Земля – наш дім, бережімо її !
Екологічний турнір для учнів 3-х класів.
Мета: Формувати ціннісне ставлення до природи, як до спільного дому для всього живого, формувати екологічні знання, уміння самостійно збирати необхідну інформацію та аналізувати її, встановлювати взаємозв’язок між природними об’єктами; підсумувати пізнавальні інтереси учнів, сприяти вихованню ціннісного ставлення до прекрасного, виховувати бережливе, господарське ставлення до природи.
Вихователь.
Друзі! Сьогодні ми з вами проведемо екологічний турнір. Подивіться один на одного та усміхніться, налаштуйтесь на роботу.
1 конкурс «Розминка»
Діти! Підніміть руки, хто любить фрукти і овочі. Усі люблять. Молодці! Отже, учасники легко впораються із завданням цього конкурсу. По два учасники від кожної команди: розкласти у кошики овочі і фрукти. За кожен плід, правильно покладений у кошик, команда отримує 1 бал.
Завдання зрозуміло? Приготувалися? Гонг!
Картки із плодами. На картках зображення і напис.
Овочі: помідор, огірок, цибуля, часник, картопля, буряк, морква, редис, перець, капуста, горох, баклажан, кавун, кабачок, диня, квасоля.
Фрукти: яблуко, груша, вишня, слива, абрикос, смородина, апельсин, виноград, аґрус, лимон, персик, гранат, барбарис, грейпфрут.
2 конкурс (для всіх команд) Бліц – турнір
1.Якого птаха називають лікарем лісу? (дятел)
2.Яке дерево не скидає листя? (ялина)
3.Який лісовий мешканець сушить гриби на деревах ? (білка)
4.Чому мурахи ввечері поспішають додому ? (закриються ходи)
5. Чи будують наші птахи в далеких країнах гнізда?(Ні)
6. Який птах витримує температуру до мінус 110 градусів С? (гусак)
7 У кого з птахів найдовший дьоб? (лелека до 19 см)
8. Пташенята якого птаха не знають матері?(Зозуля).
9. Який найменший птах у світі?(Колібрі).
10.Які птахи виводять пташенят узимку?(Шишкарі)
11. Гризун-будівник плотин.(Бобер)
12. Кольорозмінна тварина.(Хамелеон).
13. Стрибаючий символ Австралії. (Кенгуру).
14.Чи є пташине молоко?(так, у пінгвінів).
15. Птах, що має великий хист і співає, як артист.(Соловейко)
3 конкурс «Анаграми»
ЦЯНИСИ КАГАЛ ВАРЕЖУЛЬ КАСОЙ ЛУБГО НОРОВА ТЯЛЕД РОСОКА
А зараз для всіх присутніх активний відпочинок
фізкультхвилинка – тренінг
1.Якщо ви смітите на вулиці – почухайте собі носик.
2.Якщо ви не смітите на вулиці – підстрибніть 3 рази.
3. Якщо ви не спалюєте сміття у дворі – сплесніть 3 рази в долоні.
4.Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – погладьте себе по голівці.
5.Чи ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми села чи місця яке вам дуже подобається ? Якщо так – підніміть 2 руки.
6. Чи болить у вас душа , коли бачите зламану гілку або молоде деревце? Якщо так – покладіть руку на серце.
7. Якщо хочете дружити , бути в злагоді з природою, то потисніть один одному руки.
4 конкурс «Дерева»
Дерева ви, я впевнена, дуже добре знаєте. У кожному дворі вони ростуть. А ще у лісі!
Діти, хто з вас хоча б раз у житті бував у лісі, підніміть руки. Ліс рук! Вибачте за легкий каламбур, але думаю, що в конкурсі «Дерева» наші команди не наламають дров.
Ні для кого не секрет, що на Землі росте дуже багато різних дерев. А які дерева ви знаєте? А як можна відрізнити одне дерево від іншого? Правильно, за багатьма ознаками.
Найпростіше – розпізнати дерево влітку за його листям. Саме цим і займуться команди. Вони повинні відзначити, з якого дерева впав кожен листочок , і відзначити це у спеціальному бланку.
За кожну правильно складену пару «листочок – дерево» команда одержить по 1 балу.
Час на виконання завдання – 1 хвилина.
(Листочки дуба, клена, каштана, берези, горобини, осики).
Конкурс вболівальників. Заспівати пісеньку(хоча б єдиний куплет!), але щоб там згадалося про будь-яку тварину або рослину. За кожну правильну відповідь вашій команді буде зараховано додатковий 1 бал.
5 конкурс « Поміркуй і розгадай»
Кожна команда одержує набір малюнків та фотографій пташок і вірші –загадки про них. Серед зображень потрібно знайти про кого йдеться у вірші і прикріпити до потрібного зображення. Перемагає команда, яка правильно і швидко виконає завдання.
Привітала нас піснями із весною
І живе з нами під стріхою одною.
(Ластівка)
Довгі ноги – довгий ніс.
Прилетів – обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.
(Лелека)
Уночі гуляє,
А вдень спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі.
(Сова)
На подвір'ї ходить птах
І співає по складах. (півень)
По болоту гордо ходить
Та дітей з собою водить.
Вчить вона своїх малят,
Як ловити жабенят.
(Чапля)
Цілий день працюю в гаї,
Діловито дзьобом бю.
Я не цвяхи забиваю,
А комашок дістаю. (дятел)
6 конкурс «Покажи, який я!»
Капітани команд отримують картки, на яких написані назви тварин. Учасники мімікою і жестами повинні зобразити цю тваринку так, щоб уболівальники змогли відгадати, хто це. На підготовку – 1 хв. Максимальна оцінка – 5 балів.
7 конкурс «Пора перекусити». Пироги до класу.
Пиріг перший з варенням.
Запрошую по одному учаснику з команди. Перед вами на блюдцях розкладено різне варення. Із зав’язаними очима, за смаком і запахом, вам треба відгадати – з яких ягід чи фруктів зварено варення. Кожна правильна відповідь – 1 бал команді. Учасники дегустують варення, називають відповіді. Ведучий називає правильну відповідь, витягуючи з-під тарілочки смужку паперу із назвою варення.
Прийшов час підбивання підсумків нашої гри.
А ви, подумайте поки що про те, як же треба ставитися до природи, дбати про її збереження , щоб наша планета Земля ніколи не зазнала екологічного лиха.
Вихователь. Вмійте природу любити,
Вам у походи ходити
І мандрувать, любі діти.
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблинці радіти.
В полі, у лісі, над яром –
Квіти, дерева і трави.
Цвіту не вирви задаром,
Гілки не втни для забави.
Оберіайте повсюди
Шлях і стежиночку в гаї.
Все це окрасою буде
Нашого рідного краю.
Ось і закінчився наш турнір. Давайте підіб'ємо підсумки .
Поверніться один до одного, подякуйте за співпрацю, потисніть руки.
Питання вболівальникам ,поки команди готуються до виступу(загадки)