Урок вивчення нового навчального матеріалу(комбінований) з теми: "Кримінальний злочин. Проступок." Матеріал містить розробку до відкритого уроку, включаючи 3 питання, схеми.
Тема. «Злочини. Кримінальний проступок»
Мета:
Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу(комбінований).
Обладнання: мультимедійна презентація, підручник, таблиці, схеми, учнівські повідомлення(виступи), роздатковий матеріал (тестування).
ФОПД: індивідуально-відокремлена, колективна, фронтальна
Методи: словесний, наочний, пояснювально – ілюстративний, аналітичний, пошуковий
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Тести: 12 питань (максимум - 6б.), протягом уроку – самооцюнювання (слайд 1)
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Тема: «Злочини. Кримінальний проступок.» (слайд 2)
На сьогодні в Україні питання підліткової злочинності стоїть на порядку денному. Останні дані на слайді згідно аналітичного джерела. Ми можемо прослідкувати стан злочинності підлітків протягом 3х місяців за 2016 та 2017 рр. і визначити різницю.
Окрім підліткової злочинності є інші правові проблемні питання в нашій державі. Очолює цей список проблем – корупція. Україна посіла 130-те місце серед 180-ти країн у світовому Індексі сприйняття корупції за 2017 рік. (cлайд 5-7)
Ми з Вами можемо попередити правопорушення та зменшити кількість таких високих показників. Для цього має значення виховання правової свідомості громадян, особливо, неповнолітніх, бо вік неповнолітніх 14-18 є найвразливішим віком у людини, тобто підвищення її правової культури, набуття правової грамотності. Адже попереду Вас чекає доросле життя і Ви повинні бути обізнаними і попередженими за наслідки від суспільно-небезпечних діянь.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота з поняттями
Найбільш небезпечні правопорушення, що посягають на найважливіші суспільні блага і цінності, є злочинами. Латинське слово «crimen», що у перекладі й означає «злочин», дало назву відповідній галузі – кримінальному праву. Основним його джерелом є Кримінальний кодекс України, положення якого визначають, які діяння є злочинами та які покарання можуть бути.
Згідно з чинного КК, кримінальні правопорушення бувають двох видів: злочини та проступки. Злочин - суспільно небезпечне протиправне винне каране діяння, за яке передбачена кримінальна відповідальність.
Робота з підручником
Злочин – суспільно небезпечне винне діяння (дія або бездіяльність), передбачене Кримінальним кодексом України.
Якщо суд визнає когось винуватим - заходи державного примусу у формі покарання. Однак кримінальний закон ґрунтується на твердженні, що людина є невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню доти, доки її вину не встановить і не доведе суд. (слайд 8)
Ознаки злочину – елементи, які визначають, що протиправне діяння є злочинним. (слайд 9)
Склад злочину – це сукупність установлених законом об’єктивних і суб’єктивних ознак, притаманних даному, конкретному злочину.
Згідно ст. 11 КК, поняття злочину включає такі основні ознаки: протиправність, суспільна небезпечність діяння, винність, діяння, вчинення діяння суб'єктом злочину.
Розрізняють різні види злочинів.
2. Проступок – протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено юридичну відповідальність. (слайд 11)
3. Відмінність злочину від проступку:
Спільне між злочином і проступком:
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
Вибрати фотокартки на слайді, які являють кримінальний злочин(слайд 13-14)
Творче завдання у вигляді рольової гри «Суд на Тарасом Бульбою». Один учень робить аналіз кримінальної справи, користуючись підручником.
Поки Судді виносять вирок, обговорення питання: Тарас Бульба Злочинець чи патріот? Вбивця чи захисник держави? Чи можна виправдати вбивство? Чи можна роботи самосуд над державним зрадником? (слайд 15-16)
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ (слайд 18)
Підрахування балів. Вправа «Незакінчене речення»
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ(слайд 19)
§ 26, виписати терміни – серед. рівень; с. 176, пит. 2 (письм.) – дост. рівень; пит. 5 (письм.) – вис.рівень