Звіт про виховну роботу у 5 класі

Про матеріал
Звіт про проведену виховну роботу згіно плану та ціннісних ставлень для класного керівника 5 класу.
Перегляд файлу

Аналіз виховної роботи у 5 класі

за 2017-2018 навчальний рік

 

       У 2017-2018 навчальному році виховна робота у 5 класі здійснювалась за                 Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів, Програмою національного виховання учнів, Концепцією національно-патріотичного виховання.

     Протягом року проводилася робота з надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги вихованцям та їх родинам. Для цього використовувалися тестування, анкетування, індивідуальні та групові консультації учнів, бесіди з учнями та зустрічі з батьками. Багато часу приділялося морально-етичному та національно-патріотичному  вихованню учнівського колективу, формуванню почуття обов’язку, відповідальності за себе та інших людей, культурної поведінки. Учні класу постійно ознайомлювалися з моральними цінностями, які необхідні для формування національно-свідомої та самодостатньої особистості. Одним із основних завдань було усвідомлення значущості власного фізичного, психічного, соціального і духовного розвитку дитини.

Провідним напрямом виховної роботи протягом року було національно-патріотичне виховання та формування ціннісного ставлення особистості до сім’ї ,родини ,людей.

     Реалізація даного напряму здійснювалась через систему заходів, спрямованих на виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів, виховання в учнівської молоді національної самосвідомості, громадянської позиції; вивчення та популяризацію історії українського козацтва, збереження і пропаганду історико-культурної спадщини українського народу, поліпшення військово-патріотичного виховання молоді, формування готовності до захисту Вітчизни, виховання поваги та любові до державної мови, формування моральних якостей особистості, культури поведінки; виховання бережливого ставлення до природи та розвиток мотивації до праці.

     Національно-патріотичне виховання реалізовувалося через проведення таких заходів, як Міжнародний день рідної мови, День української писемності та мови, Шевченківські дні, спортивні змагання «Козацькі забави», години спілкування «Плекаймо в собі громадянина України»,  « Правові основи сучасного суспільства», інсценізація народних традицій та обрядів «Андріївські вечорниці», флеш-моби.

     Відповідно до плану виховної роботи двічі на рік здійснювався моніторинг формування ціннісних ставлень особистості, закладений у змістовому наповненні програми.

 

Ціннісне ставлення до держави і суспільства

     Формування ціннісного ставлення до держави і суспільства здійснювалось через проведення Тижня правових знань, Всеукраїнського тижня права, під час яких відбувались  такі виховні заходи: класна година «Я гордий ,що я українець», конкурс плакатів на тему «Права очима дітей», конкурс ерудитів «Що я знаю про Україну ?». Питання правової  відповідальності неповнолітніх та їх батьків розглядались на батьківських зборах, засіданнях Ради з профілактики правопорушень.

    Громадянське виховання реалізовувалося через проведення таких заходів, як Шевченківські дні, Міжнародний день рідної мови, День української писемності та мови.

      Патріотичний напрямок виховної роботи знайшов відображення у проведенні заходів, присвячених Дню визволення України від німецько-фашистських загарбників, відзначення Дня Збройних Сил України, Дня Захисника Вітчизни, заходів , присвячених 72-річчю Перемоги у Другій світовій війні.

 

 

Ціннісне ставлення до історичних , культурних і духовних надбань рідного краю

       Одним з аспектів виховання є прищеплення учням гордості за свою Батьківщину, любові до рідного краю, його історичних, культурних і духовних надбань. Реалізація даного напрямку здійснювалась через відзначення Дня української писемності та мови, Дня села, проведення виставки-конкурсу осінніх композицій «Осінь-чарівниця»,інсценізацію народних традицій та обрядів «Андріївські вечорниці», відзначення Шевченківських днів, участі у конкурсі читців-декламаторів,  конкурсу малюнків «Моє село --  окраса України – це часточка моєї Батьківщини».Було проведено ряд виховних заходів з даного напрямку виховної роботи: музейна година  «Історичні та культурні надбання Рівненщини», читацька конференція «Легенди про рідний край», конкурс презентація «Жива легенда рідного краю» , спортивні змагання «Козацькі забави». У ході проведення цих заходів учні поглибили знання з історії рідного краю, збагатилися позитивними емоціями, пов’язаними з вивченням історії рідного краю, відчули патріотичні почуття гордості за себе як нащадків героїчного українського народу.

 

Ціннісне ставлення до сім’ї , родини, людей

     Реалізація даного напрямку виховання протягом року здійснювалась через систему заходів, спрямованих на виховання поваги до родини, турботливого ставлення до рідних, близьких, прищеплення традиційних сімейних цінностей. Протягом навчального року проводились такі виховні заходи: година спілкування «Для чого живе людина», свято світлин «Моя мама найкраща» круглий стіл «Про доброту і повагу до людей».

     Більше уваги приділялося правовій освіті батьків. На класних батьківських зборах проводилися бесіди, здійснювалося анкетування.  

 

Ціннісне ставлення до себе

     У рамках профілактичної роботи з попередження всіх видів дитячого травматизму протягом 2017—2018 н. р. у класі проводилися відповідні заходи.

 Проводилися уроки безпеки дорожнього руху, Тиждень безпеки життєдіяльності дитини, конкурси та вікторини на краще знання правил пожежної безпеки, дорожнього руху. Систематично проводились тематичні виховні години та бесіди з профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму, пожежної безпеки та інших видів дитячого травматизму.

      Формування основ здорового способу життя здійснювалося через проведення різноманітних шкільних спортивних змагань, Олімпійського тижня, Малих Олімпійських ігор, у рамках яких відбулися тематичні бесіди, спортивні змагання «Веселі старти». У класі проводились профілактичні заходи, спрямовані на попередження шкідливих звичок. Були проведені такі заходи: морально-етична бесіда «Будь благородним у дружбі», відверта розмова «На кого я хочу бути схожим», диспут «Що я маю знати, щоб зберегти своє здоров’я?», виховна година «Від шкідливої звички до хвороби» , година спілкування «Мій режим дня».

 

Ціннісне ставлення до природи

       У рамках формування ціннісного ставлення до природи відбулись трудові екологічні десанти з покращення та благоустрою прилеглої до школи території, екологічні місячники, відзначалися Міжнародний День Землі, День пам’яті жертв Чорнобильської катастрофи. Були проведені  такі виховні заходи: розмова в колі «Бережи ліс! Це запорука твого здоров’я», екологіний десант «Нагодуй птахів». Протягом року учні брали активну участь у природоохоронних конкурсах, акціях, операціях.

 

 

Ціннісне ставлення до праці

       Належна увага приділялася трудовому вихованню. Протягом 2017-2018 н. р. учні школи брали участь у трудових десантах з прибирання прилеглої до школи території, прибиранні памятника Загиблим односельчанам у роки Другої світової війни, могили Невідомого солдата. Були проведені такі виховні заходи: тренінг «Вибір професії», анкета-скарбничка «Думаю, мрію, пропоную, можу виконати», вернісаж аплікацій з природного матеріалу ,  які сприяли розвитку свідомого ставлення до праці, знайомили з працею людини у різних галузях, формували вміння працювати в колективі, прищеплювали працелюбність.

 

 

Ціннісне ставлення до мистецтва

        Художньо-естетичний аспект виховної роботи знайшов свою реалізацію в проведенні протягом навчального року загальношкільних заходів, а також в участі учнів класу в різноманітних конкурсах. Було проведено такі заходи: конкурс малюнків «Моє село – окраса України – це часточка моєї Батьківщини», виставка-конкурс осінніх композицій «Осінь-чарівниця», інсценізація народних традицій та обрядів «Андріївські вечорниці», шкільний етап конкурсу читців-декламаторів «Живи, Кобзарю, в пам’яті людській», диспут «», тренінг «Намисто унікальності», фестиваль дитячої та юнацької творчості «Різдвяні канікули», година духовності та мистецтва «Духовність українського народу», інсценізація «Парад літературних героїв» .

    Результати діагностики підтвердили, що рівень сформованості ціннісних ставлень учнів є достатнім. Найвищий показник має рівень сформованості ціннісного ставлення до держави і суспільства та до сім’ї. Найнижчий показник має рівень сформованості ціннісного ставлення до природи.

     Враховуючи результати діагностики у 2017-2018 н. р. у плануванні виховної діяльності з класом необхідно передбачити заходи, спрямовані на формування ціннісного ставлення особистості  до природи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 серпня 2019
Переглядів
1098
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку