Аналіз контрольної роботи. Ділення на одиницю. Ділення рівних чисел. Ділення нуля

Про матеріал
Аналіз контрольної роботи. Ділення на одиницю. Ділення рівних чисел. Ділення нуля
Перегляд файлу

 Урок 40

Аналіз контрольної роботи. Ділення на одиницю. Ділення рівних чисел. Ділення нуля

Мета: ознайомити учнів з випадками ділення числа на одиницю і діленням рівних чисел, з випадками ділення нуля; розвивати вміння розв’язувати задачі на три дії; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Аналіз контрольної роботи

2. Усні обчислення

1) С. 50, завдання 357.

8 • 1 • 4 = 32         7 • 0 • 6 = 0            3 • 0 + 7 = 7            34 • 1 = 34

6 • 0 + 3 = 3          8 • 4 • 0 = 0            6 • 2 • 1 = 12           34 – 1 = 33

 

2) С. 51, завдання 366.

Конкурс «бігунок»

— Який ряд швидше добіжить до фінішу — обчислить усі рівності?

0 • 5 • 3 = 0       7 • 0 • 4  = 0                     6 • 2 • 0 = 0            8 : 1 • 0 = 0

1 • 0 + 3 = 3      27 : 9 • 0 = 3 • 0 = 0         34 + 8 • 0 = 34        72 : 8 – 0 = 9

 

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми розглянемо деякі випадки ділення та продовжимо роботу над задачами.

IV. Робота над темою уроку

1. Підготовча робота (с. 50, завдання 358)

— З кожного прикладу на множення та його значення складіть по дві рівності на ділення.

3 • 7 = 21          4 • 5 = 20             6 • 2 = 12                9 • 4 = 36

21 : 3 = 7          20 : 4 = 5             12 : 6 = 2                36 : 9 = 4

21 : 7 = 3          20 : 5 = 4             12 : 2 = 6                36 : 4 = 

 

2. Обчислення прикладів з коментуванням (с. 50, завдання 359)

— Що дістанемо в частці при діленні будь-якого числа на 1? (Те саме число.)

— Що дістанемо в частці, при діленні будь-якого числа на це саме число, крім нуля? (1)

— Отже, якщо число a розділити на 1, отримаємо число a.

а : 1 = а

Якщо число a розділити на а, отримаємо 1.

а : а = 1

4 • 1 = 4                 6 • 1 = 6             7 • 1 = 7            3 • 1 = 3

4 : 1 = 4                 6 : 1 = 6              7 : 1 = 7            3 : 1 = 3

4 : 4 = 1                 6 : 6 = 1              7 : 7 = 1            3 : 3 = 1

 

a : 1 = a        

a : a = 1

 

3. Тренувальна вправа (с. 50, завдання 360)

4 • 6 + 18 : 1 = 24 + 18 = 42

4 • 6 - 18 • 1 = 24 - 18 = 6

3 • 7 + 7 : 7 = 21 + 1 = 22

8 : 1 + 6 • 0 = 8 + 0 = 8

8 • 1 - 8 : 8 = 8 - 1 = 7

5 : 5 + 5 • 4 = 1 + 20 = 21

 

4. Ділення нуля (с. 51, завдання 367)

4 • 0 = 0                             0 • 7 = 0                    8 • 0 = 0

0 : 4 = 0                             0 : 7 = 0                     0 : 8 = 0

0 : а = 0

 

Увага! Ділити на нуль неможливо.

Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

1. Робота над задачею (с. 50, завдання 361)

Аналіз умови задачі. Складання короткої умови.

Шовку — 6 м

Сатину — ?, у 2 рази >

Сукна — ?, на 3 м <

— Яке головне питання задачі?

— Чи можемо відразу дати відповідь на це питання? Чому?

— Як дізнатися, скільки купили сатину?

— Якою дією дізнаємось кількість шовку і сатину разом?

Один учень записує розв’язання задачі з коментуванням біля дошки.

Розв’язання

1) 6 • 2 = 12 (м) — купили сатину

2) 12 + 6 = 18 (м) — купили шовку і сатину

3) 18 – 3 = 15 (м)

Відповідь: 15 м сукна купили.

2. Усне складання задачі за малюнком (с. 51, завдання 362)

Завдання 362. Склади задачі за короткими записами.

http://8next.com/uploads/fotos/m3b/362.png

Розв'язання:

1)  У першому рулоні 4 м шовку. У другому рулоні шовку у 3 рази більше, ніж  у першому. У третьому рулоні шовку більше на 2 м, ніж у другому рулоні. Скільки метрів шовку у третьому рулоні ?  

2) У парку росте 4 берези. Кленів росте у 2 рази більше, ніж беріз. Дубів росте на 3 менше, ніж кленів. Скільки дубів росте у парку?

 

3. Самостійна робота

1 варіант

Складіть і розв’яжіть задачу за коротким записом (с. 52, завдання 370 (а)).

2 варіант

Складіть і розв’яжіть задачу за коротким записом (с. 52, завдання 370 (б)).

4. Розв’язування рівнянь з коментуванням (с. 51, завдання 364)

 

45 : х = 1

х = 45 : 1

х = 45

45 : 45 = 1

42 : x= 42

х = 42 : 42

х = 1

42 : 1 = 42

x : 34 = 1

х = 34 • 1

x= 34

34 : 34 = 1

х – 34 = 34

х = 34 + 34

х = 68

68 – 34 = 34

38 • х = 38

х = 38 : 38

х = 1

38 • 1 = 38

36 - х = 1

х = 36 – 1

х = 35

36 – 35 = 1

х • 54 = 54

х = 54 : 54

х = 1

1 • 54 = 54

24 + х = 24

х = 24 – 24

х = 0

24 + 0 = 24

 

VI. Підсумок уроку

— Що дістанемо в частці при діленні будь-якого числа на 1?

— Що дістанемо в частці при діленні будь-якого числа, крім нуля, на це саме число?

— Чи можна ділити на 0?

VII. Домашнє завдання

С. 51–52, завдання 365; 372.

 

Завдання 365°. На одній ділянці росте 15 кущів бузку, на другій — на 3 кущі менше, а на третій — у 3 рази менше, ніж на першій і другій разом. Скільки кущів бузку росте на третій ділянці?

Розв'язання:

15 – 3  = 12 (к.) - росте кущів бузку на другій ділянці.

15 + 12 = 27 (к.) - росте кущів бузку на першій і другій ділянках разом.

27 : 3 = 9 (к.) - росте кущів бузку на третій ділянці.

Відповідь: 9 кущів.

Завдання 372°.

54 : 9 • 0 = 0                    54 - 9 • 0 = 54          (36 + 0) • 1 = 36

42 • 0 : 7 

docx
Додано
15 листопада 2019
Переглядів
677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку