1 клас. Післябукварний період. Леся Українка

Про матеріал

Урок читання 1 клас, післябукварний період

Тема. Леся Українка – велика українська поетеса.

Мета:

  • -ознайомити учнів із життям і творчістю Лесі Українки;
  • -формувати вміння правильно, виразно, свідомо читати, давати повні відповіді на запитання;
  • -розвивати пізнавальну активність школярів, естетичні смаки, усне мовлення;
  • -збагачувати словниковий запас дітей;
  • -виховувати почуття глибокої поваги і любові до славетної дочки українського народу, бажання вивчати її творчість;
  • -виховувати інтерес до творчості поетеси, любов до України, рідної мови, природи.

Обладнання: портрет Лесі Українки, відео «Л. Українка. Маленькі історії великих людей», ілюстрації, пов'язані із життям Л. Українки, фотографії «Л.Українка в Луцьку», книги поетеси, трейлер мультфільму «Мавка».

Тип уроку: традиційний, урок вивчення і засвоєння нового матеріалу.

Перегляд файлу

Урок читання 1 клас, післябукварний період Тема. Леся Українка – велика українська поетеса  Мета: 

-         ознайомити учнів із життям і творчістю Лесі Українки; 

-         формувати вміння правильно, виразно, свідомо читати, давати повні відповіді на запитання; 

-         розвивати пізнавальну активність школярів, естетичні смаки, усне мовлення; 

-         збагачувати словниковий запас дітей; 

-         виховувати почуття глибокої поваги і любові до славетної дочки українського народу, бажання вивчати її творчість;

-         виховувати інтерес до творчості поетеси, любов до України, рідної мови, природи.

Обладнання: буквар, портрет Лесі Українки, відео «Л. Українка. Маленькі історії великих людей», ілюстрації, пов’язані із життям Л. Українки, фотографії «Л.Українка в Луцьку», книги поетеси, трейлер мультфільму «Мавка».

Тип уроку: традиційний, урок вивчення і засвоєння нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Бесіда про життя і творчість Тараса Шевченка й Івана Франка

   Творчість яких видатних українських поетів ми вже вивчали? Розкажіть про них. 

   Які твори писав Тарас Шевченко? Як ще називали його великого поета? 

   Що писав Іван Франко для дітей? Які його казки вам відомі? 

Учні інсценізують уривок із казки «Лисичка і Рак», читають вірші. 

2. Словникова робота

   Прочитайте пари слів. Зверніть увагу на наголос у цих словах. 

са – Як ви розумієте значення цих слів? 

   Із якої букви написані слова? 

   Чи може слово УКРАЇНКА писатися з великої букви? (Так, якщо воно буде означати власну назву.)  

IIІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

   Це слово може писатися з великої букви, якщо воно означає прізвище відомої української поетеси Лесі Українки. 

Учитель відкриває дошку, де розміщений портрет поетеси. 

   Сьогодні ми дізнаємося про життя і творчість великої української поетеси Лесі Українки, будемо читати її вірші. 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вступна бесіда з елементами розповіді – Що вам відомо про Лесю Українку? 

– Чи доводилося вам слухати її твори або читати самим? 

Учитель доповнює відповіді учнів. 

Народилася Леся Українка в сім’ї видатних людей. Її мама – відома українська письменниця Олена Пчілка. Передусім хотілося доповнити ваші знання про дитячі роки Лесі Українки. Що вже вміла робити Леся Українка, коли була трохи молодша за вас, така, як ви, і трішки старша? Читати майбутня поетеса навчилася в чотири роки, писати – на початку шостого року. У шість років навчилася шити й вишивати. Дівчинка була веселою, любила співати, танцювати, любила також музику і навіть пробувала сама її писати. 

Свій перший вірш «Надія» вона написала в дев’ять років у м. Луцьку. Згодом вірш був надрукований у журналі і підписаний так: «Леся з України». Від того часу майбутню поетесу стали звати Лесею Українкою. 

Історія Лесі Українки у м. Луцьку. (відео і фото з м. Луцька)

А справжнє ім’я її Лариса Петрівна Косач. Лесею її пестливо називали батьки. На жаль, у дитинстві Леся тяжко захворіла, але намагалася переборювати труднощі. Леся дуже любила Україну, знала історію свого краю, вивчила багато іноземних мов, перекладала твори відомих письменників світу. Написала багато творів для дорослих і дітей. 

– Сьогодні ми будемо читати текст про Лесю Українку, а також ознайомимося з одним із її віршів. На наступному уроці продовжимо вивчати творчість Лесі Українки. 

2. Читання статті «Леся Українка» (с. 146 букваря) – Розгорніть буквар. Хто зображений на портреті? 

   Що вміщено поряд із портретом? 

   Це малюнок до одного з творів Лесі Українки. Цей твір ви будете вивчати пізніше на уроках літературного читання. 

   А зараз прочитайте статтю про Лесю Українку. Читання статті учнями. 

   Отже, хто така Леся Українка? 

   Що вона любила? Знайдіть і прочитайте. 

   Для кого вона писала свої твори? (Для дітей і дорослих.) 

3.   Фізкультхвилинка. Рученьки всі розвели, підвели їх догори.

Кулачками потрусили, руки знову опустили.

Опустили і присіли, хай рівненькі будуть спини.

Головою покрутили вліво - вправо, повторили.

А тепер часу не гаймо й до завдання приступаймо.                                                  

4.   Робота над віршем «Вишеньки» (с. 147 букваря). 

Учитель читає виразно вірш «Вишеньки». Пропонує учням прочитати вірш парами.

– Прочитайте вірш, подумайте, які малюнки можна підготувати до цього вірша. Словесне малювання учнями за прочитаним віршем. Якщо хтось із дітей у процесі роботи вивчив вірш (запам’ятав), можна запропонувати прочитати його напам’ять. 

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

   Творчість якої поетеси ми почали сьогодні вивчати? Яке справжнє ім’я поетеси? 

   Що вам запам’яталося про дитячі роки Лесі Українки? 

   Який вірш ми вивчали? 

   Які ще твори писала Леся Українка? 

   Удома погортайте буквар і пригадайте, уривки яких віршів ми з вами вивчали, коли опрацьовували букви. 

(перегляд трейлеру до мультфільму «Мавка»; пропозиція переглянути український мультфільм, запитати в батьків, чим подібний мультик до твору Л. Українки «Лісова пісня»)

_1.png
_2.png
 Л. Українки у Луцьку.jpg
 Л. Українки_1.jpg
 Л. Українки_2.jpg
 Л. Українки_3.jpg
 Л. Українки_4.jpg
 Л. Українки_5.jpg
'ятник Л. Українки у Луцьку_1.jpg
'ятник Л. Українки у Луцьку_2.jpg
'ятник О. Пчілки у Луцьку.jpg
.jpg
_1.jpeg
_2.jpg
_3.jpg
_4.jpg
_5.jpg
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пинів Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
10 липня 2018
Переглядів
3467
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку