Тема. Знаходження числа за його відсотками.
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про види задач, що розв'язуються із застосуванням алгоритму знаходження числа за його відсотками; здійснити діагностику засвоєння знань і сформованих умінь учнів.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Хід уроку
I. Розминка
Усні вправи
1) половину добутку чисел 1,2 і 0,3;
2) третину різниці чисел 14,3 і 14,03;
3) подвоєну частину чисел 0,45 і 0,9;
4) потроєну суму чисел 2,7 і 0,32.
II. Перевірка домашнього завдання
Для економії часу перевіряється тільки правильність виконання № 1074, усі інші завдання перевіряються після того, як учитель забере зошити із домашнім завданням на перевірку.
III. Узагальнення і систематизація знань
Вчитель повідомляє, що оскільки цей урок є останнім у вивченні теми «Знаходження числа за його дробом», то треба повторити і систематизувати знання учнів щодо типів та алгоритмів розв'язання задач на знаходження числа за його відсотками. Тому й задачі на розв'язування підібрані так, щоб відповідали середньому і достатньому програмному рівню досягнень учнів з теми.
Задача 1. Знайдіть число, якщо:
Задача 2. Руда містить 70 % заліза. Скільки треба взяти руди, щоб отримати 84 г заліза?
Задача 3. Петрик витратив 52 % своїх грошей на покупку нової книжки, 40% грошей — на цукерки, після чого в нього залишилось 2,8 грн. Скільки грошей було у Петрика спочатку?
Задача 4. Магазин продав за три дні партію яблук, причому за перший день було продано 45 % усіх яблук, за другий — 60 % остачі, а за третій — решту 660 кг. Скільки всього кілограмів яблук було продано за три дні?
IV. Діагностика знань і вмінь учнів
Самостійна робота
Варіант 1
Варіант 2
V. Підсумок уроку
Виконавши самостійну роботу, учні звіряють відповіді з правильними. Проводиться аналіз самостійної роботи.
VI. Домашнє завдання
п. 35, №№ 1096; 1080; 993.