв.

6 м 4 дм 7 см = ..см       3 м 8 дм = ..см

4 год. = хв.                      3 год. 6 хв. = ..хв.

5грн 39 к. = ..к.                786 к. = ..грн ..к.

 

24. Заповни пропуски:

8 м 1 дм = ..дм               296 см = ..дм..см

74 хв. = ..год. ..хв.          4 м 8 см = ..см

5 м 3 см = ..см                94 хв. = ..год. ..хв.

6 м 4 дм = ..см               3 м 8 дм 7 см = ..см

3 год. = хв.                      7 год. 8 хв. = ..хв.

4грн 74 к. = ..к.                984 к. = .. грн  ..к.

3ц 5 кг = ..кг                     870 кг = ..ц..кг

 

 

25. Заповни пропуски:

458 см = ..м..дм..см         43 дм 9см = см

307см =..м..дм..см          3 ц 3 кг = ..кг

420 см =..м..дм..см         33мм = ..см..мм

641 кг = ..ц..кг                  5 ц 8 кг = ..кг

703 кг = ..ц..кг                  6 м 3см = ..см

5год 60 хв. = ..хв.            8 г од  45 хв. = ..хв.

6 м 4 дм = ..см                 32дм 1 см = ..см

 

26. Заповни пропуски:

642 см = ..м..дм..см         25 дм 4см = см

208см =..м..дм..см          7 ц 3 кг = ..кг

760 см =..м..дм..см         54мм = ..см..мм

514 кг = ..ц..кг                  8 ц 2 кг = ..кг

807 кг = ..ц..кг                  3 м 5см = ..см

3год 60 хв. = ..хв.            6 год.  45 хв. = ..хв.

8 м 9дм = ..см                 54 дм 6 см = ..см

 

27. Обчисли значення виразів:

4 м 30 см + 3м 65 см + 5 см =

10 м – 6 м 80 см + 35 см =

6 м 94 см + 10 дм – 2 м 08 см =

28. Обчисли значення виразів:

5 м 40 см + 3м 05 см + 55 см =

10 м – 4 м 06 см + 59 см =

4 м 74 см + 20 дм – 5 м 08 см =

 

29. Постав знак «», «» або «=».

6 м 4 дм .. 64 см            3 грн 50 к. .. 350 к.

6 м 4 см .. 64 дм            3 грн 50 к. ..35 к.

6 м 4 см ..604 см           3 грн 50 к. ..35 грн.

4 дм 9 см .. 4 м              3 год.  .. 180 хв.

4 дм 9 см .. 49 см          3 год. ..  100хв.

4 дм 9 см .. 409 см        3 год. .. 300 хв.

4ц 5 кг ..450 кг               2дм 5 мм .. 205 мм

 

30. Постав знак «», «» або «=».

6 м 4 дм .. 64 см            3 грн 50 к. .. 350 к.

6 м 4 см .. 64 дм            3 грн 50 к. ..35 к.

6 м 4 см ..604 см           3 грн 50 к. ..35 грн.

4 дм 9 см .. 4 м              3 год.  .. 180 хв.

4 дм 9 см .. 49 см          3 год. ..  100хв.

4 дм 9 см .. 409 см        3 год. .. 300 хв.

4ц 5 кг ..450 кг               2дм 5 мм .. 205 мм

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31. Накресли  відрізок АВ  8 см. Відклади на ньому   відрізок АС 4 см. Виміряй довжину відрізка СВ.           

 

32. Накресли  відрізок АК 12 см. Відклади на ньому   відрізок ВС 4 см. Виміряй довжину відрізків АВ і СК.

33.      Накресли прямокутний трикутник . Позначити на ньому прямий кут.

D:\сабина\2.BMP      

34. .      Накресли прямокутний трикутник . Позначити на ньому прямий кут.

D:\сабина\1.BMP

35. Накреслити прямокутник у якого довжина 6 см 5 мм, а ширина – коротша на 2 см. Позначити на ньому прямі кути. Знайти його периметр.

 

36. Накреслити прямокутник у якого довжина 4 см 5 мм, а ширина – коротша на 2 см. Позначити на ньому прямі кути. Знайти його периметр.

 

37. Накреслити прямокутник у якого ширина 1 см 5 мм, а довжина – на 2 см 5 мм більша. Позначити на ньому прямі кути. Знайти його периметр.

 

38. Накреслити квадрат у якого сторона 3 см 5 мм. Позначити на ньому прямі кути. Знайти периметр квадрата.

 

39. Накресли дані фігури. Познач у них прямі кути.

 

 

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\2.bmp

 

 

40. Накресли дані фігури. Познач у них прямі кути.

 

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\1.bmp

 

41. Накресли дані фігури і знайди їх периметр.

 

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\1.bmp

 

 

42. Накресли дані фігури і знайди їх периметр.

 

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\2.bmp

 

44.  Накресли дані кути. Запиши їх назви.

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\2.bmp

45. Накресли дані кути. Запиши їх назви.

 

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\1.bmp

 

 

46. Накресли прямий кут АВС, гострий кут NBK, тупий кут RFD.

 

46. Накресли прямий кут АКС, тупий кут - NЕK, гострий кут - RFР.

 

47. Накресли відрізок АВ довжиною 12 см. Поділи його на три частини. Чому дорівнює її  частина.

 

48. Накресли відрізок АС довжиною 8 см. Поділи його на чотири частини. Чому дорівнює її  частина.

 

49. Накресли відрізок АD довжиною 12 см. Поділи його на шість частини. Чому дорівнює її  частина.

 

50.  відрізка АВ дорівнює 2 см. Знайти довжину відрізка АВ і його побудувати.

 

51. .  відрізка АВ дорівнює 2 см. Знайти довжину відрізка АС і його побудувати.

 

52. .  відрізка АМ дорівнює 3 см. Знайти довжину відрізка АВ і його побудувати.

 

53.  відрізка АВ дорівнює 6 см. Знайти довжину відрізка АВ і його побудувати.

 

54. Накресли коло, радіус якого дорівнює 2 см.

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\2.bmp

55. Накресли коло, радіус якого дорівнює 1 см 5 мм.

 

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\1.bmp

 

56.  Розглянь малюнок. Запиши, які з позначених точок належать кругу.

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\1.bmp

 

57.  Розглянь малюнок до № 56. Запиши, які з позначених точок не належать  кругу.

 

58. Накресли довільний трикутник АВС і проведи відрізок КМ так, щоб він розділив трикутник на два менші трикутники.

 

60. Накресли довільний трикутник ОВС і проведи відрізок АМ так, щоб він розділив трикутник на чотирикутник і  трикутник.

61. За малюнком і даними розв’яжи задачу.

 

         АВ = 6 см

D:\сабина\1.BMP         АD= DB

         P = 42 cм

          _________

           АD -?

 

 

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\3.bmp62. За малюнком і даними розв’яжи задачу.

 

ВС = 12 см

ВD = СD

Р = 62 см

_________

ВD - ?

 

 

 

 

 

63. За малюнком і даними розв’яжи задачу.

 

 

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\1.bmpАВ = DЕ = 2 см

АЕ = 7 см

ВС = СD

Р = 27 см

______________

ВС -?

 

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\2.bmp64. За малюнком і даними розв’яжи задачу.

 

 

             АВ = СD = 4 см

             АЕ = ЕВ = ЕС =ЕD

             Р = 32 см

            _______________

             АЕ -?

 

 

65. Накресли куб за зразком.

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\1.bmp

Заповни пропуски,продовж речення:

а) вершин у куба  … -  це А, .., .., .., .., .., .., .. .

б) ребер у куба … - це АВ, .., .., .., .., .., .., .., .., .., .., .. .

в) граней у куба … - це АВСD, .., .., .., .., .. .

66.  Накресли куб за зразком.

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\1.bmp

Зафарбуй дві суміжні грані куба.

 

67. Накресли куб за зразком.

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\1.bmp

а) Які ребра куба мають то спільну точку С?

б) Які ребра куба мають то спільну точку А?

в) Які ребра куба мають то спільну точку Е?

г) Які ребра куба мають то спільну точку В?

д) Які ребра куба мають то спільну точку Н?

е) Які ребра куба мають то спільну точку D?

є) Які ребра куба мають то спільну точкуF?

ж) Які ребра куба мають то спільну точку G?

 

68.  Накресли квадрат. Периметр якого 16 см.

69. Накресли квадрат. Периметр якого 12 см.

70. Накресли квадрат. Периметр якого 90 мм.

71. Накресли квадрат. Периметр якого 60 мм.

72. Накресли квадрат. Периметр якого дорівнює периметру прямокутника зі сторонами 10 мм і 3 см.

73. Накресли квадрат. Периметр якого дорівнює периметру прямокутника зі сторонами 4 см і 20 мм.

74. Накресли квадрат. Периметр якого дорівнює периметру прямокутника зі сторонами 3 см 5 мм і 10 мм.

75. Накресли квадрат. Периметр якого дорівнює периметру прямокутника з довжиною 5см 6 мм, а шириною - на  3 см 2 мм коротшою.

76. Накресліть дані фігури.

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\2.bmp

Розділіть їх на квадрати з стороною 1см.

 

77. Накресліть дані фігури.

C:\Documents and Settings\gena\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\1.bmp

13.pngРозділіть їх на квадрати з стороною 1см.

13.png78. Порахуй площу даної фігури.

6.png 

6.png 

 

 

 

 

 

10(3).png79. Порахуй площу даної фігури.

 

 

 

 

 

14.png 

 

 

 

80. Накресли прямокутник із сторонами 6 см і 40 мм. Порахуй його площу.

14.png14.png14.png14.png14.png14.png 

14.png81. Накресли прямокутник із сторонами 30мм і 40 мм. Порахуй його площу.

 

82. Накресли прямокутник із сторонами 2см 5 мм і 40 мм. Порахуй його площу.

 

83. Накресли прямокутник із сторонами 5 см і 40 мм. Порахуй його площу і периметр.

 

84. Накресли прямокутник із сторонами 3см і 10 мм. Порахуй його площу і периметр.

 

85. Накресли квадрат. Периметр якого 16 см. Знайди його площу.

 

86. Накресли квадрат. Периметр якого 80мм. Знайди його площу.

87. Накресли квадрат. Периметр якого 4 см. Знайди його площу.

88.

 

 

 

 

33. Накресли трикутник за допомогою циркуля і лінійки

14.png 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Короткова Любов Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
1819
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку