Знаходження числа за його відсотками.

Про матеріал
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про види задач, що розв'язуються із застосуванням алгоритму знаходження числа за його відсотками; здійснити діагностику засвоєння знань і сформованих умінь учнів.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Знаходження числа за його відсотками.

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про види задач, що розв'язуються із застосуванням алгоритму знаходження числа за його від­сотками; здійснити діагностику засвоєння знань і сформованих умінь учнів.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Хід уроку

I. Розминка

Усні вправи

  1. Знайдіть числа, яких не вистачає в ланцюжку обчислень:

  1. Одне число становить 50% другого. У скільки разів друге число більше за перше?
  2. Знайдіть:

1) половину добутку чисел 1,2 і 0,3;

2) третину різниці чисел 14,3 і 14,03;

3) подвоєну частину чисел 0,45 і 0,9;

4) потроєну суму чисел 2,7 і 0,32.

 

II. Перевірка домашнього завдання

Для економії часу перевіряється тільки правильність виконання № 1074, усі інші завдання перевіряються після того, як учитель забере зо­шити із домашнім завданням на перевірку.

 

III. Узагальнення і систематизація знань

Вчитель повідомляє, що оскільки цей урок є останнім у вивченні теми «Знаходження числа за його дробом», то треба повторити і системати­зувати знання учнів щодо типів та алгоритмів розв'язання задач на зна­ходження числа за його відсотками. Тому й задачі на розв'язування підібрані так, щоб відповідали середньому і достатньому програмному рівню досягнень учнів з теми.

Задача 1. Знайдіть число, якщо:

  1. 4% цього числа дорівнюють 32;
  2. 13% цього числа дорівнюють 2,6;
  3. 32% цього числа дорівнюють 0,96.

Задача 2. Руда містить 70 % заліза. Скільки треба взяти руди, щоб отримати 84 г заліза?

Задача 3. Петрик витратив 52 % своїх грошей на покупку нової книж­ки, 40% грошей — на цукерки, після чого в нього залишилось 2,8 грн. Скільки грошей було у Петрика спочатку?

Задача 4. Магазин продав за три дні партію яблук, причому за перший день було продано 45 % усіх яблук, за другий — 60 % остачі, а за третій — решту 660 кг. Скільки всього кілограмів яблук було продано за три дні?

 

IV. Діагностика знань і вмінь учнів

Самостійна робота

Варіант 1

  1. Петрик купив книжку за 9 грн., що становить 30% грошей, які в нього були. Скільки грошей було в Петрика?
  2. За перший день Петрик прочитав 40% всієї книжки, за другий — 60 % остачі, а за третій — решту 144 сторінок. Скільки всього сторінок у книжці?

Варіант 2

  1. Насос перекачав у басейн 42 м3 води, що становить 60 % об'єму басей­на. Знайдіть об'єм басейна.
  2. За перший день тракторна бригада зорала 30 % площі всього поля, за другий — 75 % остачі, аза третій — решту 42 га. Знайдіть площу поля.

 

V. Підсумок уроку

Виконавши самостійну роботу, учні звіряють відповіді з правильни­ми. Проводиться аналіз самостійної роботи.

 

VI. Домашнє завдання

п. 35, №№ 1096; 1080; 993.

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
5 березня 2020
Переглядів
918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку