Тема уроку: Зірка Мензатюк «Новорічна пригода з відьмою». Мета уроку: познайомити учнів з творчістю сучасної української письменниці Зірки Мензатюк; розвивати критичне мислення ; формувати читацькі навички; виховувати мовну етику.
Тип уроку: комбінований.
Форми і методи: групова,бесіда(евристичний),інтерактивні вправи: «Асоціативний кущ», «Передбачення», « Продовж речення», « Числова мозаїка», « Мікрофон».
Обладнання: портрет З.Мензатюк, інтерактивна дошка, аркуші паперу, новорічні репродукції,Тлумачний словник.
Хід уроку
І.Організаційна частина.
Пролунав уже дзвінок,
Всіх покликав на урок,
Тож сідайте тихо ,діти,
Домовляймось - не шуміти.
На уроці - не дрімати,
А знання нові хапати!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Відгадайте загадку:
На веселім маскараді –
Співи, танці, біг та скік.
Завжди зустрічати раді
Гучне свято …(Новий рік).
2. Метод «Асоціативний кущ».
- Що у вас асоціюється зі словом – відгадкою? (Запишіть свої відповіді на аркушах паперу)
Презентації відповідей учнів.
ІІІ. Засвоєння нових знань.
1.Повідомлення вчителя.
Сьогодні ми познайомимося з творчістю Зірки Мензатюк. Пригадайте,які твори цієї української письменниці ми читали в Хрестоматії сучасної української дитячої літератури. (Відповіді дітей).
Презентація на інтерактивній дошці « Життя і творчість Зірки Мензатюк).
2.Робота за підручником ст.62.
3.Вправа « Передбачення».
- Прочитайте назву тексту.
- Як ви вважаєте, про що буде розповідатися у тексті?
( Відповіді дітей).
4. Словникова робота.
Перестріла,пересваряться,дошкандибаю,зіщулилася,баляндраси.
5.Читання тексту за особами ст.62-64.
6. Гра «Числова мозаїка».
- Скільки разів намагався Василько повернути відьму додому?
7. Гра « Продовж речення».
1.- А в прогнозі сказано, що сьогодні…
2.- Вертайтеся! Бо вітер…
3.- Це дуже сумно - захворіти на …
4.- Заваріть собі кухлик чаю...
ІV. Узагальнення і систематизація знань.
1.Метод « Мікрофон».
- До якого жанру належить даний текст?
- Чим сподобалася казка?
- Чи справдилися ваші передбачення?
- Що вас найбільш здивувало у творі?
- Як називаються слова,які використовував Василько для переконання відьми?
- Які слова ви не зрозуміли?
2. Робота із Тлумачним словником.
3. Робота над прислів’ями.
- Поєднайте частини прислів’я та поясніть їх значення.
До уміння треба і сам по мудрішаєш.
Вчи іншого - розум і терпіння.
4.Домашнє завдання.
Знайдіть і запишіть 2-3 прислів’я про значення знань в житті людини.