ПЛАН - КОНСПЕКТ УРОКУ № 16 2 клас
Автор розробки: вчитель музичного мистецтва Комунального закладу Гімназії №32, м. Кам’яське, « Старший вчитель» Акименко Олена Петрівна. Тема уроку : « Зимові захоплення і спорт» Тип уроку : комбінований, вивчення нового матеріалу. Головне завдання уроку: познайомити дітей з зимовими видами спорту. Мета: Ознайомити дітей з зимовими видами спорту, які об’єднують спорт і мистецтво; поглиблювати знання учнів про зиму, як пору року, її прикмети,пропонувати дітям захоплюватися і займатися різними видами спорту. Розвивати творче мислення, уважність, фантазію,збагатити словниковий запас дітей з теми. Виховувати любов до природи, здатність сприймати і оцінювати музичні твори. Обладнання: комп’ютер,проектор,екран,мультимедійна дошка,фортепіано, іграшкові санчата і сніжки, лижі, ковзани, скакалка. Музично - дидактичний матеріал : В.Косенко «Скакалка»,м/ф «Зимові види спорту», пісня В. Сороки, вірші Р.Обшарської «Спортивна зима»,руханка «Танці- зігріванці », нотна грамота- тривалості нот і пауз,м/ф « Шайбу, шайбу» ,гра «Кращий знавець» , роздатковий матеріал ,шоколадні медалі.
СХЕМА УРОКУ. 1.Музичне вітання. Організаційний момент. 2. Зима – прекрасна пора року ! Зимові види спорту. 3.Мультфільм : «Зимові види спорту». 4. Спорт і мистецтво : «Танці на льоду» - (відео) . : 5.Роль ритму і темпу в музичному творі. 6 .Слухання твору . В.Косенко «Скакалка». 7.Руханка . «Танці- зігріванці» - (відео). 8.Пісня : «Спортивна зима» - розучування. 9.Гра : «Кращий знавець» - ( роздатковий матеріал,інтерактивна дошка). 10.Мультфільм: «Шайбу,шайбу». 11.Нотна грамота : «Тривалості нот і пауз» (відео, інтерактивна дошка). 12. Домашнє завдання: разом з батьками доберіть музику для вправ з ранкової гімнастики.
ХІД УРОКУ. 1. Організаційний момент. Музичне вітання . Учні. Завітайте всі до нас , тут співає другий клас ! Учитель . Добрий день! Учні. Добрий, добрий день! 2. Актуалізація опорних знань. Звучить музика П.Чайковського з циклу : «Пори року « (Грудень). Учитель . Прийшла до нас бабуся у білому кожусі.
Поля причепурила - пухнастим снігом вкрила.
Відгадайте, хто вона, ця бабуся чепурна ?
Учні. Це Зима. Учитель . Вірно , це Зима. (проектор, екран,комп’ютер). На екрані . «танок сніжинок» . Учитель . Падають сніжинки на землю. Тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Зима – прекрасна пора року! Вранці все забринить дитячим сміхом. Для дітей – це час веселих розваг та спортивних ігор. Учитель. Діти, а які ви знаєте зимові види спорту? Учні. (Відповіді дітей.) Учитель . Той, хто займається спортом, вирізняється від решти силою, енергією, мужністю, грацією ,гарним настроєм. 3. Повідомлення теми і мети уроку. Учитель . Перегляньте мультфільм і знайдіть свій улюблений зимовий вид спорту . *Мультфілььм . « Зимові види спорту». Учитель. Пригадайте, які види спорту поєднують мистецтво і спорт? Який вид спорту можна назвати «танцями на льоду»? Учні . ( Відповіді дітей). Учитель . Так, вірно. «Танці на льоду» чи фігурне катання. Скільки емоцій та краси людських рухів під музичний супровід . *Відео: « Танці на льоду» - (фрагмент). 4. Робота над темою уроку. Учитель . Як чудово катаються на льоду пари,а яку роль відіграє ритм і темп у відображенні руху в музичному супроводі ( творі)? Пригадайте, що таке темп, що таке ритм? Учні . Темп - це швидкість виконання музики; ритм – послідовність довгих і коротких звуків у музиці ; ( відповіді дітей). Учитель. Щоб бути сильним, вправним, енергійним, робити ранкову зарядку з м’ячем , гантелями, скакалкою. Пропоную послухати музичний твір «Скакалка». * Слухання твору : В.Косенко «Скакалка». Учитель . ( Проаналізуйте твір ). Щоб здоровим, сильним бути,треба нам про сум забути. Спортом треба всім займатись і частіше посміхатись! *Руханка : «Танці – зігріванці » - ( відео) Учитель. Гарний настрій нам «подарували « Танці –зігріванці», а як же без веселої пісні? І пісня сьогодні теж спортивна ,зимова, гарна. Тож послухайте її. * «Спортивна зима» муз. В.Сороки – розучування пісні.( З танцювальними елементами) Учитель . Пропоную вам гру . * Гра : «Кращий знавець «. Діти працюють з роздатковим матеріалом . На інтерактивній дошці змінюються слайди різного знаряддя для зимових видів спорту . А учні знаходять на картках відповідний вид спорту. Учитель. Молодці! Всі чудово впоралися із завданням! Дбаючи про своє здоров’я, треба робити щодня зарядку, займатися фізкультурою та спортом в різні пори року. Запрошуйте батьків на спортивні майданчики та шкільні змагання. Який вид зимового спорту полюбляють наші хлопчики? Учитель. Вірно. Хокей! *Мультфільм: «Шайбу, шайбу» - (фрагмент). Учитель. Сьогодні Нотний Будиночок ласкаво відчиняє нам свої двері. Пригадайте, які тривалості нот і пауз ви знаєте ? А чи є восьмі та шістнадцяті ноти в пісні «Спортивна зима»? Учні . ( Відповіді дітей). .5. Підсумок уроку. Учитель. Стрибки з трампліну , хокей ,лижні гонки, фігурне катання, санний спорт,сноубординг , спортивне орієнтування та інші різновиди зимового спорту допомагають підвищенню працездатності , розвитку м’язів та вестибулярного апарату . Всі, хто займається спортом – загартовані ,сильні, врівноважені,з оптимістичним настроєм. Займайтеся спортом із задоволенням. Ви сьогодні були справжніми спортсменами , з гарними результатами закінчуємо урок . Тому я хочу всіх нагородити медалями.(Вручення шоколадних медалей). *Домашнє завдання. Разом з батьками доберіть музику до ранкової гімнастики. Придумайте вправи. Учитель. З першим снігом і морозом я усіх вітаю. Щиро від душі моєї щастя вам бажаю. До побачення! Учні. До побачення!