Групи здоров’язберігаючих технологій, що застосовуються вихователем у групі подовженого дня.

Про матеріал
Розглянемо кілька груп здоров'язберігаючих технологій, що застосовують у системі освіти, зокрема у роботі вихователя групи подовженого дня, в яких використовується різний підхід до охорони здоров'я, а відповідно, і різні методи і форми роботи
Перегляд файлу

Групи здоров’язберігаючих технологій, що застосовуються вихователем у групі подовженого дня.

Розглянемо кілька груп здоров'язберігаючих технологій, застосовуваних у системі освіти, зокрема у роботі вихователя групи подовженого дня, в яких використовується різний підхід до охорони здоров'я, а відповідно, і різні методи і форми роботи:

Фізкультурно-оздоровчі технології  або  стимулюючі технології - дозволяють активізувати власні сили організму,  спрямовані на фізичний розвиток : загартовування, тренування сили, витривалості, швидкості, гнучкості та інших якостей використання ресурсів для виходу з небажаного стану. У психотерапії немало прийомів, що допомагають вивести пацієнта із стану депресії, смутку.

Екологічні здоров'язберігаючі технології – допомагають виховувати в учнів любов до природи, прагнення піклуватися про неї, залучення учнів до дослідницької діяльності в сфері екології тощо, все це має потужний педагогічним впливом, що формує особистість, зміцнює духовно-моральне здоров'я учнів.

Здоров’язберігаючі технології у ГПД.

Серед основних  завдань групи подовженого дня, які затверджені постановою кабінету міністрів України від 5 жовтня 2009 р. № 1121 у «Положенні про групу продовженого дня загальноосвітнього закладу» чинне місце займають ті, що відповідають за життя та здоров’я вихованців :

~Здійснення заходів, спрямованих на збереження та зміцнення здоров'я учнів, на їх психічний та фізичний розвиток, набуття навичок здорового способу життя;

~Формування в учнів ціннісних орієнтацій;

~Організація дозвілля учнів;

~Виховання позитивного ставлення до суспільно ко­рисної праці.  

        На моє переконання,  здоров'язберігаючі освітні технології слід визнати найбільш значущими за ступенем впливу на здоров'я учнів. Головна їхня відмінна ознака – не місце, де вони реалізуються, а використання психолого-педагогічних прийомів, методів, технологій, підходів до вирішення виникаючих проблем.

        Потрібно знати що, здоров'язберігаючі технології не є чимось невідомим, таємним, чудодійним. Грамотно складений розпорядок дня, використання вихователями прийомів рухової активності, нейтралізації стресів, організації гарячого харчування, зв'язок навчального матеріалу з життям, озброєння учнів валеологічними та екологічними знаннями - це повсякденна діяльність вихователя.

Зважаючи на більш раннє навчання у школі (з 6 років), а також постійну зайнятість батьків, організація роботи груп подовженого дня має особливо важливе значення. А через те, що діти знаходяться у приміщенні школи майже увесь день, то потрібно виховувати  їх з усвідомленням  потреби в здоров’ї як в життєво необхідній цінності, до якої треба прагнути.

Ефективність позитивного впливу на здоров'я школярів різних оздоровчих заходів визначається не хаотичністю методів, а системною роботою за всіма напрямками. У ході  спостережень можна з впевненістю сказати , що процес формування свідомого ставлення до власного здоров'я потребує обов'язкового поєднання інформаційного й мотиваційного компонентів із практичної діяльності учнів, що сприятиме оволодінню дітьми необхідними здоров'язберігаючими вміннями і навичками.

 Щоденна діяльність вихователя орієнтована на формуванні в дітей стійкої позиції, що передбачає визначення цінності здоров'я, почуття відповідальності за збереження й зміцнення власного здоров'я, поглиблення знань , умінь та навичок, пов'язаних з усіма складовими здоров'я (фізичною, соціальною, психічною, духовною). Формування в учнів компетентного ставлення до власного здоров'я неможливе без реалізації всіх складових здоров'я.

         Вихователь, володіючи сучасними педагогічними знаннями, при постійній взаємодії з учнями, їхніми батьками, медичним працівником та шкільним  психологом, повинен планувати й організовувати свою діяльність із урахуванням пріоритетів збереження та зміцнення здоров’я всіх суб’єктів педагогічного процесу.

У групах подовженого дня, в яких діти знаходяться до вечора, де граються, відпочивають після уроків, виконують домашні завдання. Саме тому першочерговим завданням вихователя можна вважати знімання м’язової напруги та втоми у дітей, що виникає від інтенсивних зайнять під час уроків.

Режим ГПД, як головний засіб здоров’язбереження повинен сполучати в собі:

~фізичне виховання (забезпечувати рухову активність, перехід при перших ознаках стомлення з розумової діяльності до активного відпочинку й ін.);

~педагогічну ефективність (частково вільний від учбового зайняття день в середині тижня, чергування зайнять, різних по видах діяльності та ін);

~гігієнічні вимоги.

 


 

 

docx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку