2 клас. Літературне читання.Тема. Скринька цікавих і повчальних історій. В. Сухомлинський «Верба мов дівчина золотокоса». Переказування оповідання за малюнками.

Про матеріал
Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю В. Сухомлинського, вдосконалювати навички правильного й виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; формувати оцінні судження; розвивати вміння передавати різні почуття під час читання; прищеплювати любов до Батьківщини.
Перегляд файлу

                                                      2 клас.  Літературне читання.  

Тема Скринька цікавих і повчальних історій. В. Сухомлинський «Верба мов дівчина золотокоса». Переказування оповідання за малюнками (с. 1118-119).

Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю В. Сухомлинського, вдосконалювати навички правильного й виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; формувати оцінні судження; розвивати вміння передавати різні почуття під час читання; прищеплювати любов до Батьківщини.

Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрет Василя Сухомлинського, виставка книг , відеозапис фізкультхвилинки, слайди із зображення верби в різні пори року.

Хід уроку:

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Вправи на розвиток дихання.                                                        

2.Читання текстів за методикою В. Едігея.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ  Метод «Мікрофон».

1.Гра «Хто краще?» Конкурс на краще читання з пам’яті опису співу жайворонка.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  1. Відгадування загадки учнями.

Проливала дрібні сльози

Молода дівиця.

Полоскала довгі коси

У чистій водиці. (Верба)


— Сьогодні ми ознайомимося з твором Василя Сухомлинського, у якому він пише про вербу.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Рубрика  «Природничі цікавинки».

-Що ви знаєте про цю рослину?                                                                             (Повідомлення учнів про вербу).

ВербаВерба – символ України. Верба обрана для освячення. Відбувається це за тиждень до Великодня. І зветься він Вербною неділею. Така увага до цієї рослини пояснюється ще й тим, що вона вважається символом весни, родючості, здоров'я, радості і і життя. Крім того, рослина має магічні і лікарські властивості.В народі кажуть, що вона може зцілювати: знімати головний біль, заліковувати рани. Дехто стверджує, що в давнину використовували вербу для припинення бурі, граду, пожеж. Споконвіку вона захищала людей, худобу, землі від усього злого і нечистого.

  1. Робота над оповіданням Василя Сухомлинського.
  1. Виразне читання оповідання вчителем (е. 118-119) — Які картини поставали у вашій уяві під час слухання оповідання?
  2. Словникова робота

Віти     коси     щаслива    тремтять    гніздечко       золотокоса    сумує    тихо    прокидається    зазеленіють

-Читання слів «луною» за вчителем; «буксиром» у парах.

— Яке слово складається з двох частин? (Золотокоса). Як ви розуммієте це слово ? Серед малюнків, із зображенням верби знайдіть той на якому зображено золокосу вербу.

Пов’язане зображення Пов’язане зображенняПов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "верба дерево"

 

 

 

 

 

  • Коли верба стає золокосою ?

                                                                    Фізкультхвилинка

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Бджілки» Самостійне напівголосне читання тексту учнями, кожен у своєму темпі.

2. Виразне читання тексту учнями за абзацами

3. Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання

— З ким автор порівнює вербу, із чим — її віти? Доведіть свою відповідь за текстом.

— Прочитайте ті частини оповідання, у яких ідеться про щасливу дівчину — вербу.

 — Хто щасливий разом із нею? Чому?

— У якій частині оповідання вжито слова сумує, зітхнула? Які почуття верби вони передають?

— Простежте, як змінюються почуття дівчини-верби зі зміною кольору її кіс.

— У яких рядках твору зосереджено його основну думку? Прочитайте.

  1. Гра «Читає Незнайко» (Учитель читає речення з тексту, навмисне припускаючись помилок. Учні мають помітити помилку, прочитати речення правильно.)

Як вилітає зі свого затишного (теплого) гніздечка, зелені коси тремтять. Весною вона прилетить, і верба перестане журитися (сумувати). Упав жовтий (золотий) листок і поплив кудись далеко-далеко.

4. Гра «Засічка — кидок» За командою «кидок» — усі діти починають читати напівголосно текст. За командою «засічка» — зупиняються й олівцем позначають останнє прочитане ними слово. Цей текст таким самим чином читають ще раз. (Але не більше трьох разів.) Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг — «засічка» поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже з кожним разом результати покращуються.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Яке оповідання читали на сьогоднішньому уроці? — Яка основна думка цього оповідання? — Який висновок для себе зробили?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Переказувати зміст оповідання за малюнками (с.119).

 

 


 

docx
Додано
1 квітня 2019
Переглядів
1689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку