Звуки [з], [з’]; буква З

Про матеріал
навчати дітей правильно артикулювати звуки [з], [з’]; ознайомити з буквою З; вправляти в читанні складів та слів; збагачувати активний словниковий запас учнів; розвивати уважність, спостережливість, логічне мислення; виховувати інтерес до рідної мови, охайність
Перегляд файлу

Тема. Звуки [з], [з’]; буква З.

Мета: навчати дітей правильно артикулювати звуки [з], [з’]; ознайомити з буквою З; вправляти в читанні складів та слів; збагачувати активний словниковий запас учнів; розвивати уважність, спостережливість, логічне мислення; виховувати інтерес до рідної мови, охайність

Обладнання: фішки на позначення голосних і твердих та м’яких приголосних звуків; таблиця з друкованими великою та малою буквами З; предметні малюнки із зображенням зайця, кози, зебри, воза, зошита, ковзанів, бузька; надруковані слова, презентація, тексти кожній дитині, сніжинки

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

- Доброго дня, мене звати Анастасія Сергіївна, і сьогоднішній урок читання проведу з вами я

 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Сьогодні на уроці ми будемо навчатися правильно вимовляти інші звуки, познайомимося з буквою, яка їх позначає, навчатимемося читати з цією літерою слова, текст, скоромовку. Які ж це звуки і буква, дізнаєтеся з вірша.

 

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вичленовування приголосних звуків [з], [з’].
- Послухайте вірш. Про яку пору року в ньому говориться?

Зима морозяна надворі,
Замети білі на землі.
Зоріють в небі ясні зорі,
Заснули зайчики малі.

-  Із якого звука ми починаємо вимовляти слово ЗИМА? Послухайте вірш ще раз і запам’ятайте всі слова зі звуком [з]. (Зима, замети, землі, зоріють, зорі, заснули, зайчики.)
- Якою названа зима у вірші? (МОРОЗЯНОЮ.) Поділіть слово МОРОЗЯНА на склади. Назвіть їх окремо. (Мо-ро-зя-на.) Повторіть третій склад хором. Який у ньому перший звук? (Приголосний [з’].)
- Повторіть за мною звуки [з], [з’]. Схарактеризуйте їх.

2. Артикуляція звуків [з], [з’], визначення їх за звучанням.
- Вимовіть парами звуки [з] — [з’], які ці звуки? (приголосні, оскільки вимовляються з перешкодою: кінчик язика торкається верхніх зубів.

Також твердий звук [з] і м’який звук [з’].)

3. Упізнання звуків [з], [з’]
— Повторіть останній склад у словах тричі.

Учитель:

Учні:

Вибігла коза —

за—за—за.

Поїхали вози —

зи—зи—зи.

Випасли козу —

зу—зу—зу.

Ведмідь у тайзі —

зі—зі—зі.

— Коли ви вимовляли м’який звук [з’]?

4. Гра «Знайди потрібне слово».
- Подивіться на малюнки та назвіть лише ті, в яких , у назвах яких є звуки [з], [з’] і поясніть, у якій позиції стоять ці звуки..

ЗАЄЦЬ, КОЗА, ЗЕБРА, ВІЗ, ЗОШИТ, КОВЗАНИ, БУЗОК.

5. Зіставлення звуків [з] — [с], [з’] — [с’].

- Повторіть за мною склади парами: ЗА-СА, ЗУ-СУ, ЗИ-СИ, ЗІ-СІ, ЗЕ-СЕ, ЗО-СО.

— Порівняйте звуки [з] — [с], [з’] — [с’]. Що в них спільного і чим вони відрізняються? (Губи, зуби та язик працюють однаково, але звуки [з], [з’] вимовляються з голосом, а [с], [с’] — глухо, без участі голосу, тільки з шумом.)

6. Ознайомлення з буквою З.
- Подивіться на букву З велику та малу з

- На що вони схожі?

- Чи схожа велика буква З з малою з?

7. Фізкультхвилинка.

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

8. Читання складів і слів із літерою З

- Прочитайте склади

 

9. Відгадування загадки

В полі, в лісі, навкруги,
Скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у шкоду,
Їм капусту на городах.
                                                  (Заєць)

- Зробіть звукову модель слова заєць.        -•=•=

10. Порівнювання твердих і м’яких звуків

- Подивіться на малюнки, хто на них зображений?

- Порівняйте перші звуки в цих словах

C:\Users\Владелец\Desktop\Снимок.PNG

11. Словникова робота.
- Розгляньте малюнки. Прочитайте поряд з ними. Слова однакові, але їх значення різне. замок — старовинне укріплене житло з кам’яним муром і вежами; замок — пристрій для замикання дверей.
 

12. Робота над текстом «Весела зима»

— Послухайте текст і запам’ятайте імена дітей

— Перед ознайомленням із текстом треба потренуватися в читанні «важких» слів. Подивіться на дошку. Прочитайте слова в стовпчиках.

настала
прикрасив
замурував
посадив
ковзанку
морозна
повезло
візерунками

- Чому текст називається «Весела зима»?

- Яке запитання можна поставити, щоб відповіддю було перше речення? (Яка пора року настала?)
- Що зробив узимку мороз? Зачитайте речення-відповіді.
- На чому каталися діти? Дайте відповідь своїми словами.
- Розкажіть, якою буває зима. Коли і як ви розважаєтеся взимку

IV. ПІДСУМОК УРОКУ
- Із якою буквою ми сьогодні познайомилися на уроці?
- Що дізналися про цю букву? (Позначає приголосні звуки: твердий [з] і м’який [з’].)
- Чого ми навчалися сьогодні на уроці?
- Ви були сьогодні дуже активними і за це отримуєте сніжинки. Картинки по запросу картинка снежинки

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
2721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку