Зошит
з математики
для учня 6-го класу
з особливими потребами
Зошит може бути використаний на індивідуальних заняттях з учнями та під час впровадження інклюзивного навчання.
Тема: Контрольна робота. Раціональні числа.
І рівень
1. Підкреслити синім кольором натуральні числа;
Підкреслити зеленим кольором цілі числа;
Підкреслити чорним кольором раціональні числа;
4; 5,5; 6; 78; 0; 34; 9,6; 0,7
2. Позначити на координатні прямій числа: 5; 7; 0; 4; 2.
______________________________________________
3.Порівняти числа 56 13
ІІ рівень
4. Виконати дії
2+14=
25+(4)=
5.Знайти значення х, якщо:
1) –х=25; 2) –(-х)=4,9
х= х=
ІІІ рівень
6. Знайти цілі розв’язки нерівності:
а) -2,1≤x<5; б) |x|<6.
7. Знайти найменше ціле значення х, при якому є правильною нерівність
х>-13.
ІV рівень
9. Яку цифру можна поставити замість зірочки, щоб утворилася правильна нерівність
-5,35* <-5,356.
Тема: Аналіз к.р. Віднімання раціональних чисел
1. Серед чисел вибрати:
1) натуральні;2) додатні;3) цілі;4) цілі від'ємні;
5) дробові від'ємні
2. Порівняти числа:
1) -5,8 2,4; 2) -3,4 -3,8.
3) Не виконуючи додавання вказати приклади, в яких сума додатна:
-3 + 7=
9 + ( -12)=
-18 + 1=
3 + ( -39)=
5. Виконай віднімання раціональних чисел:
1) 12-(-15)= 12+15=
2)-22-(-18)= -22+18=
3)-5-3= -5+(-3)=
4)3-9=3+(-9)=
5)0-(-30)= 0+30=
6)0-3=0+(-3)=
7)-8-(-8)=-8+8=0
Тема: Розв’язування рівнянь з раціональними числами
Письмові вправи
1. Знайдіть різницю:
7 - 7=
-7 - (7)=
-7- 2=
0 - (-7)=
0 – 7=
-7 – 0=
-7 – 7=
2. Розв'яжіть рівняння і виконайте перевірку:
а) -2 + х = 4,3;
х=
б) 5 – х =1,7;
х=
в) 4 - y = -2;
х=
Тема: Множення раціональних чисел
Записати суму у вигляді добутку:
а) 2 + 2 + 2=
б) 5 + 5 + 5 + 5=
в)-2 + (-2) + (-2)=
Виконайте множення:
1. вставити пропущені цифри
+7 · (+8)=5…
(-6) · 9= …4
(-10) · (-18)=1…0
4 · 6=2…
(-5) · (-8)=…..0
(-1) · (+10)= 1…
2. обчислити
+7 · 5=
(-6) · 8=
(-10) · (-8)=
4 · 9=
(-3) · (-8)=
(-1) · (+4)=
Тема: Закони множення. Обчислення зручним способом
Виконайте множення:
5 · 0=
(-1) · 1=
-3 · 10=
(-19) ·(- 1)=
-3 · 0=
(-19) · 1=
0 · 13=
1 · (-27)=
-5 · (-17) · 0=
+15 · (-1)= .
-1 · (-2)=
Обчислити за допомогою калькулятора
-1,25 · (-3) · (-8)=
-1,25 · 3 · (-8)=
Тема: Коефіцієнт буквеного виразу. Подібні доданки.
Обчисліть найбільш зручним способом:
а) (-2) · (-37) · (-5)=
б) (-25) · 106 · (-4)=
в) -4 · (-0,81) · 25=
Підкреслити коефіцієнт добутку:
7а; b; -8с; -х; 2у; -1,8m; -a; -b; х; y; -z; m; п.
5b · (-3с)=
а · (-b)=
–а · (-b)=
-а ·(+2b)=
Тема: Зведення подібних чисел
Серед поданих виразів знайдіть пари рівних:
а) 5а + 3а;
б) 5 · (а + b);
в) 3а – а;
г) 8а;
д) 2а;
є) 5а + 5b;
ж) 15а2;
з) 5а - 3а.
3. Серед поданих знайти правильні рівності
4а+6а=10а
2х-3=-1х
2с+5с-4с=3с
3+5а-6-2а=0
4.Спростити
3 a – 5m – 12 а=
5х – 4х=
3 с – 5с– 11 а=
6х – 7х=
Тема: Контрольна робота. Множення раціональних чисел
Ірівень
1.Вибери правильну відповідь
(-5) · 7;
а)54: б) 35: в) 35 г) 45
2. Допиши знаки
(-1) · (-5) · (-8)= …40
(-1) · 5· (-8)= …40
1 · 5 · (-8)= …40
3. Обчислити
(-12) · 5 · 0 · (-6)=
ІІ рівень
4. обчислити за допомогою калькулятора
(-0,2) · (-0,2) · (-0,2) · (-0,2)=
5. Обведи олівцем коефіцієнт виразу: -0,5ab; ab; -cb; -abc; ab; -ху; 1,7mn ; -2,3х.
6. Підкреслити подібні доданки в сумі та їх коефіцієнти:
a) 5a - 7a + 8b - 2b;
б) 3х – 4y + 8,2х - 5у;
в) -15х + у – х – у;
Тема: Ділення раціональних чисел
Який знак має частка?
-18 : (-12)=
-99 : 12=
+40 : (-1)=
Вставити пропущені знаки
(-8): (-2)= 4
-20 : 5= 5
12 : (-4)= 3
-18 : 3= 6
З’єднати вираз та відповідь
(-14): (-7)= 5
-40 : 8= 2
21 : (-3)= 7
-24 : 4= 6
Обчисліть:
(-4): (-2)=
-25 : 5=
20 : (-10)=
-16 : 4=
Тема: Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами
Обчисліть, вибравши зручний порядок дій:
(-5) · (-6) · 7=
(-1) · (-5) · (-8)=
(-12) · 5 · 0 · (-6)=
Використай калькулятор
-14 · 7 + 50 · (-10)=
(20 - 5) · (-4 + 4)=
Обведи вирази, які обчислити неможливо
5+2=
4:0+3=
(5+1):0 =
Тема: Розв’язування вправ і задач
Обвести одним кольором вирази , щоб утворилась правильна рівність
28:7 |
-15:3 |
-3+8 |
16:(-4) |
4·(-3) |
-15+6 |
7-8 |
5 |
-4 |
4 |
-5 |
-9 |
-12 |
-1 |
З’єднати вираз та відповідь
(-16): (-8)= 4
-36 : 9= 2
25 : (-5)= 8
-24 : 3= 5
Тема: Контрольна робота. Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами.
Ірівень
1. Вибери правильну відповідь
-5· (-6)=30
72 : (-9)=8
5·(-1)=-5
-10:5=2
ІІ рівень
2. Вибрати правильну рівності
-5b · 2с=10с
-4х + 11у + 35х= 31х+11у
ІІІ рівень
3. Виконайте дії (36 + 2 · (-3)) : (-5) + 25=
4. Обчисліть найзручнішим способом 2· 34· 5=
5. Розв'яжіть рівняння (15у + 24)(3y - 0,9) = 0.
ІVрівень
6. Спростіть вираз та обчисліть його значення:
0,5(1,6x - 6,4y) - 2,4(1,5x + y), якщо х = 3, у = -4,5;
Тема: Аналіз контрольної роботи. Вирази.
1. Вибери правильну відповідь
-5· (-5)=25
36 : (-9)=4
6·(-1)=-6
-10:5=2
2. Виправи помилку
-5b · 3с= 15с
-4х + 11у + 25х= 11х+12у
3. Виконайте дії (36 + 2 · (-3)) : (-5) + 25=
4. Обчисліть найзручнішим способом 2· 54· 5=
Тема: Рівняння основні властивості рівняння
Допиши і розв’яжи
х - 2 = -8
х=-8…..
х + 2 = -8
х=-8…
Розв'язати рівняння (вставити пропущені числа)
7х - 5 = 6х + 1
7х-6х=1+
х=
Тема: Розв’язування рівнянь
а) 4х - 3 = 2х + 5
4х-2х=5+
2х=
х= 8:
х=
б) 9 - 8у = -6у + 1
-8у+6у=1-9
-2у= -8
у=-8:
у=
Тема: Розв’язування рівнянь
Знайти пропущене число:
а) 5х – 1 = 3х + 3
5х-3х=3+1
….х=….
х=
б) 7х + 5 = 8х + 2
7х-8х=2-5
…..х=…..
х=
в) х – 9 = 3х – 6
х-….=-6+….
…х=….
х=
Тема: Розв’язування рівнянь
Зв’язати умову і розв’язок
5х=15 |
х+7=10 |
16:х=4 |
х:5=5 |
х=10-7=3 |
х=15:5=3 |
х=16:4=4 |
х=5·5=25 |
а) х – 4 = 3х
х-3х=4
-2х=4
х=4:(-2)
х=
б) 3х – х = 4 + 2;
2х=6
х=6:2
х=
в) х + 3 = -2
х=-2-3
х=-5
Тема: Застосування рівнянь до розв’язування задач
Вставити пропущені числа і знаки
а) -3х = 2;
х= 2:…..
х=
б) –х + 1 = 2х + 7;
-х-2х=7-1
-3х=…..
х=….
в) 3х – 2 = 2х – 2
3х-2х=-2+2
х=
Тема: Застосування рівнянь до розв’язування задач
Замість квадратиків запиши такі вирази, щоб утворилися правильні рівності:
а) 2х - 3х + х - 5х + □ = 6х;
б) 5а – 9a + □ + а = -6а;
в) □ + 3у + □ = 6у;
г) □ + □ + □ = -2х.
Тема: Контрольна робота. Вирази та рівняння
І рівень
Розв'яжіть рівняння:
5:х=1
а) 1; б) 2; в)5; г) 0
24-х=20
а) 21; б) 12; в)6; г) 4
2.Вставити пропущені числа і знаки
14 + 5х = 4х + 3
5х-4х=3-….
х=…
ІІ рівень
Встановити відповідність між умовою і розв’язком
3х-5=3-х |
6х+1=2х-3 |
3+х=5-х |
х+х=5-3 2х=2 х=2:2 х=1 |
3х+х=3+5 4х=8 х=8:2 х=4 |
6х-2х=-1-3 4х=-4 х=-4:4 х=-1
|
2. Розв'яжіть задачу складанням рівняння:
Різниця двох чисел дорівнює , а одне з них у 4 рази більше за інше. Знайдіть ці числа.
Тема: Аналіз контрольної роботи. Паралельні та перпендикулярні прямі
Вкажи, які прямі паралельні (обведи їх синім олівцем), а які перпендикулярні (обведи ії зеленим олівцем)
Зроби малюнок за крапками
…………………………
а
…………………………
в
…………………………
с
Тема: Приклади перпендикулярних і паралельних прямих
Зроби малюнок за крапками
Побудувати перпендикулярну пряму до даної прямої
_______________________________________
Побудувати паралельну пряму до даної прямої
_______________________________________
Тема: Приклади перпендикулярних і паралельних прямих
Виконати малюнок за зразком, назвати прямі та визначити вид розташування прямих
Перевірити чи перпендикулярні прямі
Тема: Координатна площина
Тема: Приклади графіків залежності величин
Час доби, год
|
0 |
2 |
4 |
6 |
8 |
10 |
12 |
Температура °С
|
-4 |
-2 |
0 |
3 |
4 |
7 |
10 |
Тема: Повторення. Подільність чисел
Обведи числа: синім, які діляться на 2
зеленим, які діляться на 5
жовтим, які діляться на 10
фіолетовим, які діляться на 3
чорним, які діляться на 9
2; 3; 5; 9; 10; 12; 6; 15; 25; 65; 90; 32; 14; 33; 37; 24; 21; 54; 18; 102; 36; 45; 51; 20; 72; 13; 80; 40; 30; 100
Тема: Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами.
З’єднати послідовно числа
2; 5; 10; 12; 15; 25; 9; 32; 14; 37; 4; 1; 5; 18; 10; 0; 24; 20; 72; 13; 80
Обчисли, вибравши зручний порядок дій:
(-5) · (-2) · 6=
(-1) · (-4) · (-8)=
(-42) · 5 · 0 · (-6)=
З’єднати вираз та відповідь
(-16): (-2)= 5
-35 : 7= 2
24 : (-6)= 8
-24 : 3= 4
Тема: Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами.
Замалюй одним кольором вираз і правильну відповідь
28:7= |
-12+(-3)= |
79= |
4(3)= |
-5·4= |
-15 |
4 |
-20 |
-2 |
7 |
Використай калькулятор
23+13+14-24=
85-3-56=
65-87-4=
121: 11+45=
300:25 -400=
-15 · 7 + 6 · (-10)=
(15 - 5) · (-4 + 4)=
Зошит
з математики
для учня 6-го класу
……….
з особливими потребами
1