Тема: Овочі і фрукти
Мета: Навчити дітей розрізняти овочі та фрукти, вчити порівнювати; розвивати мовлення,увагу, мислення, пам’ять, пізнавальну діяльність учня; корегувати недоліки зв’язного мовлення; виховувати прагнення бути активним під час роботи, бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Обладнання: Дидактичний та ілюстративний матеріали з теми уроку, картки завдань, «Лєго».
Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.
Організація
Навчально-пізнавальної
Діяльності здобувачів освіти
I Фаза виклику
1.Організаційний момент. Ранкове коло. Вправа «Доброго ранку очки»
2.Вправа «Мій настрій»
-Діти, а тепер посміхніться одне одному, подаруйте свою посмішку нашим гостям і тихенько сідайте за парти.
Н уроці ми повинні працювати чітко і злагоджено. А тому згадаймо правила, яких ми завжди дотримуємо на уроках:
-Вірю в те, що кожен із вас дізнається багато нового і цікавого на сьогоднішньому уроці. Бажаю гарного настрою.
4.Вправа «Синоптична хвилинка»
Скажіть:
-Який сьогодні день?
-Яке число?
-Який місяць?
-Чи були опади зранку?
-Яка пора року настала?
-Які зміни в природі ви помітили?
-Як можна зрозуміти, що настала весна?
Робота за картиною «Весна»
-Що зображено на картині?
-Де сидить горобчик?
-Якого кольору квіти на гілочці?
-Яка пора року зображена на картині?
-По чому це видно?
-Діти, ви чули хтось стукає в двері? (відповідь дітей)
-Ой, діти, хто це тут від ляку тремтить? (зайчик)
-Чого він переляканий?
-Напевно його хтось наздоганяє. Врятуємо його?
-Дозволимо зайчику бути присутнім на нашому уроці?
-Діти, наш гість-зайчик напевно дуже зголоднів, бігаючи по полям, садочкам. А щоб дізнатися, що він полюбляє їсти ми дізнаємось коли відгадаємо загадки.
*Артикуляційна гімнастика. Дихальна гімнастика.
-А щоб гарно і правильно розмовляти впродовж нашого уроку, нам потрібно розім’яти наш язичок.
Відгадування загадок
1.Коса на дворі, а панна в коморі? (морква)
-Найдіть малюнок, де зображена морква і повішайте на дошку.
2.В полі хороше мені
зеленіти навесні.
Чим же я-не молодець?
Маю диво-корінець,
Все про нього дбаю,
Цукор відкладаю .(буряк)
-Найдіть малюнок, де зображено буряк і повішайте на дошку.
3.Сидить баба, одягнулась,
В сто сорочках загорнулась,
Ціле літо достигає,
До нас у борщик поспішає.(капуста)
-Знайдіть малюнок, де зображено капуста і повішайте на дошку.
4.Соковите, червоненьке
Круглобоке, солоденьке.(яблуко)
-Знайдіть малюнок, де зображено яблуко і повішайте на дошку.
Молодці!
Повідомлення теми уроку
-Отже, ви напевно здогадалися, що тема нашого уроку «Овочі й фрукти».
II Фаза осмислення
1.Пояснення матеріалу.
а)вступна бесіда вчителя
-Діти, щось наш зайчик все одно тремтить. Мабуть не всі овочі та фрукти, які він полюбляє, ми назвали. Отже. Давайте виправлятись.
Тлумачення слова «Фрукти та овочі.
-Діти, у вас на партах лежать малюночки із зображенням овочів і фруктів.
Тлумачення слова «Фрукти та овочі»
Фрукти- це їстивні плоди деяких дерев і кущів.
Овочі- це плоди городніх рослин, які можна їсти.
Гра «Обведення»
Ваше завдання обвести червоним олівцем овочі а зеленим фрукти.
Молодці!
-Діти, скажіть, а де збирають фрукти?(у садочку).
-Давайте і ми сходимо у садочок за фруктами для зайчика.
*Руханка «Сад»
В сад фруктовий ми підемо,
Багато фруктів наберемо
Яблуко, груша, вишня і слива,
Лимон, апельсин, абрикос і малина.
Молодці! Сідайте тихенько.
Які за кольором бувають фрукти й овочі?
Гра «Лєго»
-Які за формою бувають фрукти й овочі?
Дидактична гра «Відшукай пару»
-Які за смаком бувають фрукти і овочі?
Гра «Відгадай за смакм»
-Діти, наш зайчик коли біг перемішав всі овочі і фрукти, давайте наведемо їм лад.
Гра «Килимок»
-Діти, а де збирають овочі?(на городі).
-Молодці
Гра «Знайди помилку
-Яблуко росте на городі...
-Слива росте на городі…
-Картопля росте на дереві…
-Цибуля росте на городі…
-Огірок росте на кущу…
-Груша росте на городі…
Узагальнення
Гра «Тарілочки» (на одну тарілочку скласти овочі, на другу фрукти)
Малюнки фруктів- слива….
Овочі це-огірок…
III Фаза рефлексії
-Розкажіть зайчику, що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
-Що сподобалося?
-Діти, сьогодні ви були старанними, активними. Молодці. Я була дуже вами задоволена.