Верхнянська сільська рада
Відділ освіти
Сектор методичної допомоги
Звіт
про роботу міжшкільного методичного об'єднання
вчителів іноземних мов
за 2022-2023 навчальний рік
Керівник ММО
Н.І. Атаманчук
2023
Сьогодні доволі серйозним випробуванням для всіх учасників освітнього процесу стали події, викликані збройною агресією РФ та оголошенням в Україні воєнного стану, згідно з Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні». Це вплинуло на звичний спосіб життя кожного з нас. Війна і школа... Поняття не сумісні, але сьогодні це реальність.Під час війни заклад загальної середньої освіти стає осередком, який дає змогу дітям отримувати не лише знання, але й психологічну підтримку, не втрачати відчуття приналежності до спільноти, вірити в свої сили. Коли учні запитують про війну чи військові дії, учителеві варто відповідати коротко, спокійно, використовуючи тільки факти. Особливу увагу на уроках варто приділити навчанню учнів розуміти, виражати та керувати власними емоціями. В умовах воєнного стану особливо важливо забезпечити права учнів і дати їм можливість продовжувати здобувати освіту. Однією з особливостей предмета «Іноземна мова» є побудова освітнього процесу на засадах комунікативного та діяльнісного підходів із забезпеченням соціокультурного контексту змісту навчання. Отримуючи відомості про культуру країн, мова яких вивчається, порівнюючи їх із рідною країною, в учнів формуються цілісні уявлення про особливості життя у глобалізованому світі, систему загальнолюдських і національних цінностей.
З метою надання вчителям допомоги в освітньому процесі та ознайомлення з роботою колег функціонує наше методичне об’єднання. Найголовніше та найістотніше у методичній роботі є надання реальної, діючої допомоги вчителям у розвитку їх майстерності як поєднання професійних знань, навичок і вмінь, необхідних для сучасного педагога властивостей і якостей. Методичне об’єднання вчителів іноземних мов метою своєї роботи вбачає безперервне вдосконалення педагогічної майстерності вчителів, їх ерудиції та компетентності в галузі іноземних мов та методики їх викладання. Значна увага приділяється пошуку раціональних форм та методів роботи з учителями, вивченню та поширенню передового педагогічного досвіду кращих учителів міста, області та України.
До складу методичного об’єднання входять 13 вчителів англійської та німецької мов, які викладають у початковій, середній та старшій школах. З них: 8 спеціалістів вищої категорії, 3 спеціалісти І категорії,1 спеціаліст ІІ категорії та 1 спеціаліст.5 вчителів мають звання «Старший учитель» та 1 вчителька має звання «Учитель-методист».
Основною метою ММО було створення умов для вчителів іноземних мов з ціллю розвитку самоосвіти, впровадження в освітній процес інноваційних педагогічних технологій, розвитку творчості та креативності для мотивації здобувачів освіти. Упродовж цього навчального року методичне об'єднання через мережу колективних, групових та індивідуальних форм методичної роботи працювало над організаційним та науково-методичним забезпеченням реалізації науково-методичної теми: «Формування професійної готовності вчителя іноземної мови задля розвитку ключових компетентностей здобувачів освіти в умовах модернізації освітньої галузi». Самоосвітня робота вчителів була спрямована на вивчення, активізацію, формування та розвиток ключових життєвих компетентностей учнів та шляхи здійснення компетентнісного, особистісно-орієнтованого підходів в процесі викладання іноземної мови в школі.
Головним завданнями в роботі методичного об'єднання в цьому навчальному році були:
Напрямками роботи МО в цьому навчальному році були:
В 2022-2023 н.р. у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з англійської мови взяли участь 5 учнів і всі отримали призові місця:
Чолінська М.О., учениця станьківської гімназії,вчитель Онищук.Л.В. – ІІ місце; Шопська А.Я., учениця 10 класу Верхнянського ліцею, вчитель Тихан І.Б. – ІІ місце; Дякун А.О.,учень 8 класу Верхнянського ліцею, вчитель Тимків В.Б. – ІІІ місце; Гушпіт Я.Н., учениця Негівської гімназії, вчитель Німко О.М. – ІІІ місце; Зятик С.І., учениця 11 класу Довговойнилівського ліцею, вчитель Атаманчук Н.І. – ІІІ місце.
Вивчення та усунення утруднень учнів залишається одним з важливих моментів в навчальній діяльності. Вчителі здійснювали корекційно-корегуючи заняття з учнями під час канікул: з учнями 5 та 10 класів з метою створення умов для адаптації учнів до нових умов навчання, з учнями 11 класів - з метою підготовки до НМТ.
Уміння спілкуватися іноземною мовою є основною метою навчальної діяльності. Вміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) має здійснюватися у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Також уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування допомагає учню оволодіти базовими вміннями і навичками використання мови в різних сферах і ситуаціях.
Підвищення педагогічної та фахової майстерності вчителя є головним засобом досягнення прагматичних цілей вивчення іноземної мови – стати засобом спілкування учнів завдяки сформованим комунікативним умінням: говоріння, аудіювання, читання та письма забезпечити їм доступ до інших національних культур і тим самим до світової культури. Вчителі брали участь у фахових онлайн-семінарах та вебінарах, проходили курси підвищення кваліфікації при ІФІППО, працюювали над зазначеними самоосвітніми проблемами, знайомили зі своїми здобутками колег на засіданнях методичного об’єднання.
У цьому навчальному році було заплановано чотири засідання методичного об'єднання вчителів іноземних мов. На жаль в силу останніх подій, починаючи із дистанційного навчання в умовах пандемії, а цього року в умовах постійного очікування сигналу повітряної тривоги чи «Blackout», вдалося провести 3, на яких розглядалися організаційні питання, проходив обмін досвідом з методичних проблем, ознайомлення з методичними новинками.
І Засідання Тема. Реалізація діяльнісного підходу у процесі навчання іноземної мови в контексті впровадження сучасних технологій у 5-х класах НУШ. Заплановано на 27.10.2022, проведено 02.11.2022. Форма проведення – онлайн https://meet.google.com/wng-ctzc-sfx План 1. Технології діяльнісного навчання та їх використання для організації навчання учнів НУШ.(Тимків В.Б.) 2. Формування предметних і життєвих компетентностей учнів шляхом використання діяльнісного підходу на уроках іноземної мови. (Лесів Г.О.) 3. Перевернуте навчання як основна з ключових тенденцій діяльнісного підходу.(Атаманчук Н.І.) Матеріали засідання на сайті ММО іноземних мов у розділі «Матеріали ММО» https://mminozmov.wixsite.com/website
ІІ Засідання Тема. Інтерактивне навчання на уроках іноземної мови як складова інноваційних технологій Заплановане на 01.12.2022,але не було проведено. Обговорення даного питання планується провести у наступному навчальному році. План 1.Інфографіка як засіб підвищення мотивації на уроках іноземної мови.(Німко О.М.) 2. Інтерактивні ігри на уроках англійської мови в початковій школі.(Швець Н.В.) 3.Використання онлайн ресурсів для вивчення іноземної мови під час дистанційного навчання.(Манич-Мушка С.Р.)
ІІІ Засідання Тема. Впровадження особистісно орієнтованого навчання на уроках німецької мови Заплановане на 23.02.2023, але проведено 29.03.2023 Форма проведення – онлайн https://meet.google.com/wng-ctzc-sfx План 1. Сутність особистісно орієнтованого підходу до навчання іноземної мови, йогомісце у системі навчання.(Кузів М.Ю.) 2. Шляхи реалізації особистісно орієнтованого підходу на уроках німецької мови. (Пристайко І.М.) 3. Планування та технологія особистісно орієнтованого уроку.(Василів О.Я.) 4. Метод проектів як одна із технологій особистісно орієнтованого навчання. (Микитин М.М.) Матеріали засідання на сайті ММО іноземних мов у розділі «Матеріали ММО» https://mminozmov.wixsite.com/website
ІV Засідання Тема. Впевнений старт до НУШ: досвід реалізації початкової та перехід до середньої школи. Заплановане на 27.04.2023, але не було проведено. Питання буде обговорено на засіданнях ММО на наступний рік.
15 травня 2023 року на базі Верхнянського ліцею відбусвя педагогічний воркшоп «Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках засобами технології «Перевернутий клас». Своїм досвідом роботи та надбаннями із зазначеної теми поділилися учитель-методист англійської мови Калуського ліцею №2 Ольга Мельник та учитель-методист англійської мови Довговойнилівського ліцею Наталія Атаманчук. Працюючи не один рік в обласній авторській творчій майстерні імені Володимира Граціанського, на базі ІППО під керівництвом координатора АТМП, завідувачки лабораторії педагогічного досвіду, старшого викладача кафедри менеджменту та освітніх інновацій ІФОІППО Г.Д. Стрільчик, стали співавторками навчально-методичних посібників для 5 і 6 класів «Перевернутий урок англійської мови НУШ» . Під час зустрічі педагоги закладів освіти Верхнянської громади ознайомилися з особливостями технології перевернутого навчання, покроковою моделлю перевернутого уроку та інтерактивними розробками уроків за цією технологією з фрагментами відео для самостійного опрацювання здобувачами освіти вдома. Учасники воркшопу також здійснили порівняння традиційного й перевернутого навчання, дізнались про переваги моделі "перевернутий урок" та можливі труднощі при підготовці до нього. Під час практичної частини педагоги вправно застосували здобуті знання на практиці. В підсумку педагоги відзначили, що можливо, саме ця модель навчання переверне уявлення здобувачів освіти про процес здобуття знань і роль самих знань, постійної самоосвіти в житті людини, безперервного навчання. Матеріали і фото є за покликанням на сайті ММО у розділі «Перевернуте навчання» https://mminozmov.wixsite.com/website
В наступному навчальному році планується:
В цілому роботу методичного об’єднання вчителів іноземних мов впродовж 2022-2023н.р. можна вважати плідною, результативною, насиченою, багатоплановою.