Літературне читання 3 клас. Урок позакласного читання. Тема: Грицько Бойко «Як невдаха виступав»; «Хвастунець Сашко». Розробка уроку + презентація письменника
Урок № 67
Дата _________
Тема: Г. Бойко «Як невдаха виступав»; «Хвастунець Сашко».
Мета: вправляти учнів у читанні гумористичних творів; удосконалювати уміння визначати морально-етичні проблеми, які порушив автор поетичних гуморесок; виховувати почуття осуду щодо негативних рис людської вдачі: хвальковитості, самовпевненості, невихованості. активізувати читацькі інтереси дітей; виховувати спостережливість, уважність, вихованість.
Обладнання: Г. Бойка портрет, презентація, дидактичний матеріал,с картки само оцінювання.
Хід уроку
І. Організація класу
У ч и т е л ь
Любе сонечко нам посміхається,
З нами радісно, щиро вітається
І дарує веселий нам сміх —
На здоров’я та щастя повний міх!
Міх цей розв’язався, діти, а у ньому — жарти й сміх.
Ось смішинка вам одна, скоромовочка така.
1. Розминка перед читанням.
• От Кіндрат так Кіндрат —
Зуб зламав об мармелад!
• Кричав Архип, Архип охрип.
Не треба Архипу кричати до хрипу!
— Чому ці скоромовки викликають у вас усмішку?
2. Обговорення правил само оцінювання учнів за карткою
ІІ. Актуалізація знань
Берись дружно – не буде сутужно.
Слово чемне кожному приємне.
Все добре переймай, а злого – уникай.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Прочитайте рядки вірша.
Добрий сміх не б’є, не мучить,
Він на світі жити учить.
Маю вічко маленьке. Поважають -
За собою несу Та б’ють мене,
Довгу-довгу косу. Як грають.
(Голка). (Барабан)
І м’якенька, Тільки без коліс.
Спинка гнеться, По воді я їду -
Хвостик в’ється – Не лишаю сліду.
Тільки лапки А перевернуся -
Цап – арапки! Зразу утоплюся.
(Котик) (Човен)
В них м’які і теплі стіни. Скік та скік…
По п’ять братиків малих Ми погнались -
Прожива в хатинах тих. Він утік…
(Рукавички) (Зайчик)
Така в мене вдача, Океан,
Що хто мене роздягає – З голови
Той частенько плаче. Б’є фонтан.
(Цибуля) (Кит)
Без ребер, а з боками. Знає мене кожний.
І спинка міцна є. Я на всіх дивлюся -
А голови немає. На мене ж – не можна.
(Стілець.) (Сонце)
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (книжка,)
7. Залізний кінь,
Фарбований
І гумою підкований (машина,)
Учні читають ім’я та прізвище поета з творчістю якого ми будемо знайомитися на сьогоднішньому уроці і продовжимо на наступному.
Перегляд презентації
Народився Григорій Пилипович Бойко 5 вересня 1923 року в шахтарськім краю, на Донеччині. По закінченні сільської школи семирічки навчався у Оленівській рудниковій школі. Щодня кілька кілометрів тупав пішки, а потім ще й під’їжджав поїздом, але жодного разу не пропустив уроків. Одразу після випускного вечора пішов на фронт, пройшов всю війну від рядового до офіцера - зв’язківця. Після війни навчався на літературному факультеті Донецького педінституту.
А після війни він взявся за перо і упевнено, енергійно й стрімко увійшов у літературу, назавжди підкорив чисті дитячі душі. Початком своєї літературної діяльності письменник вважає 1950 рік.
Перша дитяча збірка Грицька Бойка «Будем шахтарями», «Моя Донеччина» вийшла в 1951 році. Письменник видав близько ста книжок для дітей. Особливо полюбилися малечі «Билиці дяді Гриця», «Про дідуся Тараса», «Хлопчик Ох», «Ніс у сметані».
У поезії Грицька Бойка тонкий ліризм поєднується з тонким гумором. Грицько Бойко не просто розважає людей, але й виставляє на сміх різні вади дитячого характеру. Вереда, замазура, хвастун, брехун, ледар, базіка, боягуз, задавака, ябеда – ось ким населені гумористичні вірші Грицька Бойка.
У дитячій літературі не знайдеться, напевне, жанру, в якому б не працював Грицько Буцько: поеми, вірші, скоромовки, лічилки, загадки, п’єси – казки, тобто все, що подобається таким чарівним жителям країни Дитинства.
Помер Гриць Бойко 1978 року.
ІV. Вивчення теми уроку
1 група. «Як невдаха виступав».
2 група. «Хвастунець».
Прочитайте виразно вірш.
Кого у вірші назвали хвастунцем? Чим він хвалився?
Кого хлопчик злякався?
Як ви розумієте вислів «Прикусив язик»?
Як звали хлопчика?
3 група. «Сашко».
Прочитайте виразно вірш, звертаючи увагу не наголоси.
Де відбуваються описані події?
Що тримав Сашко?
Подумайте, які риси характеру проявилися у поведінці Сашка?
Хто стояв біля Сашка?
Що пасажири сказали хлопчику? Прочитайте словами вірша.
Вчитель.
Над чим треба задуматись у цьому вірші?
Фізкультхвилинка для очей
Ці вірші вчать бути винахідником.
Ці вірші вчать бути чемним, вихованим.
Яке з прислів’їв, що складали підходить до віршів.
Слово чемне кожному приємне
Все добре переймай, а злого – уникай.
Що робив головний герой
А. танцював
Б. співав
В. розповідав гуморески.
А. розцілували
Б. набили
В. попросили виконати ще
3. «Хвастунець»
Як звали головного героя
А. Тарас
Б. Толя
В. Тимур
А. собаку
Б. жабу
В. ящірку
В якому транспорті їхав Сашко
А. тролейбус
Б. автобус
В. трамвай
А. у нього болить нога
Б. у нього розпочалися канікули
В. він промовчав.
1 група.
Чому Тимко подряпаний
Юрко Тимка пита.
Тимко йому одказує:
Хоч теж купав свого
І не сушив його!
2 група. Не знала
Пита бабуся у онуки:
Помила з милом, так як слід.
Води ж у хаті в нас немає.
А я не знала і … помила.
3 група. Знайду
Y. Підсумок уроку.
YІ. Оцінювання.
Картка самооцінювання
Загальний бал___________________
YІІ.Домашнє завдання читати вірші ст..39-40
БЕРИСЬ ДРУЖНО
НЕ БУДЕ
СУТУЖНО.
СЛОВО ЧЕМНЕ
КОЖНОМУ
ПРИЄМНЕ
ВСЕ ДОБРЕ
ПЕРЕЙМАЙ
А ЗЛОГО УНИКАЙ