Адміністративне право України (Контрольна робота)

Про матеріал

1. Громадські об'єднання: види, роль та значення громадських об'єднань в Україні.

Задача№1

Гр-н В. на присадибній ділянці добував будівельний камінь (щебінь) та продавав членам дачно-садового кооперативу для будівлі дач та вимощення доріг.

Кваліфікуйте дії гр-на В.

Задача №2

М'ясокомбінат залучив для виробництва ковбас за зниженими цінами м'ясо вибракуваної худоби хворої на бруцельоз, вважаючи що термічна обробка сировини знищить біологічні мікроорганізми і продукція буде придатна для споживання.

Вирішіть справу

Задача №3

Працівниками поліції в поїзді приміського сполучення Білгород-Дністровський - Одеса було затримано 17-ти річного гр-на К., який курив у тамбурі вагона. При особистому огляді речей у нього було виявлено пігулки невідомого походження. На запитання, що це за пігулки і як вони опинилися в нього, гр-на К. відповів, що в м. Білгород-Дністровський на вокзалі до нього підійшов незнайомий громадянин і попросив передати пігулки в Одесі жінці, яка зустріне його на вокзалі. Хімічний аналіз показав, що це були наркотичні засоби.

Вирішіть справу

Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ

ОДЕСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ВНУТРІШНІХ СПРАВ

 

 

Навчально-науковий інститут права та кібербезпеки

Факультет №2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНА РОБОТА

з навчальної дисципліни

«Адміністративне право»

 

 

 

   

 

Виконав

студент 2 курсу

факультету №2 ННІПтаК

за напрямком підготовки «Право»

 

 

 

 

 

Одеса 2020

Варіант3.

(“Л”-“О”)

Теоретичне питання:

 

  1. Громадські об’єднання: види, роль та  значення громадських об'єднань  в Україні.

Задача№1

Гр-н В. на присадибній ділянці добував будівельний камінь (щебінь) та продавав членам дачно-садового кооперативу для будівлі дач та вимощення доріг.

Кваліфікуйте дії гр-на В.

 

Задача №2

М’ясокомбінат залучив для виробництва ковбас за зниженими цінами м’ясо вибракуваної худоби хворої на бруцельоз, вважаючи що термічна обробка сировини знищить біологічні мікроорганізми і продукція буде придатна для споживання.

Вирішіть справу

 

Задача №3

Працівниками  поліції в поїзді приміського сполучення Білгород-Дністровський - Одеса було затримано 17-ти річного гр-на К., який курив у тамбурі вагона. При особистому огляді речей у нього було виявлено пігулки невідомого походження. На запитання, що це за пігулки і як вони опинилися в нього, гр-на К. відповів, що в м. Білгород-Дністровський  на вокзалі до нього підійшов незнайомий громадянин і попросив передати пігулки в Одесі жінці, яка зустріне його на вокзалі. Хімічний аналіз показав, що це були наркотичні засоби.

Вирішіть справу

Відповіді:

  1. Громадські об’єднання: види, роль та  значення громадських об'єднань в Україні.

Види громадських об'єднань:

  1. За рівнем політизованості або за місцем у політичній системі (політичні партії, суспільно-політичні організації, громадські організації);
  2. За рівнем комерціалізації (некомерційні і неприбуткові організації, благодійні фонди);
  3. За характером організованості (партії, рухи, організації);
  4. За місцем у ієрархічній структурі (місцеві, регіональні або загальнодержавні організації; первинні організації або їх об'єднання, асоціації);
  5. За напрямами діяльності, сферами інтересів (професійні, демографічні, творчі, спортивні, культурно-просвітницькі, науково-технічні тощо);
  6. За рівнем стабільності (такі, що постійно діють або тимчасові).

Дещо інша типологія громадських об'єднань:

  1. За завданнями — політичні, професійні, наукові, творчі та інші організації;
  2. За типом членства — лише індивідуальне членство (партія, профспілка), лише колективне членство (асоціації міст і підприємств), змішане членство (наукове товариство) без членства (суспільні рухи) та ін.;
  3. За суспільною роллю виділяють масові організації, орієнтовані на справи всього суспільства і такі, що дбають переважно про потреби та інтереси своїх членів;
  4. За галузями діяльності.

Місце і роль громадських організацій у розвитку громадянського суспільства:

На думку багатьох учених, саме громадські організації надають можливість суспільству нормально функціонувати і розвиватися.

У громадянському суспільстві, яке ми намагаємося сформувати, особливо важливе значення мають також стосунки між державою і громадськими організаціями. Раніше в нашій країні вони мали односторонній характер і проявлялися у всебічному контролі громадських організацій з боку державних структур. На сучасному етапі ці стосунки мають набути нових якостей.

Громадські організації ні в якому разі не є загрозою для суспільства, більше того, вони є корисними для держави. Фактично вони виконують функції, які держава неможе виконувати, вони навіть можуть виконувати деякі функції більш результативно, ніж їх виконує держава. Це стосується, зокрема, соціальних функцій. Головне, щоб держава забезпечила і надала можливість громадянам спільно здійснювати свою власну ініціативу.

Важливим є також підвищення правової свідомості громадян у цій сфері, донесення до людей думки про необхідність таких некомерційних недержавних добровільних організацій. Найкращим засобом для цього є всебічне висвітлення їхніх здобутків, громадської ініціативи. Це сприяло б усвідомленню людьми власної соціальної значущості та особистих можливостей у вирішенні важливих соціальних проблем без підтримки влади та без фінансування держави.

Для того щоб оптимізувати процес формування громадянського суспільства в Україні, необхідно максимально спрямувати сили на розвиток і вдосконалення громадських організацій. Всіма засобами потрібно сприяти тому, щоб громадські організації зайняли визначене, належне їм місце між державним і економічним секторами, а також поширенню серед населення інформації щодо ролі таких організацій у суспільстві.

Поняття «громадські організації», звичне для української наукової літератури і практики, практично відсутнє або лише іноді вживається в іноземній правовій літературі та нормативних актах. 

Громадські організації – невід’ємна складова громадянського суспільства. Вони є добровільними об’єднаннями громадян, що створюються для вирішення громадських проблем та вираження спільних інтересів. В державах розвинутої демократії громадські організації діють в усіх сферах суспільного життя, вносять вагомий внесок в справу загального добробуту і стабільного поступу, є важливим чинником соціального та політичного життя. Здійснюючи свою діяльність на національному та місцевому рівнях, такі організації є ядром «третього сектору». В їх діяльності втілюються дух і сутність громадянського суспільства, а їх мережі пов’язують його в єдине ціле.

Розгалужена система громадських організацій є важливим показником розвитку громадянського суспільства. Враховуючи цей аспект, то тут варто зазначити про позитивні тенденції в Україні. Кількість зареєстрованих громадських організацій в Україні з року в рік зростає. Станом на 1 січня 2010 року в Україні зареєстровано громадських організацій та їх осередків - 63889, 2011 р. - 67696, 2012р. - 71767, 2013р. - 87572, 2014р. - 88938 зареєстрованих громадських організацій (статистика 2013 року не відображає дійсні дані, у зв’язку із неврахуванням кількості місцевих осередків Всеукраїнських громадських організацій, які на той час не підпадали під дію Закону України “Про громадські об’єднання”, але продовжували працювати, а це ще понад 27500 громадських організацій)

Основними причинами низького рівня довіри до громадських організацій та громадської пасивності є: зайнятість громадян повсякденними проблемами виживання, недостатня інформованість про існуючі громадські організації, пасивність громадських організацій щодо інформування громадян та їх залучення до своєї діяльності. Так, громадяни України майже не знають про роль, функції та можливості громадських організацій. А необізнаність широкого громадянства з діяльністю громадських організацій, зокрема тих, що мають успіхи, породжує скептицизм щодо громадських організацій взагалі.

Важливим аспектом є налагодження ефективного діалогу громадських організацій та влади. Сьогодні при більшості міністерств, державних комітетів існують громадські ради. Це консультативно - дорадчі органи, яким відведено роль одного з основних інститутів взаємодії громадськості з органами влади. Створені на сьогодні громадські ради все ще не є цілком дійовими, але їхній вплив на вироблення та прийняття рішень органами влади, формування та реалізацію державної політики з кожним разом підвищюється. Тому важливо сприяти розширенню та підвищенню якості роботи таких громадських рад в подальшому для дієвого розвитку громадянського суспільства.

Взаємодія громадянського суспільства та органів виконавчої влади має, як правило, вузько відомчий характер, що перешкоджає формуванню і реалізації узгодженої державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства. Необхідним, відтак, є створення фонду сприяння розвитку громадянського суспільства з незалежною формою урядування (громадським правлінням), що дозволить на конкурсних засадах та за участю і моніторингу представників різних організацій здійснювати підтримку ініціатив, що спрямовані на розвиток громадянського суспільства.

Часто активність громадських організацій блокується органами місцевого самоврядування. Відсутні механізми участі громадських організацій в формуванні і діяльності цих органів влади. Для розвитку громадянського суспільства необхідно дозволити громадським організаціям брати участь у висуванні кандидатів на посади депутатів місцевих рад і призначати спостерігачів на виборах до місцевих рад.

Невід'ємною складовою будь-якого демократичного суспільства є різноманітні об'єднання громадян, їх соціально-політичне призначення полягає насамперед у тому, що вони допомагають людям у розв'язанні проблем повсякденного життя, відкривають широкі можливості для виявлення суспільно-політичної ініціативи, здійснення функцій самоврядування.

Свідчення про об'єднання людей зі спільними поглядами на природу, суспільство, літературу, мистецтво можна знайти вже у стародавніх суспільствах. У різних народів виникають різноманітні громадські об'єднання, що певною мірою впливають на суспільно-політичний розвиток. До таких можна віднести численні філософські школи Стародавньої Греції, середньовічні лицарські ордени, літературні й художні об'єднання епохи Відродження, різноманітні таємні організації (наприклад, масонські ложі або товариства декабристів) і політичні клуби Нового часу.

Всупереч розбіжностям у тлумаченні причин виникнення громадських об'єднань, сенс існування останніх визначається як спільна життєдіяльність людей, що передбачає їх взаємну залежність і потребу одне в одному, забезпечує збереження і розвиток соціального організму. Це життя людей безпосередньо в колективі, соціальній групі, де відбуваються спільна діяльність, спілкування, обмін послугами, користування спільними речами і вартостями.

З розширенням демократії і зростанням рівня політичної культури посилюється тенденція до урізноманітнення громадських об'єднань у соціально-політичному житті, їх впливовості в конкретно-історичних ситуаціях, зрештою, до їх чіткої диференціації на громадські організації і громадські рухи. Причому особлива активність названих об'єднань, а також динаміка їхнього розростання та впливу спостерігаються у суспільствах перехідного типу, де одночасно виникає безліч складних суспільно-політичних проблем.

Загальноприйняте у сучасній політології поняття "громадські організації і рухи" виникло на основі ширшого поняття "суспільні об'єднання" як більш наближеного до сучасних суспільно-політичних реалій. Виходячи із специфіки діяльності громадських організацій і рухів, слід розглядати їх диференційовано.

Громадські організації - це масові об'єднання громадян, що виникають за їх ініціативою для реалізації довгострокових цілей, мають свій статут і характеризуються чіткою структурою.

Найбільш поширеними різновидами громадських організацій у сучасному світі є: профспілки; організації інвалідів; ветеранські, жіночі, молодіжні, дитячі організації; наукові, технічні, культурно-просвітницькі, фізкультурно-спортивні та інші добровільні товариства; творчі спілки; різноманітні земляцтва, фонди, асоціації, товариства і т. ін. Характерною ознакою їх є документальне оформлення мети і завдань, організаційно-структурне забезпечення, що, власне, й відрізняє їх від громадських рухів.

У загальному означенні громадські організації і рухи являють собою добровільні формування, що виникають у результаті вільного волевиявлення громадян на основі спільних інтересів і завдань. Відносна відстороненість від політики пов'язана насамперед з тим, що держава безпосередньо не втручається в їх діяльність, а лише регулює її відповідно до чинного законодавства. До того ж громадські організації і рухи на відміну від державних інституцій не наділені владними повноваженнями. Відрізняються вони й від політичних партій, оскільки не ставлять за мету оволодіння державною владою. Відмінність їх від усіх інших суспільних угруповань пов'язана з особливостями функціонування (виникнення за ініціативою знизу, фактична єдність, забезпечення інтересів своїх членів та прихильників незалежно від мети та характеру об'єднання) та принципами діяльності (добровільність, поєднання особистих і суспільних інтересів, самоврядування, рівноправність, законність, гласність). Отже, за своєю природою і характером діяльності громадські організації і рухи не є політичними організаціями. Однак їх діяльність почасти набуває політичного характеру, оскільки громадські організації і рухи, по-перше, об'єднують людей, що входять до спектру політичних сил (патріотичні сили, національно орієнтовані групи, прихильники реформування суспільства тощо), по-друге, є потенційною базою для виникнення на їх основі нових політичних партій.

Широке розмаїття цілей і завдань громадських організацій і рухів визначає багатоваріантність їх функціональної спрямованості. Усі функції, які вони виконують у суспільстві, можна поділити на дві основні групи:

1) щодо забезпечення захисту інтересів своїх членів;

2) щодо системи влади в державі, розвитку суспільства в цілому.

З першої групи функцій слід виділити захисну й допомогову. Громадські організації та рухи захищають своїх членів від державних структур. Допомогова функція виявляється у наданні членам громадських організацій та рухів через власні структури можливості вирішувати їхні особисті проблеми. Однією з найпоширеніших традиційних організацій, що забезпечує виконання цієї функції у будь-якому демократичному суспільстві, є профспілки.

З другої групи функцій особливо значущі опозиційна і творча, які тісно взаємозв'язані, хоча за певних умов діяльності громадських організацій та рухів може скластися враження про їх відносну незалежність.

Отже, якщо держава дбатиме, аби діяльність громадських організацій і рухів здійснювалась у межах правових норм, і водночас турбуватиметься про те, щоб заручитися їхньою підтримкою або нейтралітетом щодо політичних проблем, громадські об'єднання сприятимуть державотворчому процесові.

Отже, громадські об'єднання є важливою складовою політичної системи й можуть бути кваліфіковані як громадсько-політичні організації і рухи. Право на громадські об'єднання як невід'ємне право людини й громадянина проголошене Загальною декларацією прав людини. Усі об'єднання громадян рівні перед законом. Заборона діяльності об'єднань громадян здійснюється лише у судовому порядку.

Громадські організації і рухи на сучасному етапі суспільно-політичного розвитку нашої держави є своєрідною сполучною ланкою між політичним і громадянським суспільством. І саме в цьому полягає їх стабілізуюча, інтегративна роль у суспільстві.

Значення громацьких об’єднань:

Закон України «Про громадські об'єднання» визначає громадську організацію як «громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи», тобто це одна з організаційно-правових форм громадських об'єднань в Україні.

Поняття громадської організації не охоплює релігійних, господарських та інших об'єднань громадян, порядок і діяльність яких визначаються відповідним законодавством. Профспілки належать до громадських організацій. Особливості правового статусу їх регулюються Законом України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності». Благодійні організації також не відносяться до громадських об'єднань, оскільки мають на меті виключно благодійництво, а не здійснення та захист прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.

Держава сприяє розвиткові активності та творчої ініціативи громадян, створює рівні умови для діяльності всіх громадських організацій. Спільними для всіх громадських організацій ознаками є принципи добровільного членства, рівноправності, самоврядування, законності і гласності. Громадські організації вільно обирають напрям своєї діяльності. Разом з тим належність чи неналежність до тієї чи іншої громадської організації не може бути приводом для обмеження прав і свобод або надання державою будь-яких пільг та переваг. Залежно від територіальних меж діяльності створюються громадські організації із загальноукраїнським, місцевим та міжнародним статусом. Усі вони можуть також на добровільних засадах створювати або вступати у спілки (асоціації тощо), укладати між собою угоди про співробітництво та взаємодопомогу.

 

 

 

Задача№1

Гр-н В. на присадибній ділянці добував будівельний камінь (щебінь) та продавав членам дачно-садового кооперативу для будівлі дач та вимощення доріг.

Кваліфікуйте дії гр-на В.

Відповідно до ст. 23 Кодексу України про надра. Право землевласників і землекористувачів на видобування корисних копалин місцевого значення, торфу, підземних вод (крім мінеральних) та користування надрами для інших цілей

{Назва статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом  867-VIII від 08.12.2015}

Землевласники і землекористувачі в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати корисні копалини місцевого значення і торф загальною глибиною розробки до двох метрів, а також підземні води (крім мінеральних) для всіх потреб, крім виробництва фасованої питної води, за умови, що обсяг видобування підземних вод із кожного з водозаборів не перевищує 300 кубічних метрів на добу.

{Частина перша статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом  2849-VI від 22.12.2010; в редакції Закону  867-VIII від 08.12.2015}

А отже, добування корисних копалин – це сукупність технологічних операцій з вилучення, у тому числі з покладів дна водойм, та переміщення, у тому числі тимчасове зберігання, на поверхню частини надр (гірничих порід, рудної сировини тощо), що вміщує корисні копалини (пп. 14.1.51 ПКУ).

Абз. 5 пп. 291.5.1 ПКУ визначено, що не можуть бути платниками єдиного податку І  ІІІ груп суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які здійснюють, зокрема видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення.

 

Задача №2

М’ясокомбінат залучив для виробництва ковбас за зниженими цінами м’ясо вибракуваної худоби хворої на бруцельоз, вважаючи що термічна обробка сировини знищить біологічні мікроорганізми і продукція буде придатна для споживання.

Вирішіть справу

 Відповідь:

 Відповідно до наказу міністерства аграрної політики україни державний департамент ветеринарної медицини №28 від 07.06.2002 року щодо затвердження Правил передзабійного ветеринарного огляду тварин і ветеринарно-санітарної експертизи м'яса та м'ясних продуктів, а саме пунктів:

 7.21.1. М'ясо,  отримане від забою тварин усіх видів, що мали клінічні   або патолого-анатомічні  ознаки  бруцельозу  підлягає переробці на консерви, м'ясні хліби чи проварці.

 М'ясо, отримане від здорових тварин із неблагополучних господарств, а також  від таких, що реагують на бруцельоз у благополучних господарствах, підлягає переробці на консерви, м'ясні хліби або проварюванню за дотримання умов, зазначених у розділі 18 цих Правил. У ветеринарному свідоцтві про це повинна бути відповідна відмітка.

 Отже ми можим стверджувати наступне, що відповіднодо даного наказу м’ясо заражене бруцельозом можна використовувати для виготовлення мясної продукції але тільки після термічної переробки.

 

Задача №3

Працівниками  поліції в поїзді приміського сполучення Білгород-Дністровський - Одеса було затримано 17-ти річного гр-на К., який курив у тамбурі вагона. При особистому огляді речей у нього було виявлено пігулки невідомого походження. На запитання, що це за пігулки і як вони опинилися в нього, гр-на К. відповів, що в м. Білгород-Дністровський  на вокзалі до нього підійшов незнайомий громадянин і попросив передати пігулки в Одесі жінці, яка зустріне його на вокзалі. Хімічний аналіз показав, що це були наркотичні засоби.

Вирішіть справу

Потрібно перевірити достовірність слів затриманого суб’єкта, що було кваліфікувати даний злочин. Потрібно перевірити чи дана особа притягувалась за злочини та які саме, спробувати знайти свідків або відеозисі з камер відеоспостереження (за наявності), що б підтвердити або спростувати версію затриманого.Тому, що версія затримано виглядає якось не правдоподібно, що б невідома особа просила, щось передати. Зазвичай з такими проханнями звертаються до знайомих осіб. І згідно законодавства України на кваліфікацію даного злочину ще впливає кількість даної речовини і від кількості даної речовини залежить міра покарання , а саме з метою збуту чи без мети збуту.

І як ми знаємо незнання закону не звільняє від відповідальності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

https://pidruchniki.com/

https://uk.wikipedia.org/

1

 

docx
Додано
10 січня 2023
Переглядів
404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку