БЕРДЯНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №1
План-конспект
уроку з української мови в 5-В класі
з теми «Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні»
Підготувала вчитель
української мови та
літератури
Єсипова А.О.,
спеціаліст
«Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні»
Мета:
Навчальна:
формувати предметні компетентності:
Розвивальна:
розвивати ключові компетентності:
Виховна:
Реалізація наскрізних ліній:
«Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей, розкриває суть поняття «відповідальний громадянин», визначає вектори його діяльності.
Очікувані результати:
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Учні повинні розуміти:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Міжпредметні зв’язки: історія України.
Обладнання: ноутбук, телевізор, підручники, роздатковий матеріал.
Методи й форми: дерево «Шкала оцінювання», епіграф, «Чудесне поле», Експрес-опитування, робота з підручником, робота з картками, «Лінгвістичне дослідження».
ХІД УРОКУ
І. Орієнтація, мотивація діяльності.
Добрий день, друзі! Ще один урок
Відкриває вам усі принади мови.
Тож хай рішучим буде кожен крок
До пізнання мовної дороги.
Розпочнемо ми наш урок з того, що день незвичайний, що весна рідним краєм крокує. Подивіться на дошку. У нас є дерево «Шкала оцінювання» , яке після зими ще не оздоблене листям, квіточками, бруньками
Бруньки – це ще не розвинений пагін рослини, зачаток квітки або стебла з листям.
Тож, у вас на партах лежать деталі, які зможуть прикрасити наше дерево. Але це ми зробимо наприкінці уроку. Кожна прикраса не проста. Вона відповідає певному рівню знань:
квіточки – високий рівень (відмінно);
листочки – достатній рівень (добре);
бруньки – середній рівень (середньо).
А зараз покажіть будь ласка ту деталь, яка б відповідала вашим бажанням щодо оцінки.
Бажаю вам досягти своїх цілей.
ІІ. Цілепокладання.
1. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про сім’ю, родину. Скажіть, будь ласка, а хто є членами будь-якої сім’ї?
Діти, уважно прослухайте епіграф до уроку:
Донечко, синку, сестрице, братусю,
Дружня, велика, весела сім’я!
Таточку, мамочко, бабцю, дідусю -
Мій оберіг і родина моя!
2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
«Чудесне поле»
Тема закрита білими пронумерованими листками А4. Діти можуть відкрити лише 2 листка і відгадати тему уроку.
Чого ви очікуєте від уроку?
На уроці я хочу дізнатися….
навчитися….
ІІІ. Цілереалізація.
1. Актуалізація й корекція опорних знань.
Дозвольте Вас, бабусю, колись намалювати.
Малюй, моя дитино!
Експрес-опитування
2. Сприйняття й первинне усвідомлення навчального матеріалу, осмислення зв'язків і співвідношень в об'єктах вивчення.
Робота з підручником. с. 167. теор. матеріал.
Робота з картками
3. Фізкультпауза. «Якщо ти щасливий»
4. Узагальнення й систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях, наближених до життєвих.
«Лінгвістичне дослідження»
Учні, які навчаються на високому рівні виконують вправу підручника 452.
Чи готуєте ви для своїх матусь подарунки на свята?
Які це свята?
А чи знаєте ви, про таке свято як Де́нь матері? — міжнародне свято.
В Україні офіційно відзначається щорічно, починаючи з 2000 року, у другу неділю травня.
Слово учителя.
У вихованні велика роль відводиться матері, яка боролася за духовне збереження своїх дітей, щоб вони пам'ятали свою національну спадщину і походження.
В Україні жінка споконвіку асоціювалася з берегинею сім'ї. Величезну роль у вихованні дітей відіграє перша, найрідніша у світі людина — матір. Саме від неї залежить виховання дитини і саме мати прищеплює любов до рідної землі.
У 2019 День матері припадає в Україні на 12 травня.
Вправа 454. Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері з використанням звертань.
Перевірка листівок (вибірково)
5. Повідомлення домашнього завдання.
Вивчити правила, виконати вправу 455 (Іч. – д.р. ІІч. – в.р)
ІV. Рефлексивно-оцінюючий.
Яку роль виконує сім’я для вас? Для України?
Розпочали ми наш урок з того, що день незвичайний, що весна рідним краєм крокує. Тож й оцінимо нашу роботу за допомогою «Шкали самооцінки» - прикрасимо весняне дерево. Покажіть й оцінимо вашу роботу за допомогою деталей, які ви показували на початку уроку. Але оцініть себе по справедливості. Якщо ваша оцінка співпаде з моєю, то можете виходити и прикрашати дерево.
(учні після узгодження оцінки з учителем підходять і чіпляють на дерево квіточки, листочки бруньки)
Наше дерево розцвіло. Дякую за співпрацю. Ви досить об’єктивно себе оцінили. Оцінки виставимо до журналу.
Ви не розчаровуйтесь, що в когось сьогодні брунечка. Бо з неї може розвинутись і квіточка і листочок! Тож є до чого прагнути!
3. Цінування, оцінювання.