«Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні»

Про матеріал
Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Методи й форми: дерево «Шкала оцінювання», епіграф, «Чудесне поле», Експрес-опитування, робота з підручником, робота з картками, «Лінгвістичне дослідження».
Перегляд файлу

 

БЕРДЯНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №1

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект

уроку з української мови в 5-В класі

 

 

 

 

 

з теми «Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні»

 

                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                        Підготувала вчитель

української мови та

літератури

Єсипова А.О.,

спеціаліст

 

 

 

 

 

 

 

«Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні»

Мета:

Навчальна:

формувати предметні компетентності:

  • мовленнєва ( комунікативна): будувати письмове висловлювання на певну тему в доцільному стилі й жанрі;
  • мовна (лінгвістична): інтонувати речення відповідно до розділових знаків; правильно розставляти розділові знаки в реченнях і текстах;
  • орфографічна: уміти правильно писати букви (великі і малі) та пунктуаційні знаки;
  • орфоепічна: уміти правильно озвучувати написане;
  • стилістична: уміти створювати власне висловлювання різних типів і жанрів;
  • інтелектуальна: здатність учнів працювати з різноманітною інформацією; уміти застосовувати здобуті знання в нестандартних ситуаціях.

Розвивальна:

розвивати ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою: уміти використовувати українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву; володіти всіма видами мовленнєвої діяльності; висловлювати думки, почуття, погляди; правильно вимовляти й писати слова, творити їх граматичні форми; конструювати речення й тексти;
  • уміння вчитися впродовж життя: здатність визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення; читати, використовуючи різні види читання (ознайомлювальне, вибіркове, вивчальне та ін.); постійно поповнювати власний словниковий запас; здійснювати рефлексію;
  • загальнокультурна грамотність: уміти використовувати українську мову для духовного й культурного самовиявлення; дотримуватися норм української літературної мови та мовленнєвого етикету; створювати тексти, виражаючи власні ідеї, досвід і почуття та використовуючи художні засоби.

Виховна:

  • виховувати почуття любові до родини
  • виховувати інтерес до української мови та традицій українського народу.

Реалізація наскрізних ліній:

«Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей, розкриває суть поняття «відповідальний громадянин», визначає вектори його діяльності.

 

 

 

 

Очікувані результати:

Учні повинні знати:

  • правила вживання розділових знаків у реченнях, ускладнених звертаннями.

Учні повинні вміти:

  • розпізнавати звертання  в реченні;
  • інтонувати речення зі звертаннями;
  • розставляти розділові знаки при звертаннях обґрунтовувати їх уживання відповідними правилами; 
  • складати речення зі звертаннями та використовувати їх у власному мовленні;

Учні повинні розуміти:

  • усвідомлює роль звертань у мовленні;
  • усвідомлює потребу в цінностях, зокрема родинних;

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Міжпредметні зв’язки: історія України.

Обладнання: ноутбук, телевізор, підручники, роздатковий матеріал.

Методи й форми: дерево «Шкала оцінювання», епіграф, «Чудесне поле», Експрес-опитування, робота з підручником, робота з картками,  «Лінгвістичне дослідження».

 

ХІД УРОКУ

І. Орієнтація, мотивація діяльності.

Добрий день, друзі! Ще один урок

Відкриває вам усі принади мови.

Тож хай рішучим буде кожен крок

До пізнання мовної дороги.

Розпочнемо ми наш урок з того, що день незвичайний, що весна рідним краєм                                    крокує. Подивіться на дошку. У нас є дерево «Шкала оцінювання» , яке після зими ще не оздоблене листям, квіточками, бруньками

Бруньки – це ще не розвинений пагін рослини, зачаток квітки або стебла з листям.

Тож, у вас на партах лежать деталі, які зможуть прикрасити наше дерево. Але це ми зробимо наприкінці уроку. Кожна прикраса не проста. Вона відповідає певному рівню знань: 

          квіточки –  високий рівень (відмінно);

листочки – достатній рівень (добре);

бруньки –  середній рівень (середньо).

А зараз покажіть будь ласка ту деталь, яка б відповідала вашим бажанням щодо оцінки.  

Бажаю вам досягти своїх цілей.

ІІ. Цілепокладання.
      1. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про сім’ю, родину. Скажіть, будь ласка, а хто є членами будь-якої сім’ї?

Діти, уважно прослухайте епіграф до уроку: 

 

Донечко, синку, сестрице, братусю,

Дружня, велика, весела сім’я!

Таточку, мамочко, бабцю, дідусю -

Мій оберіг і родина моя!

  1. Що для вас означає ваша сім’я?
  2. Як ви називаєте свою маму?
  3. Як ви гадаєте, як цей вірш пов'язаний з нашою сьогоднішньою темою?

2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

«Чудесне поле»

Тема закрита білими пронумерованими  листками А4. Діти можуть відкрити лише 2 листка і відгадати тему уроку.

  1. Визначення очікуваних результатів.

Чого ви очікуєте від уроку?

На уроці я хочу дізнатися….

                             навчитися….

ІІІ. Цілереалізація.
      1. Актуалізація й корекція опорних знань.

Дозвольте Вас, бабусю, колись намалювати.

Малюй, моя дитино!

Експрес-опитування

  1. Чим ускладнене речення?
  2. Що називається звертанням?
  3. Де може стояти звертання в реченні?
  4. Як виділяємо звертання в реченні?
  5. Чи існують види звертань?

2. Сприйняття й первинне  усвідомлення  навчального матеріалу, осмислення зв'язків і співвідношень в об'єктах вивчення.

Робота з підручником. с. 167. теор. матеріал.

Робота з картками

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Фізкультпауза. «Якщо ти щасливий»

 

 

 

 

4. Узагальнення й систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях, наближених до життєвих.

«Лінгвістичне дослідження»

Учні, які навчаються на  високому рівні виконують вправу підручника 452.

Чи готуєте ви для своїх матусь подарунки на свята?

Які це свята?

А чи знаєте ви, про таке свято як Де́нь матері? — міжнародне свято.

В Україні офіційно відзначається щорічно, починаючи з 2000 року, у другу неділю травня.

Слово учителя.

У вихованні велика роль відводиться матері, яка боролася за духовне збереження своїх дітей, щоб вони пам'ятали свою національну спадщину і походження.

В Україні жінка споконвіку асоціювалася з берегинею сім'ї. Величезну роль у вихованні дітей відіграє перша, найрідніша у світі людина — матір. Саме від неї залежить виховання дитини і саме мати прищеплює любов до рідної землі.

У 2019 День матері припадає в Україні на 12 травня.

Вправа 454. Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері з використанням звертань.

Перевірка листівок (вибірково)

5. Повідомлення  домашнього завдання.

Вивчити правила, виконати вправу 455 (Іч. – д.р. ІІч. – в.р)

ІV. Рефлексивно-оцінюючий.

  1. Підведення підсумків уроку.
  1. Що таке звертання?
  2. Назвіть види звертань.
  3. Яку роль виконує звертання?
  1. Рефлексія.

Яку роль виконує сім’я для вас? Для України?

Розпочали ми наш урок з того, що день незвичайний, що весна рідним краєм                                    крокує. Тож й оцінимо нашу роботу за допомогою «Шкали самооцінки» - прикрасимо весняне дерево. Покажіть й оцінимо вашу роботу за допомогою деталей, які ви показували на початку уроку. Але оцініть себе по справедливості. Якщо ваша оцінка співпаде з моєю, то можете виходити и прикрашати дерево.

 (учні після узгодження оцінки з учителем підходять і чіпляють на дерево квіточки, листочки бруньки)

Наше дерево розцвіло. Дякую за співпрацю. Ви досить  об’єктивно себе оцінили. Оцінки виставимо до журналу.

Ви не розчаровуйтесь, що в когось сьогодні брунечка. Бо з неї може розвинутись і квіточка і листочок! Тож є до чого прагнути!

     3. Цінування, оцінювання.

 

 

 

docx
Додано
5 квітня 2019
Переглядів
1736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку