Тема : Письмо великої букви Х. Написання буквосполучень, слів. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. Подорож до міста-музею – Херсонес.
Мета: ознайомити учнів із великою буквою Х, вчити писати велику рукописну букву Х , виділяти звук [х] в словах; ознайомити учнів із випадками написання букви Х; розвивати фонематичних слух, мовлення учнів, вміння аналізувати, розвивати дрібну моторику руки; удосконалювати навички звуко-складового аналізу слів; виховувати охайність під час письма.
Обладнання: лист картки з друкованою і великою рукописною буквою «Х» , предметні малюнки, індивідуальні картки, презентація.
Хідуроку
-
Орг.. момент.
-
Актуалізація опорних знань учнів.
-
Бесіда
-
Сьогодні наш урок буде незвичайним. Ми здійснимо уявну подорож у місто-музей у Криму.
-
А хто з вас запам’ятав назву цього міста з минулого уроку читання?
-
Вірно, Херсонес.
-
Дружба з буквами, вміння гарно писати допоможе вам здійснити цю цікаву мандрівку. А ще вашими помічниками мають стати уважність і кмітливість, старанність і наполегливість.
-
Гра «Назви звук».
-
А нашими екскурсоводами будуть дівчинки Христина та Харитя.
-
Але, спочатку дівчинки. Хочуть перевірити, як ми знаємо букви.
-
Я показую вам букву, а ви називаєте звук: МКСРАИІ
-
Чим відрізняються літери чорні і червоні?
-
Гра «Склади та запиши»
-
Давайте запишемо букви, що позначають голосні звуки.
-
Запишемо склади з цих букв.
-
Запишемо слова.
-
Молодці! Рушаймо до Херсонесу.
-
Мотивація пізнавальної діяльності.
-
Слухання.
-
Місто Херсонес було засновано древніми греками на берегу Крима. Слова Херсон – означає високий берег, півострів.
-
Все місто було схоже на фортецю. Люди ,які населяли місто займалися сільським господарством – вирощували виноград та злакові культури. Усі роки існування на території міста були війни. Нападали скіфи. Херсонес звертався за допомогою до інших держав у увійшов до їх складу.
-
Складання звукової моделі Херсонес.
-
Давайте, пригадаємо з якою буквою ми знайомилися на минулому уроці?
-
Повідомлення теми та мети уроку.
-
Молодці! Сьогодні ми познайомимося з великою буквою Х, навчимося її гарно писати.
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Гра «На що схожа»
-
Діти, на що схожа велика буква Х?
-
Фізхвилинка.
-
Письмо великої літери Х. ( 1-2 рядок)
Письмо на манці.
Фізхвиинка.
-
Закріплення вивченого матеріалу.
-
Дітки,щоб нам з вами далі подорожувати дівчатка просять нас записати склади.
Робота в зошиті ( 3-6 рядок).
Мандруємо далі.
У наш час це місто являється археологічним заповідником. Тут постійну йдуть розкопки, вчені відтворюють історію міста.
Відтворено купол з колоколом. Знайдемо глиняний посуд, монети, малюнки.
-
Написання речень.
-
Давайте подаруємо нашим дівчатам за їх екскурсію квіти – хризантеми.
-
Підсумок уроку.
-
З якою буквою ми познайомилися?
-
Зі скількох елементів вона складається?
-
Вам було важко чи легко її писати?