Звуковий сигнал. Контрольно - вимірювальні прилади.

Про матеріал
Методична розробка уроку теоретичного навчання з предмету "Трактори". Професія "Тракторист - машиніст сільськогосподарського виробництва". Тема: "Електрообладнання трактора"
Перегляд файлу

Дігтярівський професійний аграрний ліцей

 

 

 

 

 

 

 

images уроку по предмету: „Трактори ”

на тему:

 

 

 

 

 

 

selhoztehnika-traktor-kolesnyy-HTZ-2511---6_big--12081414484273554500 

 

 

Розробив викладач:

Полтко А. І.

 

 

Дігтярі 


ПЛАН УРОКУ № 101

 

ТЕМА УРОКУ: ЕЛЕКТРООБЛАДНАННЯ  ТРАКТОРІВ.

                 ЗВУКОВИЙ СИГНАЛ. КОНТРОЛЬНО –    ВИМІРЮВАЛЬНІ

                 ПРИЛАДИ.

 

МЕТА УРОКУ: Ознайомити учнів з будовою звукового сигналу,  з

                             призначенням і основними функціями контрольно –

                             вимірювальних приладів, пояснити принцип їх роботи.

 

МЕТОД  ПРОВЕДЕННЯ: Комбінований.

 

ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: Підручник:

                                      Головчук  А. Ф. Трактори; плакати;

                                                                  мультимедійна презентація.

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  • У чому полягає ТО системи освітлення?
  • Назвіть основні несправності в системі освітлення?
  • Назвіть способи  виявлення і усунення несправностей.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу:

  1. Звуковий електpичний сигнал.
  2. Контрольно – вимірювальні прилади.

 

IV. Відповіді на запитання учнів.

 

V. Закріплення нового матеріалу:

  • Яку будову має звуковий сигнал?
  • Поясніть принцип роботи звукового сигналу.
  • Яке призначення контрольно – вимірювальних приладів?
  • Назвіть відомі Вам контрольно – вимірювальні прилади?
  • Поясніть принцип роботи датчика тиску масла?

 

VI. Підведення підсумків уроку.

 

VII. Домашнє завдання.

                                          Головчук А. Ф. Трактори с.292 – 293.


Хід уроку

І. Організаційна частина – 3хв.

Прийняти доповідь чергового групи і привітатися; відмітити відсутніх на уроці учнів. 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу – 5хв.

Перед тим як перейти до вивчення нового матеріалу давайте згадаємо вивчене на минулому уроці. Для цього дамо відповіді на такі запитання:

 

  • У чому полягає ТО системи освітлення?
  • Назвіть основні несправності в системі освітлення?
  • Назвіть способи  виявлення і усунення несправностей.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми

     уроку2хв.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу 20хв.

 

  1. Звуковий електpичний сигнал.

 

Звуковий сигнал — електромагнітно-вібраційного типу, встановлений на тракторах. Кнопка вмикання сигналу знаходиться на рульовій колон ці або на щитку приладів. При натисканні на кнопку струм проходить по замкнутому колу: «+» батареї — контакти переривника  — обмотка електромагніта — кнопка  — «маса» — «—» батареї. Під дією електромагніту притягуєть­ся якір, перемішуючи осердя  і з'єднаний з ним стержень, на якому закріплена мембрана з тонкої листової сталі. Якір прогинає мембрану і одночасно розмикає контакти, натис­куючи на пластину переривника. При цьому магнітне поле зникає, осердя і з'єднаний з ним якір повертаються у почат­кове положення під дією пружності мембрани. Контакти пере­ривника замикаються знову, і весь процес повторюється. Коливання мембрани створює звук.

Конденсатор оберігає контакти переривника від обгоряння. Гвинт служить для регулювання сигналу.

На тракторах через штепсельне розняття до сигналу може бути підключена друга кнопка, розміщена на причіпній ма­шині, що дозволяє створювати двосторонній зв'язок з пра цюючими на машині.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Контрольно – вимірювальні прилади.

 

 Контрольно – вимірювальні прилади призначені для контролю параметрів, що визначають роботу трактора і його окремих агрегатів.

 За характером інформації, яку отримує тракторист прилади розділяють на  покажчики і сигналізатори.

До контрольно – вимірювальних приладів відносять:

      покажчики тиску масла;

      покажчики температури охолоджуючої рідини;

      аварійні сигналізатори низького тиску масла і перегріву двигуна;

      покажчики рівня палива в баку;

      тахоспідометр;

      амперметр;

 

Для контролю тиску масла в системі мащення двигуна застосовують покажчики які включають: електромагнітний покажчик і датчик тиску.

Датчик тиску — це реостат, який автоматично змінює си­лу струму в колі покажчика пропорційно зміні тиску. Керую­чим елементом датчика служить пружина стальна мембра­на , яка сприймає тиск через отвір  в штуцері. Під дією тиску мембрани, що прогинається, рух передається повзунку , з'єднаному з «масою». Він ковзає контактами по дротяній обмотці реостата. Внаслідок зменшення опору збільшується сила струму в колі покажчика, і його стрілка відхиляється в сторону більшого тиску.

 Електромагнітний покажчик складається з корпуса з екраном, трьох котушок, рухомого постійного магніта зі стрілкою і нерухомого постійного магніту для встановлення стрілки на нульову поділку.

Датчик покажчика температури охолодної рідини або масла у системі мащення — це латунний балон (корпус) , який загвинчують у ту частину, де необхідно контролювати температуру. Керуючим елементом датчика служить напівпровідниковий резистор , увімкнутий через пружину  і вивід  у коло обмоток покажчика. З підвищен­ням температури опір резистора зменшується, струм в обмот­ках покажчика збільшується, що і викликає відповідне відхи­лення його стрілки.

 

Аварійні сигналізатори попереджають тракториста про недопустиме підвищення температури рідини в системі охолодження і падінні тиску в системі мащення двигуна. Вони складаються з датчиків і сигнальних ламп на щитку приладів.

У системах мащення двигунів додатково до покажчика або замість нього може бути встановлений сигналізатор аварійного тиску масла. При роботі двигуна діафрагма , прогнута під тиском масла, що передається із магістралі, через штовхач  утримує контакти  розімкнутими — коло сигнальної лампи перерване. Якщо тиск у магістралі стане меншим допустимого, пружина прогне діафрагму в протилежний бік, контакти замкнуться, і на щит­ку приладів загориться сигнальна лампа.

Світловий сигналізатор аварійного перегрівання вста­новлюють на деяких двигунах додатково до покажчика. Його датчик являє собою автоматичний вмикач сигнальної лампи. Керуючий елемент датчика — біметалева пластина  знаходиться в латунному балоні, який розміщують у зоні, де контролюють температуру. Контактна плас­тина  датчика з'єднана з «масою». При нагріванні (внаслі­док різного теплового розширення металів пластини  вона вигинається і, коли температура досягне гранично допустимої величини, замикає контакти . В результаті загоряється сиг­нальна лампа на щитку приладів.

 

Датчик рівня палива — це реостат, що автоматично змі­нює силу струму в колі покажчика пропорційно об'єму палива у баці. Керуючим елементом його служить поплавок , який переміщує повзунок  по дротяній обмотці реостата .

Коли бак заповнений, опір реостата найбільший, тому си­ла струму в обмотках покажчика найменша, стрілка знахо­диться напроти поділки «П» («повний»). У міру витрати па­лива поплавок, що опускається, переміщує повзунок і опір реостата зменшується. В результаті стрілка покажчика відхи­ляється до поділки «О».

У деяких датчиках , коли в баці залишається близько 1/8 об'єму палива, зами­каються контакти , в результаті чого на щитку приладів загоряється сигнальна лампа.

 

 

 

 

 

 

 

Тахометр і спідометр необхідні для контролю відповід­но частоти обертання колінчастого вала і швидкості руху ма­шини. У більшості машин основу цих приладів становить На тракторах застосовують комбінований прилад — тахоспідометр. На верхній половині його циферблата кінець двосторонньої стрілки показує швидкість (км/год), а на ниж­ній частині другий кінець стрілки показує частоту обертан­ня (об/хв) . Оскільки на тракторі прилад приводиться в дію від колінчастого вала, то тільки його частота обертання і визначає відхилення стрілки. Тому для контролю швидкості на циферблаті спідометра є кілька шкал, і кожна із них від­повідає тільки своїй передачі. На циферблаті тахометра — також дві додаткові шкали (для контролю частоти обертання ВВП).

З магнітоіндукційним приладом об'єднаний лічильний пристрій, який показує число мотогодин, відпрацьованих дви­гуном трактора, або число кілометрів, пройдених автомобі­лем. Якщо на тракторі немає тахоспідометра, то лічильник мотогодин змонтований прямо на двигуні.

 


Амперметр - прилад для вимірювання величин і напряму стру­му під час роботи електрообладнання. При відсутності струму стрілка амперметра розташована посередині шкали на нульовій по­значці, а при проходженні струму відхиляється вправо чи вліво, за­лежно від напряму струму. Амперметр включають між генератором та акумулятором. При непрацюючому двигуні прилади електрооб­ладнання живляться від акумулятора і стрілка амперметра відхи­ляється вліво. Після пуску двигуна акумулятор починає заряджа­тися і стрілка амперметра відхиляється вправо, визначаючи вели­чину зарядного струму. При працюючому генераторі, справних ре­гуляторах напруги та акумуляторній батареї стрілка амперметра че­рез 1...2 хв після пуску двигуна має встановлюватися на нульову по­значку. Відхилення стрілки вліво протягом тривалого часу вказує на знижене навантаження генератора, вправо — на підвищене.

 

 

V. Відповіді на запитання учнів – 3хв.

 

VI. Закріплення нового матеріалу – 8хв.

  • Яку будову має звуковий сигнал?
  • Поясніть принцип роботи звукового сигналу.
  • Яке призначення контрольно – вимірювальних приладів?
  • Назвіть відомі Вам контрольно – вимірювальні прилади?
  • Поясніть принцип роботи датчика тиску масла?

 

VII. Підведення підсумків уроку – 3хв.

 

VIII. Домашнє завдання – 1хв.

                                          Головчук А. Ф. Трактори с.292 – 293.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку