8 клас Контрольна робота. Односкладні речення. Неповні речення. Тестові завдання

Про матеріал
визначити рівень знань, вмінь та навичок учнів за допо¬могою запропонованих завдань з теми Односкладні речення. Неповні речення.
Перегляд файлу

 8 клас Контрольна робота.

 Односкладні речення. Неповні речення.

Тестові завдання

Варіант 1

Початковий рівень ( по 0,5 бала )

1.Виділіть односкладне речення:

   а) Не люблю осінньої ночі.       

   б) Я йшов все далі й далі в глибину лісів. 

   в) Темна хмара озвалася громом  гучним.

   г) Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх.

2. Укажіть означено-особове речення:

   а) Тихо в саду, тихо в місті.                     

   б) Смеркалося, огнем кругом запалало.

   в) За правду, браття, єднаймось щиро.   

   г) Боїшся вовка – не йди до лісу.

3. Укажіть неозначено-особове речення:

   а) Там ціле підземне місто спорудили.     

   б) І смеркає, і світає, день божий минає.

   в) Осінь. І така тиха, така ласкава.           

   г) Можна вибрать друга і по духу брата.

4. Укажіть узагальнено-особове речення:

   а) Мало прожити життя – треба життя зрозуміти.

   б) Потемніло, завітрило, закрутила курява.

   в) Не хвались, ідучи на торг, а хвались, ідучи з торгу.

   г) Тепло мені і спокійно.

5. Укажіть безособове речення:

  а) Субота. Вечір. Череда остання скотилася з зеленого узгір’я.

  б) У хаті було чисто та гарно, як у квітнику.     

  в) Від добра  добра не шукають.

  г) Удосвіта встанеш – більше діла зробиш.

6. Укажіть називне речення:

   а) За що, не знаю, називають хатину в гаї тихим раєм.

   б) Надворі вже зовсім смеркло.

   в) Спека. Тиша. Спокій.

   г) Я те містечко пішки обходив.

 

Середній рівень ( по 0,5 бала )

7. З’ясуйте, яке речення є непоширеним називним:

   а) Залило водою луки, залило.

   б) Унизу зелені гори, ліси похнюплені у сні.

   в) Весна і квітень. Сонце і дорога

   г) У хаті стає темно й тихо.

8. До якого типу односкладних речень належить подане речення?

Руїни, попіл, згарища, пустка, розбомблені міста  й села, сироти, удови, утрачені надії й марні сподівання.

  а) називне;  б) безособове;  в) означено-особове; г) неозначено-особове.

9. З’ясуйте, яке з поданих речень – неповне:

    а) Люблю, коли хвилі юрбою шумують, ламаючи лід.

    б) Приходив обвіяний духом полів, свіжий, як дика квітка.

    в) Була чудова травнева  ніч.

    г) І верховіттям тонкії тополі кивають стиха, шепотять поволі.

10. У якому з поданих неповних речень слід поставити тире?

     а) Не одежа красить людину, а добрі діла.

     б) А я люблю фантастичні.

     в) За чорним полем ще чорніший ліс.

     г) Хай стереже  вітра в полі.

11. Який член речення, що робить його неповним, пропущений:

      Грав з телям, з поросятками, курми, грав з голубами й гусьми нашими й чужими.

      а) підмет;  б) присудок;   в) означення;  г) додаток.

12. Які члени речення можуть бути пропущені у неповному реченні:

     а) підмет; б) присудок; в) обставина;  г) будь – який член речення.

 

Достатній рівень ( 3 бали )

13. Установіть відповідність між односкладним простим реченням і його видом.

1    означено-особове

2    неозначено-особове

3    узагальнено-особове

4    безособове

 

А   Стану в житті малою хвилиною, чорною гілкою на тополі. (А. Малишко)

Б   В зів’ялих листочках хто може вгадати красу всю зеленого чаю? (І. Франко)

В   За добро добром платять. (Нар. творч.)

Г   Взимку та повесні курінь відчинено з ранку до вечора і цілу ніч. (Григір Тютюнник)

Д   Кричали до Бога, до чорта, до людей. (В. Винниченко)

 

Високий рівень ( 3 бали )

14. Прочитати текст.  Виписати односкладні речення. Підкреслити в них головні члени.

Лагідну людину називали  добродій. В сучасній літературній мові лише з коренем «добр» налічується понад 50 слів (доброчинний, доброчесний, добропорядний тощо). І нині ми, прощаючись увечері, кажемо: «На добраніч!». Дітей виховуємо на основі справедливості (В. Ковальчук).

 

15. Зробити синтаксичний розбір виписаних односкладних речень .

 

 

 8 клас Контрольна робота.

Односкладні речення. Неповні речення.

Тестові завдання

Варіант 2

Початковий рівень ( по 0,5 бала )

1.Вкажіть односкладне речення:

   а) Одноманітно вистукували колеса на стиках рейок.   

   б) Люблю  тебе, столице України.

   в) Просто на південь ледь помітно миготіли вогники. 

   г) Надвечір дивізія увійшла в місто.

2. Укажіть означено-особове речення:

   а) Над обрієм сонце звелося.     

   б) Ніч була тиха , беззоряна.

   в) Польовою стежкою з дальніх доріг йду в село і радію сподівній зустрічі.

   г) Огненними стовпами підперло сонце дівич-гору.

3. Укажіть неозначено-особове речення:

   а) Дерев’яну підлогу тут, видно, часто поливали холодною водою.

   б) Для добрих друзів відчиняю дім.

   в) Слався, наша Україно.

   г) Докію Петрівну пересмикнуло.

4. Укажіть узагальнено-особове речення:

    а) Розходились з вокзалу не поспішаючи.        

    б) О, сліз таких вже вилито чимало.

    в) А тим часом весніє, весніє.                            

    г)  Не вчи орла літати.

5. Укажіть безособове речення:

   а) Чесне діло роби сміло.                           

   б) Тихо і ясно над лісовим озеречком.

   в) Вітер. Осінь глибока.                               

   г) А ось ліси, покриті димом.

6. Укажіть називне речення:

   а) У нас проханих не люблять.                     

   б) Юно йдемо до мети.

   в) Сутінь вечірньої мли.                              

   г) Отак пролечу сніжком над долиною.

 

Середній рівень ( по 0,5 бала )

7. З’ясуйте, яке з речень є поширеним називним:

   а) Навколо високі дерева.                   

   б) Ведмедя не налигаєш.

   в) Високі двері.                                   

   г) Довго матері не спалось – матерям не спиться.

8. Знайдіть безособове речення, у якому головний член виражений інфінітивом:

    а) Тоді й названо ту стіну Нерушимою.

    б) Перестріти зло, щоб спинити, і перестріти добро, щоб підсобити.

    в) Потемніло, завітрило, закрутила курява.

    г) Нам наказують зайняти висоту.

9. Виділіть неповне речення:

   а) На материній долоні лежить  білосніжний уламок коралової гілки.

   б) Вашому – пособити можна, а нашому ніхто не зарадить.

   в) Українська пісня може кожне серце полонить.

   г) Чимало часу проминуло.

10. Зміст якого з поданих речень стає зрозумілим лише в контексті:

    а) А надворі так місячно, ясно, хоч голки збирай.

    б) Я хутко набираю повітря і перестаю дихати.

    в) У кого мудрості спитати?

    г) Ти не з братом, не з сестрою – з німими стінами на чужині.

11. Неповним називається речення:

    а) у якому немає другорядних членів речення;.

    б) у якому відсутній один із членів речення;

    в) у якому пропущений член речення можна встановити з попереднього речення або із ситуації;

    г) у якому наявний лише один головний член.

12. Який розділовий знак найчастіше ставиться на місці пропущеного члена у неповних реченнях:

     а) кома;   б) тире;  в) двокрапка;   г) крапка з комою.

Достатній рівень ( 3 бали )

13.  Установіть відповідність між односкладним простим реченням і його видом.

1    неозначено-особове

2    безособове

3    узагальнено-особове

4    означено-особове 

 

А   Там ціле підземне місто спорудили. (О. Гончар)

Б   Не хвались, ідучи на торг, а хвались, ідучи з торгу. (Нар. творч.)

В   Надворі вже зовсім смеркало. (А. Головко)

Г   І всі ми як один підняли вгору руки. (І. Франко)

Д   Польовою стежкою з дальніх доріг іду в село й радію сподіваній стрічі. (В. Марченко)

 

Високий рівень ( 3 бали )

14. Прочитати текст.  Виписати односкладні речення. Підкреслити в них головні члени.

 Нашому поколінню випало складне й відповідальне завдання відродити українську мову, державність, націю. За нас цього ніхто не зробить. Це наш історичний обов’язок. Діймо! (І. Огієнко).

 

15. Зробити синтаксичний розбір виписаних односкладних речень .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 квітня
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку