Зображення музикою різноманітних рухів, певних життєвих подій, картин природи, звукових сигналів.

Про матеріал
Розробка уроку уроку з музичного мистецтва для 2 класу на тему: Зображення музикою різноманітних рухів, певних життєвих подій, картин природи, звукових сигналів.
Перегляд файлу

Тема: Зображення музикою різноманітних рухів, певних життєвих подій, картин природи, звукових сигналів.

Мета: показати на музичних прикладах, як за допомогою музики можна відобразити різноманітні рухи, певні життєві події, картини природи, звукові сигнали; удосконалювати навички правильного дихання, співу, створювати правильний ритмічний рисунок вправ, відтворювати ритмічні вправи; виховувати любов до музики.

Тип уроку: урок заглиблення в тему

Обладнання: музичний інструмент, ілюстрації кларнета, флейти, баяна, труби, ксилофона, тромбона ,зошит на друкованій основі.

Твори, що вивчаються на уроці:

  1. Микола Римський-Корсаков «Політ джмеля» з опери «Казка про царя Салтана»
  2. Щедрівка «Ой сивая та і зозуленька»

Хід уроку

  1. Організація класу

Музичне привітання

23693_html_17028bea.png

II. Актуалізація опорних знань

- Отож, з вашими чарівними посмішками, з гарним настроєм сьогодні на уроці за допомогою своїх знань і вмінь ми потрапимо у дуже цікаву країну, яку ми найбільше любимо, і називається вона  "Музика ". 

- Давайте пригадаємо з вами, що таке інтонація? ( виразність ).

- Отож, щоб виразно прочитати вірш чи оповідання, нам потрібно звернути увагу на інтонацію( тобто на дикцію - чітко вимовляти слова ), на розділові знаки ( підсилювати або послаблювати звучання голосу. А яке значення має інтонація в музиці? ( інтонація передає характер твору. В ній містяться основні елементи музичної мови: мелодія - весела, сумна наспівна,рухлива; ритм - чіткий; темп - повільний, швидкий; динаміка, тембр).

- А тепер давайте пригадаємо, чим записуються звуки в звичайній українській мові? ( буквами ).

- Правильно, буквами, які утворюють слова, а слова – цілі речення, речення - вірші, казки, оповідання. А в музичній мові чим ми записуємо звуки?Про це ми дізнаємось відгадавши загадку:

Сіла зграя пташенят

На п'ятірко дротенят.

Якщо ти їх упізнаєш,

То мелодію зіграєш. (Ноти)

- А скільки нот є в музиці? ( сім )

- Правильно, діти. І саме сім нот дають нам можливість співати, танцювати, марширувати, писати й слухати музику. А назви цих семи нот ми пригадаємо за допомогою поспівки

В. Гребенюка " Музична абетка " ( діти співають пісню )

III.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

- Отож, пригадавши музичні звуки, ми можемо сміливо крокувати в країну " Музика ". То чим же нам відкрити дверцята? ( ключем )

- Що, звичайним ключем? (Ні. Скрипковим).

- Правильно, діти. А хто ж живе у країні " Музика "? ( співаки композитори, танцюристи, музиканти).

- А що ж вони роблять?( композитори пишуть музику,співаки співають, танцюристи танцюють, музиканти грають на музичних інструментах).

- Молодці, сьогодні ми дізнаємося, як можна за допомогою музики зобразити різноманітні рухи, певні життєві події, картини природи, звукові сигнали.

IV.Новий матеріал для засвоєння

1)знайомство з творчістю композитора

Микола Андрійович Римський-Корсаков народився в містечку Тихвін біля Санкт-Петербурга. Батьки були дворянами. В Дитинстві Микола вчився грати на фортепіано.

В 1871 році  Римського-Корсакова запросили викладати до Петербурзької консерваторії. Серед найвідоміших його творів кінця 1870-1880р. – «Казка», «Іспанське капричіо», «Шехерезада», опери «Травнева ніч» і «Снігуронька».

Останні роки життя Римський-Корсаков працював над книжкою своїх спогадів, яку назвав «Літопис мого музичного життя»

2)музичний словник

Опера - це вид музично-театрального мистецтва; музично-драматичний твір, оснований на синтезі слова, сценічної дії та музики.

П'єса  - драматичний твір, звичайно призначений для показу на сцені.

3)музичне сприймання М.Римський-Корсаков «Політ джмеля»

– Прослухайте п'єсу Римського-Корсакова «Політ Джмеля» і спробуйте зрозуміти образний зміст твору.

Якими почуттями сповнена музика (стрімка, швидка, енергійна).

4)Аналіз музичного твору

Регістр: від низького до високого

Характеристика штриха : плавний

Тембр: повний, глибокий, насичений, шумний.

Динаміка: помірно (від тихого до голосного)

Темп: швидкий

Характеристика музики: схвильована, таємнича, енергійна, грізна, важка.

5)вторинне прослуховування

6)обговорення твору

—​ «Політ джмеля» — це один із епізодів опери «Казка про царя Салтана». Згадаймо, в якому епізоді опери з’являється цей відомий джміль і що компо​зитор хотів зобразити в музиці його польоту.

Коли царевич Гвідон після усіх поневірянь опинився зі своєю матінкою- царівною на безлюдному острові, засумував він за рідним батечком-царем. Пожаліла його прекрасна царівна-лебідь, оббризкала з ніг до голови морською водою, перетворила на джмеля і звеліла летіти за кораблем і заморськими гос​тями, що пливли біля острова Буяна в царство славного Салтана.

Можна назвати не так вже й багато музичних п’єс, які користувалися    так​ою популярністю у слухачів. Її виконує й ансамбль скрипалів, її грають на кларнеті, флейті, баяні, трубі, ксилофоні і навіть на тромбоні (зображення музичних інструментів.). В опері ж «Політ джмеля» звучить в симфонічному оркестрі.

Композитор зобразив засобами музики дзижчання джмеля, його гудіння під час польоту.

В музиці цього казкового польоту стільки бадьорої, молодої, спрямованої вперед радості, що залишитися байдужим до неї неможливо! Ось у чому таєм​ниця відомого джмеля.

7)фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз – присіли, другий – встали.

Всі за парти посідали.

8)робота в зошиті на друкованій основі

Відкриваємо наші зошити на сторінці 24. Подивимося на першу вправу

А)Якими звуками композитор зображає політ джмеля? (довгими, короткими, голосними,тихими)

Б)Який інструмент імітує політ джмеля? (скрипка, флейта, труба, кларнет)

В) Який інструмент зміг би зобразити політ комара? (фортепіано, флейта, скрипка)

Г)Як називається знак, котрий записують на початку нотного стану? (музичний ключ, дверний ключ, скрипковий ключ)

9)розспівування

Вправа на дихання «Граємо на сопілочці»: кулачки складаються «трубочкою», учень дме й приспівує звуки «у-у-у». По­вторити 5-6 разів.

Фонопедична вправа «каблучки»: легке й рухливе цокання  язичком. Повторити 5-6 разів.

Музична зарядка: розспівка «Раз-два-три-чотири» 

10)музична гра «Диригент»

– На ігровому майданчику на вас чекає весела гра «Диригент». Оберемо музикантів оркестру, які будуть імітувати гру на улюбленому музичному інструменті та диригента.

V.Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія

1)розучування щедрівки «Ой сивая та і зозуленька».

2)обговорення малюнків с.24

- Що зображено на малюнку? (ілюстрація до опери «Казка про царя Салтана»

- Що саме зображено? (політ джмеля до корабля)

- Якою музикою ми зображаємо цей політ? (бадьорою, молодою, спрямованою вперед )

VI.Висновок

- З яким композитором ми познайомились? (М.Римський-Корсаков)

- Який його твір вивчили? («Політ джмеля» з опери «Казка про царя Салтана»)

VII.Домашнє завдання

На сторінці 24 виконати завдання до щедрівки

 

 

 

 

 

 

Державний вищий навчальний заклад

 «Криворізький державний педагогічний університет»

Психолого-педагогічний факультет

Кафедра змісту і методики початкового навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ З МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

В 2-А класі

На тему: «Зображення музикою різноманітних рухів, певних життєвих подій, картин природи, звукових сигналів»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

студентка-практикантка

групи ПНПм-12

Іщенко Анна Василівна

 

 

Методист:

Лисевич Олександра Вікторівна

______________________

(оцінка, підпис)

 

Учитель:

 

______________________

(оцінка, підпис)

 

 

 

 

 

Кривий Ріг-2016

docx
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
1037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку