Зміст драми-феєрії»Лісова пісня». Висвітлення світу людей і світу лісових мешканців. Проблематика твору.

Про матеріал
Розкрити глибину драми Л.Українки «Лісова пісня». Прищеплювати любов до природи, виховувати високі почуття. Належно проаналізувати образи , поглибити вивчене про образи - персонажі, конфлікт, проблему, визначити проблематику твору. Розвивати критичне мислення учнів.
Перегляд файлу

УРОКИ №3-4

ТЕМА: . Зміст драми-феєрії»Лісова пісня». Висвітлення  світу людей і світу  лісових мешканців. Проблематика твору.

МЕТА: Розкрити глибину драми Л.Українки «Лісова пісня». Прищеплювати любов до природи, виховувати високі почуття. Належно проаналізувати образи , поглибити вивчене про образи - персонажі, конфлікт, проблему, визначити проблематику твору. Розвивати критичне мислення учнів.

ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації до твору, портрет Л.Українки, грамзапис, диск.

   ТИП УРОКУ: проблемний.

ХІД УРОКУ

                                                 

Епіграф : Тобі - усе

Сприймай це як належне, Сприймай - але руки не підіймай Ні на шпака, що рве твої черешні, Ні на свій край.

Тарас Мельничук

 1.актуалізація опорних  знань, умінь і навичок.

-Проаналізуйте громадянську та патріотичну лірику поетеси. Прочитайте свій улюблений вірш напам'ять.

 -Як ви розумієте слова І.Франка про поетичний талант Лесі Українки: «від часу Шевченкового «поховайте та вставайте, кайдани порвіте»Україна не чула такого сильного та поетичного слова, як з уст сеї слабосильної, хорої дівчини»?

-Розкрийте тему поета і поезії у творчості Лесі Українки.

-Проаналізувати уривок з поеми «Давня казка» від слів «Золотих не хочу лаврів...» до слів «Зброї чесної зложити»

-Проаналізуйте інтимну лірику Лесі Українки.

У нас на уроці присутні літературознавці, які розкриють нам поняття: драматичні твори, їхні особливості, драма - феєрія, ремарки.

II МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Я дуже рада вас бачити! Щиро вірю, що ми зможемо з вами довести думку про те, що взаємопідтримка та розуміння - це крок до перемоги. Сподіваюся, що зможемо довести: «Життя росте лишень з любові, лишень краса людей навчає жить». Ви всі прочитали драму - феєрію «Лісова пісня» Л.Українки, запишіть на аркушах паперу, які асоціації у вас виникають, як це ми можемо пов'язати з ходом нашого уроку.

Далі учитель зосереджує увагу на очікуваних результатах, а школярі записують на окремих аркушах те, чого вони чекають від цього уроку.

НЕПОВІДОМЛЕННЯ УЧНІВ.

1. Вступне слово вчителя.

Драма - феєрія Лесі Українки «Лісова пісня» за художньою досконалістю і майстерністю розкриття образів не поступається світовим шедеврам, як «Синій птах» М.Метерлінка та М.Булгакова «Майстер і Маргарита», бо відкриває завісу такого космосу життя і почуттів,який не можна передати навіть на полотні.

 

2. На парті у  кожного є інформаційний

довідник. Пропоную вам дати відповіді на такі питання.

1 ряд

2 ряд

З ряд

Історія створення драми «Лісова пісня».Провідна ідея твору. Основний конфлікт.

Розвиток

драматургії у

творчості Л.

Українки;

особливості

таких творів.

твтвоорів.

Які проблеми порушує Леся Українка у своїй драмі(проблема людини і  природи, сімейного щастя і любові).

3. Група народознавців дає повідомлення про поняття імен  Мавка, Лісовик, Водяник, Русалка

 

IV. РОБОТА В ГРУПАХ. 

І.Пропоную  об єднатися в групи .Є можливість на деякий час стати героями,про яких ідеться у творі.Від їхнього імені  донести до присутніх історію свого життя. Ваші відповіді повинні будуватися за такою схемою.

1 група

2

група

3

група

4 група

5 група

6

група

Я, Мавка…

Я,

Я,

Я,

Я,

Я,

Прокинул

Лукаш…

Лісов

Килина…

дядько

мати

ась..,

Колис

ик…

Люблю…

Лев…

Лука

Зуст

ь

Говор

Хотіла

Любив…

Ша…

Ріла…

покох

ив

сподоба

Беріг...

Дуже

Готова на

ав…

Мавц

тися…

Намага

докл

все…

Мати

І…

Створила…

вся…

а -

А у

докор

Беріг

Не

Зміст

дала

людей…

яла…

ліс,

зберегла…

життя в

усіх

Зміст життя в тому…

Не

зберіг…

Зміст

життя

в…

тому

але...

Зміст життя в тому…

тому...

зуси

ль…

 

 

Намагалрся…

га -

лася

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Інші учні готують відповіді на питання:

 - Чи виведено в драмі людей, які щасливі в любові й сім'ї? Чи багато таких людей взагалі?

А також працюють з анкетою «У чому сенс людського життя? Що таке щастя?»

3.Робота експертної групи по проблематиці

твору. Кожна група готує по два питання експертній групі за проблемами твору.

Вступне слово вчителя.

-Які ж проблеми висвітлено у творі, і які з епіграфів підходять до цих проблем?                                                                                                                                         Так, ми розглянемо дві проблеми- це проблема людини і природи та проблема сімейного щастя і любові. Отож ставимо питання експертній групі.

Проблема людини і природи.

-Розкрити образ дядька Лева. Чи є він найбільшим природолюбцем? За що він поважає лісових мешканців, з якою метою береже ліс? В чому полягає його любов до лісу?

-Чи вміє берегти ліс Лукаш? Якої шкоди він завдав лісові?

-Чи зрозумів Лукаш, що в лісі немає нічого мертвого? (Проаналізуйте свою думку цитатою з твору).

-Як ви думаєте, чому Мавка не соромиться говорити, що вона невід'ємна частинка природи? Чи горда вона з цього і чому? (Підтвердження цитатою з твору).

-А Лукашева мати як ставиться до лісу? Що її тут лякає?

-3 якою метою до лісу прийшла Килина? Чи розуміє вона красу лісового царства? Чи знає вона щось про зілля, траву, чи виявилася знавцем лісового багатства?

-Лукаш усвідомлює  якою безборонною є природа, аж тоді, коли Лісовик перетворив його на вовкулаку. У даному контексті Лукаш скоріше всього - звичайний вовк. Чому він виє? Як розуміти слова Лукаша: «тепер я мудрий став!»?

-Чому після пожежі Лукаш залишається з природою, у лісі?

-Як ви розумієте посмертну зустріч Лукаша і Мавки? Про що вона свідчить?

-Як ставиться Килина і мати Лукаша до  велетня дуба? Як вони зашкодили лісові й озерові?

-Чи пробував дядько Лев врятувати дуб навіть після смерті? Як саме? Як ви ставитесь до того, що дерево зрубали з могили?

-Чи заставила Мавка Лукаша усвідомити, що в лісі усе живе?

Проблема сімейного щастя і любові.

         Чи був щасливий Лукаш у своїй сім'ї?

-Чи бажала Лукашева мати йому щастя сімейного, в чому вона це вбачала, у чому її помилка?

 

-А чи любив Лукаш Мавку, чи справжнім було це почуття? А Килину?

-Чому, на початку твору Лукаш не усвідомлює ні відповідальності людини, яка збиралась одружуватись, ні цінності свого життя?

-Де у творі говориться про те, що лісовичка, повінчавшись у церкві з хлопцем, стане людиною? Чи хотів їх бачити разом дядько Лев? А Лісовик?(зачитують уривок).

  -Чим саме лісовичці імпонує людська сім'я?

          -Чи підходив Лукаш Килині? Чи могли вони бути щасливі? А чому не були?

          -Чому Мавка прийшла під Лукашеву хату, а Килина сприйняла це як бажання відбити у неї Лукаша?

-Чому Мавка не бореться за Лукаша, а дає йому право вибору?

             -Кохання Мавки таке велике, що вона прощає Лукашеві зраду. Що сталося     після цього?

-Як ви вважаєте, справжнє щастя в Лукаша могло бути з вольовою Килиною чи ліричною Мавкою? Чому?

УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО

1.Поясніть момент твору:

-Мавка вимріяла кохання з людським сином, але зустріла не сокола і не голуба, а безхарактерного горобця, який не вмів і не міг захистити своє щастя.

-Образ Лукаша поданий в еволюції, Як ви це поясните?

(Розповідають про переростання Мавки в Людину. У лісових жителів не було жодних клопотів, а Мавка на тяжкому шляху проходить ряд випробувань, виявляє гідність( «Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає!»),проявляє благородство(прощення Лукашевої зради).

2.Інсценування уривку від слів:

1 --Лукаш. Хто ти? Що ти тут робиш?

До останнього монологу Мавки.

 

6. ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ.

Після обговорення проблемних питань учні займають свої місця за партами, а вчитель пропонує , спираючись на висловлені думки учнів наступну вправу, яка не має однозначної відповіді.

(Учням пропонується вибрати одну із позицій, яка їм найближча і аргументувати її).

ЩАСТЯ - ЦЕ БУТИ КОХАНИМ І КОХАТИ.

ЩАСТЯ - ЦЕ ВІРНІСТЬ.

ЩАСТЯ - ЦЕ МАТЕРІАЛЬНИЙ ДОБРОБУТ.

ЩАСТЯ - ЦЕ...

-У чому ж невмирущість духовного, у чому ВІЧНІСТЬ краси?

-Яка оптимістична ідея торжества в останньому монолозі Мавки?

(Оптимістична ідея нездоланності життя, невмирущості мрії людини)

7.РЕФЛЕКСІЯ.

-Оцініть результати уроку, чи досягли ми очікуваних вами і мною результатів?

-Чи справдилися ваші надії?

-Що сподобалось, що не сподобалося?

8.Д0МАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Вміти аналізувати проблему людини і природи та проблему особистого щастя, любові й таланту. Написати твір - мініатюру на одну з тем: «Чому людина прагне щастя?» , «Чим обумовлений моральний вибір людини в житті?», «Чи можливий інший кінець у розв'язанні конфлікту між героями драми «Лісова пісня»?» Вивчити останній монолог Мавки напам'ять.


 

 

 

 

docx
Додано
1 жовтня 2021
Переглядів
646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку