Бирлівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
Заняття № 1
«Полліанна»
1. Виконайте тестові завдання
А. Белдінгсвіль В. Бредфорд
Б. Бостон Г. Бремен
А. З нестримною радістю
Б. Досить серйозно
В. Була проти
Г. Байдуже
А. Неймовірної радості
Б. Нервове роздратування
В. Безпорадності
Г. Тривоги
А. Її покарання
Б. Її обов’язок
В. Тимчасове завдання
Г. Найбільша радість
А. Тітка Поллі
Б. Джон Пендлтон
В. Лікар Чілтон
Г. Міллі Сноу
А. Зачіски
Б. Холодцю
В. Гри
Г. Книжки
А. Згадувати при ній батька
Б. Лазити по деревам
В. Розповідати про жіночу допомогу
Г. Приводити у дім тварин
А. «Моя люба» В. «Полліанно»
Б. «Донечко» Г. «Небого»
А. Гра у радість В. Родинні почуття
Б. Життєрадісність дівчинки Г. Багатство
А. Вона ніколи не зможе ходити В. Пневмонія
Б. Вона втратила ліву руку Г. Вона не зможе бачити
А. За все у житті треба платити, життя суворе
Б. Любові до життя і оточення
В. Самостійності
Г. Вірі у Бога
2. Вкажіть у чому бачила радість Полліанна
Милиці замість ляльки |
|
Кімната на горищі |
|
Запізнення на вечерю та покарання вечеря з Ненсі хлібом і молоком |
|
Прикута до ліжка місіс Сноу |
|
Ім’я Ненсі |
|
Ненсі не любить понеділки |
|
3. Розкрийте суть «гри в радість»
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Асоціативний диктант
Підкресліть, які риси характеру із запропонованих притаманні Полліанні
Жадібність, цікавість, сила волі, стриманість, обережність, розсудливість, працелюбність, заздрісність, оптимізм, любязність,скромність, щедрість, доброта, егоїзм, чемність, щирість, хитрість,балакучість, терпимість, винахідливість, турботливість, рішучість, відкритість, старанність, байдужість, запальність, енергійність, сміливість,відданість
Заняття № 2
«Аліса в Країні Див»
Фанта́стика (від дав.-гр. φανταστική — мистецтво уяви, фантазія) — жанр художніх творів, в якому за допомогою додавання вигаданих, уявних елементів створюється світ, відмінний від сьогоденного, реального.
До речі, «Алісу в країні Див» екранізували більш, ніж 40 разів, створили мультиплікаційні, художні фільми, комп’ютерні ігри, фільми в форматі 3D.
Спільне |
|
Відмінне |
|
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Зробіть характеристику образу Аліси. Проаналізуйте ситуації та епізоди з тексту та визначте риси харатктеру героїні.
Риси характеру |
Епізод тексту |
|
Переслідування Білого Кролика |
|
Гонитва за Білим Кроликом. Політ через кролячу нору. Бажання потрапити в чарівний сад |
|
Політ через кролячу нору. Не боїться випробувань. Не лякається Герцогині та Королеви |
|
Роздвоюється, фантазує, любить вдавати двох осіб одночасно |
|
Помічає в інших як хороше, так і погане |
|
Спілкування з Мишею, Чеширським Котом, Гусінню |
|
Навіть в чарівному світі не втрачає здорового глузду |
|
Турбується про дитинча Герцогині. Переживає за підданих королеви, яким та наказала відрубати голови |
|
Не принижується перед Королевою, вважає її смішною. Не дозволяє собою керувати, маніпулювати |
|
Експерименти з їжею та питвом, що регулюють зріст |
|
Говорить у вічі іншим, що про них думає |
|
«Що сталося б з днем і ніччю, якби земля оберталася навколо швидше, ніж один раз на добу?» |
|
Постійно говорить дурниці, але знає декілька мов, орієнтується в історії, плутає, але намагається вивчити таблицю множення |
Що ховав Кролик у кишені жилета? ______________________________
Де Аліса зустріла велетенське кошеня? ____________________________
Коли Аліса вперше зменшилась? _________________________________
Що готували із Риб’ячого Делікатесу? _____________________________
Де Аліса знайшла чарівний ключик? ______________________________
Що допомогло Алісі потрапити в чарівний сад? _____________________
Коли Аліса прокинулася?_________________________________________
Повість |
Казка |
Обсяг - середній між оповіданням і романом |
Свідома вигадка, щ о мала на меті повчання. В основі – протиставлення мрії і дійсності |
У повісті можуть змальовуватися кілька подій, об’єднаних навколо одного або кількох персонажів (розгалужений сюжет) |
Дійові особи (люди, рослини, звірі), згруповані контрастно, виступають носіями певних людських якостей |
Більша кількість персонажів, повніша та глибша їхня характеристика |
Герой – творець своєї долі, бореться за неї |
Велика роль різноманітних описів, у тому числі портретів, пейзажних замальовок, а також відтворення душевних станів |
Традиційна структура і композиція (зачин, основна частина, кінцівка), подібні початки і заключення |
Сюжет часто не завершений (відкритий фінал), оскільки письменник зображує лише певну частину життя персонажів |
Сюжет багатоепізодний із драматичним розвитком подій, але щасливим закінченням |
Висновок
Отже, повість-казка «Аліса в Країні Див» є класичною педагогічною думкою з історичною спадщиною, в якій присутня манерність вікторіанської доби. А ще наша Аліса – героїня казки, може радо розмовляти з Чеширським Котом, Шаленим Зайцем, Садовим Вовчком та іншими героями.
Контрольна робота за творчістю Л.Керролла, М.Цвєтаєвої
РІВЕНЬ І-ІІ
А) Шаленого Зайця, Б) Капелюшника,В) Тритона.
2. Улюбленою фразою Королеви була:
А) «Віддати під суд» Б) «Вигнати з королівства!» В) «Відтяти голову!»
3. Прототипом головної героїні книги Л.Керролла «Аліса в Країна Див» була:
А) дочка ректора коледжу, Б) сестра письменника, в) дочка письменника.
4. Справжнє прізвище Керролла:
А) Клеменс, Б) Сетон-Томпсон, В) Доджсон.
РІВЕНЬ ІІІ
5. Встановити відповідність термін - визначення:
1. Різновид художньої літератури, заснований на вигадці, творчій уяві.
2. Один із засобів поетичного мовлення, художнє означення, що підкреслює характерну рису, визначальну якість предмета або явища.
3. Один із засобів поетичного мовлення, уживання слів у переносному значенні на підставі подібності ознак зображуваних предметів чи явищ.
А) епітет, Б) вірш, В) метафора, Г) епітет.
6. Продовжте речення: «Повість-казка – це…».
РІВЕНЬ ІV
7. Напишіть твір-мініатюру на одну із тем:
Заняття № 3
«Сучасна література»
Корисні Інтернет посилання
https://www.youtube.com/watch?v=oHvhk_P4P6Y – відеофільм «Полліанна»
https://www.youtube.com/watch?v=XfzJsysL9_c – «Аліса в Країні Див» детальна аудіокнига
https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/11602 - дистанційні тести
1