зрозумій мене. Заняття психолога

Про матеріал
заняття психолога, направлене на формування адекватної самооцінки школярів, толерантного ставлення
Перегляд файлу

Заняття "Зрозумій мене"

Мета: розвиток самосвідомості та самопізнання учасників заняття; формування толерантного ставлення до оточуючих; відпрацювання навчичок конструктивної взаємодії з оточуючими.

Хід заняття

1.Привітання психолога

2.Прийом правил для всіх учасників групи. Для цього обговорюється кожне правило – що воно означає, для чого потрібне. Після того, як група прийме правило, його записують на аркуші паперу фломастером.

Орієнтованими правилами можуть бути такі:

Дотримуватись регламенту.

Слухати і чути (один говорить – усі слухають).

Бути позитивним.

Бути активним.

Говорити тільки за темою і від свого імені.

Не критикувати: кожний має право на власну думку.

Конфіденційність.

Говорити коротко, по черзі.

Правило "Стоп!"

Вправа "Апельсин"

Мета: розвивати комунікативні навички

Тип: вправа на розігрів аудиторії

Хід вправи.

Передаючи апельсин по колу, сказати учаснику зліва комплімент (як він виглядає, про його одяг, зачіску, тощо).

 Обмін враженнями.

Криголам  "Сліпа геометрія"

 Хід вправи. Учні стають у коло, беруться за руки, заплющують очі. Ведучий називає геометричну фігуру (трикутник, квадрат тощо). Учасники із заплющиними очима повинні вишикуватися в задану фігуру.

Вправа "Мій всесвіт"

 Мета: вироблення вміння аналізувати "Я-концепцію"; формувати позитивну "Я-концепцію"

 Учасникам роздають аркуші для малювання. У центрі аркуша треба намалювати сонце, у центрі сонячного кола написати велику літеру "Я". Потім від цього "Я" - центру всесвіту - намалювати лінії до зірок і планет: моє улюблене заняття; мій улюблений колір; моя улюблена тварина, гра, одяг, музика; мій улюблений звук, запах; мої улюблені пори року; що я найбільше люблю робити; місце у світі, де я найбільше люблю бувати; мій улюблений співак чи група; мої улюблені герої; я відчуваю в собі здібності до..; людина, від якої я в захопленні, найкраща у світі; найкраще я вмію; я знаю, що я зможу; я впевнений у собі, тому що..

 Ведучий наголошує на тому, що "зоряна карта" кожного показує, що у у всіх є багато можливостей, багато того, що робить кожного з нас унікальним, і того, що для всіхнас є загальним. Тому ми потрібні одне одному, і кожна людина може досягти успіху в житті.

Вправа "Сила думки"

 Спробуйте краще пізнати себе, свої бажання. Складіть список 10 ваших бажань - якими ви не хочете бути.

 Ваше твердження, яке звучить, наприклад, так: "Я не хочу .. (хворіти)" містить частку не і викликає в нас відчуття обмеження наших можливостей, невизначеність наших намірів, якими ми прагнемо стати. Отже, ми "відсікаємо" від себе успіх і програмуємо навпаки. Щоб цього не сталося, перефразуйте свої твердження в позитивні без частки не.

 Висновок: сила думки в тому, що те, про що ви мрієте і про що висловлюєтеся впевнено, обов'язково здійсниться. Своїми думками ви програмуєте майбутнє, що з вами відбувається та шукає шлях до їх досягнення

Психологічне малювання "Мої проблеми". Арт-технологія.

 У житті ми часто стикаємося з різними проблемами, які можуть спричиняти кризовий психологічний стан. Головне у цій ситуації - не впадати у відчай. Безглуздо мучити себе запитаннями: чому це випало саме вам, адже, напевно, є люди, яким, можливо, ще гірше, ніж вам. Добре, якщо ви скристаєтесь позитивною думкою про те, що все минає і це минеться.

 Ефективно позбутися перешкод і барьєрів може допомогти ваша уява. Адже хто управляє вашими думками, як не ви?

 Сьогодні я пропоную вам простий і нехитрий прийом, як позбутися проблем, що додасть вам упевненості у досягненні успіху і можливості стати успішним.

 Схематично зобразіть себе зліва з ниткою в руці, що тягнеться вправо до клубка проблем, які запишіть по колу, ніби наматуєте клубочок. Потім візьміть ножиці і відріжте клубок, тобто проблему. Ви відчуєте, як вашому мозку стає легко і вільно.

 Часто люди перебільшують свої проблеми, мучать себе надуманими фантазіми, придумуючи різні жахливі картини. Ось послухайте, як це буває.             

"Притча про домкрат"

 Їхав якось пізно ввечері по безлюдній дорозі чоловік і проколов колесо. Зазирнувши до багажника, він виявив, що не взяв із собою домкрат. Він озирнувся. "Можливо, десь неподалік живуть люди, я візьму у них домкрат", - подумав він і пішов уперед. Йдучи по дорозі, він почав складати історію проо те, що віддбувається.

 "Навколо поля, - нарікав він, - можливо, до найближчого будинку доведеться йти багато миль". Але скоро попереду показався фермерський будинок. "Уже занадто пізно, - подумав чоловік. - Мабуть, усі сплять". Тут він побачив, що у вікні горить світло. "Напевно, нічник, - розмірковував бідолаха. - Уся сім'я вже спить. Господар утомився за день роботи в полі, розбудити його буде непросто. Доведеться гамселити у двері цілу вічність, перш ніж мені відчинять. Фермер буде страшено незадоволений тим, що його витягли з ліжка, дізнавшись, що мені потрібен домкрат, він відповість: "Чорт забирай, хлопче, невже ти думаєш, що я повинен одягатися і волочитися до сараю, щоб дати тобі цей проклятий домкрат?!". Він страшено розсердиться і, мабуть, просто зачинить двері в мене перед носом."

 До того моменту, коли чоловік підійшов до дверей будинку, він накрутив себе понад міру. Він люто заколотив у двері, і йому майже відразу відчинили.

 Що сталося? - здивовано запитав фермер.

 Хіба можна так чинити? - випалив подорожній. - Що ви за людина? Хіба не зрозуміло, що я потрапив в біду? Адже я прошу так мало! Мені потрібен лише домкрат! І не здумайте зачинити двері у мене перед носом!

 І в цей момент фермер зачинив двері.

  Із цієї повчальної притчі ми можемо зробити ми можемо зробити висновок про те, що думка людини може мати як конструктивний, так і деструктивний характер. Часто неріалістичні фантазії, на які людина витрачає багато психічної енергії, можуть мати  для неї шкідливі наслідки. Своїми негативними думками можна зашкодити не тільки собі, а й невинному у наших проблемах оточенню.

 

Висновок: прийняття і визнання себе господарем своїх думок - ключ до особистого зростання і щастя.

 

Вправа "Рівень щастя"

 Складіть список усього того, за що ви можете бути вдячні долі у цей момент. Простежте, щоб ваш список містив усе, що варте вдячності: сім,я, те, що ви маєте цінного, краса навколишнього світу, любов, мир.

 

Притча про склянку води

 Одного разу один мудрий професор почав заняття, піднявши склянку з водою.

 Він тримав її на витягнутій руці так, щоб було видно всій аудиторії.

 Вага склянки була не більше ніж 50 г. Професор запитав, що відбудеться, якщо він протримає ось так склянку протягом години. Студенти відповіли, що нічого особливого. Хіба що заболить рука. "А якщо я триматиму склянку ось так протягом усього дня, що тоді трапиться?", - запитав професор

 - У вас заніміє рука, може бути судома. Вас може паралізувати, доведеться їхати в лікарню, - зауважили студенти

- Дуже добре, але чи змінилися вага склянки за цей час? - запитав професор

- Звичайно, що ні!

 І тут раптом один із студентів сказав: "Опустіть склянку"

 - Правильно! - сказав професор. - Із проблемами в житті треба робити так само. Поки ви думаєте про них кілька хвилин - нічого не відбувається, усе гаразд.

 Якщо ви думаєте про них довго - це перетворюється на хворобу. Думаєте ще довше - вони паралізують вас. І тоді ви не зможете нічого зробити.

 Висновок: Важливо думати про проблеми в житті, але набагато важливіше буде, якщо ви "опустите" їх і будете робити це щодня перед сном. Ви зможете подолати стресову ситуацію, ви будете прокидатися щодня свіжими і повними сил. І зможете упоратися з будь-якою проблемою, з будь-яким викликом, що вам кинуть! Тож не забудьте "опустити склянку" вже сьогодні.

Вправа "Рука допомоги"

Обведіть свою руку на папері В центрі напишіть своє ім,я. Запропонуйте кожному написати вашу позитивну характеристику. Наприклад, добрий тощо. Класний керівник пише характеристику внизу долоні. Перечитайте їх вголос. Що нового ви дізналися про себе? Поаплодуйте собі.

Вправа "Я пишаюсь.."

 Мета: аналізувати набуті позитивні риси характеру чи вміння; формувати адекватну самооцінку в учасників.

 Учасники розповідають про досягнення, уміння, якими вони можуть пишатися. Група підтримує того, хто виступає, оплесками.

Вправа "Віночок побажань"

 По черзі присутні кладуть свою руку на плече людини поряд і говорять слова побажань. І навіть що, коли всі опустять руки, це коло не розривається, усі присутні приєднуються до великого кола підтримки

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку