Конкурс педагогічної майстерності серед педагогів закладів позашкільної освіти "Інтелект кафе"

Про матеріал
Розробка містить матеріали для нестандартного проведення методичного засідання керівників гуртків у вигляді конкурсу педагогічної майстерності "Інтелект кафе".
Перегляд файлу

Конкурс педагогічної майстерності «Інтелект кафе»

 

Мета: в ігровій формі згадати основні методи і форми гурткової роботи, з’ясувати  рівень знань  з педагогіки, відпочити і поспілкуватися.

Обладнання: зал оформлено у вигляді кафе зі столиками для команд. Основні «блюда кафе», на столах чашки з чаєм.

Хід.

Добрий день, вельмишановне панство! Я -менеджер інтелект-кафе «Домінанта», дуже рада ба­чити вас у нашому закладі. Наш заклад - один із найкращих у місті. Бере на роботу спеціалістів із хо­рошою освітою, які добре знають свою справу. Наше кафе не зовсім звичайне. Річ у тім, що відвідувачем його має право стати той, хто любить, творчість  і йде до­рогою саморозвитку та самовдосконалення. Мені приємно бачити у нас так багато відвідувачів. І тих, хто завітав уперше, і тих, хто бу­ває у нас постійно. Я всім бажаю приємного і твор­чого апетиту.

А оцінюватимуть  сьогоднішню нашу зустріч власники кафе:

Наше журі слідкуватиме за якістю і кількістю спожитих інтелект-калорій у нашому кафе. Страви у нас готують дуже смачні, а головне - ко­рисні. Ви ніколи не зіпсуєте свою фігуру, а лише покращите роботу головного мозку. Адже наші стра­ви насичують саме мозок, а не шлунок. Чим більше страв ви сьогодні скуштуєте, тим більше інтелект-калорій отримаєте.

  Пригощатимемо сьогодні у нашому кафе фірменою стравою сендвіч «Макчикен», крем-суп французький оригінальний та на  десерт полуничний чизкейк.  Ми розкриємо секрет наших страв, до яких  ми додали особливі інгредієнти, а ви можете на основі наших страв створити власне маню.

  Отже, перша страва сендвіч «Макчикен». В основу страви покладено духмяну булочку з кунжутом – основу нашої педагогічної діяльності. Кожній команді пропонуються тестові запитання з базових знань педагогіки та методики гурткової роботи. Час на виконання – 5 хвилин.

І конкурс.

Запитання для команди №1.

1. Назвіть принцип, що характеризує позашкільну освіту:

а) добровільність;

б) елітарність;

в) релігійність;

г) авторитарність

2. Назвіть особу: «Видатний український педагог, громадський діяч, засновник позашкільної та дошкільної освіти в Україні»:

а) С.Русова;

б) В.Сухомлинський;

в) С.Шацький;

г) К.Ушинський

3. Зміст позашкільної освіти та виховання ґрунтується на засадах:

а) замовлення держави;

б) вимог часу та простору;

в) особистісних замовлень дітей і їх батьків;

г) можливостей регіону, в якому знаходиться позашкільний навчальний заклад

4. Технологія виховання – це …

а) система сприятливих відношень між вихованцем та вихователем;

б) система науково-обгрунтованих методів і прийомів, що сприяють встановленню таких відношень між вихованцем та вихователем, за яких досягається мета;

в) педагогічна діяльність вихователя, який вміє вести за собою;

г) система виховних ситуацій

5. Метод організації і стимулювання діяльності дитячих колективів та окремих вихованців, в основі якого боротьба за досягнення кращих результатів в конкретній діяльності, розвиток прагнення до успіху, завоювання першості – це:

а) вправляння;

б) гра;

в) змагання;

г) приклад

6. Проекти, які виконуються особисто або двома партнерами, що знаходяться в різних школах:

а) групові;

б) парні;

в) особисті;

г) міжнародні

 

 

7. Культура, що визначає спосіб життя певних соціальних угруповань, це –

а) субкультура;

б) контркультура;

в) корпоративна культура;

г) кіберкультура

 

8. Визначте, які з тверджень є правильними, а які неправильними

Твердження

Так

Ні

1. Субкультурна активність молоді характерна для великих міст

 

+

2. Культуристи, скейтбордисти - це  самодіяльні спортивні групи

+

 

3. Найбільш популярними є аматори сучасних танців

 

+

 

9. Визначте, які з тверджень є правильними, а які неправильними

Твердження

Так

Ні

1. До просторових видів мистецтв культурно-дозвіллєвого середовища відносяться: мистецтво інтер´єра, виставочне мистецтво, музейне мистецтво, мистецтво ансамблю тощо

+

 

2. Демократизація громадського життя потребує обов’язкової участі особистості в культурно-масовому русі

 

+

3. Культурно-дозвіллєве середовище як ціннісне явище являє собою органічну єдність предметного оточення і процесу діяльності

+

 

10. Поєднайте ці терміни і їх визначення

1 Предмет педагогіки (а)

А. Перехід внутрішніх психологічних актів у конкретні зовнішні дії та вчинки дозвілля у процесі активної взаємодії особистості з навколишнім середовищем

2 Екстеріоризація дозвіллєвої діяльності (в)

Б. Відпочинок та відновлення сил у вільний від трудової (навчальної) діяльності час

3 Дозвілля (б)

В. Цілеспрямований, планомірний і систематичний виховний процес організації дозвіллєвої діяльності і піднесення її на вищий рівень розвитку

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

 

 

 

 

 

 

11. Установіть відповідність:

Термін

Значення

1. Дозвілля

А. Сукупність засобів, виховних впливів, дій для здійснення діяльності задля високої виховної мети

2. Свято

Б. Певна робота для душі, самовдосконалення культурного і духовного потенціалу.

3. Захід

В. Високотехнологічна, духовно-виховна подія, що неодмінно призводить до найвищих, найцінніших духовних і культурних надбань

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

Б

В

А

 

12. Установіть відповідність

Термін

Значення

1. Традиція

А. Традиційно ухвалений порядок (історична прикмета), правило, звичне зображення способу поведінки людей у конкретних ситуаціях чи дія, яка впорядкувалася й укорінилася у побуті того чи іншого суспільства.

2. Звичай

Б. Загальноприйняті, усталені, більш-менш стійкі в тому чи іншому середовищі правила, що історично склалися, та норми, які регулюють поведінку людей у певній сфері.

3. Обряд

Г. Перенесення збереження значущих елементів соціальної і культурної спадщини від покоління до покоління, результатом якого є розвиток і примноження творчих надбань у суспільних відносинах та культурі в цілому.

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

Б

Г

А

 

13. Установіть відповідність:

1. Творчість

А. сукупність практичних, матеріальних і духовних надбань суспільства та особистості

2. Дозвілля

Б. діяльність людини, спрямована на створення нових духовних та матеріальних цінностей

3. Культура

В. діяльність людини, якою вона займається у вільний час

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

Б

В

А

 

 

 

 

 

 

14. Укажіть правильні відповіді:

1. Основні принципи педагогіки дозвілля

 

А. науковості

Б. єдність рекреації (відпочинку і відновлення сил) та пізнання

В. спільної діяльності

Г. зустрічі з цікавими людьми

Д. диспути

 

15. Співставте поняття:

Поняття

Зміст

1. Прекрасне

А. Антипод, протилежність прекрасного; категорія, пов’язана з оцінкою тих явищ, які викликають людське обурення, незадоволення внаслідок дисгармонії, диспропорційності, неупорядкованості, та відображає неможливість або відсутність досконалості

2. Потворне

Б. Категорія естетики, яка відбиває сукупність природних, соціальних та художніх явищ

3. Піднесене

В. Найвища естетична цінність, яка збігається з уявленнями людини про досконалість або про те, що сприяє вдосконаленню життя

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

В

А

Б

 

16. Співставте поняття з поданими визначеннями:

  1. Справи

А. події, заняття, ситуації в колективі, що організуються педагогами з метою безпосереднього виховного впливу на вихованців. Це насамперед споглядально-виконавча позиція дітей і організаційна роль дорослих або старших учнів.

  1. Гра

Б. загальна робота, важливі події, організовані членами колективу на користь і радість кому-небудь, у тому числі й собі.

  1. Заходи

В. уявна або реальна діяльність, цілеспрямовано організована в колективі учнів з метою відпочинку або навчання.

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

Б

В

А

 

 

17. Співставте поняття:

  1. Мейнстримінг

А. навчання і виховання дітей з відхиленнями розвитку в установах загальної системи освіти разом із дітьми, які розвиваються нормально

  1. Інтеграція

Б. створення освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку.

  1. Інклюзія

 

В. розширення соціальних контактів між дітьми з обмеженими можливостями здоров’я та їхніми однолітками

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

В

Б

А

 

18. Знайдіть відповідність між прийомами й їх характеристикою:

1. Група учнів обговорює проблему за алгоритмом. Решта учнів слухають, не втручаючись у перебіг обговорення, спостерігають, чи дотримуються учасники дискусії правил її проведення

А. «Коло ідей»

2. Озвучення по черзі лише одного аспекту обговорюваної в групах проблеми

Б. «Мозковий штурм»

3. Інтерактивна технологія, яка потребує використання плакатів «За», «Проти», «Не знаю»

В. «Обери позицію»

4. Фронтальна робота щодо вироблення  ідей для вирішення проблеми

Г. «Акваріум»

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

4

Г

А

В

Б

 

19. Визначте, які з тверджень є правильними, а які неправильними:

Твердження

Так

Ні

1. До типів позашкільних навчальних закладів відносяться студії, гуртки, секції

 

+

2. порядок денний педагогічної ради, засідання методичного об’єднання готує керівник гуртка

 

+

3. Закон України «Про позашкільну освіту» регламентує діяльність позашкільного навчального закладу

+

 

20. Визначте, які з наведених тверджень є правильними, а які неправильними:

Твердження

Так

Ні

1. До групи ігрових методів активізації навчально-пізнавальної діяльності належить мозковий штурм

+

 

2. Вправи, лабораторні, практичні та дослідні роботи є імітаційними формами роботи

 

+

3. Мозкова штурм, акваріум, ажурна пилка – це неімітаційні форми навчально-виховної роботи

 

+

4. Серед імітаційних форм роботи в гуртку можна назвати рольову та ділову гру.

+

 

 

Запитання для команди №2

1. Назвіть принцип, що характеризує позашкільну освіту:

а) догматичність;

б) доступність;

в) примусовість;

г) порівняння

 

2. Позашкільна освіта в Україні офіційно була заснована:

а) 1918 року;

б) 1905 року;

в) 1897 року;

г) 1934 року

3. Засновником позашкільної освіти в Україні вважається:

а) С.Т. Шацький;

б) Т.І.Сущенко;

в) А.С.Макаренко;

г) С.Ф.Русова

4. Що таке педагогічна інновація?

а) майстерність педагога;            

б) творчість учителя (вихователя);

в) нововведення;                           

г) працездатність

5. Який метод слід використовувати, щоб зібрати якомога більше ідей за короткий проміжок часу:

а) Діалог;

б) Дискусія;

в) Мозковий штурм;

г) Карусель

6. Який із стилів педагогічного спілкування найбільше відповідає гуманістичній парадигмі освіти?

а) авторитарний;

б) авторитетний;

в) демократичний;

г) ліберальний

7. Із чого складається система «культурного середовища»?

а) телебачення, радіо, преса;

б) різні форми культурного дозвілля;

в) музично-художньо-спортивно-технічні заклади позашкільної освіти;

г) контакти із закладами культури і мистецтв (музеями, філармоніями, театрами тощо), взаємодія з професійними та самодіяльними мистецькими колективами і відомими митцями тощо

 

8. Визначте, які з тверджень є правильними, а які неправильними

Твердження

Так

Ні

1. Вибір поведінки індивіда залежить від специфіки того соціокультурного мікросередовища, в яке він включений

+

 

2. Найбільш популярними є групи аматорів сучасної музики

 

+

3. Повальне захоплення молоддю рок-музикою є стійким міфом

+

 

 

 

 

9. Визначте, які з тверджень є правильними, а які неправильними

Твердження

Так

Ні

1. Специфічними ознаками культурно-дозвіллєвого середовища є предметність і просторовість

+

 

2. Без діяльнісного початку культурно-дозвіллєве середовище являє собою неживий предметно-художній простір

+

 

3. Кожен гуртківець повинен опанувати навчальну програму, комплекс теоретичних і практичних занять, здати іспит

 

+

 

10. Установіть відповідність

Термін

Значення

1. Дійство

А. Позитивне оцінне судження про інтерактивні дії акторів на обмеженій території, на яку зосереджено увагу глядача

2. Видовище 

Б. Дії, спрямовані на зняття певних життєвих сумнівів, зменшення їх ваги засобами легких цікавих дій

3. Розвага

В. Сукупність продуктивних дій, різнобарв’я привабливих для глядача дій, демонстрація продуктивної активності діяча та членів аудиторії

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

В

А

Б

 

11. Установіть відповідність:

  1. Вільний час

А. діяльність людини, спрямована на отримання достовірних знань про світ

  1. Діяльність

Б. діяльність людини, спрямована на отримання достовірних знань про світ

  1. Пізнання

В. діяльність людини, якою вона займається у вільний час

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

В

А

 

 

12. Співставте поняття:

Поняття

Зміст

  1. Низьке  

 

А. Відданість суспільним ідеалам, вчинок, що має велике значення для суспільства та історії

  1. Героїчне

 

Б. Системне, інтегративне виявлення цілісності предмета, взятого в єдності всіх його протилежних сторін (внутрішнього і зовнішнього, загального й одиничного, сутності та явища, сутності і форми, структури і функцій, цілого і частин) у їх оптимальному впорядкованому зв’язку, що визначає предмет як цілісність, а не просту сукупність частин.

  1. Естетична міра

В. Одна з основних категорій естетики, що відтворює негативні, небезпечні процеси, явища соціальної дійсності та життя окремої людини та зумовлює виникнення відповідної негативної естетичної реакції зневаги та презирства. на противагу піднесеному низьке є звичайним та буденним.

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

В

А

Б

 

 

13. Установіть послідовність етапів колективної творчої справи:

1. Післядія.

2. Планування.

3. Колективний аналіз.

4. Підготовка справи.

2

6

4

5

1

3

5. Проведення справи.

6. Організація діяльності.

 

 

14. Укажіть правильні відповіді:

  1. За жанровими різновидами організаційні форми виховної роботи класифікуються на

А. театралізовані видовища

Б. релігійні свята

В. масові свята просто неба

Г. обрядові дійства

 

15. Установіть відповідність:

1. Пасивна

А. Дитина має засвоїти й відтворити матеріал, переданий йому педагогом, або матеріал, почерпнутий із підручника

2. Активна

Б. Дитина виступає «суб’єктом» навчання, виконує творчі завдання, вступає в діалог з педагогом

3. Інтерактивна

В. Дитина і педагог є рівноправними «суб’єктами» співнавчання, взаємонавчання

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

А

Б

В

 

16. Визначте, які з тверджень є правильними, а які неправильними:

Твердження

Так

Ні

  1. Специфіка діяльності позашкільного навчального закладу дає можливість доповнити, розширити, поглибити вплив різних інститутів виховання на творче самовдосконалення особистості

+

 

  1. Необхідною умовою розвитку позашкільного навчального закладу є наявність обґрунтованих і реальних перспектив розвитку 

+

 

  1. Діяльність позашкільного навчального закладу підпорядковується встановленим вимогам та орієнтується на потреби районного відділу освіти

 

+

  1. Участь у змаганнях, конкурсах різного рівня є обов’язковим

 

+

 

17. Установіть відповідність мети з педагогічною технологією:

1. формувати вміння вирішувати соціально значущі та особистісно значущі проблеми 

А. розвивальне навчання

2. формування способів розумових дій, направлені на конкретну особистість учня

Б.Проектна технологія

3. психологічна підтримка розвитку особистості дитини

В. технології  навчання як дослідження

4. розробка системи дослідницьких завдань, визна­чення змістових блоків навчально-дослідної діяль­ності у часовій перспективі (на семестр, навчаль­ний рік тощо

Г. педагогіка успіху

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

4

Б

А

Г

В

 

18. Співставте поняття із визначенням:

Поняття

Визначення

  1. Дитяча громадська організація

А. добровільне об’єднання дітей, створене за ініціативою дорослих, діє під їх керівництвом на підставі спільності інтересів, захоплень, забезпечення умов реалізації творчого потенціалу, захисту прав.

  1. Дитяче громадське об’єднання

Б. комплекс заходів, спрямованих на реалізацію завдань громадської дитячої організації;

  1. Дитяче самоврядування

В. об’єднання громадян віком від 6 до 18 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, та соціальне становлення як повноправних членів суспільства.

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

Б

В

А

19. Установіть відповідність:

Функції гри

Зміст

  1. Релаксаційна

А. зіграна одного разу, гра  назавжди залишається у пам’яті, як якійсь витвір, передається далі як традиція і може бути повторена у будь-який час.

  1. Культуротворча

Б. гра будується на ритмі і гармонії, використовує різноманітний художній матеріал  (музика, пластика, література, декорації…).

  1. Естетична 

В. розвиває вміння і навички (тренуються пам’ять, увага, сприйняття різної інформації);

  1. Педагогічна

Г. знімає емоційну напругу, позитивно діє на нервову систему;

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

4

Г

А

Б

В

 

20. Встановіть відповідність:

1. Проекти, які відрізняються чітко визначеним із самого початку результатом діяльності його учасників, обов’язково орієнтований на їх соціальні інтереси

А. дослідницькі

2. Проекти, які виконуються особисто або двома партнерами, що знаходяться в різних школах

Б. практичні

3. Проекти, які виконуються за логікою і структурою наукового дослідження

В. особисті

4. Проекти, які виконуються від одного тижня до місяця

Г. середньої тривалості

Відповідь оформіть у вигляді таблиці:

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 ІІ конкурс.

Наш сендвіч Макчикен має велику соковиту курячу котлету. Це те, без чого не обходиться жодне заняття гуртка: методи і прийоми роботи. Зараз кожна команда методом жеребкування витягує або методи, або прийоми роботи під час гурткового заняття, та намагається найширше описати методи і прийоми доцільні при використані у гуртковій роботі. Час для обговорення – 5 хвилин.

      

   ІІІ конкурс.

Далі покладемо у сендвіч Макчикен листя салату, який надасть нашому блюду свіжості. Ось так і заняття гуртка неможливе без живого спілкування та різноманітних педагогічних ситуацій.

1. Катя дуже розумна, старанна та творча дитина. Заняття гуртків дуже полюбляє та відвідує їх не щоразу за сімейними обставинами.  Говорить, що батьки не дозволяють відвідувати гурток, вважаючи за даремно витрачений час, який потрібно використовувати на навчання та додаткові заняття з різних предметів. Іноді їй вдається потайки від батьків  приходити на гурток. Ваші дії.

2. Після того, як  Ви провели декілька занять, вихованець заявляє Вам: «Я не думаю, що чогось нового зможу дізнатись на цьому гуртку, і Ви, як педагог, не зможете мене чомусь навчити». Ваша реакція.

3. Дитина відвідувала гурток регулярно, старанно виконувала завдання. Ви вирішили залучити її до участі у масовому заході, який має невдовзі відбутися у закладі. Дали їй роль, слова, вона тренувалась. Але за 2 дні до запланованого масового заходу, дитина повідомила Вам що не буде ходити на гурток і грати роль на святі вона не буде. Ваші дії.

4. Ви проводите конкурс дитячих робіт на своєму гуртку з  метою відбору робіт для участі у районному етапі конкурсу. За результатами оцінювання незалежного журі  перемогу здобула дівчинка Поліна, на що дівчинка Анастасія заявила, що вважає свою роботу кращою  і більш достойною для участі у районному етапі конкурсу. Ваші дії.

ІV конкурс.

Щоб наш Макчикен був найсмачнішим, приправимо його пікантним соусом. Це і є наша креативність, з якою ми підходимо до підготовки занять. Пропонуємо відпочити та покреативити. Зараз по-черзі один з членів команди слухає пісню і намагається передати своїй команді за допомогою міміки і жестів зміст пісні. Команда в свою чергу має відгадати назву пісні.

 

V конкурс.

Наш сендвіч Макчикен готовий до споживання. Ви можете готувати власний сендвіч і вкладати туди свої інгрідієнти. А ми вам пропонуємо ще крем-суп французький оригінальний. Зараз ми і перевіримо чи є логіка у наших команд. До вашої уваги три картинки, за якими ви повинні вгадати одне слово-асоціацію.

C:\Users\RCDUT\Desktop\1.png

(Слово станція)

C:\Users\RCDUT\Desktop\2.png

(Слово навушники)

C:\Users\RCDUT\Desktop\3.png

(Слово коник стрибунець)

C:\Users\RCDUT\Desktop\4.png

(Слово Ейнштейн)

Отож, слово надаємо нашому журі.

А на десерт в нас сьогодні полуничний чизкейк від методиста РЦДЮТ Бугаєнко Т.О. у вигляді майстер-класу з виготовлення ляльки-мотанки.

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку