Активізація розумової діяльності першокласників на уроках математики шляхом використання ігрових моментів. Дії в межах 10

Про матеріал
Удосконалювати навички та уміння учнів виконувати дії в межах 10, продовжувати формувати уміння розв’язувати задачі, вправлятись в усній лічбі; корекційна мета: розвивати й коригувати зорове та слухове сприймання, пам'ять, логічне мислення, вміння робити висновки, співставлення; виховувати інтерес до навчання, охайність при виконанні письмових завдань, любов до природи.
Перегляд файлу

                         Комунальний   заклад

«Черкаська  спеціальна  школа Черкаської обласної ради»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель – дефектолог

 початкових класів

Нечитайло Р.Г.

 

 

 

 

                                     Черкаси – 2020

 

 

 

Тема: Активізація розумової діяльності першокласників на уроках  математики шляхом

 використання ігрових моментів. Дії в межах 10

Мета:  удосконалювати  навички та уміння учнів виконувати  дії в межах 10, продовжувати формувати уміння розв’язувати задачі, вправлятись в усній лічбі; корекційна мета: розвивати й коригувати зорове та слухове сприймання, пам'ять, логічне мислення, вміння робити висновки, співставлення; виховувати інтерес до навчання, охайність при виконанні письмових завдань, любов до природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: числовий ряд 1 – 10, малюнки, демонстраційний матеріал (набори квіточок 1 -10, букви, прищіпки),за  підручником  Ардобацька К.В., Богданович М.В. Математика: Підручник для 1 класу допом. шк.-К.: «Богдана», 2004, -ст. 11 .

Хід уроку

І.Організаційний момент

- Доброго ранку! Доброго дня!

В школу пришли здобувати знання.

Лінь залишаємо вдома,

Працюємо, не знаючи втоми!

2.Нервово-психологічна підготовка

- Так,  діти, лінь ви залишили вдома, вона нам не потрібна на уроці. А що ж ви взяли з собою на урок? (Розум, увагу, старанність, кмітливість, гарний настрій).

- Молоді!

ІІ. Оголошення теми уроку

  • А зараз перевіримо, чи справді ви усе е взяли на урок? Послухайте загадку, відгадайте її і ви дізнаєтесь, куди ми з вами підемо в подорож.

Влітку шубу одягає,

Осінню її скидає,

Всім він затишок дарує,

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/11/116/543/116543977_large_image.jpgЗахистить і нагодує. (Ліс)

  • А хто це нас чекає біля лісу? (Лісовичок)
    Він стежить за порядком у лісі і хоче щось вас запитати: «А чи знаєте ви, діти, як поводити себе в лісі?»
  • Відповіді учнів:
  • У лісі не можна голосно кричати!
  • Не можна ламати гілля дерев!
  • Не рвати без потреби квітів!
  • Не смітити!
  1. Усний рахунок
  • C:\Users\Таня\Desktop\184508.jpgА  ось нас зустрічає один із мешканців лісу (Їжачок – м’яка іграшка ).

Він іде до лісової школи і просить нас, щоб ми допомогли йому вивчити математику. Давайте разом навчимо його рахувати ( завдання даються диференційовано для різни груп учнів):

лічба до 10;

лічба від 10 до 1;

лічба двійками до 10;

лічба від 3 до 9.

  • Дякує вам їжачок за допомогу.

2. Каліграфічна хвилинка

- Подорожуючи потрібно дотримуватись правила, яке зашифровано.

- Щоб розшифрувати потрібно знайти зайве слово.

Лі два чи два пра два виль два но, два пи два ши два охай два но.

- Яке зайве слово заховалось в правилі? (два)

- Скільки разів там воно зустрічалось ? (8)

- Якою цифрою позначається число 2 ? (2)
( Написання цифри 2 стільки разів, скільки вона зострічалась у зашифрованому правилі )

  • Ідемо далі. Подивіться, яка гарна квіткова галявина! Скільки барв! Але вітер – пустун порозкидав квіти. Поставте квіти у порядку спадання, тобто від 10 до 1 (у кожного на парті набір квітів).

 

 

 ******************

 

 

  1. Математичний диктант (робота в зошитах).
  • Цифри, як і букви, дружать між собою, мають своїх сусідів. Запиши сусідів чисел: 2,4,8.
  • C:\Users\Таня\Desktop\thumb_m_7754.jpgІдемо далі. Подивіться, яке гарне дерево. А хто е на ньому відпочиває? (Птахи) Скільки їх, порахуйте, покажіть на пальцях (10). Але чи всі птахи відпочивають на дереві? Прислухайтесь, що за стукіт чути в лісі? Хто це стукає? (Дятел)Чому? Скажіть, скільки шкідливих жучків упіймав дятел?
    (3, 5) Подивіться, що росте під деревом? (Квіти) А чи бачили ви такі квіти? Можливо, ви знаєте і як вони називаються? (Ромашки, барвінок) Порівняйте, яки квітів більше.
  • Поки йдемо до лісової школи, розв’яжемо математичну жартівливу задачу (інсценізація):

http://fotoobou.com/upload/iblock/07b/07ba2d47e4d0e51b26df6cf2db4bbc95.jpgЧетверо малят стали струнко в ряд.

Підійшов до них Арсен,

Скільки стало їх тепер? (5)

  • Який склад числа 5?
  • Стомилися ми. Давайте відпочинемо біля цього лісового озера та наловимо рибки.
  1. Групова робота. Гра «Рибалки»  (усно)

      2 +2= малюнок рибок

http://www.igr-tigr.ru/file/1c/370790.jpgC:\Users\Таня\Desktop\eimer-mit-aufkleber-gesicht-9-623597.jpg      4 +2=

      8 -2=     

      7 – 1=    

 

 

                                      4                                             6      

  • Ось і школа (малюнок). Подивимося  у вікно  і дізнаємося, що роблять учні в школі.
  1.      Гімнастика  для  очей
  • У лісовій школі іде урок математики. Запросили і нас.

ІІІ. Повторення і закріплення вивченого матеріалу

  1. Складання та розв’язування задач за малюнком

C:\Users\Таня\Desktop\b60c4c4f8c258ce828e14f7c63a3f4a1.pngІ г. –  4п.         

ІІ г. – 3п.                        

  1. Робота з підручником
  • Самостійне  розв’язання прикладів сторінка 11 №8. Індивідуальна допомога слабшим учням

І\/.  Підсумок уроку. Оцінювання

  1. Інтерактивна вправа «Павутинка». На цьому уроці ми вчилися:
  • писати математичний диктант;
  • порівнювати числа;
  • розв’язувати задачі та приклади.

Мандрівку лісом  ми вже закінчили,

Все з вами вивчили і повторили.

Дружні й активні були ви весь час –

За це я дякую вам!

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
30 жовтня 2020
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку