2 клас. Літературне читання
Тема Іван Малкович «Золотий павучок».
Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом І. Малковича, з його твором; навчати уважно вслухатися у звучання слів; формувати читацькі вміння і навички; розвивати зв’язне мовлення школярів, творчу уяву, спостережливість; збагачувати їхній лексичний запас, виховувати увагу до звучання слова, любов до ближнього.
Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок
Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, Івана Малковича, виставка книг, відеозапис фізкультхвилинки, презентація про життєвий та творчий шлях Івана Малковича, аудіохристоматія (казка І. Малковича «Золотий павучок»).
Хід уроку:
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1.Вправи на розвиток дихання.
2.Читання текстів за методикою В. Едігея.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Метод «Ланцюжковий контроль».
Переказування змісту оповідання Василя Сухомлинського «Верба мов дівчина золокоса» за малюнками (с.119).
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ УРОКУ.
1.Повідомлення про життєвий та творчий шлях Івана Малковича.
Іва́н Анто́нович Малко́вич народився 10 травня 1961 року в Березові Нижньому на Івано- Франківщині. Закінчив скрипковий клас Івано-Франківського музучилища та філологічний факультет Київського державного університету ім. Т.Шевченка. Український поет і видавець, власник і директор видавництва А-ба-ба-га-ла-ма-га. Лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка. Живе і працює у Києві.
Редактор, упорядник, автор та перекладач кількох десятків книжок для дітей. «Це людина, маніакально віддана ідеї «особливо якісної української книги». (Книжковий огляд, № 1, 2002).
А сьогодні ми познайомимось із оповіданням «Золотий павучок», автором якої є Іван Малкович.
2.Підготовка учнів до сприймання змісту тексту.
-Оповідання «Золотий павучок» - різдвяна історія. Діти, що ви знаєте про Різдво? Які слова в вас асоціюються із цим словом ? Серед малюнків, які ви бачите на дошці, виберіть ті, які асоціюються із словом Різдво, підпишіть їх та складіть «Асоціативний кущ».
Колядники Святий вечір Вертеп Різдвяний ангел Солодощі Подарунки
-Різдво – це завжди радість, чекання дива. Це свята, які святкують не лише в сімейному колі, а й цілими родинами.
2. Опрацювання оповідання Івана Малковича «Золотий павучок»
1. Слухання казки з аудіохрестоматії «Золотий павучок. Різдвяна історія» у виконанні автора. http://youtube.com/watch?v=zRgLg5leqMk
Бричка — старовинний різновид візка для перевезення людей, в який запрягали коней.
Стаєнька, стайня — спеціальне приміщення для коней.
3. Гра «Бджілки» Самостійне напівголосне читання тексту учнями, кожен у своєму темпі.
4. Виразне читання тексту учнями за абзацами
Фізкультхвилинка
VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
1. Аналіз різдвяної історії з елементами вибіркового читання
- Яке диво сталося на Різдво? Як сім’я святкувала кожного року Різдво? Які костюми одягли діти на свято? Куди пішов тато? Якому диву, що сталося в родині на Святвечір, більше зраділи діти? Хто таємниче підморгував дітям з ялинки?
2. Гра «Засічка — кидок». За командою «кидок» — усі діти починають читати напівголосно текст. За командою «засічка» — зупиняються й олівцем позначають останнє прочитане ними слово. Цей текст таким самим чином читають ще раз. (Але не більше трьох разів.) Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг — «засічка» поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже з кожним разом результати покращуються.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Яке оповідання читали на сьогоднішньому уроці? — Яка основна думка цього оповідання? — Який висновок для себе зробили?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Переказувати зміст оповідання (с.94-97) Хрестоматія для читання .