Звуки [р], [р′]. Мала буква р. Написання малої букви р . Читання та написання складів, слів і речень з вивченими літерами.

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з малою друкованою та рукописною буквою р, навчити її друкувати і писати ; формувати вміння читати й писати склади та слова з буквою р; удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою, списувати речення; розвивати спостережливість, уміння аналізувати, порівнювати, розрізняти значення багатозначних слів, розповідати за малюнком; виховувати старанність, охайність.
Перегляд файлу

Тема. Звуки [р], [р′]. Мала буква р. Написання малої букви р . Читання та написання складів,  слів і речень з вивченими літерами.

Мета: ознайомити учнів з малою друкованою та рукописною буквою р, навчити її друкувати і писати ; формувати вміння читати й писати склади та слова з буквою р; удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою, списувати речення; розвивати спостережливість, уміння аналізувати, порівнювати, розрізняти значення багатозначних слів, розповідати за малюнком; виховувати старанність, охайність.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Повторення вивченого на попередніх уроках.

- Повторення вивчених букв.

- Розчитування за таблицею складів вивчених букв.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення з новою букваю.

     Ознайомлення  з новою буквою розпочинається з розглядання малюнка на с. 82 і розпізнавання персоніфікованих літер.

- Чи впізнали ви тваринку, зображену на малюнку?

- Що про неї знаєте?

- Що роблять з нею букви, як називаються частини тіла, за які тягнуть букви?  - Чому рака брати в руки треба обережно?

- Хто з вас бачив живого рака, де саме і коли, чи брали  його в руки?

     Після цього роблять звуковий аналіз слова рак, будують на дошці звукову схему цього слова і порівнюють її зі схемою, поданою під малюнком.

2. Спостереження за вимовою звука [р].

     Виділення  першого звука у слові рак, стеження за його вимовою ( під час вимовляння звука [р] видихуване повітря натрапляє на перешкоди, отже, цей звук приголосний).

     Далі вчитель повідомляє, що на письмі звук [р] позначається буквою «ер».

3. Ознайомлення дітей з малою друкованою та писаною буквою «ер». 

     Учні аналізують, з яких елементів складається друкована  літера «ер». Звертають увагу на стрілочки, які показують напрямок руху олівця під час її друкування. Після цього друкують її умовно в повітрі (здійснюючи рух за напрямом стрілочок), а потім у клітинках.

     Потім знайомляться з маленькою писаною літерою р, порівнюють її з друкованою. Потім діти пишуть її у повітрі , а потім рядочок писаної літери у своїх зошитах.

4. Руханка.

5. Складання речень.

     Першокласники складають речення про те, що робить буква «ер» на малюнках. (Буква «ер» зустрілася з равликом. Буква «ер» сидить у кріслі. Буква «ер» дивиться на календар.). Потім здійснюється звуковий аналіз слова равлик, діти визначають місце звука [р] в цьому слові й позначають його буквою «ер» в першій клітинці під малюнком.

6. Завдання Читалочки.

 

 

 

 

 

     Виконуючи завдання Читалочки, учні вправляються в читанні слів з буквою «ер». Спочатку читають виділені синім кольором склади, визначають, твердий чи м’який звук позначає буква «ер», роблять висновок, що перед літерою і буква «ер» позначає м’який звук [р′], перед іншими літерами – твердий звук [р]. Потім діти читають слова з цими складами. Спочатку в колонках зверху вниз і знизу вгору, потім по рядах – 1-й рядок, 2-й, 3-й, 4-й і навпаки – з нижнього до верхнього.

     Подані слова учні читають кілька разів, пояснюють їх значення і складають речення з ними.

 

7. Написання складів і слів у зошиті з друкованою основою.

8. Фізкультхвилинка.

9. Робота над чистомовкою разом з Щебетунчиком.

10. Робота з багатозначними словами.

 Розгляньте малюнки. (Учні роблять висновок, що малюнки різні, а назву мають однакову (кран)). Потім здійснюють звуковий аналіз слова кран, Далі доцільно запропонувати дітям скласти два речення з цим словом, щоб у кожному воно мало різне значення (наприклад: Із крана вода не тече. На будівництві працює кран.). 

ІV. Підсумок уроку.

 - Яку букву вивчали на уроці? (перевірити, чи засвоїли учні алфавітну назву літери «ер»)

- Які звуки вона позначає ([р] і [р′]), що ви знаєте про ці звуки (вони приголосні, перший твердий, а другий м’який).

- Прочитайте склади

- Доберіть слова з буквою «ер», вимовити звук, який вона позначає, визначити – твердий він чи м’який.

- Що найкраще вдалося на уроці?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лещук Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 травня 2019
Переглядів
7130
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку