Спортивні ігри під час прогулянки на групі подовженого дня.
Під час прогулянки на групі подовженого дня діти грають у спортивні ігри: хокей, футбол, баскетбол, волейбол, проводяться веселі естафети («лінійна естафета з бігом», «зустрічна естафета», «біг з веденням м'яча», «слалом з м'ячем»), стрибають зі скакалками, катаються на санках, лижах і ковзанах.
При проведенні фізичних вправ, рухливих, народних та спортивних ігор вихователь повинен акцентувати дитячу увагу на тому що, потрібно дотримуватися правила поступового підвищення фізичного навантаження та зниження її в кінці занять. Для цього у заключній частині використовують прийоми ходьби з різними рухами рук та ігри малої інтенсивності.
Оздоровчий ефект занять фізичними вправами і рухливими іграми, крім інших умов, багато в чому залежить від правильного дозування навантаження, тому потрібно уважно стежити за будь-яким проявом зовнішніх ознак стомлення учнів.
Характеристика зовнішніх ознак стомлення
Зовнішні ознаки |
Невелике |
Середнє |
Виражене |
Забарвлення шкіри |
Легке |
Значне |
Блідість або синюшність |
Пітливість |
Незначна |
Велика |
Надмірна |
Вираз обличчя |
Спокійне |
Напружене |
Страдницьке |
Характер дихання |
Прискорене, рівне |
Прискорене, періодично глибокі вдихи і видихи |
Різко прискорене, поверхневе й аритмічне |
Координація рухів, уваги |
Чітке виконання команд |
Невпевнені рухи, нечітке виконання команд |
Тремтіння кінцівок, відставання при ходьбі від групи |
Скарги |
Немає |
Втома, біль у м'язах, серцебиття |
Запаморочення, головний біль, шум у вухах, нудота, слабкість |
При вираженому стомленні одразу потрібно пропонувати учням виконувати вправи на відновлення дихання і переключати їхню увагу на інше заняття, не пов'язане з попереднім навантаженням.
Якщо в складі групи є учні, віднесені за станом здоров'я до спеціальної медичної групи або тимчасово звільнені від занять фізичною культурою, то таким дітям даються різні доручення, не пов'язані з безпосереднім виконанням фізичних вправ: допомагати в суддівстві, бути контролером на етапах естафет, лічильником очок та ін.
Прогулянки дають дитині певний соціальний досвід, дають можливість відчути себе учасником життя. Вона ніби виходить в реальний світ і сама вибирає, з чим стикнутися, що споглядати, повз що пройти, перетворити по-своєму. Сама вибудовує для себе події дня.
Враховуючи інтереси учнів, вихователь прагне викликати в них творчу самостійністьта активність, намагається, щоб щоденні заняття були емоційними і доступними і відповідали за своїм характером основній меті - забезпеченню активного відпочинку учнів, формуванню здорового та безпечного способу життя.