Тема: «Оскар Уайльд. Роман «Портрет Доріана Грея». Життєвий та творчий шлях письменника. Уайльд – письменник англійського раннього модернізму».
1. Знайти записані по вертикалі та горизонталі
власні назви, пов’язані з життям Оскара Уайльда
В |
Д |
Ж |
Е |
Й |
Н |
Н |
Е |
П |
Х |
У |
А |
Й |
Л |
Ь |
Д |
С |
О |
С |
Б |
А |
Н |
Ь |
О |
П |
Т |
Е |
Н |
Л |
Л |
О |
Й |
Д |
А |
Е |
З |
В |
І |
В |
Є |
Н |
А |
Р |
Т |
І |
И |
Н |
Ж |
М |
Т |
К |
И |
И |
Ї |
Ф |
У |
Т |
Ш |
О |
У |
Ж |
З |
Б |
О |
К |
С |
Ф |
О |
Р |
Д |
М |
М |
2. Літературний диктант
Тема: «Постмодернізм – одне з найяскравіших літературних явищ другої половини ХХ століття. Найяскравіші представники постмодерністської прози».
1. СЛОВНИК ЛІТЕРАТУРНОЗНАВЧИХ ТЕРМІНІВ
Масова культура – культура, популярна серед широких верств населення в даному суспільстві та переважно комерційно успішна, елементи якої знаходяться повсюди: в кулінарії, одязі, споживанні, засобах масової інформації, в розвагах (наприклад, у спорті і літературі) – контрастуючи з «елітарною культурою».
Елітарна культура – культура, що ґрунтується на існуванні специфічних форм мистецтва, зрозумілих лише невеликій групі людей, які мають досить високий інтелектуальний рівень, відповідні духовні запити, особливу художню сприйнятливість.
Постмодернізм – світоглядно - мистецький[ напрям, що в останні десятиліття 20 століття приходить на зміну модернізму.
2. Фронтальне опитування
Закінчіть речення:
«Постмодернізм – це…» (від лат. рost – після і модернізм) – сукупна назва художніх тенденцій, що особливо чітко були виявлені у 1960 – 1970-ті роки та характеризуються радикальним переглядом позицій модернізму та авангардизму.)
Назвіть основні риси постмодернізму (визнання умовності будь-яких ідей та настанов; відмова від зображення реальної дійсності; відсутність позитивного героя; прагнення автора до повної свободи самовираження; заперечення канонів; експерименти зі стилем та формою).
Яких найвідоміших прозаїків постмодернізму ви знаєте? (Італійці У.Еко, І. Кальвіно, англієць Дж. Фаулза, американці Дж. Барт та Дж. Хеллер, німець П.Зюскінд, австрієць К. Рансмайр, чех М.Кундера, серб М.Павич та ін.).
Назвіть представників постмодернізму в українській культурі
(Сучасну українську літературу творять письменники нової генерації, такі як: Ю. Андрухович, О. Ірванець, Ю. Іздрик, О. Забужко, М. Рябчук, Ю. Покальчук, К. Москалець, Н. Білоцерківець, В. Шкляр, Є. Кононенко, А. Курков, І. Малкович, Б. Жолдак, С. Жадан, П. Іванов-Остославський, О. Барболіна та ін.)
3. Експрес – опитування
1. Який світоглядно-мистецький напрям приходить на зміну модернізму з останньої чверті ХХ і початку ХХІ ст.? (Постмодернізм)
2. Які історичні передумови появи цього покоління діячів літератури і мистецтва?
(Постіндустріальна епоха, доба розпаду цілісного погляду на світ, руйнування світоглядно-філософських, економічних, політичних систем)
3. Назвіть авторів перших постмодерністських творів
(У. Еко «Ім’я троянди», П. Зюскінд «Запахи», Д. Андайк «Версія Роджерса», Томас Пінчон «Веселка гравітації»)
4. Інтерактивна вправа
“Дешифрувальник”
Назвіть відомий літературний напрям ХХ століття
7 |
6 |
7 |
8 |
6 |
6 |
2 |
2 |
7 |
6 |
4 |
3 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Постмодернізм)
5. Інтерактивна вправа
“Ерудит”
За названими творами назвіть найяскравіших письменників постмодерністської прози:
Письменники - постмодерністи |
Твори |
|
1 |
|
«Останній світ», «Жахіття криги й пітьми» |
2 |
|
«Маятник Фуко», «Ім’я троянди»
|
3 |
|
«Хробак», «Жінка французького Лейтенанта»
|
4 |
|
«Будівельна афера», «Хмара смогу»
|
5 |
|
«Запахи» , «Голубка»
|
Відповіді:
1 – Крістоф Рансмайр
2 – Умберто Еко
3 – Джон Роберт Фаулз
4 – Італо Кальвіно
5 – Патрік Зюскінд
Тема:“Життєвий і творчий шлях сербського письменника Милорада Павича. “Дамаскин” – твір “першого письменника третього тисячоліття”.
АНКЕТА
1. «Я знайомлюсь з життям Милорада Павича»
1. Прізвище, ім’я _________________________________________________
2. Дата народження ______________________________________________
3. Місце народження ______________________________________________
4. Національність ________________________________________________
5. Освіта _______________________________________________________
6. Володіння мовами ______________________________________________
7. Робітнича діяльність ____________________________________________
8. Сімейний стан _________________________________________________
9. Коло інтересів _________________________________________________
10. Рід діяльності ________________________________________________
11. Нагороди ____________________________________________________
12. Останні роки життя, причина смерті ______________________________
2. Візитна картка оповідання «Дамаскін»
1. Назва_______________________________________________
2. Жанр _______________________________________________
3. Тема_______________________________________________
4. Мотив______________________________________________
5. Художні засоби ________________________________________
6. Ідея ________________________________________________
7. Проблематика ________________________________________
8. Система образів _______________________________________
3. Асоціативний диктант
Велич людини
Храм душі
Матеріальні блага
Духовні цінності
Самовдосконалення людини
Гріх
Спокута
Жити щасливо
Моральна чистота
Тема: «Життєвий і творчий шлях російського письменника Михайла Булгакова. Роман «Майстер і Маргарита» як вершина творчості письменника».
1. Скласти психологічний портрет Михайла Булгакова
Очікуваний результат:
2. ТАБЛИЦЯ
«Творчий доробок Михайла Булгакова»
Рік видання |
Назва твору |
Жанр твору |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Візитна картка роману «Майстер і Маргарита»
Завдання: Заповніть таблицю
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема: «Федір Михайлович Достоєвський. Життєвий і творчий шлях письменника».
1. Рефлексія
Мене вразило . . .
Мені запам'ятався вислів письменника…
Я вважаю, що творчість Федора Достоєвського...
Я хотів(ла) б прочитати його твір…
2. Кейс-метод
«Незакінчене речення»
Ознайомившись з життєвим і творчим шляхом
Федора Достоєвського,
я відчув…, я зробив висновок…,
я зрозумів…, я зацікався
я переконався…, я був вражений…,
я змушений замислитися… я отримав…
3. Вправа «Позитив - негатив»
4. Рефлексія
«Острови»
Методичні рекомендації
На великому аркуші паперу малюється карта із зображенням емоційних "островів": о. Радості, о. Смутку, о. Здивування, о. Тривоги, о. Очікування, о. Просвітлення, о. Наснаги, о. Задоволення, о. Насолоди, Бермудський трикутник та ін.
Карта островів вивішується на дошці (стіні) і учні виходять до карти і маркером (фломастером) намалюють або кріплять свій кораблик у відповідному районі карти, який відображає душевний, емоційно-чуттєвий стан після уроку.