Аналіз сучасного цифрового ринку1. Дослідити ключові пошукові системи, що присутні в країні.2. Дослідити найбільш популярні соціальні мережі та месенджери.3. Які характерні особливості цифрового середовища в країні. Мета. Презентацію підготувала. Студентка 4 курсу ДХМг-99м. Уліна Анна Павлівна. Викладач. Мандра Андрій Валерійович
Цифровий єдиний ринок. Цифровий єдиний ринок — це політичний документ, що належить до Єдиного європейського ринку, та охоплює цифровий маркетинг, електронну комерцію та телекомунікації. Цей політичний документ був оголошений у травні 2015 року Ком3ісією Юнкера. Членкиня Європейської комісії Маргрет Вестагер відповідає за єдиний цифровий ринок з 1 грудня 2019 року.3 основні «стовпи» стратегії Європейської Комісії:[4]Доступ до онлайн-продуктів і послуг. Умови для розвитку та процвітання цифрових мереж та послуг. Зростання європейської цифрової економіки. Вони повинні вирішувати такі питання, як «реформа європейського закону про авторські права» та «перегляд правил щодо аудіовізуальних засобів масової інформації», геоблокування, транскордонні продажі, «реформа правил телекомунікацій ЄС», «цифрові послуги, що мають справу з обробкою персональних даних» та «побудова економіки, що приводиться в дію даними». Реалізація цієї стратегії почалася введенням Директиви про авторське право на єдиному цифровому ринку, вперше випущеної Європейською Комісією у вересні 2016, затвердженої Парламентом 26 березня 2019, Радою Європейського Союзу 15 квітня 2019 та такої, що набула чинності 6 червня 2019.
Пошукова система. Пошукова система — база даних (онлайн-служба), що надає можливість пошуку інформації в Інтернеті. У просторіччі під пошуковою системою розуміють вебсайт, на котрому розміщено інтерфейс системи. Програмною частиною пошукової системи є пошукова машина — комплекс програм, що забезпечує функціональність пошукової системи і, зазвичай, є комерційною таємницею компанії-розробника пошукової системи. Більшість пошукових систем шукають інформацію на сайтах Інтернету, але існують також системи, здатні шукати файли на ftp-серверах, товари в інтернет-магазинах, а також інформацію в групах новин Usenet. Покращення пошуку — одна з пріоритетних задач сучасного Інтернету. Основними критеріями якості роботи пошукової системи є релевантність, повнота бази, врахування морфології мови. Для роботи пошукових систем використовуються різні програмні продукти, часто спеціалізовані для конкретних видів пошуковиків. У середовищі розробників для такого програмного забезпечення використовується термін «рушій пошуковика».Інформаційний пошук — це процес пошуку інформації з певної теми. Основним його завданням є швидке і точне знаходження необхідної інформації. Саме цьому присвячено сьогоднішній урок. Добірки посилань використовуються для пошуку інформації з конкретної теми. Вони містять списки посилань на сайти, які у деяких випадках згруповано в рубрики. Автори сайту вручну здійснюють занесення посилань до добірки.
Пошукова система. Пошуковий каталог — це структурований набір посилань на сайти з їх коротким описом. Його використовують для пошуку інформації з різноманітних тем. Його, як і добірку посилань, створюють «руками». Посилання на джерела інформації класифіковано у пошуковому каталозі за темами. Простий пошук. Під час цього пошуку у поле запиту вводять одне або декілька слів, які можуть характеризувати зміст документа. Під час введення одного слова машина видає, як правило, велику кількість посилань, з яких обрати потрібну інформацію буває досить складно. Тому простий пошук використовують для знаходження нескладних, однозначних питань чи теоретичних положень. Розширений пошук. Такий пошук завжди включає запит із групи слів. Під час розширеного пошуку рекомендують зв’язувати ключові слова логічними операторами and (і), or (або), not (ні) тощо. Зазвичай записи ключових слів і логічних операторів у різних пошукових системах або однакові, або досить схожі. Тому, засвоївши один раз прийоми розширеного пошуку, можна ним користуватися де завгодно, переключивши машину в потрібний режим розширеного пошуку. Контекстний пошук. Пошукові машини, що підтримують цей вид пошуку, видають посилання на інформацію, яка точно відповідає ключовим словам у пошуковому вікні. Для цього у більшості випадків ключову фразу потрібно взяти в лапки.
Українські пошукові системи. Більшість користувачів інтернету України віддають перевагу Google. Раніше використовувався Яндекс, але в зв’язку з політикою, ця пошукова система в Україні заборонена. Незважаючи на це, деякі користуються нею, заходячи через VPN сервіси: Google 87.56%, Яндекс 8,75%, Мейл ру 8,75%, Bing 1,03%, Yahoo 0,74%: Зміни за останній рік були не на користь Яндекса, але найактивніше зниження частки було рік тому. В Україні зростає кількість власних українських пошукових систем. Серед них можна виділити такі як: I.ua Ukr.net Meta.ua Poshukach.com Shukalka.com.ua.
Українські пошукові системи. Крім перерахованих сервісів існують інші проекти через які теж можна проводити пошук. Сервіси з пошуку інформації від українських розробників: Poshukach.com; Shukalka.com.ua; Sova.com.ua – працює на базі google Gala. Net – каталог Meta. Ping – шукає інформацію по всьому світу UA port – здійснює пошук на ua/eng мовіАванпорт – є пошуковою системою і каталогом; Атлас UA – містить масу інформації;Online.ua;Poshukach.com; Shukalka.com.ua;Мета – здійснює пошук, використовуючи систему Google;I.ua; Ukr.net; Meta.ua;Top. PING – здійснює пошук по новинах, сайтам українського інтернету. Популярність пошуковика mail. Ru в Україні була обумовлена не стільки зручністю сервісу, скільки агресивною політикою: mail. Ru-панель і пошук за замовчуванням ставилися на пк користувачів у якості доповнення до софту, котрий завантажується, і видалити їх було дуже складно.
Пошукова система. Google Пошуковик є одним з найбільш використовуваних не тільки на просторах країн СНД, а й у всьому світі. За даними дослідників, найбільша кількість відвідувань відзначено за користувачами Сполучених Штатів Америки, але й користувачі з інших куточків планети також не залишають без уваги сайт google.com. На головній сторінці пошуковика немає нічого зайвого, тільки рядок пошуку і логотип компанії. Користуючись цією пошуковою системою, людина не відволікається на рекламу або інші сторонні речі, і чітко виконує заплановану дію. Yandex. Нещодавно yandex.com впевнено лідирував серед пошукачів, якими користуються жителі пострадянського простору. У 2017 році позиції системи похитнулися, що пов’язано, швидше за все, з указом президента України, яким запропоновано заблокувати провайдерами сервіси Яндекса. Таке ж обмеження стосується інтернет-ресурсу mail.ru, на який також накладені санкції. Yahoo. Ця пошукова система займає 4 місце за популярністю в світі. Але при цьому складно назвати yahoo.com дуже затребуваною серед громадян держав СНД. Складно сказати, з якої саме причини, але пошуковик не користується такою популярністю, як у американських користувачів (24% від загальної кількості запитів в США).
Пошукова система. Bing. Пошуковик, який є продуктом компанії Майкрософт, також фігурує у верхніх рядках світового рейтингу. Постійне суперництво з визнаним лідером – Гугл дозволяє системі Бінг невпинно розвиватися і вдосконалюватися. Система була випущена 20 років тому, і за весь цей час неодноразово змінювала назву, але якість послуг, що надаються при цьому не страждала. Найбільша аудиторія користувачів Бінг проживає в США (близько 30%), Китаї (18%) і Німеччини (приблизно 6%). Rambler Близько 10 років тому rambler.ru був безсумнівним фаворитом серед користувачів РФ (близько 24%) і країн, що межують з Росією. Але час минав, і більш успішні пошукові системи поступово витіснили Рамблер з п’єдесталу. Але тим не менше, Rambler і раніше дбайливо зберігає своє коло шанувальників, які ні на що не проміняють зручний пошуковик, який до того ж має масу додаткових функцій. Mail.ru Цей пошуковик вже згадувався в нашому рейтингу популярних систем. Не дивно, що багато користувачів віддають перевагу саме цьому сервісу, адже, крім функції пошуку, тут можна створити пошту, почитати новини, розділені за темами, дізнатися прогноз погоди і багато іншого. Погодьтеся, це дуже зручно, коли такі різні можливості представлені на одному веб-ресурсі.
ОСОБЛИВОСТІ ТА ПРИНЦИПИ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ В УКРАЇНІОсобливість цифрової економіки – це її зв’язок з економікою на вимогу, яка передбачає не продаж товарів і послуг, а отримання доступу до них саме в той момент, коли це потрібно. Отримання замовлень відбувається онлайн, а їх виконання – офлайн. Переваги економіки на вимогу це: висока швидкість отримання необхідної послуги або товару; зниження їх вартості для кінцевого користувача завдяки зниженню кількості посередників; спрощення виходу постачальників товарів і послуг на користувачів. Саме цифрова економіка є акселератором соціально-економічного життя суспільства у сучасному світі та здатна стрімко підвищити ВВП країни. Так, цифрова економіка є головним пріоритетом і таких країн, як Німеччина або Великобританія. По всьому світу частка традиційної економіки зменшується, а цифрової – збільшується, даючи могутні переваги для таких країн. У цифровій економіці на перший план виходить споживання саме цифрових технологій, незалежно від сфери. В Україні найбільш яскравим прикладом сьогодні є агропромислова сфера, де завдяки цифровим технологіям передові агрокомпанії збільшують свої ROI від 30% до 90%. Коли ми забезпечимо цифрову трансформацію всієї агросфери.
ОСОБЛИВОСТІ ТА ПРИНЦИПИ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ В УКРАЇНІДля усунення бар’єрів, Державним агентством з питань електронного урядування України спільно з Мінекономрозвитку та Hi-Tech Office Ukraine напрацьовано комплексний план цифрових перетворень в Україні. Відповідний проект розпорядження перебуває на погодженні в центральних органах влади. На сьогодні цифрова економіка виступає ефективною основою розвитку системи державного управління, економіки, бізнесу, соціальноїсфери і всього суспільства. Для успішного розвитку цифрової економіки в Україні потрібна ефективна державна політика щодо подолання «цифрового розриву» та стимулювання розвитку цифрової економіки. Сучасний бізнес і організації традиційної економіки повинні адресно долати опір змінам, опираючись на незалежні науково-технологічних досліджень, маючи це як культурний цифровий імператив, щоб бути успішними в моделі цифрової трансформації і ставлячи перед собою завдання стати цифровим лідером. Країна не може бути успішною в розвитку цифрової економіки за відсутності необхідної нормативно-правової бази, стратегії розвитку економіки, що базується на цифрових технологіях. Формування професійних навичок, сприяння навчанню протягом усього життя.
Використані джерела1. Пошукові системи світу, статистика 2018. Посилання: https://marketer.ua/ua/search-engine-stat-2018/ 2. Цифровий єдиний ринок. Посилання: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A6%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9_%D1%94%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%BA 3. Пошукова система. Посилання: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9 F%D0%BE%D1%88%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0 4. Пошук інформації у мережах. Посилання: http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2013/31/31.html 5 Рейтинг пошукових систем. Посилання: https://marketer.ua/ua/rejting-poiskovyh-sistem-v-2017-statistika-stran-sng-i-mira/ 6. Особливості та принципи цифрової економіки в Україні. Посилання: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/view. By. File. Id/623580.pdf