Управління освіти адміністрації
Холодногірського району Харківської міської Ради
Харківська гімназія № 152
Харківської міської ради Харківської області
«Звук [п], букви Пп. Звуки [т], [т΄], букви Тт. Українська народна казка «Колобок».
Підготувала
вчитель початкових класів
вищої категорії
методист
Бацула Наталія Володимирівна
Мета: формувати комунікативну компетентність через розвиток мовлення учнів, самоосвітню компетентність – через самостійну роботу, інформаційну – через використання комп’ютера на уроці, компетентність продуктивної творчої діяльності – через використання творчих завдань, соціальну – через роботу в малих групах; виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: текст народної казки «Колобок» та фонограма ,презентація казки,презентація словникових слів, роздатковий матеріал для тесту, таблиці, картки з завданням для роботи в групах, ілюстрації з зображенням героїв казки, комп’ютер, проектор, екран.
Хід уроку
Вчитель.
Дорогі діти! В наш клас завітали гості щирі, привітайтесь з ними.
Д І Т И:Ми вам раді, люди добрі,
І вітаємо щиро вас.
І запрошуємо ласкаво
На урок читання в клас.
Вчитель: Діти, погляньте один на одного, посміхніться, доторкніться долоньками, побажайте успіхів. Розпочнемо наш урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Мотивація діяльності.
Бесіда.
А хто із вас любить читати? Чому?
А що ви любите читати?
А де ви їх чули? Бачили?
Щоб бути актором, що треба вміти?
(1.Знати букви.
2.Вміти читати.
3.Висловлювати грамотно свої думки.
4.Вміти спілкуватися з людьми.
5.Вміти працювати з інформацією.)
Щоб відчути себе справжніми дикторами, телеведучими, будемо працювати за всіма акторськими правилами. Вони повинні багато читати, швидко орієнтуватися у текстах, чітко і виразно промовляти слова, адже по телебаченню вас не тільки бачать, але й чують. Тож проведемо мовну розминку.
2. Мовленнєва розминка (розвиток мовно-слухової уваги, пам’яті).
1) Заспівайте пісеньку «Алфавіт».
Згадаємо алфавіт.
2) Заповни порожні клітинки в будиночку «Алфавіт».
Перевіримо вашу увагу і пам'ять. Які букви загубилися?
3)Побудуй звукову модель слів.
А які слова можно підібрати на ці букви, щоб бути гарним телеведучим?
ТАЛАНТ ПРАЦЯ
Що спільного в цих звуках? (тверді, приголосні, глухі)
Отже добре чуєте і вмієте їх аналізувати.
А як звуки треба вимовляти? (правильно, чітко)
А для цього актори виконують дуже багато вправ.
І ми з вами зараз це зробимо.
4)Прочитай склади спочатку повільно, як повзе черепаха, а потім швидко, як скрекоче сорока.
Актори ще займаються співом…
Заспівай склади на мелодію «Пісеньки про коника-стрибунця».
Чому вчить ці вправи?(Швидкість,дикція).
ІІІ.Визначення теми і мети уроку.
Ми добре попрацювали. Телеведучому треба вміти отримувати інформацію, відтворювати її…
Потренуємось…
1.Виконай вправу «Фотоапарат».
Казка- це народний або літературний твір про вигадані , часто фантастичні події.
Сьогодні ми завітаємо у чарівний світ казки та потренуємось працювати з текстом ( інформацією).
Відповівши на мої питання ви дізнаєтесь головного героя і назву казки.
2. Визначення теми уроку.Вправа «П’ятірка».
5. Герой української народної казки.
4. Цей герой : ні тварина, ні людина.
3. Кругленький, смачненький, балакучий.
2. Тваринам співав пісню.
1. Його з’їла лисичка.
Вчитель.
Правильно, це українська народна казка «Колобок», яку люблять усі, від маленьких діточок до стареньких дідусів і бабусь, що залюбки читають її своїм внукам і правнукам.
3. Фізкультхвилинка «Колобок».
Щоб робота була плідною, треба відпочити…
ІV.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1.Словникова робота (слайди).Презентація.
Вчитель: У цій казці вам зустрінуться незнайомі слова .Увага на екран.
Хижка – комора.
Засік – відгороджене місце в коморі або скриня для зберігання зерна, борошна.
Призьба – невисокий земляний насип уздовж стін хати знадвору.
2.Вправа «Вмикаємо телевізор»
(джерело https://www.youtube.com/watch?v=QW_AqHbCYok)
Телеведучому також треба бути і актором.
Діти, зараз ми будемо читати казку вголос, але перед цим давайте поміркуємо, яким тоном ви будете промовляти слова кожного персонажа?
Вчитель: Любі діти, уважно послухайте українську народну казку «Колобок» та читайте разом з диктором.(Звучить фонограма).
3.Тест «Як запам’ятали казку». Робота в парах.
Вчитель.
Наскільки ви були уважними під час слухання казки, покаже тест.
Тест (+, -)
5 . Колобка з’їли дід та баба. (-)
Взаємоперевірка тесту.
4.Фізкультхвилинка для очей.
Молодці. Я запрошую вас відпочити. Оченята повинні відпочити. Встаньте. Не рухайтесь.Уважно слідкуйте оченятами за колобком.
5.Робота в групах.
Молодці. Потренуємо тепер вміння спілкуватися та доводити свою думку.
Зараз, діти, будемо працювати в групах. Вам потрібно підібрати слова до свого героя казки.
1 група «Колобок»
2 група «Заєць»
3 група «Вовк»
4 група «Ведмідь»
5 група «Лисиця»
Слова для характеристики:
Хитра, підступна, спритна….
Жорстокий, жадібний, злий…
Сильний, незграбний, вайлуватий…
Боязкий, слабкий, несміливий…
Веселий, хвальковитий, неслухняний, неввічливий, довірливий…
Перевірка.
Групи зачитують, які ознаки дібрали до казкових героїв.
V.Закріплення та осмислення нових знань.
1. Гра «Ми – актори».
Читання казки учнями (за опорними малюнками).
А зараз будемо вчитися озвучувати текст за підказками, зіграємо казку «Колобок».
Увага! До нас завітали юні актори ( інсценізація останньої частини).
2. Казкова задача .
А чому так сталося, що колобка в нашій казці не з’їли?
Чи треба нам в житті бути обережними з незнайомими людьми?
Давайте з вами пофантазуємо і придумаємо, як зробити так, щоб лисичка не з’їла Колобка, і він залишився неушкодженим.
Варіанти.
V І. Підсумок уроку.
А яку професію сьогодні опановували?
Щоб бути актором, що треба вміти?
Над якою казкою ми працювали на уроці?
Гарну роботу акторів нагороджують оплесками…
Ви- молодці!!!