3 клас.Урок позакласного читання. Тема: Грицько Бойко «Як невдаха виступав»; «Хвастунець Сашко».

Про матеріал

Літературне читання 3 клас. Урок позакласного читання. Тема: Грицько Бойко «Як невдаха виступав»; «Хвастунець Сашко». Розробка уроку + презентація письменника

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

(1923-1978) Український письменник, поет і перекладач. Неперевершений майстер сміху в поезії для дітей.

Номер слайду 2

Народився 5 вересня 1923 року в селі Оленівка на Донеччині в сім’ї службовця. Батьки Грицька Бойка - Олександра і Пилип (Донеччина, 20-і роки) Після закінчення сільської семирічки він вчився в Оленівській рудниковій школі. Після закінчення школи Грицько Бойко пішов на фронт. Служив рядовим кулеметного взводу, а потім і офіцером-зв’язківцем. Брав участь у боях під Сталінградом, був поранений і контужений. Удостоєний бойових урядових нагород. Грицько Бойко - наприкінці війни

Номер слайду 3

Після війни Грицько Бойко став студентом українського відділу літературного факультету Донецького педагогічного інституту. У 1949 році закінчив його з відзнакою. Кілька років він працював в обласній газеті „Радянська Донеччина” та літературним консультантом Донецької філії Спілки письменників України.

Номер слайду 4

Початком своєї літературної діяльності Г. Бойко вважав 1950 рік, коли в Донецькому обласному видавництві вийшла його перша збірка віршів „Моя Донеччина”. Звичайно, Грицько Бойко писав у своїх творах про рідний край – Донеччину, про героїчну працю шахтарів. Це збірки: „Будем шахтарями”, „Ми з Донбасу”, „Шахтарочка”.

Номер слайду 5

В інших творах він розповідав дітям про їхніх ровесників за рубежем: „Два хлопчики Сміти”, „Славків гість”, „Діти Чілі”.  Є серед написаного Грицьком Бойком і п’єси-казки: „Космічна подорож” та „Про Андрійка і Терпця”.  Популярним жанром у поета були також скоромовки-спотиканки та загадки.Вони заставляють сміятися і думати, збуджують цікавість та увагу.  Із захопленням Грицько Бойко працював для дошкільнят. Для них він написав коротенькі веселинки та мініатюри.

Номер слайду 6

Грицько Бойко не тільки поет-гуморист, а й поет-перекладач. Для українських дітей він переклав твори С.Маршака, К.Чуковського, А.Барто, С.Михалкова, а також інших поетів. Грицько Бойко брав участь у телепрограмі, охоче й часто зустрічався зі своїми читачами.

Номер слайду 7

Знаний Грицько Бойко і як поет-пісняр. Він написав понад 400 пісень, переважно для дітей. Відомі українські композитори А.Кос-Анатольський, А.Філіпенко, Ю.Рожавська, А.Мясков поклали чимало його творів на музику. Великою популярністю користувалися його „Ніченька-чарівниченька” (композитор І.Поклад), „Вишневий цвіт” (композитор В.Верменич). Класикою стали створені ним з Аркадієм Філіпенком „На місточку” та „Соловейку, щебечи!”. Ці пісні записав з дитячим хором відомий в усьому світі співак з України Іван Семенович Козловський.

Номер слайду 8

Кращі твори Грицька Бойка перекладені багатьма мовами світу. В Україні ще за життя поета вийшло понад п’ятдесят його книжок. Перевидаються і популярні вони  до сьогодні.

Номер слайду 9

Помер 25 вересня 1978 року. Похований на Міському кладовищі «Берківці».

Перегляд файлу

Урок № 67

Дата _________

Тема: Г. Бойко «Як невдаха виступав»; «Хвастунець Сашко».

            Мета: вправляти учнів у читанні гумористичних творів; удосконалювати уміння визначати морально-етичні проблеми, які порушив автор поетичних гуморесок; виховувати почуття осуду щодо негативних рис людської вдачі: хвальковитості, самовпевненості, невихованості. активізувати читацькі інтереси дітей; виховувати спостережливість, уважність, вихованість.

 

Обладнання: Г. Бойка портрет, презентація, дидактичний матеріал,с картки само оцінювання.

 

                                                      Хід уроку

І. Організація класу

У ч и т е л ь

Любе сонечко нам посміхається,

З нами радісно, щиро вітається

І дарує веселий нам сміх —

На здоров’я та щастя повний міх!

Міх цей розв’язався, діти, а у ньому — жарти й сміх.

Ось смішинка вам одна, скоромовочка така.

 

1. Розминка перед читанням.

• От Кіндрат так Кіндрат —

Зуб зламав об мармелад!

 

• Кричав Архип, Архип охрип.

Не треба Архипу кричати до хрипу!

 

— Чому ці скоромовки викликають у вас усмішку?

2. Обговорення правил само оцінювання учнів за карткою

 

ІІ. Актуалізація знань

  1.               Гра «Шифрувальник». Кожен учень отримує картку і складає прислів’я. 

Берись дружно – не буде сутужно.

Слово чемне кожному приємне.

Все добре переймай, а злого – уникай.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Прочитайте рядки вірша.

Добрий сміх не б’є, не мучить,

Він на світі жити учить.

  • Наш урок сьогодні незвичайний. На ньому будуть сміх, жарти, веселощі, посмішки, хороший настрій. А подарує їх нам творчість майстра веселого цеху.
  • А  відгадати ім’я та прізвище автора допоможе нам кросворд.
  • Дайте відповідь на запитання. (Опис предметів, подій, явищ, які слід розпізнавати за певною ознакою. Загадки.).
  1.   Я блискуча, гостренька,                             8. В оркестрі

Маю вічко маленьке.                                       Поважають -

За собою несу                                                   Та б’ють мене,

Довгу-довгу косу.                                             Як грають.

(Голка).                                                                 (Барабан)

  1.   Шерсть гладенька                                       9. Я неначе віз,

І м’якенька,                                                      Тільки без коліс.

Спинка гнеться,                                                По воді я їду -

Хвостик в’ється –                                             Не лишаю сліду.

Тільки лапки                                                     А перевернуся -

Цап – арапки!                                                    Зразу утоплюся.

(Котик)                                                                 (Човен)                                               

  1. Невеликі дві хатини,                                   10.  Довгі ноги

В них м’які і теплі стіни.                                   Скік та скік…

По п’ять братиків малих                                    Ми погнались -

Прожива в хатинах тих.                                     Він утік…

(Рукавички)                                                            (Зайчик)

  1. Одежин багато маю…                                 11. Борознить

Така в мене вдача,                                              Океан,

Що хто мене роздягає –                                      З голови

Той частенько плаче.                                          Б’є фонтан.

       (Цибуля)                                                             (Кит)

  1. Без рук, а з ногами,                                       12. В небі я труджуся -                                       

Без ребер, а з боками.                                         Знає мене кожний.

І спинка міцна є.                                                  Я на всіх дивлюся -

А голови немає.                                                   На мене ж – не можна.

(Стілець.)                                                                  (Сонце)

  1. дуже я потрібна всім –

І  дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу. (книжка,)

7. Залізний кінь,

    Фарбований

І гумою підкований  (машина,)

Учні читають ім’я та прізвище поета  з творчістю якого ми будемо знайомитися на сьогоднішньому уроці і продовжимо на наступному.

Перегляд презентації

Народився Григорій Пилипович  Бойко 5 вересня 1923 року в шахтарськім краю, на Донеччині. По закінченні сільської школи семирічки навчався у Оленівській рудниковій школі. Щодня кілька кілометрів тупав пішки, а потім ще й під’їжджав поїздом, але жодного разу не пропустив уроків. Одразу після випускного вечора пішов на фронт, пройшов всю війну від рядового до офіцера - зв’язківця. Після війни навчався на літературному факультеті Донецького педінституту.

А після війни він взявся за перо і упевнено, енергійно й стрімко увійшов у літературу, назавжди підкорив чисті дитячі душі. Початком своєї літературної діяльності письменник вважає 1950 рік.

Перша дитяча збірка Грицька Бойка «Будем шахтарями», «Моя Донеччина» вийшла в 1951 році. Письменник видав близько ста книжок для дітей. Особливо полюбилися малечі «Билиці дяді Гриця», «Про дідуся Тараса», «Хлопчик Ох», «Ніс у сметані».

У поезії Грицька Бойка тонкий ліризм поєднується з тонким гумором. Грицько Бойко не просто розважає людей, але й виставляє на сміх різні вади дитячого характеру. Вереда, замазура, хвастун, брехун, ледар, базіка, боягуз, задавака, ябеда – ось ким населені гумористичні вірші Грицька Бойка.

У дитячій літературі не знайдеться, напевне, жанру, в якому б не працював Грицько Буцько: поеми, вірші, скоромовки, лічилки, загадки, п’єси – казки, тобто все, що подобається таким чарівним жителям країни Дитинства.

Помер Гриць Бойко 1978 року.

 

  1.   Фізкультхвилинка.

ІV. Вивчення теми уроку

  1.               Розчитування учнів за таблицями на партах.
  2.               Опрацювання віршів Грицька Бойка у групах.

 

1 група. «Як невдаха виступав».

  1.     Прочитайте виразно вірш самостійно.
  2.     Як ви розумієте слово «невдаха»?
  3.     Що робив «невдаха» на сцені?
  4.     Як слухачі відреагували на цей виступ? Доведіть словами вірша.
  5.     Яку рису характеру висміює поет у вірші?
  6.     Поясніть вирази, які вжив автор: «горлав щодуху», «З місць усі зірвались», «ледь не рознесли».
  7.     Над чим примусив замислитись?

 

2 група. «Хвастунець».

 Прочитайте виразно вірш.

Кого у вірші назвали хвастунцем? Чим він хвалився?

Кого хлопчик злякався?

Як ви розумієте вислів «Прикусив  язик»?

Як звали хлопчика?

 

3 група. «Сашко».

Прочитайте виразно вірш, звертаючи увагу не наголоси.

 Де відбуваються описані події?

Що тримав Сашко?

Подумайте, які риси характеру проявилися у поведінці Сашка?

Хто стояв біля Сашка?

Що пасажири сказали хлопчику? Прочитайте словами вірша.

Вчитель.

  •         Як треба читати ці слова? (З обуренням, повчально).
  •         Як хлопчик пояснив свою поведінку? Прочитайте словами вірша.
  •         З якою інтонацією треба читати слова хлопчика? (Байдуже, легковажно).
  •         Чи погоджуєтесь із Сашком? Чому?

Над чим треба задуматись у цьому вірші?

Фізкультхвилинка для очей

  1.     Визначення головної думки віршів.

Ці вірші вчать бути винахідником.

Ці вірші вчать бути чемним, вихованим.

Яке з прислів’їв, що складали підходить до віршів. 

              Слово чемне кожному приємне

Все добре переймай, а злого – уникай.

  1.     Тестове завдання
  1.     «Як невдаха виступав»

Що робив головний герой

А. танцював

Б. співав

В. розповідав гуморески.

 

  1. Що зробили глядачи з співаком

А. розцілували

Б. набили

В. попросили виконати ще

 

3. «Хвастунець»

Як звали головного героя

А. Тарас

Б. Толя

В. Тимур

 

  1. Кого злякався хвастунець

А. собаку

Б. жабу

В. ящірку

 

 

  1. «Сашко»

В якому транспорті їхав Сашко

А. тролейбус

Б. автобус

В. трамвай

 

  1. Що відповів Сашко на зауваження

А. у нього болить нога

Б. у нього розпочалися канікули

В. він промовчав.

  1. Читання в особах.

             1 група.

Чому Тимко подряпаний

  • Чому це ти подряпаний?

Юрко Тимка пита.

Тимко йому одказує:

  • Та я ж купав кота!
  • А я от не подряпаний,

                                        Хоч теж купав свого

  • Еге, ти ж не викручував

І не сушив його!

 2 група.                                                                Не знала

Пита бабуся у онуки:

  • Чи ти помила добре руки?
  • Аякже, - Милочка в одвіт, -

Помила з милом, так як слід.

  • А де – бабуся знов питає, -

Води ж у хаті в нас немає.

  • Немає? – здивувалась Мила. –

А я не знала і … помила.

 

 

   3 група.                                                           Знайду

  • Нащо калоші ти взуваєш?
  • Я в них на вулицю піду!
  • Але ж грязюки там немає…
  • Нічого, я її знайду!

Y. Підсумок уроку.

  • Щоб ви побажали хлопчикам про яких ми сьогодні читали?
  • Що найбільше сподобалось?
  • З творчістю якого поета познайомились?
  • Що ви запам’ятали з біографії Грицька Бойка?
  • Чи хотіли б ви мати таких друзів, як герої віршів Грицька Бойка?

YІ. Оцінювання.

Картка самооцінювання

  1.             Працював активно (1б.)__________________________________________
  2.        Давав правильні відповіді на запитання (1-4б.)_______________________
  3.        Приймав участь в обговореннях групи(1б.)__________________________
  4.        Читав виразно, без помилок(2б.)___________________________________
  5.        Доповнював відповіді інших (1б.)__________________________________
  6.        Тестове завдання виконано правильно (3б.)__________________________

Загальний бал___________________

 

 

 

 

YІІ.Домашнє завдання           читати вірші ст..39-40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БЕРИСЬ   ДРУЖНО

НЕ   БУДЕ

СУТУЖНО.

СЛОВО ЧЕМНЕ

КОЖНОМУ

ПРИЄМНЕ

ВСЕ   ДОБРЕ

ПЕРЕЙМАЙ

А ЗЛОГО УНИКАЙ

zip
Додано
24 березня 2018
Переглядів
5305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку