Змінюю дієслова за часами

Про матеріал
Конспект уроку української мови за навчально-методичним комплектом К.І.Пономарьової (підручник «Українська мова та читання» для 3 класу у 2-х частинах).
Перегляд файлу

Тема: Змінюю дієслова за часами

 

Мета: поглибити знання про дієслова, вчити змінювати дієслова за часами, розуміти функцію дієслів, виконувати завдання за зразком; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності та загальнокультурну грамотність; виховувати повагу до рідної мови,  до традицій своєї країни.

 

Очікувані результати:

  • дитина об’єднується з іншими дітьми у групи, пари для спільної  діяльності;
  • висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
  • підтримує діалоги з тем, пов’язаних із важливими життєвими ситуаціями;
  • зіставляє почуте з власним досвідом, висуває власні гіпотези;
  • ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;
  • розрізняє часові форми дієслів;
  • змінює дієслова за часами.

 

Обладнання:  мультимедійний комплект, картки, смартфончики для формувального оцінювання.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1.  Емоційне налаштування.

Ой, яка чудова,

 світла і багата
Українська мова,

Мова мами й тата!

Мова мами й тата,

діда і бабусі.
Знаю її добре,

ще краще навчуся.

 

2. Вправа «Мозковий штурм»

  • Що ми називаєм іменником?
  • Що називає іменник?
  • На які питання відповідає іменник?
  • Наведіть приклади іменників.
  • Що ми називаєм прикметником?
  • Що називає прикметник?
  • На які питання відповідає прикметник?
  • Наведіть приклади прикметників.
  • Що ми називаєм числівником?
  • Що називає числівник?
  • На які питання відповідає числівник?
  • Наведіть приклади числівників.
  • Що ми називаєм дієсловом?
  • Що називає дієслово?
  • На які питання відповідає дієслово?
  • Наведіть приклади дієслів.

3. Робота в групах.

 Гра «Посели в будиночки слова».(Придумати слова і поселити їх в один з чотирьох будиночків: іменники, прикметники, числівники, дієслова)

4. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми будемо вчитися змінювати дієслова за часами.

- Побуваємо на Дніпровських порогах, поговоримо про минулі події і людей.

5. Актуалізація опорних знань.

Евристична бесіда

- Які ви знаєте часові форми дієслів?

- На які запитання відповідають дієслова минулого, теперішнього та майбутнього часу?

6. Хвилинка каліграфії. 

Випиши дієслова теперішнього часу, запиши їх каліграфічно. Слова записані на дошці:задумалась, пройшов, спустився,в’ється, сміятиметься,завітала, працює.

З одним дієсловом склади речення.

7. Гімнастика для очей за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM

 

ІІ. Основна частина.

  1. Робота за підручником.

Вправа 1. Прочитай повідомлення  Ґаджика. Випиши в колонку виділені дієслова. Визнач їх час.

  1.  Робота над картиною.

Розглянь картину українського художника Сергія Світославського.

  • Розгляньте  картину.
  • Чи здогадались ви, що зображено на картині?
  • По чому це видно?
  • Розгляньте картину уважно і скажіть, який настрій викликає картина?

3.Творча робота

Читалочка знайшла іншу інформацію про козаків. Прочитай її, змінивши слова, що в дужках.  В першому реченні підкресли головні члени речення.

(Текст виведений на інтерактивну дошку)

          Очевидці (розповідати), що козаки були відважними, чесними, справедливими. Усі рішення (ухвалювати) спільно. (Голосувати) шапками. Якщо вгору (злітати) більшість шапок, значить питання було вирішене.

4.Фізкультхвилинка.

5. Складання сенкану.

- А зараз, діти, давайте ми побудемо поетами і складемо сенкан про зиму.

6. Робота з картками.

 Вправляння у зміні часових форм дієслів у реченні.

Картка 1.

Прочитай речення. В якому часі вжите дієслово? Зміни час дієслова на майбутній і запищи отримане речення.

За поведінкою птахів козаки дізнавалися про наближення ворога.

Картка 2.

Прочитай речення. В якому часі вжите дієслово? Зміни час дієслова на теперішній і запищи отримане речення.

За поведінкою птахів козаки дізнавалися про наближення ворога.

Картка 3.

Прочитай речення. В якому часі вжите дієслово? Зміни час дієслова на майбутній і запищи отримане речення.

Тоді козак поспішав до річки чи озера.

7. Гра «Впіймай дієслово»

Клас ділимо на три команди: «Минулий час», «Теперішній час», і «Майбутній час». Учитель читає дієслова, а команди повинні впіймати (сплеснути в долоні), коли почують  свої дієслова.

Стоїть, біжу, зашумить, нахились, прийшов, іду, випало, любить,посадять, зацвіла, підвелися, малюю, стрибатиму, спалахне, сиджу, напився, світає.

ІІІ. Заключна частина.

  1. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»
  • Сьогодні на уроці я навчився/навчилася…
  • На уроці я запам’ятав/запам’ятала
  • Найкраще мені вдалося…
  • Найбільше мені сподобалося…
  • Урок завершую з    настроєм
  • Труднощі виникали…
  1. Домашнє завдання. С. 115 впр. 10
  2. Підсумок уроку
  • Оцініть діти свою роботу на уроці за допомогою смартфончика для формувального оцінювання. (Ідея Карпицької Олени Вікторівни)

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
2246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку