Зразок опису досвіду роботи керівника радіооператорського гуртка

Про матеріал
У рукописі надано зразок опису ППД керівника технічного гуртка, а саме - гуртка операторів колективної радіостанції
Перегляд файлу

 Зразок опису досвіду роботи

 керівника гуртка операторів колективної радіостанції

 районної станції юних техніків

     Позашкільна освіта в будь-якій країні світу повинна сприяти реалізації основних завдань соціально-економічного та культурного розвитку суспільства. У сучасних реаліях учень має вміти, у першу чергу, самостійно формувати мету та шляхи її досягнення. Тож необхідно виховувати дитину, яка зможе навчитись самостійності, а потім – самостійно та творчо працювати й жити.

     Своє завдання  керівника гуртка вбачає в розвитку мотивації особистості до пізнання і творчості, створення умов для творчого, інтелектуального, духовного, фізичного розвитку дітей шляхом залучення їх до технічної творчості.

     Педагог переконаний, що одним з кращих шляхів стимулювання прагнення бути самостійним, розвивати індивідуальні здібності, розширювати обсяг знань допрофесійної підготовки є зацікавлення учнівської молоді технічною творчістю.

    Особливо цікавим є радіоаматорство, яке допомагає здолати безмежний простір за короткий час, дає можливість спілкуватися людям з різних країн, континентів.

        Уже багато років працює керівником гуртка операторів колективної радіостанції  районної СЮТ, керуючись твердженням  В.О. Сухомлинського, що потрібно серце віддавати дітям. Своїм педагогічним кредо вважає вислів: «Прокладай шлях до розуму дитини через її серце».

    Орієнтація освіти на розвиток особистісного потенціалу дитини, гуманізація освітнього процесу змушують не тільки школу, а й позашкілля перейти на новий рівень, запроваджуючи технологічний підхід та освітні інновації.

    Використовуючи досягнення педагогічної науки, керівник гуртка намагається створити власний педагогічний стиль, який дозволив би максимально розкрити  можливості кожного вихованця та розвинути його творчі здібності.

     Система роботи спрямована на вирішення довгострокової проблеми, над якою працює педагогічний колектив СЮТ: «Впровадження нових педагогічних технологій в навчально-виховний процес позашкільного закладу». Відповідно до зазначеної проблеми він обрав свою: «Особливості застосування педагогічних інновацій у роботі гуртка операторів колективної радіостанції».

     Варто зазначити, що проблема сьогодні лежить у площині вибору методик і механізмів реалізації оновлення змісту освіти в навчально-виховному процесі як з урахуванням інтересів та здібностей учнів, так й особистої творчої індивідуальності педагога, актуальність полягає в розробці нових оригінальних підходів до побудови системи навчально-виховного процесу технічного гуртка.

     Отже, окремі форми та методи навчання повинні поступитися цілісним новим педагогічним технологіям.

 Відповідно визначив головну мету та завдання:

 

  • створити умови для розвитку та становлення творчої особистості;

 

  • формувати компетентності особистості в процесі аматорського та професійного радіозвязку;

 

  • сприяти соціалізації вихованців у сучасному освітньому просторі;

 

  •  прививати навички здорового способу життя, трудові навички;

 

     Перші кроки гуртка завжди починаються зі спільних справ: екскурсій, вікторин, походів, тренувань на природі, диспутів. Вважає, що такі форми роботи допомагають сформувати згуртований дитячий колектив, не дивлячись на різний вік та різноманіття вподобань дітей.

     Заняття намагається проводити так, щоб дітям було цікаво. У своїй роботі  використовує інноваційні методи та підходи до організації навчально-виховної діяльності гуртківців, а саме: технологію створення ситуації успіху (за А.С. Бєлкіним), технологію організації групової навчальної діяльності школярів, проектну технологію ( Дж. Дьюї, В.Х. Кілпатрик, С.Т. Шацький), технологію формування творчої особистості (С.О.Сисоєва, Н.В. Кичук та інші), технологію інтерактивного навчання ( Дж. Шерман, Г. Фріц, С. Ренегар, Л. Пироженко ), технологію комп’ютерного ( інформаційного) навчання ( за А. Єршовим), гронування ( асоціативні кущі), ігрові форми роботи і т.п.

     Так, на заняттях з вивчення розділів: «Комп’ютер і радіоаматорство»,

«Цифрові види радіозв’язку», «Використання комп’ютера для здійснення радіозв’язку» застосовує технологію комп’ютерного ( інформаційного) навчання, а використання технології організації групової навчальної діяльності школярів вважає доцільним під час розгляду теми: «Спостереження за роботою аматорських радіостанцій».

     Проектна технологія доцільна при розгляді таких розділів програми, як «Англійська мова для роботи в ефірі», «Вимірювальна апаратура радіостанції», «Спостереження за роботою аматорських радіостанцій різних видів випромінювання»,  а гронування – як «Загальні відомості про короткохвильове радіоаматорство», «Радіоаматорська документація», «Радіоаматорські коди», «Основи електро –  й радіотехніки», «Поширення радіохвиль», «Вимірювальна апаратура радіостанції».

     Ігрові форми роботи  обов’язково використовуються під час опанування розділів «Змагання радіоаматорів», «Вивчення телеграфної азбуки».

     Визначальними пріоритетами практичної діяльності є особистісно-орієнтований підхід, індивідуалізація і диференціація навчання, орієнтування на кожного гуртківця, який свідомо отримує нові знання, набуває досвіду спілкування з однолітками та вчиться аргументувати свою точку зору.

     Учитель важає, що глибокі особисті переконання педагога є найбільшою мотивацією до праці дитини. Прагне, щоб кожен його гуртківець відчував, що він може добитися успіху, і це відчуття треба підтримувати постійно.

     Намагається працювати так, щоб очі вихованців бачили лише добро, красу та творчість. Саме технологія «створення ситуації успіху» допомагає розв’язувати багато проблем щодо розвитку особистості дитини, усвідомлення нею своїх здібностей, віри у власні сили.

     Особлива увага приділяється дітям з кризових, асоціальних сімей, обділених батьківською турботою, любов’ю. Щорічно проводяться святкові збори радіооператорів, День іменинника, заходи з відзначення Дня святого Миколая, Новорічну технічну вікторину за участю категорійних дітей.

 На практиці переконує своїх гуртківців, що отримані знання та навички не будуть марними і принесуть їм користь у вивченні шкільних предметів та у майбутньому дорослому житті.

      Робота гуртка операторів колективної радіостанції спрямована на побудову середовища, в якому учні отримують знання не тільки від вчителя, але і один від одного, працюючи разом. З практики можна зазначити, що дітям дуже подобається групова форма роботи, яка сприяє активності вихованців, підвищенню рівня засвоєння знань, формуванню позитивного ставлення до навчання.

     Організовуючі групову діяльність на занятті, постійно дотримуюся таких вимог:

  • пізнавальні завдання повинні бути чіткими, проблемними, щоб зацікавити, спонукати до нових ідей та рішень;
  • увага завжди має бути прикута до навчальної діяльності в групах;
  • ніколи не створювати жодного змагання на швидкість виконання завдання .

     Заняття гуртка операторів колективної радіостанції  побудовано за принципом послідовності, коли забезпечується можливість роботи над різними темами кожним учнем, враховується індивідуальний рівень підготовки.

      Керівник повинен застосовувати такі методи і форми роботи, які б дозволили ефективно працювати з дітьми в сучасних реаліях.

     Нині суспільство дуже швидко змінюється: інформаційно-комунікативні технології повинні широко використовуватися в освітніх системах. Вони відкривають дітям доступ до багатьох джерел інформації, покращують уміння самостійно працювати, дають цілком нові можливості для творчості, й технічної, зокрема, а також для знаходження й закріплення різних професійних навиків, дозволяють реалізувати принципово нові форми і методи навчання, динамічне подання матеріалу.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

     Використання сучасної комп'ютерної техніки гуртківцями підвищує ефективність навчального процесу та практичної роботи, дозволяє глибше індивідуалізувати та зробити цікавішим навчально-виховний процес, для ефективного здійснення якого постійно працюю над розвитком методичної, матеріально-технічної бази.

      Вивчення певних розділів програми не можливо без використання комп’ютерної техніки. Саме тому для цієї роботи використовуються на заняттях операційна система MS Windows, програма Power Point. Це дозволяє залучити учнів до навчального процесу як активних учасників, які самі стають співтворцями заняття.

     Час проведення занять  вибирається таким чином, щоб це було зручно дітям. Крім усього іншого, проведення занять у вихідні дні дозволяє повноцінні тренування у лісі, якісну організацію експедицій та змагань.

     На заняттях гуртка   створюються умови для отримання високого рівня спеціальної підготовки, розвитку духовних якостей, свідомості, самостійності, гарної фізичної форми, впевненості у собі, прищеплюється турбота про власне здоров’я та здоров’я оточуючих. Для цього проводяться різноманітні тренування, збори юних радіооператорів, виховні заходи «Палити – здоров’я не щадити”, «Паління – шлях до хвороб» та інші. Разом з гуртківцями оформлюється правовий куточок і куточок «Здоров’я – це скарб», які постійно оновлюються.

     Шляхом спостереження під час занять виявляється перехід первинних мотивацій, тобто просто цікавості дітей до всього нового у вторинні – можливість поглибити знання з таких предметів, як географія, фізика, історія, інформатика, іноземна мова.

     Організовується комплексний підхід до організації навчально-виховного процесу. Наприклад заняття телеграфією дозволяють більш успішно працювати в ефірі, робота на радіостанції сприяє ефективнішому  пошуку "лисиць" і т.д.

     Широко використовуються такі форми роботи, як ігри, «полювання на лисиць», свята, тренування і змагання, які мають велику популярність серед учнів і дозволяють отримати корисні навички самостійного життя.

     З метою створення комфортних умов для роботи гуртка  діє активна співпраця з батьками вихованців, учителями - предметниками, класними керівниками школи. Такі стосунки сприяють вихованню гармонійно розвиненої особистості, яка зможе реалізувати себе у сучасному соціумі.

   Постійно приділяється увага техніці безпеки при проведенні занять та масових заходів. Ураховуючи специфіку роботи на колективній радіостанції, відповідні норми й вимоги, при проведенні заняття група діл ситься на ланки по п’ять осіб.  

     Обов’язково відстежується рівень операторської майстерності. Для цього складається індивідуальний графік роботи кожного вихованця, який включає роботу в ефірі (не менше 1 години на тиждень), самостійне тренування для вивчення телеграфної азбуки, розробку, монтаж, перевірку та налагодження схем радіоелектронних пристроїв, які розроблені або виготовлені дітьми.

     Гурток працює за типовою програмою, затвердженою МОН України,  відповідно до вимог якої перевірка й оцінювання знань та умінь гуртківців здійснюється  під час виконання ними практичних робіт.

      Для ефективної роботи гуртка створено сучасну дидактичну, матеріально-технічну бузу: комп'ютерні програми для навчання та тренувань, для вивчення азбуки Морзе, фонетичного алфавіту, зразки проведення зв'язків телеграфом та англійською мовою, схеми, таблиці, QSL – картки, відеофільми про роботу радіооператорів.

     Про результативну та стабільну роботу гуртка свідчить набуття вихованцями допрофесійної та початкової професійної підготовки, результативність діяльності. Наприклад, при вивченні азбуки Морзе  учнів знайомлять з професією радиста, при опануванні розділу «Використання комп'ютера для здійснення радіозв'язку: радіо- конструювання» детально розповідається про роботу програміста, радіоконструктора, інженера-конструктора.

    Керівник гуртка постійно працює над вдосконаленням своєї професійної майстерності. Кожного року складає план самоосвіти, систематично бере участь у семінарах, нарадах, обміні досвідом, виступає на різноманітних методичних обласних та районних заходах, де представляє свій досвід роботи.

     Кожна дитина – це творець, тому педагог неодмінно має бачити красу дитячої душі, бути правдивим і чесним зі своїми вихованцями, і обов’язково відкривати їм шлях до нових ідей.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шоломіцька Лілія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
8 серпня 2019
Переглядів
2235
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку