Тема: Змінюю дієслова за часами
Мета: поглибити знання про дієслова, вчити змінювати дієслова за часами, розуміти функцію дієслів, виконувати завдання за зразком; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності та загальнокультурну грамотність; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.
Очікувані результати:
Обладнання: мультимедійний комплект, картки, смартфончики для формувального оцінювання.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Емоційне налаштування.
Ой, яка чудова,
світла і багата
Українська мова,
Мова мами й тата!
Мова мами й тата,
діда і бабусі.
Знаю її добре,
ще краще навчуся.
2. Вправа «Мозковий штурм»
3. Робота в групах.
Гра «Посели в будиночки слова».(Придумати слова і поселити їх в один з чотирьох будиночків: іменники, прикметники, числівники, дієслова)
4. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо вчитися змінювати дієслова за часами.
- Побуваємо на Дніпровських порогах, поговоримо про минулі події і людей.
5. Актуалізація опорних знань.
Евристична бесіда
- Які ви знаєте часові форми дієслів?
- На які запитання відповідають дієслова минулого, теперішнього та майбутнього часу?
6. Хвилинка каліграфії.
Випиши дієслова теперішнього часу, запиши їх каліграфічно. Слова записані на дошці:задумалась, пройшов, спустився,в’ється, сміятиметься,завітала, працює.
З одним дієсловом склади речення.
7. Гімнастика для очей за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM
ІІ. Основна частина.
Вправа 1. Прочитай повідомлення Ґаджика. Випиши в колонку виділені дієслова. Визнач їх час.
Розглянь картину українського художника Сергія Світославського.
3.Творча робота
Читалочка знайшла іншу інформацію про козаків. Прочитай її, змінивши слова, що в дужках. В першому реченні підкресли головні члени речення.
(Текст виведений на інтерактивну дошку)
Очевидці (розповідати), що козаки були відважними, чесними, справедливими. Усі рішення (ухвалювати) спільно. (Голосувати) шапками. Якщо вгору (злітати) більшість шапок, значить питання було вирішене.
4.Фізкультхвилинка.
5. Складання сенкану.
- А зараз, діти, давайте ми побудемо поетами і складемо сенкан про зиму.
6. Робота з картками.
Вправляння у зміні часових форм дієслів у реченні.
Картка 1.
Прочитай речення. В якому часі вжите дієслово? Зміни час дієслова на майбутній і запищи отримане речення.
За поведінкою птахів козаки дізнавалися про наближення ворога.
Картка 2.
Прочитай речення. В якому часі вжите дієслово? Зміни час дієслова на теперішній і запищи отримане речення.
За поведінкою птахів козаки дізнавалися про наближення ворога.
Картка 3.
Прочитай речення. В якому часі вжите дієслово? Зміни час дієслова на майбутній і запищи отримане речення.
Тоді козак поспішав до річки чи озера.
7. Гра «Впіймай дієслово»
Клас ділимо на три команди: «Минулий час», «Теперішній час», і «Майбутній час». Учитель читає дієслова, а команди повинні впіймати (сплеснути в долоні), коли почують свої дієслова.
Стоїть, біжу, зашумить, нахились, прийшов, іду, випало, любить,посадять, зацвіла, підвелися, малюю, стрибатиму, спалахне, сиджу, напився, світає.
ІІІ. Заключна частина.