Значення мікробів для життєдіяльності людини.

Про матеріал
Мікробіологія - біологічна наука, яка вивчає будову та життєдіяльність найпоширенішої групи живих організмів, невидимих для неозброєного ока.
Перегляд файлу

План-конспект теоретичного заняття з «Кулінарії»

ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Значення мікробів для життєдіяльності людини.

МЕТА ЗАНЯТТЯ:

1. Навчальна

― сприяти формуванню і розвитку знань про основи мікробіології та значення мікробів для життєдіяльності людини;

2. Виховна

― виховувати в учнів культуру праці, працелюбність, творчу уяву;

3. Розвивальна

― сприяти оволодінню основними способами мисленнєвої діяльності учнів;

4. Профорієнтаційна

― ознайомити із професією мікробіолога.

ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ

- підручник: Шумило Г. І. Технологія приготування їжі: Навч. посіб. – К.: " Кондор ". – 2003. – 506 с.

- Доцяк В.С. Українська кухня: Технологія приготування страв. К.: Вища шк., 1995. - 550 с.

- робочий зошит;

- Білоруська Основи мікробіології

МЕТОДИ НАВЧАННЯ: розповідь, бесіда, пояснення, опитування, демонстрація.

ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ: фронтальна, індивідуальна, групова.

СЛОВНИКОВА РОБОТА: мікробіологія, бактерії.

ЧАС: 2 години (90 хв)

 

ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ……..1 хв.

  1.      введення учнів в кабінет до дзвоника, привітання;
  2.      перевірка присутності учнів за журналом; заповнення вчителем класного журналу;
  3.      перевірка підготовленості учнів до заняття;
  4.      призначення чергових за графіком;
  5.      ознайомлення учнів з планом заняття.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ……15 хв.

Питання для учнів:

  •           Які продукти містять найбільше жирів?
  •           У який продуктах міститься найбільше вуглеводів?
  •           Чи можна перевищувати щоденну норму білків? Чому?
  •           Для чого організму необхідна вода?
  •           На які поживні речовини багата морква?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ учнів …….2 хв.

  1.                  коротке мотиваційне обґрунтування теми і завдань заняття

Розповідь вчителя

Мікробіологія - біологічна наука, яка вивчає будову та життєдіяльність найпоширенішої групи живих

організмів, невидимих для неозброєного ока. Значення мікроорганізмів: 1)корисне-а)кругообіг речовин у

природі, б)родючість грунту, в)утворення покладів корисних копалин, г)виробництво органічних кислот,

спиртів, вітамінів, амінокислот, ферментних препаратів, антибіотиків та ін.,д) харчова й легка

промисловість: дріжджі (вино, пиво, хліб), молочнокислі бактерії (кисломолочні продукти, сири,

квашіння, окислювання шкір); 2) шкідливе - а)збудники захворювань людей, тварин, рослин; б)псування

харчових продуктів, руйнування різних матеріалів і товарів. Мікробіологія як наука: 1) медична,

ветеринарна, санітарна, сільськогосподарська, водна, морська, геологічна, космічна, технічна; 2)

мікробіологія харчових продуктів: молока і молочних продуктів, м’ясних і рибних продуктів, фруктів та

овочів і продукти їх переробки тощо; 3) мікробіологія непродовольчих товарів: деревини, шкір і хутра,

волокнистих матеріалів тощо. 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ….109 хв.

  1.                               повідомлення нової теми та її запис на дошці, конкретизація завдань заняття;
  2.                               техніко-технологічні, економічні та інші відомості у вигляді стислого конспекту.

 

Під запис

Мікробіоло́гія — розділ біології, що займається вивченням мікроорганізмів, в основному вірусів, бактерій, грибків, оноклітинних водоростей і найпростіших. Ця різнорідна, штучно об'єднана група мікроскопічно малих організмів складає предмет однієї науки в силу того, що для їхнього вивчення використовуються методи, спочатку розроблені для дослідження бактерій. В основі мікробіологічних методів лежить одержання чистих культур, вирощених з однієї клітини.

Розповідь

Дріжджі, розміри, форми та будова, розмноження, класифікація. Дріжджі - більш високоорганізовані організми, ніж бактерії. Вони, як і бактерії, є одноклітинними організмами, але дріжджові клітини більші, ніж бактеріальні. Середній розмір 10-15 мк (проти 1-5 мк у бактерій).
Форма дріжджів завжди заокруглена. Найчастіше вони мають кулясту або овальну форму, рідше - циліндричну або іншу.
Найчастіше дріжджі розмножуються брунькуванням.
Багато дріжджів здатні також до спороутворення. Такі дріжджі називають справжніми (типовими). Дріжджі, які не здатні до споро¬утворення, називають аспорогенними (несправжніми, нетиповими). На відміну від бактерій, у дріжджовій клітині утворюється декілька спор (від 2 до 12), які в сприятливих умовах проростають у нормальні вегетативні клітини. Таким чином, спороутворення у дріжджів є способом самозахисту й одночасно способом розмноження..Дріжджі використовують також для отримання білково-вітамінних домішок у тваринництві та як природні біокоректори (біологічно активні добавки) при виробництві харчових продуктів спеціального призначення. Дріжджову біомасу вирощують на різних відходах сільського господарства та переробних галузей. Клітини дріжджів є багатим джерелом ліпідів та вітамінів групи В.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ….5 хв.

Гра «Мікрофон»

Учні по класу передають мікрофон, при цьому задають одне одному питання.

VІ. Підведення вчителем підсумків ЗАНЯТТЯ…….з хв.

  1.                               повідомлення вчителя про досягнення цілей заняття;
  2.                               об’єктивна оцінка та аналіз відповідей учнів на занятті;
  3.                               завдання додому: підготувати усне повідомлення про виробництво дріжджів, скласти інструкційну картку по приготуванню салату (рецепт, фото, приготування);
  4.                               повідомлення теми наступного заняття: Харчові отруєння та їх профілактика.

Харчові отруєння мікробного та не мікробного походження, отруєння грибами їх наслідки. Засоби запобігання харчових отруєнь. Захист проектів по розділу.

 

doc
Додано
15 вересня
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку