ознайомити учнів із творчістю Ігоря Січовика; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; навчати інтонувати речення, розкривати зміст поезії; розвивати зв'язне мовлення, творчі здібності учнів; виховувати любов до художнього слова.
Тема: ГУМОРИСТИЧНИЙ ВІРШ. ІГОР СІЧОВИК «ВІДДЯЧИЛА», «ХИТРА КИЦЯ»
Мета: ознайомити учнів із творчістю Ігоря Січовика; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; навчати інтонувати речення, розкривати зміст поезії; розвивати зв'язне мовлення, творчі здібності учнів; виховувати любов до художнього слова.
Обладнання: презентація з завданнями,предметні малюнки за змістом уроку, відео - фізкультхвилинка.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
2.1. Робота над скоромовкою
День у день: Дзень та дзень!
Кожен день: Дзень та дзень!
В школі дзвоник
Кожен день
Вчитись кличе:
Дзень! Дзень! Дзень!
В. Гринько
2.2. Робота над чистомовкою
Ду-ду-ду, ду-ду-ду! Грає хлопчик на дуду.
Ді-ді-ді, ді-ді-ді! Рибка плаває в воді.
Пів-пів-пів, пів-пів-пів! Синички чути спів.
На-на-на, на-на-на! Радує нас всіх весна.
2.3. Читайте, стежте за вимовою!
Бджілка з джмеликом літала,
Бджілка з джмеликом дзижчали:
3. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота в парах. Гра «Ти — мені, я — тобі»
Учні в парах переказують одне одному казку.
4. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми ознайомимося із творчістю українського поета Ігоря Січовика.
5. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
5.1. Біографічна довідка
Народився поет 17 червня 1945 р. на Волині у селі Велицьку Ковельського району в родині сільських учителів.
Пише з 12 років. Видав чотири десятки книжок для дітей, чимало з яких побачили світ у видавництвах «Веселка», «Грайлик», «Детская литєратура», «Спалах», «Богдан».
Є автором підручників для позакласного читання «Першокласник» і «Сонячне перевесло», близько трьохсот ігор з буквами і словами «Словограй» і «Мово-грай», збірників для дошкільних навчальних закладів «Світлячок», «Ч беряйчик», «Дошкільнятко». Видав книжки для найменших читачів:«Математичні ігри», «Веселий задачник», «Таємниця десяти невідомих» и книжку «Весела школа».
5.2. Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання учнями вірша і. Січовика
«Віддячила»
Фізкультхвилинка
5.3. Опрацювання вірша 1. Січовика «Хитра киця» (с. 102-106)
1) Виразне читання вірша вчителем.
— Який настрій викликав у вас цей вірш?
2) Словникова робота.
а) Довідкове бюро.
Відсапнувся — віддихнув, перевів подих після важкого фізичного напруження;
б) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем, скоромовкою в парах.
Негоду обійтися
стрівся підкріпився
гайнув нишком
дзьобами джерельна
— Кого з персонажів стосуються слова: риє ямку; стежить нишком; вит--гають Пса із ями?
5) Гра «Диктор телебачення».
Прочитати вірш, періодично відриваючи очі від тексту, щоб подивитися на глядачів.
6. ПІДСУМОК УРОКУ
7. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Виразно читати вірш. Підготувати запитання за його змістом.
1