Урок з позакласного читання в 3 класі. «Подорож до світу оповідань В.О. Сухомлинського».

Про матеріал

Формування читацької самостійності учнів має здійснюватись з урахуванням компетентністного підходу, який сприяє формуванню основ читацької самостійності: орієнтуватись у книжковому світі, добирати для читання високохудожні твори відповідно до літературних уподобань, інтересів; повноцінно сприймати твір, правильно, швидко, виразно, свідомо читати; осмислювати й відтворювати зміст прочитаних творів, висловлювати своє ставлення до прочитаного, тобто формувати здатність самостійно засвоювати з прочитаного те найкраще і найцінніше, що виробило людство впродовж століть.

Матеріал уроку сприяє формуванню інтересу до книги, до самостійного читання; розвиває уміння повноцінно сприймати літературний твір; навчає осмислювати і відтворювати зміст, висловлювати своє ставлення до прочитаного; формує морально-естетичні уявлення.

Перегляд файлу

Урок з позакласного читання в 3 класі

«Подорож до світу оповідань В.О. Сухомлинського»

Формування читацької самостійності учнів має здійснюватись з урахуванням компетентністного підходу, який сприяє формуванню основ читацької самостійності: орієнтуватись у книжковому світу, добирати для читання високохудожні твори відповідно до літературних уподобань, інтересів; повноцінно сприймати твір, правильно, швидко, виразно, свідомо читати; осмислювати й відтворювати зміст прочитаних творів, висловлювати своє ставлення до прочитаного, тобто формувати здатність самостійно засвоювати з прочитаного те найкраще і найцінніше, що виробило людство впродовж століть.

 Матеріал уроку сприяє формуванню інтересу до книги, до самостійного читання; розвиває уміння повноцінно сприймати літературний твір; навчає осмислювати і відтворювати зміст, висловлювати своє ставлення до прочитаного; формує морально-естетичні уявлення.

 

 

 


Урок з позакласного читання в 3 класі

Тема. Подорож до світу оповідань В.О. Сухомлинського.

Мета: збагатити знання дітей про творчість В.О. Сухомлинського; розширювати інтерес до читання; вчити висловлювати свою думку; робити висновки, працювати над виробленням навичок свідомого читання; розвивати вміння працювати в групах; розвивати пізнавальні здібності, бажання вчитися, мовлення; виховувати доброту, дружні стосунки, бажання допомагати старшим, один одному, любов до природи.

Обладнання: портрет В.О. Сухомлинського, тексти оповідань «Соромно перед Соловейком», «Зламана яблунька», «Треба ж врятувати волошки».

Тип уроку: урок – подорож.

Хід уроку:

I Організаційний момент

Ось і все – дзвенить дзвінок!

В гості йде до нас урок.

Стали, дітки, підтягнулись,

Одне одному всміхнулись.

 

А тепер візьміть один одного за руку, усміхніться один одному й подаруйте чудовий настрій.

  • Я всміхаюся сонечку!
  • Здрастуй, дороге!
  • Я всміхаюся квіточці!
  • Хай вона росте!
  • Я всміхаюся дощику!
  • Лийся мов з відра!
  • Друзям усміхаюсь!
  • Зичу всім добра!

 

II Актуалізація опорних знань

Давайте розгадаємо слово, зашифроване у кросворді:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

п

 

 

 

 

 

 

2

 

 

р

 

 

 

 

 

 

3

 

 

и

 

 

 

 

 

 

 

4

 

р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

о

 

5

 

 

 

 

6

 

 

д

 

 

 

 

 

 

 

7

 

а

 

 

 

 

 

 

  1. Великий простір з бідною рослинністю або позбавлений рослинності. (Пустеля)
  2. А там, де починається зелений ялинник, сидить собі й пишається хороший…(Боровик)
  3. Хто хвалився соловейком в оповіданні «Сергійкова квітка»? (Гриць)
  4. Невеличка тварина, яка живе під землею. (Кріт)
  5. Так кажуть, коли температура повітря нижче нуля. (Мороз)
  6. Листопад зимі ворота … (Відчиняє)
  7. Розповідний твір про вигадані фантастичні події (Казка)

Прочитайте слово.

Створення асоціативного куща

Отже, природа – це гори, зірки, Сонце, Місяць, каміння, звірі, комахи, птахи, людина, рослини, дерева, квіти, небо, Земля…

Природа – джерело доброти.

Вірш

Стежина у світ природи

Оця стежина веде дитину

У світ природи, дивний світ,

Де є метелик, і є калина,

Сніжинка біла і маків цвіт.

Де соловейко співає пісню,

І жайвір сонечко кличе нам,

Вухастий зайчик стрибає в лісі,

Їжак гостинці несе діткам.

Де бджоли пісню літа співають,

Палає квітка в краплях роси,

Цвіркун для друзів на скрипці грає…

Зумій відчути оце усе.

І котик Мурчик поруч з тобою,

В росянім лузі телятко мале,

Не скривдь нікого жорсткою рукою,

Що є у світі – то ж все твоє.

За всю турботу та щиру ласку

Природа віддячить тобі не раз.

То ж не поруш чарівну казку,

Нехай усіх вона радує нас.

 

III Повідомлення теми, мети уроку.

 Природа – це непрочитана книга і ми сьогодні на уроці будемо вчитися любити її, оберігати, примножувати. А допоможуть нам у цьому оповідання В.О. Сухомлинського: «Соромно перед соловейком», «Зламана яблунька», «Треба ж врятувати волошки».

Сьогодні у чарівний світ Природи поведе нас надзвичайний учитель із Школи під Блакитним Небом.

Що ж це за школа? Це – джерело дивної думки й слова. Сюди щодня приходять учні, щоб стати людьми великої душі, розумними і сердечними, мудрими мислителями. Приходять у світ казки – природи, і самі стають письменниками.

  • Хто ж учитель цієї надзвичайної школи? – запитаєте ви. Ось він з дітьми серед чудових квітів у Школі під блакитним Небом. (Звертаю увагу на портрет). А ім’я його – В.О. Сухомлинський.

 

IVАртикуляційна гімнастика. Мовна розминка.

• Дихальні та артикуляційні вправи.

  Робота з таблицями для розширення кута зору.

  Робота зі скоромовками.

 

V Усвідомлення учнями нового матеріалу.

• Прочитайте вислів В.О. Сухомлинського.

«Читання – це віконце, через яке діти збагачують і пізнають світ і самих себе.»

• Як ви його розумієте?

• За допомогою читання що ми зробимо на цьому уроці?

  1. Знайомство  з життям В.О. Сухомлинського.

До сьогоднішнього уроку ви готувалися творчими групами. Для кожної групи було завдання підготувати відомості про письменника.

(Від кожної групи по одному доповідачу розповідають про життя і творчість українського письменника, вчителя)

  1. Опрацювання оповідань в групах.

Подивіться, кожна група має свою емблему і девіз. Що він означає, ви скажете в кінці уроку:

Група «Соловейко» - «Мій слід на землі – краса життя.»

Група «Яблунька» - «Людина починається з добра.»

Група «Волошка» - «Усі блага і радощі життя створюються працею.»

• Кожна група повідомляє з яким оповіданням знайомляться і передбачають про що будуть читати.

 

• Робота з текстами:

Група «Соловейко» - «Соромно перед соловейком»

Група «Яблунька» - «Зламана яблунька»

Група «Волошка» - «Треба ж врятувати волошки»

• Читання самостійно.

• Відповісти на питання в кінці тексту (в групі).

• Скласти сенкан  на головного героя оповідання (в групі).

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Гра «Респондент».

Переказ оповідань, казок з кожної групи. Якщо учень щось пропустив, то йому підказують мімікою, жестами.

  1. Гра «Кореспондент».

З кожної групи виходить учень, який є в ролі головного героя, а всі учні задають питання герою, який відповідає від імені головного героя.

  1. Робота з ілюстраціями до оповідань «Соромно перед соловейком», «Зламана яблунька», «Треба ж врятувати волошки».

•Діти, до яких творів ці малюнки можуть бути ілюстраціями? Знайдіть і прочитайте уривки з оповідань.

  1. Конкурс «Найкраща казка».

• Цю незакінчену казку В.О. Сухомлинський давав своїм учням, щоб вони дописали, завершили її. Уявіть собі, що ви на уроці у нашого великого учителя й письменника. Спробуйте свої сили.

 

Читання казки «Найрадісніше й найсумніше»

Учитель сказав дітям:

- Намалюйте найрадісніше й найсумніше.

 Микола розгорнув зошит і задумався. Згадав золоте літо, ранок на березі ставка, квітуче поле конюшини і над нею бджолу.

-Це і є найрадісніше, - сказав він.

-Чому? – запитав вчитель.

-Бо…

 

 

 

 

V Підсумки уроку

• Діти, чому нас навчили оповідання?

• Що ж означають девізи кожної групи?

• Чим, якими знаннями ми збагатили свій світ?

 Ми ще раз перегорнули сторінки цікавої книги Природи і зрозуміли, що до неї треба ставитись, як до живої істоти. І тоді нас оточуватимуть чудові ліси, ми будемо чути прекрасний спів птахів, питимемо чисту джерельну воду. Нам буде добре під чистим блакитним небом, а слово «пустеля» відшукуватимемо лише в словнику.

 Ось і закінчилася наша розмова про вчителя, усна подорож у оповідання В.О. Сухомлинського, серце якого повне любові, ласки і добра.

 Є люди, як свічки, -

 Згорають, відходять в небуття.

 Є люди, як зірки, -

 Горять, і світять все життя.

 Та ні , це не зірки, холодні, мертві,

 Вони – то сонця, що засвічені у небі,

 Які горять, обігрівають все і не згасають…

 І не гаснуть.

      (Н.Михальчук)

 

Вам моє побажання: читайте, слухайте оповідання, великого педагога, бо читання – це віконце, через яке ми збагачуємо та пізнаємо світ та самих себе.

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку