2 клас. Літературне читання. Тема. «Сторінки з життя Платона Воронька. Незвичне у звичних речах. П. Воронько «Казка про рукавичку», «Причина», «Картина».

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із творчістю Платона Воронька; учити розуміти текст, виділяти головне, аналізувати, оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до рідного слова.
Перегляд файлу

                                                   2 клас.  Літературне читання

Тема. Тема 8. «Поетична збірка 4» Вступ до теми. Сторінки з життя Платона Воронька. Незвичне у звичних речах.  П. Воронько «Казка про рукави­чку», «Причина», «Картина» (с. 72-74).

Мета: ознайомити учнів із творчістю Платона Воронька; учити розуміти текст, виділяти головне, аналізувати, оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до рідного слова.

Тип уроку урок засвоєння нових знань

Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрет П.Воронька, відео про життєвий та творчий шлях П.Воронька, виставка книг П.Воронька, відеоанонс творів П.Воронька .

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Зарядка для язичка

Де ж наш пустун-язичок?

Ліг на бочок і мовчок.

А ми зараз його розбудимо!

— Поплямкаємо губами!

— Поклацаемо зубами (щоб міцніші були)

— Посичали гускою: с-с-с.

— Подзижчали комариком: дз-дз-дз.

 — Пошуміли вітерцем: ш-ш-ш. .......

— Подирчали тракторцем: др-др-др

2.Читання текстів за методикою В. Едігея.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ  (с. 68 -71) виразне читання віршів Л.Забашти

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 — Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ. — Прочитайте його назву. («Поетична збірка 4») — Прочитайте передмову до розділу. — До чого спонукають вас автори? — Відкриває цей розділ письменник Платон Воронько.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Перегляд презентації про життєвий та творчий шлях П. Воронька з коментарем вчителя.

imagesзавантаженняC:\Users\User\Desktop\Воронько плакат.jpgПов’язане зображення2-2-638

 

 

 

 

— Платон Воронько — видатний український дитячий поет. На його віршах виростають цілі покоління української малечі. Ці вірші настільки улюблені, що іноді здається, нібито вони існували вічно — «Падав сніг на поріг», «Хвалився кіт...» та ін. Народився письменник 1 грудня 1913 р. в с. Чернеччина поблизу Охтирки на Сумщині. Навчався в Харківському автошляховому інституті та Московському Літінституті. Учасник Другої світової війни, командир підрозділу підривників партизанського з’єднання Ковпака. Майже всі свої літературні премії отримав за «дорослі» вірші, але справжню славу здобули його неповторні поезії для дітей.

2.Відеоанонс творів П.Воронька. (http://youtube.com/watch?v=t9QszHl3PVI)

2. Опрацювання вірша П. Воронька «Казка про рукавичку» (с. 72-73)

1) Гра «Угадайте казку».


Що за хата на узліссі,

Так вже тісно їм усім

— Вся ворушиться, дрижить?

Ось-ось-ось порветься дім.

Де не взявсь — кабан біжить.

Що за дім такий лежить,

Тут і вовк іде, й ведмідь,

І ворушиться, й дрижить?

 Й кожен хоче в хатці жить. (Рукавичка)


— Платон Микитович Воронько написав свою казку про рукавичку. Погляньте на текст і скажіть, чим він відрізняється від української народної казки? (Це вірш.)

2) Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання вірша.

— Хто є головним героєм вірша? (Хлопчик) — З якою інтонацією слід читати вірш? (Не поспішаючи, розмірено, ніби даючи хлопчикові час на роздуми.) 3) Читання вірша учнями «ланцюжком». — Яким ви уявляєте хлопчика? — Чи можна назвати його бешкетником? — Простежте за текстом, як розмірковував

герой? Назвіть причину його вчинку.

Фізкультхвилинка

2.Опрацювання вірша П. Воронька «Причина» (с. 73-74)

1) Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання вірша учнями. — Чому захворів хлопчик? — Що ти йому порадиш?

2) Виразне читання вірша учнями. — Як автор ставиться до свого героя? — Чому вірш називається «Причина»?

3) Гра  «Знайди риму». Хлопчина... (причина); кутку... (садку); тихо... (лиха); віт... (живіт).

3.Опрацювання вірша П. Воронька «Картина» (с. 73-74)

1) Гра «Передбачення». — Прочитайте назву вірша. Як ви вважаєте, про що в ньому йтиметься?

 2) Виразне читання вірша вчителем.

— Хто намалював незвичайну картину?

3) Гра «Дощик». Читання вірша хором.

4) Виразне читання вірша учнями «ланцюжком».

5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

 — Як ви гадаєте, чи сподобалася хлопчикові власна картина? Обґрунтуйте свою думку відповідними рядками вірша. — Чи можна намальовану хлопчиком картину назвати небилицею? Чим вона особлива? 6)

УІ.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

1.Метод «Робота в парі.»

— Уявіть, що художник усе виправив. Спробуйте переробити вірш так, аби все було намальовано правильно. Учні зачитують свої вірші. — Який варіант вірша вам подобається більше? — Чому?

2. Робота над змістом малюнка.

— Розгляньте малюнок. Зіставте його зі змістом вірша. Прочитайте рядки вірша, які проілюстрував художник.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Які вірші Платона Воронька читали на сьогоднішньому уроці? — Які за настроєм ці вірші? — Як автор ставиться до своїх героїв?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати виразно вірші Платона Воронька (с.72-74).

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Журба Тетяна Анеатоліївна
    Дякую за чудову розроброку!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
4005
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку