1
Брейн - ринг
6-7 клас
мета:
Обладнення: Дошка, мультимедійне обладнання, стіл для журі, 2 столи для команд, маленькі картонні палітри - жетони, прапорці (зелений і синій), картки з холодними і теплими кольорами.
Роздатковий матеріал: Олівці, фломастери, фарби, пензлі, папір
Хід уроку
Учитель:
Правила гри
• Гра проводиться в 6 турів. Виграє та команда, яка відповість на більшу кількість запитань.
• Питання необхідно слухати до кінця, потім капітан піднімає прапорець і говорить, хто відповідає.
• Уточнювати відповідь іншому гравцеві не можна.
• Відповідає першої та команда, яка раніше підняла прапорець.
• Якщо відповідь відразу не дається, надається одна хвилина на обговорення. Відповідь необхідно дати раніше, поки одна хвилина не має терміну дії.
• Якщо відповідь неточний або невірний, то другій команді дається час, що залишився до хвилини, на обдумування.
• Виграє та команда, яка набрала більше очок, у вигляді палітр. Відповідно очками виставляються оцінки. За перше місце ставиться «12», а за друге - «10».
Перший тур. «Ось ми які!»
Учитель:
Отже, ті, у кого на картці «холодний» колір - я попрошу сісти за один стіл, а ті хлопці, у кого «теплий» колір - за інший стіл. Ось у нас і вийшли дві команди.
Учитель: Вам належить придумати назву для вашої команди, вибрати капітана команди. На це вам 3 хвилини. Ну, звичайно команди повинні мати назви пов'язані з образотворчим мистецтвом.
(Учасники придумують назви).
Учитель: Першим представити свою команду надається можливість учням, які сидять за столом №1
Учитель: Дякую команді ««Барви» Займіть свої місця за столом №1. Право представити себе отримує наступна команда. Вам слово.
Учитель: Дякую команді «Веселка» Займіть місця за столом №2.
Учитель: Отже, перший конкурс завершений. Обидві команди отримують по жетону - палітрі.
Другий тур. «Розминка».
Учитель:
1. «Знайди відмінності» Протягом 30 секунд потрібно знайти 8 відмінностей на запропонований-ної вам картині. Чия команда швидше, та й отримує жетон.
2. «Загадкова картинка» Знайти, як можна більше звірів в цьому лісі, за 1 хвилину.
Третій тур. «Вікторина»
Учитель:
1. Що зображують на своїх картинах художник-анімалісти? (Тварин)
2. Жанр образотворчого мистецтва, присвячений військової тематиці. (Батальний)
3. Жанр, в якому головний герой - природа. (Пейзаж)
4. Що є зображенням визначений-них рис окремої людини або групи людей в дуже непривабливому вигляді? (Карикатура)
5. Художній твір, який повторює/ копіює інше. (Копія)
6. Художник, який зображає переважного особи людей. (Портретист)
7. Визначте жанр образотворчого мистецтва за репродукціями картин. (Графіка, Живопис, Декоративно-прикладне мистецтво, Скульптура, Архітектура)
8. Малюнок на шматку лінолеуму. (Ліногравюра)
Четвертий тур. «Художники і художні твори»
Учитель:
1. Якого російського художника називали «співцем російської природи»? (Івана Івановича Шишкіна)
2. Один з кращих пейзажів якого художника називається «Золота осінь»? (Ісаака Левітана.)
3. Російський художник, який писав картини на казково-билинні теми? (Васнецов)
4. Як називають художників зображують море? Назвіть прізвище російського художника. (Мариніст. Іван Айвазовський).
5. Онук сільського архітектора, син іконописця. Його твори, головним чином, присвячені селянській тематиці. Проживав в селі Прислоніха Симбірської губернії. (Аркадій Пластов).
6. Ще будучи студентом Академії мистецтв, художник після двох поїздок на Волгу написав картину, яка принесла йому всенародну славу. Яка це картина? ( «Бурлаки на Волзі» Рєпіна).
Учитель: Молодці!
П'ятий тур. «Анаграми»
Учитель:
каркас - к .... |
благання - а .... |
замок - м ... |
нанометрів - о .... |
Відповіді: каркас- фарба, мольба- альбом, замок - мазок, нанометр-орнамент.
Діти працюють в своїх командах. У міру виконання капітан команди відносить анаграма журі.
Шостий тур. «Малюнок»
Учитель:
На дошці висять ватмани.
Сергій Михалков «Малюнок»
Я олівець з папером взяв,
Намалював дорогу,
На ній бика намалював,
А поруч з ним корову.
Направо дощ, наліво сад,
В саду 15 точок,
Наче яблука висять
І дощик їх не мочить.
Я зробив рожевим бика,
Помаранчевої - дорогу.
Потім над ними хмари
Підмалювали небагато.
І ці хмари я потім
Проткнув стрілою. Так треба,
Щоб на малюнку вийшов грім
І блискавка над садом ...
Ще я дощик подовжив,
Він відразу в сад увірвався,
Але не вистачило мені чорнила
А олівець зламався.
І я поставив стілець на стіл,
Заліз якомога вище
І там малюнок прикріпив,
Хоча він погано вийшов.
Учитель:
Учитель: Ось ми з вами і відпочили трохи, посміялися, повеселилися. А зараз прошу вас порахувати ваші жетони.
Підведення підсумків.
Учитель:
як багато хорошого дала вам ця гра,
ви багато нового дізналися,
а які у вас товариші по грі! Жоден з них не залишився байдужим, все, чим могли, допомагали виконувати завдання в ході гри. Але більше всіх ви порадували мене. Нічого немає краще для вчителя, як відповідальні, сумлінні і розумні, чуйні учні! Чи не вішати ніс, дітиі! А тепер настав час нагородити учасників конкурсу.