5 кл. Урок "Оскар Уайльд "Хлопчик - Зірка".Еволюція образу головного героя"

Про матеріал
конспект уроку Оскар Уайльд "Хлопчик - Зірка".Еволюція образу головного героя"
Перегляд файлу

5 клас Тема: Оскар Уайльд  «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя 

Цілі: навчальна: прослідкувати за еволюцією образу Хлопчика-Зірки, з’ясувати причини зміни поведінки героя; розвивальна: формувати навички аналізу літературної казки, характеристики образів, вміння розв’язувати проблемні питання, висловлювати свої думки та враження; виховна:  виховувати любов до матері  як визначеної цінності життя, як основи духовної краси людини.

Обладнання:  презентація, портрет О. Уайльда, учнівські ілюстрації.

Тип уроку: комбінований.

                                                    Хід уроку

І. Організаційний момент

 ІІ.  Актуалізація опорних знань

 ІІІ  .Перевірка вивченого матеріалу

1.Назвіть основні види  народних казок (про тварин, чарівні, соціально- побутові)

2. Які  збірки казок ви знаєте? («Панчатантра», «Тисяча і одна ніч») та ін.

3. Кого з авторів літературних казок ви знаєте?(Андерсен «Соловей», О.Уайльд «Хлопчик –зірка»)

4.За змістом статті підручника заповніть анкету письменника. ( ст. 97-98)

Народився О. Уайльд ___ жовтня ___ року в місті ___у чудовій сім’ї. Його батько, сер Вільям був відомим ______ . Мати вільно володіла багатьма _____ . До ___ років майбутній письменник здобував освіту ____. Потім навчався в ________Партора. Середню освіту О. Уайльд здобув у _____  коледжі, який закінчив із _____ медаллю. Відзнака дала йому можливість втупити до найпрестижнішого ______ університету.

Ім’я О. Уайльда назавжди увійшло до золотої ________. Уже тоді Уайльд  дивував Лондон своїм незвичайним ______(подібним до одягу казкового принца- оксамитова куртка, вишукана краватка й обов’язково _____ .

У 1891 році вийшла друком збірка письменника « _____________».

 

Гранат  для Ірландії символ християнської віри: страждання, відродження й воскресіння.

5.  Літературний диктант (закінчити речення)

1.Скарб,який упав з неба, загорнутий у плащ  …… (маленький хлопчик).

2.Краса обернулася злом для нього, бо він ріс ….. (гордим, жорстоким).

3.Часто його запрошував до себе старий священик і намагався …(навчати  любові до всього живого).

4.Ти такий гидкий ,як жаба, і бридкий, як …… (гадюка).

5.Йому не дозволяли навіть  спати в корівниках, побоюючись, що …..   ( він принесе цвіль на зерно).

6.Ми продамо цю потвору як раба, його ціною буде ціна ….. (чаші солодкого вина).

7.Чаклун поставив перед хлопцем ….. (запліснявілий хліб і солонувату воду).

8. За  послугу, яку я тобі зробив, ти відплатив мені….. (сторицею, а за добро заплатив  добром).

9.Я поставився до тебе так, ……. (як ти  поставився до мене).

10.Я не гідний цього, бо  я зрікся ….. ( матері, яка народила мене, і не зупинюся, допоки  не попрошу в неї пробачення.

ІУ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку та мотивація  навчальної  діяльності   школярів 

 Оскар Уайльд – автор  творів для дітей. Його перу належать 2 збірки « Щасливий принц» та «Гранатовий будиночок» та роман «Портрет Доріана Грея».

У. Слово учителя до сприйняття нового матеріалу .

 1. Створення асоціативного куща зі словом «зірка»

- Чому людину іноді називають зіркою? Як це її характеризує?

Ваші асоціації до слова «зірка» це:

-небесне тіло;

- морська зірка;

- видатна людина;

 - пляма на лобі у тварини;

- геометрична фігура.

2.  Хто  виховувався хлопчика – зірку ?

- Зачитайте портрет героя до зустрічі з жебрачкою та після зустрічі.(с.104, 107).

3. Із якими квітами порівнює автор зовнішність хлопчика? (нарцис, троянда,  фіалка).Ці квіти  символізують:

 Нарцис- самозакоханість

Троянда – краса, кохання, розкіш, розніженість

Фіалка – весна, скромність; лілові - смуток, смерть.

4. Караваджо «Нарцис» 1596 р. Переказ про юнака  на ім’я Нарцис.

 

УІ. Сприйняття та первинне усвідомлення нового матеріалу.

     1. На знання тексту   прийом «Порушена послідовність»

1.  Зустріч із жінкою-жебрачкою

2.  Дроворуби у зимовому лісі

3.  На службі у злого Чаклуна

4.  Допомога прокаженому

5.  З небес упала зірка

6.   Дроворуб забирає до себе Хлопчика-Зірку

7.  Хлопчик-Зірка стає потворним

8.  Зустріч з лісовими мешканцями

9.  Звільнення Зайця

10. Хлопчик-Зірка правив недовго

11. Зустріч з матір'ю і батьком

12.  Хлопчик-Зірка знову гарний

 

  1. Інсценізація уривку «Зустріч хлопчика з жебрачкою»

3. Аналіз вчинків головного героя

                                                            

  • Розкажіть про ганебні вчинки героя (до зустрічі з матір’ю) і висловіть своє ставлення до них.

 

4. Словникова робота

Еволюція – переоцінка життєвих явищ, своїх дій та вчинків. Зміна особистості на краще.

  • Розкажіть, як герой шукав матір? Чому він «ніде ніколи не зустрів ні

любові, ні доброзичливості, ані милосердя»? («Світ повівся з ним так

само, як він чинив у дні своєї гордині»)

  • Чому, Хлопчик – Зірка допоміг зайченяті, що потрапило у пастку?

(Він змінився, його душа почала відгукуватись на чуже горе.  Саме цей вчинок головного героя є початком еволюції, відродження його душі.)

 

  • На які випробування прирік Хлопчика – Зірку чаклун? (знайти монети з білого, жовтого, та червоного золота)

Хто допомогає Хлопчику-зірці виконувати завдання злого чаклуна? Чому?       («Як ти вчинив зі мною, так я вчинив з тобою. … ти перший зглянувся на мене…» )

  •                 Чому хлопчик віддав золоті монети прокаженому? Яких нових рис характеру набуває герой? («Твоя  біда гірша ніж моя» - говорить хлопчик. Хлопчик – Зірка навчився забувати про власну біду і власну небезпеку, стикаючись із стражданнями інших. Він став милосердним!.)
  • Коли і чому до героя повернулася врода?

(Після того, як він під загрозою смерті віддав монету з червоного золота (навчився бути не лише милосердним, а й здатним до самопожертви.

5.Заповнити  таблицю

Був

Став

- гарний зовні ,але з кам’яним серцем;

-егоїст;

 жорстокий, байдужий;

-відчував провину, просив     вибачення; жалів жебраків, прокаженого, став чуйним до чужої біди;

-прогнав лихого Чаклуна;

-самозакоханий, гордий;

-дроворубові послав багато подарунків, а їхніх дітей усіляко вшановував;

-ображав звірів, дітей, знедолених, матір.

-не терпів, коли хтось грубо ставився до  звірів чи птахів; навчав любові, доброті й милосердю,  бідним давав хліб та одяг; панував мир і достаток.

 

 

 

 

УІІ. Підведення підсумків уроку

1.Розташуйте  ілюстрації до твору  в сюжетній послідовності.

2. ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА «Мікрофон». Чого навчила мене казка О. Уайльда «Хлопчик - Зірка»?

Учитель. Казка  дуже повчальна і актуальна.

-Хто може мені пояснити зміст виразу «зіркова хвороба» ( Зіркова хвороба - зарозуміла, зухвала поведінка особи, що користується увагою інших).

3. Складання  памятки «Як не захворіти на зіркову хворобу».

- Прошу написати на ваших  зірочках якими повинна бути  людина.

  • Бути щирим;  
  • любити і поважати інших; не вважати себе вищим від інших;
  • не ставитися зверхньо до інших;
  •   не бути егоїстом;  не заздрити;
  • не задирати носа.

Треба робити багато добра, а  головне виправляти всі свої помилки.

УІІІ. Домашнє завдання.

Підготуватися до позакласного читання . Джанні Родарі «Казки по телефону»

docx
Додано
15 листопада 2019
Переглядів
10882
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку