Здоров'язбереження як ресурс підвищення ефективності уроку математики

Про матеріал
Учитель математики повинен підібрати матеріал для уроків математики і позаурочних математичних заходів, застосування якого сприяє поліпшенню здоров'я учнів. Використання в викладанні математики навчального матеріалу, який сприяє поліпшенню здоров'я учнів і організація уроків із застосуванням здоров'язберігаючих технологій дозволять не тільки підвищити рівень знань учнів, а й дозволять зберегти здоров'я вже на самому першому щаблі навчання. Уроки математики і позаурочні заходи з математики можуть сприяти поліпшенню здоров'я учнів при включенні в зміст навчального матеріалу відомостей з гігієни, анатомії, медицини, ОБЖ і ін.
Перегляд файлу

Здоров'язбереження як ресурс підвищення ефективності

уроку математики

Актуальність проблеми.

  Здоров'я в усі часи вважалося найвищою цінністю, основою активного творчого життя, щастя, радості і благополуччя людини.  У сучасному суспільстві воно стає ще й умовою виживання.

  Проблема збереження здоров'я дітей виділена в ряді державних документів останнього часу з проблем освіти: в Законі про освіту, в Конвенції про права дитини, в Державних освітніх стандартах загальної та професійної педагогічної освіти.  Однією з найбільш гострих проблем сучасної школи є проблема збереження здоров'я учнів.  Результати вивчення стану здоров'я учнів, що проводяться різними організаціями говорять про те, що в період навчання в школі основні показники здоров'я дітей знижуються.  За результатами щорічних медичних оглядів йде зниження здорових дітей на 2-3%.

 Сучасний рівень розвитку освітньої системи ставить питання, як забезпечити високоякісне навчання кожного учня і засвоєння ним загальнонавчальних знань в обсязі стандарту освіти, не зашкодивши його здоров'ю.

 Отже, головним для вчителя математики стає пошук нових технологій навчання предмету, спрямованих на здоров'язбереження школярів в освітньому просторі, використання їх у поєднанні з традиційними формами і методами роботи.

 Мета:

  Розробити систему роботи вчителя, яка дозволить підвищити якість освіти і запобігти стомлюваності учнів на уроках математики.

 Завдання:

 • Вивчити необхідну психолого-педагогічну і навчально-методичну літературу по темі «здоров'язберігаючих освітніх технологій».

 • Розробити методичне забезпечення процесу навчання математики на основі принципів здоров'язбереження.

 • Активізувати пізнавальні здібності учнів, спрямовані на підвищення якості навчання через впровадження в навчальний процес елементів здоров'язберігаючих технологій, що запобігають стомлюванності школярів.

• Провести аналіз, систематизацію та узагальнення результатів, отриманих в ході реалізації проекту.

 Новизна проекту і теоретична значущість.

 Новизна проекту полягає в системному підході до вирішення однієї з найважливіших проблем в сучасній парадигмі освіти - збереження здоров'я учнів в період навчання в школі.

 Наукова новизна і теоретична значущість проекту полягає в тому, що:

 • визначено основний зміст здоров'язберігаючих технологій та їх місце в системі роботи вчителя;

  • визначені теоретичні положення формування здоров'язбереження на уроці;

 • розроблена і обгрунтована система роботи вчителя з використанням здоров'язберігаючих технологій, сутність яких полягає в створенні у людини з самого раннього дитинства мотивації здоров'я, формування у нього наукового розуміння сутності здорового способу життя та виробленні індивідуального валеологічного обґрунтованого способу життєдіяльності.

  Принципи здоров'язбереження

 Освітній процес в умовах мінливого сучасного світу, постійно ускладнюється і вимагає від учнів великого розумової і нервово-психічної напруги.  До висновку про те, що отримання освіти неминуче справляє негативний вплив на здоров'я, приходили багато вчених і педагоги-практики.

 Можна вважати, що здоров'я учня в нормі, якщо:

 • у фізичному плані - здоров'я дозволяє йому справлятися з навчальним навантаженням, дитина вміє долати втому;

 • в соціальному плані - він комунікабельний, товариський;

 • в емоційному плані - дитина урівноважена, здатна дивуватися і захоплюватися;

 • в інтелектуальному плані - учень проявляє хороші розумові спроможності, спостережливість, уяву, самоосвіту;

 • в моральному плані - він визнає основні загальнолюдські цінності.

 В останні роки педагоги стали більше акцентувати свою увагу на питаннях збереження здоров'я учнів.  Багато вчителів прагнуть включити школярів в різні види рухової, інтелектуальної, емоційної активності, створити умови для їх творчого самовираження.  Для цього вони використовують програми і методики формування у дітей цінностей здорового способу життя, застосовують різні способи зміцнення здоров'я.

 Термін «здоров'язбереження» став в сучасній педагогічній літературі загальноприйнятим.  У всьому різноманітті тлумачень поняття здоров'язберігаючих технологій в освіті можна побачити спільну рису, а саме, визнання здоров'я головною цінністю людини і прагнення до її збереження та розвитку в процесі навчальної діяльності.

 На мою думку, головне завдання реалізації здоров'язберігаючих технологій – таке: організація освітнього процесу на всіх рівнях, при якій якісне навчання, розвиток і виховання учнів не супроводжується нанесенням шкоди їх здоров'ю.

 Принципи здоров'язберігаючих технологій:

  1. Безперервність і спадкоємність - робота ведеться не від випадку до випадку, а щодня і на кожному уроці.

  2. Суб'єкт-суб'єктні взаємини - учень є безпосереднім учасником здоров'язберігаючих заходів і в змістовному, і в процесуальному аспектах.

  3. Відповідність змісту і організації навчання віковим особливостям учнів - обсяг навчального навантаження, складність матеріалу повинні відповідати віку учнів.

  4. Комплексний, міждисциплінарний підхід - єдність в діях педагогів, психологів і лікарів.

  5. Успіх породжує успіх - акцент робиться тільки на хорошому;  в будь-якому вчинку, дії спочатку виділяють позитивне, а тільки потім відзначають недоліки.

  6. Активність - активне включення, а будь-який процес знижує ризик перевтоми.

  Слід зазначити, що всі здоров'язберігаючі технології, що застосовуються в навчально-виховному процесі, можна розділити на три основні групи:

  1. технології, що забезпечують гігієнічно оптимальні умови освітнього процесу;

  2. технології оптимальної організації навчального процесу і фізичної активності школярів;

  3. різноманітні психолого-педагогічні технології, які використовуються на уроках і в позаурочній діяльності педагогами і вихователями.

Технології оптимальної організації навчального процесу і фізичної активності школярів

  Аналіз науково-методичної літератури та власний досвід дозволяють виділити чотири основні правила побудови уроку з позиції здоров'язберігаючих технологій.

  Правило 1. Правильна організація уроку

  По-перше, це облік всіх критеріїв здоров'язбереження на раціональному рівні.  По-друге, головна мета вчителя - навчити учня запитувати необхідну інформацію і отримувати необхідну відповідь.

  Правило 2. Використання каналів сприйняття

  Особливості сприйняття визначаються однією з найважливіших властивостей індивідуальності - функціональною асиметрією мозку: розподілом психічних функцій між півкулями

  Правило 3. Облік зони працездатності учнів

  Експериментально доведено, що біоритмологічна оптимальність працездатності у школярів має свої піки і спади як протягом навчального дня, так і в різні дні навчального тижня.  Працездатність залежить і від вікових особливостей дітей.

  Правило 4. Розподіл інтенсивності розумової діяльності

  При організації уроку виділяють три основних етапи з точки зору здоров'язбереження, які характеризуються своєю тривалістю, об'ємом навантаження і характерними видами діяльності.

  Ефективність засвоєння знань учнів протягом уроку така:

  1. 5-25-я хвилина - 80%;

  2. 25-35-я хвилина - 60-40%;

  3. 35-40-я хвилина - 10%.

  Втома - виникає в результаті роботи - тимчасове погіршення функціонального стану людини.  Це захисна, охоронна реакція організму, стимулятор його відновних процесів і підвищення функціональних можливостей. 

Психолого-педагогічні технології здоров'язбереження.

 Зняття емоційної напруги

  Використання ігрових технологій, ігрових навчальних програм, оригінальних завдань, введення в урок історичних екскурсів і відступів дозволяють зняти емоційну напругу

  На початковому етапі це можуть бути ігрові завдання для узагальнення знань.  Для старших класів можна використовувати завдання фантастичного або детективного змісту, які також активізують творчий потенціал. Завдання на узагальнення матеріалу можуть бути представлені у вигляді реклами того чи іншого закону, явища або теореми.

  Використання прислів'їв при вивченні поняття монотонності функції: «Чим далі в ліс, тим більше дров» (зростання), «Далі покладеш, ближче візьмеш» (спадання).  У цей момент процес навчання як би прихований від учнів, вони сприймають це як деякий відступ від теми, що дозволяє їм також зняти напругу, що накопичилася.

  Створення сприятливого психологічного клімату на уроці

  Мабуть, одним з найважливіших аспектів є саме психологічний комфорт школярів під час уроку.

  Доброзичлива обстановка на уроці, спокійна розмова, увага до кожного вислову, позитивна реакція вчителя на бажання учня виразити свою точку зору, тактовне виправлення допущених помилок, заохочення до самостійної розумової діяльності, доречний гумор або невеликий історичний відступ - ось далеко не весь арсенал,  яким може користуватися педагог, який прагне до розкриття здібностей кожної дитини.

  Охорона здоров'я та пропаганда здорового способу життя

  Як показують дослідження, найбільш небезпечним фактором для здоров'я людини є його спосіб життя.  Отже, якщо навчити людину зі шкільних років відповідально ставитися до свого здоров'я, то в майбутньому у нього більше шансів жити, не хворіючи.

  Комплексне використання особистісно-орієнтованих технологій

  Серед здоров'язберігаючих технологій можна особливо виділити технології особистісно-орієнтованого навчання, що враховують особливості кожного учня і спрямовані на максимально повне розкриття його потенціалу.  Сюди можна віднести технології проектної діяльності, диференційованого навчання, навчання у співпраці, різноманітні ігрові технології.

  Особистісно-орієнтоване навчання передбачає використання різноманітних форм і методів організації навчальної діяльності.

  Спостереження показують, що використання здоров'язберігаючих технологій в навчальному процесі дозволяє учням більш успішно адаптуватися в освітньому і соціальному просторі, розкрити свої творчі здібності, а вчителю ефективно проводити профілактику асоціальної поведінки.

 

Прийоми роботи на уроці математики із застосуванням здоров'язберігаючих технологій

 З перших хвилин уроку, з вітання потрібно створити обстановку доброзичливості, позитивний емоційний настрій, тому що  в учнів розвинена інтуїтивна здатність вловлювати емоційний настрій учителя.  Не стала винятком у цьому сенсі і організація початку уроку математики.

 Величезне значення у попередженні втоми є чітка організація навчальної праці.  Не всім учням легко дається математика, тому необхідно проводити роботу з профілактики стресів.  Хороші результати дає робота в парах, в групах як на місцях, так і біля дошки, де більш "слабкий" учень відчуває підтримку товариша.  Хорошим антистресовим моментом на уроці є стимулювання учнів до використання різних способів вирішення, без боязні помилитися, отримати неправильну відповідь.  При оцінці такої роботи необхідно враховувати не тільки отриманий результат, а й ступінь старанності учня.  В кінці уроку потрібно обговорити не тільки те, що засвоєно нового, але з'ясувати, що сподобалося на уроці, які питання хотілося б повторити, завдання якого типу виконати.

 Не потрібно забувати і про те, що відпочинок - це зміна видів діяльності.  Тому при плануванні уроку потрібно не допускати одноманітності роботи.  У нормі повинно бути 4-7 змін видів діяльності на уроці.  Деяким учням важко запам'ятати навіть добре зрозумілий матеріал.  Для цього дуже корисно розвивати зорову пам'ять, використовувати різні форми виділення найбільш важливого матеріалу (підкреслити, обвести, записати більш крупно, іншим кольором).  Хороші результати у всіх класах дає хорове обговорювання як цілих правил, так і просто окремих термінів.  Часто учень, багато разів чув складний термін,  розуміє його сенс, але не в змозі його вимовити, що ставить його в незручне становище перед товаришами.Здійснення ідеї організації здоров'язберігаючих навчально-виховного процесу призводить до необхідності використання динамічних пауз на кожному уроці.  Відомо, що просидіти на уроці 40 хвилин досить складно не тільки першокласнику, але і старшокласнику, особливо на уроках математики.  Витрачений час окупається посиленням працездатності, а головне, зміцненням здоров'я учнів.

 Дуже добре, якщо пропоновані вправи для фізкультхвилинки органічно вплітаються в тему уроку.  Так, наприклад, при вивченні позитивних і негативних чисел учні познайомилися з визначеннями і провели первинне закріплення матеріалу.  Для з'ясування засвоєння всіма учнями нового матеріалу вчитель пропонує під час фізкультхвилинки наступну вправу: учні встають, руки на талії; завдання: якщо вчитель назве позитивне число, учні роблять нахили (або повороти) вправо;  якщо негативне - вліво.

 Дуже важливо розвинути уяву учнів.  З цією метою виконується вправа "Буратіно".  Після введення нового поняття, наприклад, паралелограм, хорового прочитання цього терміна учням пропонується закрити очі і уявити, що їх ніс виріс, як у Буратіно.  Можна запропонувати вмочити його, як в казці, в чорнило і написати якомога красивіше носом в повітрі цей новий термін, це можна зробити тільки в думках або з рухом голови;  зафіксувати перед очима записане слово, запам'ятати його.  Багато учнів легко відволікаються.

 У практичній діяльності вчителя математики корисно застосовувати елементи хромотерапії.  З цією метою на уроці використовуються картки, таблиці, зображення на комп'ютері фігур певного кольору.  Це впливає на фізичний і психічний стан: синій колір знімає головний біль, червоний - підвищує працездатність, жовтий - покращує настрій, зелений колір використовують для корекції зору.  Залежно від етапу уроку можна домогтися наступних результатів: розслаблення після інтенсивної роботи або підвищення працездатності.

 Робота із зоровими мітками.

 • Серед виразів, розташованих по периметру класу, назвіть числові вирази.

• Знайдіть пари тотожних виразів:

 • «Збери формули».  Установіть відповідність між виразами (Вирази з першого стовпчика розташовані на одній зі стін, а вираження з шпальти №2 розташовані по іншій стіні класної кімнати).

  Учитель математики повинен підібрати матеріал для уроків математики і позаурочних математичних заходів, застосування якого сприяє поліпшенню здоров'я учнів.  Використання в викладанні математики навчального матеріалу, який сприяє поліпшенню здоров'я учнів і організація уроків із застосуванням здоров'язберігаючих технологій дозволять не тільки підвищити рівень знань учнів, а й дозволять зберегти здоров'я вже на самому першому щаблі навчання.  Уроки математики і позаурочні заходи з математики можуть сприяти поліпшенню здоров'я учнів при включенні в зміст навчального матеріалу відомостей з гігієни, анатомії, медицини, ОБЖ і ін. І організації уроків (заходів) з урахуванням факторів, що впливають на здоров'я дітей.

 Для того щоб навчити дітей піклуватися про своє здоров'я, корисно на уроках математики розглядати завдання, які безпосередньо пов'язані з поняттями "знання свого тіла", "гігієна тіла", "правильне харчування", "здоровий спосіб життя", "безпечна поведінка на дорогах"  .

 Наприклад, в 7 класі при вирішенні задач складанням рівнянь можна розглянути таку: "У поперековому, крижовому і копчиковому відділах хребта хребців порівну.  У грудному відділі їх на сім більше, ніж в поперековому, а в шийному відділі - на п'ять менше, ніж в грудному.  Скільки хребців у кожному відділі хребта, якщо всього їх 32? "

 Відповідь: 7, 12,5,5, 5.

 При вивченні системи рівнянь першого ступеня можна торкнутися теми правильного харчування, вирішуючи такі завдання:

 1. Одне з чисел на 0,3 більше іншого.  60% більшого числа на 0,03 більше, ніж 70% меншого числа.  Знайдіть ці числа і дізнайтеся, яка добова потреба організму у вітамінах В1 і В2 в міліграмах.

 Відповідь: 1,8 мг, 1,5 мг.

 Дефіцит вітаміну В1 може привести до хвороби  яка з'являється через порушення обміну вуглеводів.  Вітамін В2 відповідає за стан зору, він необхідний для побудови захисного шару сітківки.

 2. Одне число на 5 більше іншого.  60% більшого числа на 2,7 більше, ніж 70% меншого числа.Знайдіть ці числа і дізнайтеся, яка добова потреба організму в залізі і міді в міліграмах.

 Відповідь: 8 мг, 5 мг.

 Дефіцит заліза позначається на рості і стійкості до інфекцій.  Від заліза залежить будова гемоглобіну - переносника кисню до всіх органів.  Мідь також синтезує гемоглобін і визначає антиоксидантний потенціал сироватки крові.

 Не можна забувати і про здоровий спосіб життя.  Наприклад, шкоду куріння можна показати, вирішуючи такі завдання:

 1. Одне число в два рази більше іншого.  Якщо більше з цих чисел помножити на два, а менше помножити на чотири, то їх сума буде дорівнює 48. Знайдіть ці числа.  Менше з них покаже вам, скільки хвилин життя забирає одна сигарета.

 Відповідь: 12 і 6.

 2. Одне число на 42 менше, ніж інше.  Якщо перше число збільшити у 4,5 рази, а до другого додати 28, то їх сума буде дорівнює 180. Знайдіть ці числа, і ви дізнаєтеся, скільки років повноцінного життя забирає тютюн у курців і скільки років в середньому живуть в Україні чоловіки.

 Відповідь: 20 і 62.

 В Японії середня тривалість життя чоловіків становить 78 років.

 

 Я припускаю, що впровадження здоров'язберігаючих технологій на уроках математики сприятиме підвищенню навчальної мотивації, зниження стомлюваності і шкільної тривожності для більш успішного навчання, дозволить зберегти і зміцнити здоров'я наших дітей.

 У заключеніe хочеться ще раз сказати: "Дбайте про здоров'я дітей, включайте фізкультхвилинки і динамічні паузи, стежте за чистотою повітря в класі, температурним режимом, освітленістю, що прямо впливає на здоров'я учнів.  Привчайте своїх учнів до здорового способу життя.  Будьте для них яскравим прикладом і просто любіть їх ". додаток

 

 

 Фрагмент уроку математики

 1. Урок математики в 6-му класі по темі:

 

 "ВІТАМІНИ І ЗДОРОВ'Я"

 Тема: Додавання і віднімання мішаних чисел.

 Мета уроку:

 • Закріпити обчислювальні навички учнів і вміння додавати і віднімати змішані числа.

 • Показати значення вітамінів для здоров'я людини.

 • Розвивати пізнавальний інтерес учнів, розширювати їх кругозір, долучати до творчості.

 • Навчити застосовувати знання на практиці.

 • Пропагувати здоровий спосіб життя

 Обладнання: комп'ютер (презентація 1), «чоловічки» для рефлексії.

 Хід уроку.

 1. Організаційний момент

 Щоб легше всім жилося,

 Щоб хотілося і моглося,

 Посміхнися, удача всім,

 Щоб не було проблем!

 2. Мотивація уроку.

 Розминка для розуму.  Усний рахунок!  обчислити:

 

 1) 2,5 + 1,3 =

 2) 1,4 - 0,7 =

 3) 0,3 • 6 =

 4) 2,8 -1 =

 5) 7,5: 3 =

 6) 1 - 0,2 =

 7) 3,5: 5 =

 8) 4,2: 0,7 =

 9) 10: 4 =

 

 Кожному отриманого числа відповідає буква.  Вирішивши вірно приклади, ми дізнаємося, хто прийде в гості до нас сьогодні на урок.  Картки розташовані по периметру класу

 6 0,8 2,1 5 0,3 38 1,8 3,8 2,5 0,7 18

 Н Л Т А У К П Ч Про І Д

 Відповідь: Чипполино

 Хто такий Чипполино?  Герой казки Дж.Родарі «Чипполино».  Цибуля.

 Лук здавна заслужив у народі славу відмінного овоча і цілющого засобу чи не від усіх хвороб.  Не дарма кажуть: «Лук від семи недуга».  Його рекомендують для підвищення апетиту, а ще вважають, що велика кількість цибулі в їжі надає людям силу і хоробрість.  У цибулі містяться вуглеводи, білки, жири, солі калію, фосфору, заліза.

 В гості до нас прийшов Чипполино невипадково, тому що сьогодні поговоримо ми про ...............?

 Втім, щоб дізнатися тему нашого уроку ви повинні правильно виконати обчислення і вписати в таблицю букви, відповідні знайденим відповідей.

 

 

 

 В)

 

 

 Т)

 

 

 І)

  А)

 

 

 І)

 

 

 М)

 

 И)

 

 

 

 Н)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 В І Т А М І Н И

 

 

 

 

 Відповідь: Вітаміни

 Тема сьогоднішнього уроку - «ВІТАМІНИ І ЗДОРОВ'Я».

 Чому на уроці математики ми сьогодні говоримо про вітаміни?  ?  (Відповіді учнів)

 Хлопці, як ви думаєте, навіщо людині важливо бути здоровим?  (Відповіді учнів) Для гарної успішності.

 Здоров'я - це безцінний дар, який підносить людині природа.  Без нього дуже важко зробити життя людини цікавою і щасливою.  Але як часто ми розтрачуємо цей дар даремно, забуваючи, що втратити здоров'я легко, а от повернути його дуже важко.

 Людині потрібно їсти,

 Щоб встати і щоб сісти,

 Щоб стрибати, перекидатися,

 Пісні співати, дружити сміятися.

 Щоб рости і розвиватися,

 І при цьому не хворіти

 Потрібно правильно харчуватися

 З юних років вміти.

 Щоб бути здоровими ми повинні правильно харчуватися.  Для організму важливо наявність в раціоні людини продуктів, що містять необхідну кількість вітамінів.  Для нормального життя людині потрібно близько 20 вітамінів.  Познайомимося з деякими з них.

 Зовсім не обов'язково йти за вітамінами в аптеку.  Вітаміни живуть поруч

 з нами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Приклади фізкультхвилинок:

 1. На регуляцію психічного стану:

  «Не боюся»

 У ситуації важкого завдання, виконання контрольної роботи.  Діти виконують дії під речівку вчителя.  Причому вчитель говорить рядок речівки і робить паузу, а в цей час діти про себе повторюють рядки:

 Я скажу собі, друзі,

 Не боюсь я ніколи

 Ні диктанту, ні контрольної,

 Ні віршів і ні завдань,

 Ні проблем, ні невдач.

 Я спокійний, терплячий,

 Стриманий я і не хмурлів,

 Просто не люблю я страх,

 Я тримаю себе в руках.

  «Заспокоєння»

 Учитель каже слова, а діти виконують дії.  Що відображають зміст слів.  Все вибирають зручну позу сидіння.

 Нам радісно, ​​нам весело!

 Сміємося ми з ранку.

 Але ось настав мить,

 Серйозним бути пора.

 Очки прикрили, ручки склали,

 Головки опустили, ротик закрили.

 І затихли на хвилинку,

 Щоб не чути навіть жарт,

 Щоб не бачити нікого, а

 А себе лише одного!

 

 2. Творчі физминутки на координацію рухів і психологічне розвантаження.

  Треба встати і одночасно віддати честь правою рукою, а ліву витягнути уздовж тулуба.  Потім, піднявши великий палець долоні лівої руки, сказати «Во!».  Потім хлопнути в долоні і зробити те ж, але іншими руками.

  Сидячи.Взятися правою рукою за ліве вухо, а лівою рукою взятися за кінчик носа.  Грюкнути в долоні і швидко поміняти руки: лівою рукою - праве вухо, правою-кінчик носа.

 

 3. Физминутку на загальний розвиток організму дітей / кінцівок і тулуба /

  «Петрушка».  Початкове положення: руки опущені, розслаблені.  Одночасно хаотичним струшуванням рук і ніг досягти розслаблення м'язів до почуттів тепла і почервоніння долонь.

  «Потягування кішечки».  Початкове положення: сидячи на стільці парти, прогнутися в попереку, кисті до плечей.  Вдих - потягнутися, руки вгору, кисті расслабленв.  Видих - кисті до плечей, лікті звести вперед.

 

 4. Мікропаузи при втомі очей:

 

  Міцно заплющити очі на 3-5 секунд, а потім відкрити їх на такий же час.  Повторювати 6-8 разів.

  Швидко моргати протягом 10-12 секунд.открить очі, відпочивати 10-12 секунд.  Повторювати 3 рази.

  Початкове положення: сидячи, закрити повіки, масажувати їх за допомогою легких кругових рухів пальця.  Повторювати протягом 20-30 секунд.

 

 5. Тематична физкультминутка «Морська подорож»

 

 № Текст Опис рухів

 1

 Рибки плавали, пірнали

 У чистій світленький воді.

 Те зійдуться-розійдуться,

 Те зариються в піску.  Рухи руками виконувати відповідно до тексту.

 

 2

 Море хвилюється раз,

 Море хвилюється два,

 Море хвилюється три -

 Морська фігура замри.

 Ноги на ширині плечей, похитує руками праворуч - ліворуч, зображуючи хвилі.

 Руки піднімаємо вгору і, зображуючи «ліхтарики», опускаємо вниз.

 3

 Хто це?  Що це?

 Як вгадати?

 Хто це?  Що це?

 Як розгадати?

 Повороти вправо-вліво з витягнутими руками.

 Руки підняті вгору.  Виконувати погойдують, вправо-вліво.

 4

 Це рибальський човен.

 Ноги на ширині плечей.  Руки в сторони, кисті підняті вгору.  У такому положенні виконуємо похитування з боку в бік.

 

 5

 Це морська зірка.  Руки піднімаємо вгору, стискаючи і розтискаючи пальці, опускаємо руки вниз.

 6

 Це, звичайно равлик.  Руки в сторони, виконуємо кругові рухи.

 7 Всіх розгадаю вас я.  Руки розводимо в сторони.

 

 КВІТКИ

 Наші червоні квітки розпускають пелюстки,

 Вітер трохи дихає, пелюстки колише.

 Наші червоні квітки закривають пелюстки,

 Головою качають, тихо засинають.

 Використання физминуток на уроках.

 Физминутку - це хвилинка фізичних вправ, спрямована на зняття втоми очей, дрібних м'язів рук, хребта.  Вона триває всього 1 - 2 хвилини, проводиться від 1 до 3-х разів на одному уроці.

 

 Вправи для формування правильної постави:

 

 Ми поставу виправляємо

 Спинки дружно прогинаємо

 Вправо, вліво ми нахилилися,

 До шкарпеток дотяглися.

 Плечі вгору, назад і вниз.

  Посміхайся і сідай.

 

 ******

 

 Гімнастика для розслаблення очей:

 1. Стежимо очками за зеленою крапкою (кружечком, кулькою в руках дорослого).

 

 2. Не встаючи з місця виконуємо вправи очками "Годинки",

 

 "Качельки",

 

 "Гурток", "Лампочка".  При виконанні вправ можна допомагати собі пальчиком (стежимо за рухомим пальцем в заданому напрямку).

 

 3. Віршовані вправи.

 

 Очки бачать все навколо,

 Обведу я ними коло.

 Оком бачити все дано-

 Де вікно, а де кіно.

 Обведу я ними коло,

 Подивлюся на світ навколо.

docx
Додано
22 червня 2019
Переглядів
1704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку