семінар - тренінг "Шанобливе ставлення до вихованців"

Про матеріал

Семінар-тренінг для педагогів дошкільного навчального закладу

«Шанобливе ставлення до вихованців»

Мета: підвищення рівня психолого-педагогічного рівня знань та вмінь педагогів.

Задачі:

1)сприяння розвитку творчих здібностей вихователів;

2)сприяння здатності абстрагуватися від існуючих обмежень;

3)сприяння формування вміння зосередитися на певних об'єктах ;

4)сприяння фахового зростання;

5)сприяння розвитку емпатії у педагогів.

Цільова група: вихователі груп дошкільного навчального закладу.

Перегляд файлу

Семінар-тренінг для педагогів дошкільного навчального закладу

«Шанобливе ставлення до вихованців»

08.02

розробила Гребініченко В.П.

практичний психолог дошкільного навчального закладу (ясла – садка ) №000

Харківської міської ради

 

Мета: підвищення рівня психолого-педагогічного рівня знань та вмінь педагогів.

Задачі:

  1. сприяння розвитку творчих здібностей вихователів;
  2. сприяння здатності абстрагуватися від існуючих обмежень;
  3. сприяння формування вміння зосередитися на певних об’єктах ;
  4. сприяння фахового зростання;
  5. сприяння розвитку емпатії у педагогів.

Цільова група: вихователі груп дошкільного навчального закладу.

Дата проведення: лютий 0000 року.

Місце проведення: дошкільний навчальний заклад № 000.

Необхідний інструментарій: маркери, стікери, листки білого паперу, контейнери, магнітофон, музичні записи.

Форми роботи: мозковий штурм, робота у групах, практичні вправи.

 

План семінару-тренінгу

 

Зміст

Час

Обладнання

1

Очікування від семінару

3 хвилини

Стікери, лист білого паперу

2

Мозковий штурм «Правила гри»

5 хвилин

лист білого паперу, маркер, бланк (додаток №1)

3

Теоретичний вступ «Права дитини»

10 хвилин

 

4

Психологічна зарядка «Броунівський рух»

5 хвилин

-

5

Робота у групах

Вправа «Ведучий / відомий»

7 хвилин

Магнітофон, мелодична, спокійна музика

6

Рефлексія

5 хвилин

-

7

Психологічна вправа «Почуття і педагог»

13 хвилин

Контейнери, бланк (додаток №2)

8

Мікрофон «Рефлексія»

5 хвилин

 

9

Робота у групах  «Відчуй себе дитиною»

20 хвилин

бланк (додаток №3)

10

Мікрофон «Рефлексія»

7 хвилин

-

11

Сюрпризний момент

5 хвилин

маркери

12

Зворотній зв'язок. Підведення підсумків.

5 хвилин

Контейнери, бланк (додаток №4)

Загальний час

1 год 25 хвилин

 

 

 

 

 

 

ХІД СЕМІНАРУ-ТРЕНІНГУ

 

  1.                    Очікування від семінару

Мета :виявити очікування педагогів від семінару

Хід гри:

Вихователям пропонується по черзі написати на стікерах , а потім за бажанням висловити свою думку щодо власних очікувань  від семінару,  та своїх цілей у ньому.

 

  1.                    Мозковий штурм «правила гри»

Мета: визначити правила поведінки для комфортного самопочуття учасників семінару, для досягнення поставленої мети.

Хід гри:

У режимі мозкового штурму з групою педагогів формулюються основні правила семінару–тренінгу.(додаток№1)

 

  1.                    Теоретичний виступ «Права дитини» (10 хв)

Права дитини

Згідно з принципами, проголошеними в Статуті ООН, у Загальній декларації прав людини та Міжнародних пактах про права людини, кожна людина має володіти всіма зазначеними у них правами і свободами без будь-якої різниці за такими ознаками, як раса, колір шкіри, стать, релігія, політичні або інші переконання, національне або соціальне походження, майновий стан, народження або інші обставини.

Дитині для повного і гармонійного розвитку її особи необхідно зростати в сімейному оточенні, в атмосфері щастя, любові і розуміння, тому діти мають право на особливе піклування і допомогу. В Декларації прав дитини зазначається: «Дитина внаслідок її фізичної і розумової незрілості потребує спеціальної охорони і піклування, включаючи належний правовий захист як до, так і після народження».

Всі дії по відношенню до дитини повинні у повному обсязі враховувати її інтереси. Кожна дитина має невід'ємне право на життя. Держава повинна максимально забезпечити виживання і здоровий розвиток дитини.

Держава забезпечує дитині, здатній сформулювати власні погляди, право вільно висловлювати ці погляди з усіх питань, що торкаються дитини, до того ж поглядам дитини приділяється належна увага згідно з її віком і зрілістю.

Дитина має право вільно висловлювати свої думки; це право включає свободу шукати, одержувати і передавати інформацію й ідеї будь-якого роду незалежно від кордонів в усній, письмовій чи друкованій формі, у друкованій формі, у формі творів мистецтва чи за допомогою інших засобів на вибір дитини.

Дитина має право на свободу асоціацій і свободу мирних зборів, на свободу думки, совісті і релігії. Жодна дитина не може бути об'єктом свавільного або незаконного втручання в здійснення її права на особисте і сімейне життя, недоторканність житла, таємницю кореспонденції або незаконного посягання на її честь і гідність.

Держава турбується про забезпечення права кожної дитини на рівень життя, необхідний для фізичного, розумового, духовного, морального і соціального розвитку дитини. Батьки або інші особи, які виховують дитину, несуть основну відповідальність за забезпечення в межах своїх здібностей і фінансових можливостей умов життя, необхідних для розвитку дитини. Зі свого боку, держава, в межах своїх можливостей, вживає необхідних заходів для надання допомоги батькам та іншим особам, які виховують дітей, зокрема, надає матеріальну допомогу і підтримує програми щодо забезпечення дитини харчуванням, одягом і житлом.

Дитина має право на освіту, обов'язок держави полягає у забезпеченні безкоштовної та обов'язкової загальної середньої освіти. Шкільна дисципліна повинна підтримуватися з допомогою методів, які відображають повагу людської гідності дитини. Освіта дитини має бути спрямована на розвиток особи, талантів, розумових і фізичних здібностей кожної дитини у найповнішому обсязі. Освіта повинна забезпечити виховання поваги до батьків, до культурної самобутності, мови і національних цінностей країни, в якій дитина проживає, країни її походження та до цивілізацій, відмінних від її власної; виховання поваги до навколишньої природи.

У державах, де існують етнічні, релігійні або мовні меншини чи особи з числа корінного населення, дитині, яка належить до таких меншин чи корінного населення, не може бути відмовлено в праві спільно з іншими членами її групи користуватися своєю культурою, сповідувати свою релігію і виконувати її обряди, а також користуватися рідною мовою.

Діти мають право на відпочинок і дозвілля, право брати участь в іграх і іграх і розважальних заходах, що відповідають їх віку, та вільно брати участь у культурному житті і займатися мистецтвом.

Дитина має право на захист від економічної експлуатації і від виконання будь-якої роботи, яка може бути небезпечною для здоров'я, бути перешкодою в одержанні нею освіти чи завдавати шкоди її здоров'ю, фізичному, розумовому, духовному, моральному і соціальному розвитку.

Діти мають право на захист від усіх форм експлуатації, що завдають шкоди будь-якому аспекту їх добробуту.

Жодна дитина не повинна піддаватись катуванням та іншим жорстоким, нелюдським або таким, що принижують гідність, видам поводження чи покарання.

З метою захисту прав дитини на міжнародному рівні створюється Комітет по правах дитини. Комітет складається з десяти експертів, що відзначаються високими моральними якостями і визнаною компетентністю в галузі прав дитини. Члени Комітету обираються на чотирирічний строк. Вони мають право бути переобраними у випадку повторного висунення їхніх кандидатур.

Комітет може запропонувати спеціалізованим установам (таким як Міжнародна організація праці - МОП; Всесвітня організація охорони здоров'я - ВОЗ; Організація Об'єднаних націй з питань освіти науки та культури - ЮНЕСКО), Дитячому фонду Організації Об'єднаних Націй – ЮНІСЕФ та іншим компетентним органам, коли він вважає це за доцільне, подавати висновки експертів щодо здійснення Конвенції про права дитини у тих галузях, які входять до сфери їх відповідних повноважень. Комітет може ет може рекомендувати Генеральній Асамблеї ООН запропонувати Генеральному секретарю провести від її імені дослідження з питань, що стосуються прав дитини.

 

  1.                    Психологічна зарядка  «Броунівський рух» (5 хв)

Мета: формування емоційного та психологічного зв’язку між учасниками групи.

Хід гри:

Педагогам пропонується почати хаотично рухатись під мелодію. Через декілька хвилин педагогам пропонується привітатися руками, плечима, ногами. При виконанні цієї вправи ведучий слідкує за безпекою педагогів. 

 

  1.                    Робота у групах  «ведучий / відомий» (7 хв)

Мета: розвиток умінь вихователя перебування у позиції відомого.

Хід гри:

Ведучий: «Протягом усього дня, ми як дорослі, кому довірили виховання дітей знаходимося у позиції ведучого. Ця вправа допоможе нам помінятися ролями з нашими вихованцями, та відчути на собі роль відомого. Під музику пропонується потанцювати парами, та по черзі бути і відомим і ведучим»

 

  1.                    Рефлексія (5 хв)

Отримання зворотного зв’язку щодо проходження вправи, переживання власних емоцій на різних етапах гри як у ролі ведучого , так і у ролі відомого.

 

  1.                    Психологічна вправа «Почуття і педагог» (13 хв)

Мета: розвиток відчуттів емпатії, співчуття у педагогів, використання їх у своїй діяльності.

Хід гри:

Ведучий пропонує взяти контейнери з емоціями дітей та проілюструвати їх ситуаціями, в яких вони були б педагогічно доцільні. (додаток № 2)

 

  1.                    Рефлексія (5 хв)

Одержання зворотного зв’язку щодо проходження вправи, переживання власних емоцій на різних етапах гри.

 

  1.                    Робота у групах  «Відчуй себе дитиною» (20 хв)

Мета: розвиток емпатії, умінь педагога вірно оцінювати ситуацію і реагувати згідно з психологічними особливостями дітей.

Хід гри:

Педагогів об’єднують у три групи, і кожній надається контейнер з завданням . (додаток № 3)

Ведучий: «Зараз я пропоную вам подивитися у контейнери. Ця гра буде проводитися у 2 етапи.

1 етап полягає у тому, щоб по-черзі програли задану ситуацію своєї групи, в якій є вихователь і дитина, та проаналізувати поведінку як вихователя, так і дитини.

2 етап полягає у тому, щоб ‘дитина’ озвучила свої побажання щодо дій вихователя, та програти цю сценку вже за очікуваннями ‘дитини’. Аналізувати іншу лінію розвитку подій. »

 

  1.  Рефлексія

Одержання  зворотного зв’язку щодо проходження вправи, переживання власних емоцій на різних етапах гри.

 

  1.  Сюрпризний момент

Педагогам у мішечку надаються контейнери з доброзичливими побажаннями щодо найближчого часу, які вони власноруч достають. (додаток№4)

 

  1.  Зворотній зв'язок. Підведення підсумків (5 хв)

Мета: формування у педагогів свідомого ставлення до своїхї слабких сторон та переваг, аналіз проведеної роботи.

Хід гри:

Надання педагогам стікерів, щоб вони на них відобразили свої побажання та пропозиції щодо проведеного тренінгу, виправдались чи ні їх очікування. Потім педагогам пропонується по колу відповідать на запитання:

Які емоції ви зараз відчуваєте?

Що сподобалось або не сподобалось у проведені семінару?

Закінчення семінару.


Додаток №1

Щирість та відвертість

 

Конфіденційність

 

Я сам

 

Активність усіх членів групи

 

Кожна думка має право на існування

 

Тут і тепер

 

Критикуємо висловлювання, а не людину

 

Доброзичливе ставлення всіх учасників

 

Додаток №2

 

радість

гнів

байдужість

обурення

зацікавленість

задоволення

жах

Горе

сором

розгубленість

довіра

Нудьга

розчарування

ревнощі

ворожість

довіра

 

 

Додаток №3

 

Ситуація №1 дитина відбирає іграшку у іншої дитини.

Дія вихователя:зверхе відношення до дитячих проблем

Ситуація №2 дитина постійно кричить на дітей, та нададає їм образливі призвіська .

Дія вихователя: навчання дітей по правилу «роби як я кажу, а не як роблю»

Ситуація №3 агресія однієї дитини на іншу.

Дія вихователя: дискримінація дитини по якісь причині, не поважання дитячої гідності

 

 

 

Додаток №4

 

 

Тебе сегодня

посчастливится!

 

                                 

                                              Позаботься

                                 о своем

                                здоровье!

 

Жизнь готовит

 тебе приятный

сюрприз!

                                                       Все,

                          что нужно тебе,

                       легко приходит

                    к тебе!

 

                    

 

                              Сегодня

                              твой день!   

                      

                       Люби себя такой,

                        какая ты есть,

                       неповторимой!

 

                              Все складывается

                           для тебя

             наилучшим

               образом!

 

 

                 Сегодня

                твой

         счастливый день!

 

                                           Сегодня

                             с тобой

                  покой и радость

 

                    Помни, ты родилась                             

                          чтобы быть

\                      счастливой!

 

 

                Сегодня твой

                   день,

                 удачи тебе!

                         

                                Сегодня

                                ожидай

                              прибыли!

                      

Все твои желания и

                                            мечты

                                     реализуються,

                                    поверь в это!

 

                              Люби себя такой,

                      какая ты есть,

               неповторимой!

 

                   

                  У тебя есть все,

                      чтобы быть

              счастливой!

 

                      Настало время

                    сделать то,что ты

                 постоянно

                    откладываешь!

              

                    Сделай

                     себе подарок,

                ты заслужила!

                

                 Ты готова сделать

                  самый важный шаг

               в своей жизни!

 

Находи прекрастны моменты  рядом

 

Жизнь готовит

 тебе приятный

        сюрприз!

                         Сегодня  с тобой

         Покой

              и радость

        

            смотри на мир

             как ребенок

             Все твои

                начинания

             -

                збудуться

                                                       Все,

                          что нужно тебе,

                       легко приходит

                    к тебе!

 

                      Находи прекрастные

        моменты в

рядом

 

                 Сегодня твой

         счастливый

            день

н                             Находи

                            радость

в                          в любимом

                        деле

Помни,

что ты

ЛЮБИМА!

                 У тебя есть все,

                      чтобы быть

                  счастливой!

             Находи

                  время для                  о               отдыха

м        Будь счастлива,

     не смотря

      ни на что

         Научись

         находить время 

   для себя

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1151
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку