Аналітичний звіт соціального педагога

Про матеріал
Професійна діяльність соціального педагога. У діяльності були враховані пріоритетні напрямки та основні завдання соціального педагога. Особлива увага була звернена на:  виявлення учнів різних категорій  превентивне виховання (профілактика булінгу, домашнього насилля, злочинів серед неповнолітніх, здійснення насилля учнями чи відносно них, профілактику бездоглядності та безпритульності, профілактику ксенофобських дій);
Перегляд файлу

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ

про діяльність соціального педагога

Скидан Світлани Дмитрівни

Тема самоосвіти: «Превентивне виховання: подолання стереотипів та формування правил безпечної поведінки»

      Соціально – педагогічна діяльність Лановецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 проводиться відповідно плану роботи соціального педагога на 2023-2024 навчальний рік, на основі якого ведеться щоденний облік проведеної роботи.

    У діяльності були враховані пріоритетні напрямки та основні завдання соціального педагога. Особлива увага була звернена на:

  •      виявлення учнів різних категорій (ВПО, діти військовослужбовців, учасників АТО, малозабезпечених сімей та інші) та супровід сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах;
  •      формування в учнів орієнтування на здоровий спосіб життя та захист психічного здоров'я учнів;
  •      превентивне виховання (профілактика булінгу, домашнього насилля, злочинів серед неповнолітніх, здійснення насилля учнями чи відносно них, профілактику бездоглядності та безпритульності, профілактику ксенофобських дій);
  •      сприяння вибору підлітками професій з урахуванням їхніх ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей, підготовка учнів до свідомого життя;
  •      сприяння участі вихованців у науковій та художній творчості, спортивній, суспільно-корисній діяльності, виявлення задатків, обдарувань, розкриттю здібностей, талантів, тобто робота з обдарованими дітьми;
  •      робота з дітьми «групи ризику» та робота з дітьми, схильними до правопорушень;
  •      робота з педагогічним колективом.

    Протягом року здійснювався соціально-педагогічний супровід  освітнього процесу щодо набуття учнями життєво важливих ресурсів, таких як:

  • здатність до осмисленого сприйняття життя;
  • набуття необхідного соціального досвіду, навичок конструктивних взаємин, оволодіння засобами спілкування;
  • здатність до свідомого особистісного самовизначення;
  • відповідальність за власні дії та вчинки;
  • спроможність успішно долати власні проблеми;
  • готовність спрямувати свої здібності, можливості та таланти на реалізацію високої ідеї та гідної мети.

    Діяльність соціального педагога була направлена на оптимізацію освітнього процесу у школі, тому заходи, які проводились відповідають виховній та науково-методичній проблемам школи.

Соціальна паспортизація закладу :

Станом на 2023-2024 навчальний рік.

     Протягом 2023-2024 навчального року був доопрацьований соціальний паспорт школи, де зазначені учні, дані про стан їхнього здоров’я, інформація про соціальне середовище перебування учнів, про зайнятість в позаурочний час та про їхню соціальну поведінку. Для отримання повної інформації консультувалася із класними керівниками, класоводами, медичною сестрою.

За категоріями:

  • дітей-сиріт______
  • дітей, позбавлених батьківського піклування - 3
  • дітей з  інвалідністю – 4
  • дітей, які перебувають на диспансерному обліку_____
  • кількість багатодітних сімей - 51,  в них дітей - 98
  • кількість малозабезпечених сімей - 6 , в них дітей -11
  • кількість неблагополучних сімей - 2
  • дітей, які перебувають на обліку в кримінальній поліції -
  • дітей, які перебувають на  внутрішньошкільному обліку -
  • дітей, які навчаються вдома – 1
  • діти з інвалідністю - 4
  • дітей,  чиї батьки учасники АТО /ООС – 65
  • діти, охоплені інклюзивним навчанням – 5
  • діти ВПО - 13

   Протягом 2023-2024 н.р. учні з малозабезпечених сімей, позбавлені батьківського піклування,  діти із сімей АТО/ООС, діти з інвалідністю та діти інклюзивних класів – забезпечені безкоштовним харчуванням.

     Фахівцями психологічної служби для батьків та дітей, які потребують соціальної підтримки надаються консультації щодо соціального захисту .

      Згідно проведених діагностичних методик та отриманих результатів планувалося проведення профілактичної роботи як індивідуального, так і групового характеру. Зокрема, це заняття з надання психологічної допомоги та підтримки учасникам освітнього процесу в умовах війни («Ти як?»): формування відчуття безпеки, зв'язку з іншими людьми; стабілізація емоційної сфери особистості, формування позитивної життєвої перспективи; формування психосоціальної стійкості до стресу; надання своєчасної соціально-психологічної допомоги потерпілим від військових дій; профілактика дискримінації, формування толерантного відношення до тимчасово внутрішньо переселених людей; профілактика девіантної та суїцидальної поведінки серед дітей та молоді в нових умовах навчання та виховання;  для розвитку комунікативних умінь учнів заняття по профорієнтації «Моє майбутнє у моїх руках», «Як стати стресостійким?», «Життєві плани», заходи в рамках Всеукраїнського тижня протидії булінгу, Тижня права та «16 днів проти насильства»

       Висновки: Тренінгові заняття та розвивальні ігри заплановані згідно проблем, які виникають у учнів освітнього закладу та результатів діагностичних методик. Більшість учнів активно беруть участь при проведенні тренінгових занять, розвивальних ігор, при цьому вони дізнаються нову корисну інформацію, роблять певні висновки, виробляють навички та уміння, тренують характер. Хоча є учні, яким важко працювати у групах, з даною категорією учнів проводиться індивідуальна профілактична робота.

Робота з учнями ускладненої поведінки

        З учнями індивідуально або в малих групах були проведені елементи тренінгового заняття «Світ агресії»,   індивідуальні корекційні вправи; обстеження житлово-побутових умов проживання, тренінгове заняття «Монстрики почуттів» бесіди «Кримінальна та адміністративна відповідальність неповнолітніх», «Профілактика булінгу», «Булінг і конфлікт», консультування учнів, забезпечення безкоштовним харчуванням.

     У  школі створені банки дітей, які схильні до асоціальної поведінки.  Психологічною службою оформлено інформаційні куточки з питань профілактики булінгу. Протягом року відбулося 5 засідань ради з профілактики правопорушень серед учнів. Робота ради ведеться відповідно до плану роботи Ради профілактики. З дітьми з девіантною поведінкою систематично проводиться профілактична робота. Діти з відхиленнями у поведінці поінформовані про роботу гуртків та секцій, за бажаннями та фізичними можливостями діти відповідних категорій залучені до позашкільної роботи на базі навчального закладу. Проведено рейд «Урок». Для учнів школи було проведено ряд бесід, круглих столів, годин спілкувань.

Робота з дітьми пільгового контингенту

        З учнями пільгового контингенту проводиться ряд заходів для покращення їхнього становища та захисту прав. Обстеження житлово-побутових умов проживання, бесіди та консультування із батьками та рідними, виділення речей із шкільного банку речей. Соціальний педагог та класні керівники забезпечують соціально-педагогічний супровід сімей, практичний психолог сприяє створенню сприятливого мікроклімату, педагог – організатор залучає до позакласної та позашкільної діяльності даних учнів.

Консультативна робота

       Консультаційна робота є як індивідуальною, так і груповою. Надавалися консультації учням, батькам, вчителям відповідно до проблеми звернення: «Організація освітнього процесу в умовах війни», «Стосунки дитини з однолітками», «Булінг і конфлікт: у чому полягає різниця?», «Готовність дітей до навчання та труднощі у навчанні», «Вікові та індивідуальні особливості розвитку, проблеми самооцінки дитини», «Допомога дітям та сім’ям у складних життєвих ситуаціях», «Адаптація дитини до нового колективу» та інші.

Профілактична робота

     У освітньому закладі систематично проводиться профілактична робота серед учнів школи з таких тем:  «Цінуємо життя» (до 10 вересня профілактика суїцидальної поведінки), «Ментальне здоров’я», «Школа – простір без насильства», виступ «21 вересня – Всесвітній день миру», бесіда «Правила поведінки у школі», «Що варто знати про насильство?», «Гендер та гендерна рівність», «Стоп – насильству», «Права дитини»,  «Життя на повну силу», «Права людини – найвища цінність», «Майбутній вибір професії. Як не помилитися?», «Правильний вибір професії – запорука успішного майбутнього», «Дисципліна – запорука успішного майбутнього», «Розвиваємо критичне мислення». Тематика виступів має плановий характер, і є актуальною для певної категорії слухачів.

Самоосвіта

    Протягом 2023-2024 навчального року активно виступала на засіданнях ШМО практичних психологів, соціальних педагогів та вчителів – асистентів, ШМО класних керівників. Отримала сертифікат « Учителі в курсі: базовий курс з розвитку цифрових навичок освітян» (Едюкейшенл Ера), «Школа благодійності для педагогів», («Цифровий учитель» (Едюкейшенл Ера).

Проблеми і недоліки діяльності  соціального педагога:

     Отже, в загальному запланована робота у річному плані - виконана,  вона відображена у журналі щоденного обліку роботи. Протягом  навчального року проведено чимало заходів, але робота проводилася переважно з учнями та вчителями. У своїй діяльності соціальний педагог співпрацює з  представниками Національної поліції, безоплатної правової допомоги, зі службою у справах дітей, представниками соціальної служби дітей та молоді, медичними установами та батьківською громадою, органами юстиції.

     Батьків ознайомлено зі змістом документів, які регулюють відповідальність батьків за виховання, розвиток та навчання своїх дітей; також за відповідальність, яку нестимуть батьки.

    Вище згадані заходи проводилися у рамках реалізації національних, державних та регіональних програм.

 Перспективи розвитку

     Незважаючи на проведену роботу, фахівці психологічної служби намагаються внести доповнення в планування своєї діяльності з метою подолання негативних явищ в учнівському середовищі.

     Планування роботи соціального педагога  освітнього закладу на 2024-2025 навчальний рік буде здійснено згідно змін, що відбулися. Соціальному педагогу необхідно узгодити план роботи із  плануванням діяльності освітнього закладу на 2024-2025 навчальний рік.

      Розробити програму та передбачити шляхи її впровадження, метою якої є подолання психологічного бар’єру між усіма учасниками освітнього закладу.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
20 вересня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку