«Кодування» 1 — буквосполучення -ськ-,2 — буквосполучення -цьк-,3 — буквосполучення -зьк-,4 — буквосполучення -ств-,5 — буквосполучення -цтв-,6 — буквосполучення -зтв-. Прага — пра...ий, студент — студент...ий, латиш — лати...ий, читач — чита...ий, юнак — юна...о, агент — агент...о, дивак — дива...о, убогий — убо...о. Відповідь: 311 254 56.
Прочитайте. Визначте тему й основну думку тексту. Назвіть історизми. З якою метою вжито їх? Уставте пропущені літери в словах. Поясніть орфограми. Визначте спосіб творення виділених слів. Тарас Шевченко народився на сучасній Черка..ині у кріпа..кій родині. Його предки – вихідці із запоро..кого коза..ва. Батько Тараса, Григорій Шевченко, був стельмахом і займався чума.. ким промислом. Малий Тарас любив слухати розповіді діда Івана про повстання проти поль..кої шляхти – гайдама..ину. Збуджували уяву майбутнього письменника високі коза..кі могили – «свідки слави дідів..ини». Після викупу з кріпа..тва Шевченко навчався в Академії мистецтв. Полотна художника високо оцінили сучасники, та поетичний талант переміг. ПРОДОВЖЕННЯ
Прочитайте. Визначте тему й основну думку твору. Назвіть історизми. З якою метою вжито їх? Уставте пропущені літери у словах. Поясніть орфограми. Визначте спосіб творення виділених слів. У ранніх творах оживали часи коза..ни, мужні запоро..кі вата..ки. За участь у Кирило-Мефодіївському бра..тві, що ставило своїм завданням звільнення українців з-під влади царя, Шевченка відправили рядовим в окремий Оренбур..кий корпус із забороною писати й малювати. Десять років солда..ини підірвали здоров’я поета, але не знищили його духу. І в каза..ких степах, і в пісках закаспійських під час заслання Шевченко думав про Україну, жив нею (З підручн.).
Самостійна робота. Від наведених географічних назв утворіть прикметники. Оболонь,Гамбург, Сиваш, Павлиш, Гадяч, Гонконг, Люксембург, Карадаг, Рига, Чехія, Білорусь, Запоріжжя, Чикаго, Нью-Йорк, Золотоноша, Словаччина, Острог, Овруч, Кременець, Кременчук, Киргизія, Техас, Білозерськ,Мекка,Ла-Манш.
Самостійна робота. Перевір. Оболонський, гамбурзький, сиваський, павлиський, гадяцький, гонконзький, люксембурзький, карадазький, ризький, чеський, білоруський, запорізький, чиказький, нью-йоркський, золотоніський, словацький, острозький, овруцький, кременецький, кременчуцький, киргизький, техаський, білозерський, меккський, ла-маншський.
Дослідження-конструювання. Утворіть з поданих пар слів словосполучення «прикметник + іменник». Які слова ви написали звеликої літери і чому?Узбек, плов; студент, гуртожиток; казах, степ; Острог, академія; Прага, торт; чумак, шлях; тюрки, народи; Галичина, акцент; Рига, берег; Овруч,вулиці; пірати, корабель. Уведіть одне зі словосполучень у речення, у якому між підметом і присудком потрібно поставити тире.