Натюрморт та стилі виховання

Про матеріал
Урок образотворчого мистецтва 6 клас. Дуже цікавий та пізнавальний для дітей даної вікової категорії. Призначений для викладання в школах рівня стандарт.
Перегляд файлу

Урок № 23.

Тема: Натюрморт та стилі його виконання 

Мета:навчальна: поглиблювати знання учнів про натюрморт та особливості різноманітних стилів його зображення, навчати визначати натюрморт у різних видах мистецтва, ознайомити з творами художників, які працювали у жанрі натюрморту; розвивальна: розвивати естетичні почуття, смак учнів, активізувати творчу ініціативу;виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва, шанобливе ставлення до творів художників та їхньої праці.

Оснащення.  Зоровий ряд: репродукції творів образотворчого мистецтва з зображенням натюрмортів у різних стилях виконання, навчальні натюрморти.

 Матеріали та інструменти: аркуші паперу , акварельні або гуашеві фарби.

Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань.

-В яких школах живопису епохи відродження натюрморт зображується як самостійний жанр ?

-Що зображали на своїх полотнах нідерландські живописці?

-Яка тематика фламандських натюрмортів?

-Які речі зображали французькі майстри у натюрмортах?

-Розгляньте представлені натюрморти і знайдіть відповідність між зображенням та визначенням. 

-У якому виді мистецтва виконані ці натюрморти?                                                                                                                                

3.Мотивація навчальної діяльності.Оголошення теми й мети уроку

- Найвідоміші натюрморти виконані у живописі. Живописати — означає передавати форму предметів, особливості кольору, фактури, відтворювати такими, якими ми бачи мо їх у житті. Ми вже говорили, що у живописному натюрморті всі ці завдання вирі шуються, результатом є витвір мистецтва- реалістичний натюрморт. Але  не меш цікавими є натюрморти, що виконані в інших стилях .З ними ми сьогодні і познайомимося. А малюватимемо натюрморт у новому для вас стилі - абстрактному.

4. Викладення нового матеріалу

Розповідь супроводжується демонструванням презентації).

З XV—XVI ст.  зображення предметів у картинах  відігравало немаловажну роль. Тоді їх  вже розглядали як частину загальної композиції.  А вже у XVII  ст. натюрморт  остаточно стає самостійним жанром образотворчого мистецтва.

    В кінці XIX ст.відбулося зародження різноманітних мистецьких напрямків. Це час художніх експериментів із кольором, простором, захоплення метців пошуком нових фактур. Розглянемо види натюрморту за стилем зображення : реалістичний, абстрактний, декоративний

    Реалізм характеризується тим, що кожна деталь вимальовуеться ретельно і досконало, вдало підібрано колористичну гаму  тонів та напівтонів.
    Абстракціонізм зображену форму зводить до комбінації простих геометричних форм, спрощує колір, деталі об’єкта, а також відмовляється від передавання об’єму.
    Декоратизм відзначається спрощеністю зображених предметів, але не означае збіднити їх. Опустивши малозначущі деталі при зображенні художник підкреслює найвиразніші якості предмета.

    Завдяки новітнім технологіям зявилась можливість  створювати  гіперреалістичні натюрморти. Зображенні предмети настільки подібні до натури, що створюється ілюзія реальності.

      Багата спадщина декоративного натюрморту представлена у творах Катерини Василівни Білокур. Декоративність можна розглядати, як форму вираження краси. Для її картин характерні перебільшення кольорної гармонії, тональне и контрастне рішення. З її творчим доробком ми познайомимося на наступному уроці.

     Зразком абстракціонізму вважаються роботи  Ван Гога, Пабло Пікассо.

Демонстрація МК по створенню абстрактного натюрморту.

Абстрактний натюрморт.  Наш натюрморт ми зробимо контрастним, поєднуючи  білий та чорний колір. Особливої абстрактностіності нашому натюрморту надасть ділення площини на клітинки, як на шахматній дошці.

АЛГОРИТМ :

 Вибір теми

Лінійне зображення

Побудова «шахматної» площини

Кольорове рішення

ЭКСПРЕСС- ВИСТАВКА

Послідовність виконання  роботи
1.Композиційне розміщення предметів ( вертикальне, горизонтальне). Взаємне розташування предметів на площині  , визначення загальної форми та розміру основних об’єктів, не промальовуючи дрібних деталей.
2.Лінійно-конструктивна побудова предметів. Передача характеру форми предметів та їх пропорцій. Для абстрактного натюрморту  немає необхідності   у перспективному, об ємному зображенні – предмети залишаються плоскими.

3.Остаточно  визначаємось з формою предметів, намічаємо падаючу тінь та витираємо зайві лінії.
4.Будова  «шахматної» площини. Оптимальний розмір клітинки для альбомного листа (А4) = 3см, для А3 = 5см.Менший розмір клітинок – ускладнює роботу.

5.Починаємо зафарбовувати клітинки чорною гуашевою фарбою. Шар  фарби має бути плотним та однородним. Якщо в межі клітинки потрапляє частина предмета, то її не зафарбовуєм. Починаємо зафарбовувати крайні клітинки.Потім поступово переходимо до середини.
6.Під час зафарбовування клітинок у центрі композиції, не заходимо за контури предметів. 7.Завершуємо роботу над фоном натюрморту.

8.Найскладніший етап. Він потребує особливої уваги. Зафарбовуємо чорною фарбою частини предметів, які потрапили на білі клітинки.
9. Виправляємо помилки ї завершуємо роботу. Натюрморт готовий.

5. Самостійна практична робота учнів На видноті — фотозображення натюрмор тів.Учням пропонується створити абстрактний  натюрморт за одним із фотозображень.

Завдання : Створити абстрактний натюрморт у графіці.

6. Актуалізація набутих знань

Гра  «Жива анкета»

Вибери одну із фраз та  продовжи речення:«Сьогодні я дізнався(лась) …..»«Було цікаво…..»«Я навчився(лася)….»«Мені було складно….»«Тепер я зможу….»

7. Підбиття підсумків уроку

 

 

 

 

 

Тема: Малюнок із натури. «Натюрморт із двох геометричних форм»

Мета:навчальна: Узагальнити  знання учнів про натюрморт, : закріпити знання учнів про передавання форми предметів на площині; відпрацьовувати техніку передавання ,розподілення світла на різноманітних геометричних формах; удосконалити техніку тонування геометричних форм; розвивальна: розвивати естетичні почуття, смак учнів, активізувати творчу ініціативу;виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва, шанобливе ставлення до творів художників та їхньої праці.

Оснащення.  Зоровий ряд: репродукції творів образотворчого мистецтва з зображенням натюрмортів, навчальні натюрморти.

 Матеріали та інструменти: аркуші паперу , акварельні або гуашеві фарби.

Тип уроку:урок закріплення знань .

ХІД УРОКУ

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

-У добутках якого жанру зображують речі, які оточують людину( предме-

ти побуту, їжу, квіти, плоди та ін)?

-У якій країні склалися два типи натюрморту (1-й - мальовничий безлад,

речі характеризують господаря; 2-й — речі говорять про самих себе, немов пропоную- чи глядачеві помилуватися їхньою красою, формою, кольором) (Голландія)

-За якими темами можна поділити твори в жанрі натюрморту? (Сніданок, кухонна тема, розкішні квіти, мисливські трофеї, вантаж,Сільський натюрморт, музичні інструменти)

3. Повідомлення теми і завдань уроку

Розповідь супроводжується демонструванням наочності).

-Сьогодні ви самостійно створите композицію з геометричних фігур та удосконалите під час творчої роботи техніку тонування геометричних форм.

Під час малювання з натури необхідно керуватися такими правилами:

• аркуш паперу повинен розташовуватися перпендикул. до променя зору. Не можна у процесі роботи повертати папір;

• починати малювати слід легкими,  лініями; у процесі роботи потрібно йти від великої форми до деталі, а наприкінці роботи повертатися знову до загальної форми;

• увесь час необхідно перевіряти й уточнювати пропорції предметів у всіх їх частинах і на всіх етапах роботи, а помічені помилки виправляти негайно;

• увесь малюнок виконується одночасно. Не можна завершувати його вроздріб;

• під час роботи потрібно весь час порівнювати предмети між собою за розмірами та силою освітленості, знаходити й будувати пропорційні співвідношення на малюнку. Не можна порівнювати окремо будь-яку деталь малюнка з тією самою деталлю в натурі, порівнювати необхідно кілька співвідношень у натурі з пропорційними співвідношеннями на малюнку;

• зображуючи натуру, потрібно меншою мірою займатися зовнішньою обробкою, а більше думати про сутність малюнка: точність пропорцій, конструкції, перспективну побудову, виявлення головного та характерного.

4. Самостійна практична робота учнів

Завдання: Створення натюрморту з натури у графіці здвох геом.. фігур.

6. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення:

yy «Мені сьогодні вдалося…»; yy «Для мене виявилося складним…».

docx
Додано
27 березня
Переглядів
199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку