Семінар-тренінг для педагогів дошкільного навчального закладу
«Шанобливе ставлення до вихованців»
Мета: підвищення рівня психолого-педагогічного рівня знань та вмінь педагогів.
Задачі:
1)сприяння розвитку творчих здібностей вихователів;
2)сприяння здатності абстрагуватися від існуючих обмежень;
3)сприяння формування вміння зосередитися на певних об'єктах ;
4)сприяння фахового зростання;
5)сприяння розвитку емпатії у педагогів.
Цільова група: вихователі груп дошкільного навчального закладу.
Семінар-тренінг для педагогів дошкільного навчального закладу
«Шанобливе ставлення до вихованців»
08.02
розробила Гребініченко В.П.
практичний психолог дошкільного навчального закладу (ясла – садка ) №000
Харківської міської ради
Мета: підвищення рівня психолого-педагогічного рівня знань та вмінь педагогів.
Задачі:
Цільова група: вихователі груп дошкільного навчального закладу.
Дата проведення: лютий 0000 року.
Місце проведення: дошкільний навчальний заклад № 000.
Необхідний інструментарій: маркери, стікери, листки білого паперу, контейнери, магнітофон, музичні записи.
Форми роботи: мозковий штурм, робота у групах, практичні вправи.
План семінару-тренінгу
№ |
Зміст |
Час |
Обладнання |
1 |
Очікування від семінару |
3 хвилини |
Стікери, лист білого паперу |
2 |
Мозковий штурм «Правила гри» |
5 хвилин |
лист білого паперу, маркер, бланк (додаток №1) |
3 |
Теоретичний вступ «Права дитини» |
10 хвилин |
|
4 |
Психологічна зарядка «Броунівський рух» |
5 хвилин |
- |
5 |
Робота у групах Вправа «Ведучий / відомий» |
7 хвилин |
Магнітофон, мелодична, спокійна музика |
6 |
Рефлексія |
5 хвилин |
- |
7 |
Психологічна вправа «Почуття і педагог» |
13 хвилин |
Контейнери, бланк (додаток №2) |
8 |
Мікрофон «Рефлексія» |
5 хвилин |
|
9 |
Робота у групах «Відчуй себе дитиною» |
20 хвилин |
бланк (додаток №3) |
10 |
Мікрофон «Рефлексія» |
7 хвилин |
- |
11 |
Сюрпризний момент |
5 хвилин |
маркери |
12 |
Зворотній зв'язок. Підведення підсумків. |
5 хвилин |
Контейнери, бланк (додаток №4) |
Загальний час |
1 год 25 хвилин |
||
ХІД СЕМІНАРУ-ТРЕНІНГУ
Мета :виявити очікування педагогів від семінару
Хід гри:
Вихователям пропонується по черзі написати на стікерах , а потім за бажанням висловити свою думку щодо власних очікувань від семінару, та своїх цілей у ньому.
Мета: визначити правила поведінки для комфортного самопочуття учасників семінару, для досягнення поставленої мети.
Хід гри:
У режимі мозкового штурму з групою педагогів формулюються основні правила семінару–тренінгу.(додаток№1)
Права дитини
Згідно з принципами, проголошеними в Статуті ООН, у Загальній декларації прав людини та Міжнародних пактах про права людини, кожна людина має володіти всіма зазначеними у них правами і свободами без будь-якої різниці за такими ознаками, як раса, колір шкіри, стать, релігія, політичні або інші переконання, національне або соціальне походження, майновий стан, народження або інші обставини.
Дитині для повного і гармонійного розвитку її особи необхідно зростати в сімейному оточенні, в атмосфері щастя, любові і розуміння, тому діти мають право на особливе піклування і допомогу. В Декларації прав дитини зазначається: «Дитина внаслідок її фізичної і розумової незрілості потребує спеціальної охорони і піклування, включаючи належний правовий захист як до, так і після народження».
Всі дії по відношенню до дитини повинні у повному обсязі враховувати її інтереси. Кожна дитина має невід'ємне право на життя. Держава повинна максимально забезпечити виживання і здоровий розвиток дитини.
Держава забезпечує дитині, здатній сформулювати власні погляди, право вільно висловлювати ці погляди з усіх питань, що торкаються дитини, до того ж поглядам дитини приділяється належна увага згідно з її віком і зрілістю.
Дитина має право вільно висловлювати свої думки; це право включає свободу шукати, одержувати і передавати інформацію й ідеї будь-якого роду незалежно від кордонів в усній, письмовій чи друкованій формі, у друкованій формі, у формі творів мистецтва чи за допомогою інших засобів на вибір дитини.
Дитина має право на свободу асоціацій і свободу мирних зборів, на свободу думки, совісті і релігії. Жодна дитина не може бути об'єктом свавільного або незаконного втручання в здійснення її права на особисте і сімейне життя, недоторканність житла, таємницю кореспонденції або незаконного посягання на її честь і гідність.
Держава турбується про забезпечення права кожної дитини на рівень життя, необхідний для фізичного, розумового, духовного, морального і соціального розвитку дитини. Батьки або інші особи, які виховують дитину, несуть основну відповідальність за забезпечення в межах своїх здібностей і фінансових можливостей умов життя, необхідних для розвитку дитини. Зі свого боку, держава, в межах своїх можливостей, вживає необхідних заходів для надання допомоги батькам та іншим особам, які виховують дітей, зокрема, надає матеріальну допомогу і підтримує програми щодо забезпечення дитини харчуванням, одягом і житлом.
Дитина має право на освіту, обов'язок держави полягає у забезпеченні безкоштовної та обов'язкової загальної середньої освіти. Шкільна дисципліна повинна підтримуватися з допомогою методів, які відображають повагу людської гідності дитини. Освіта дитини має бути спрямована на розвиток особи, талантів, розумових і фізичних здібностей кожної дитини у найповнішому обсязі. Освіта повинна забезпечити виховання поваги до батьків, до культурної самобутності, мови і національних цінностей країни, в якій дитина проживає, країни її походження та до цивілізацій, відмінних від її власної; виховання поваги до навколишньої природи.
У державах, де існують етнічні, релігійні або мовні меншини чи особи з числа корінного населення, дитині, яка належить до таких меншин чи корінного населення, не може бути відмовлено в праві спільно з іншими членами її групи користуватися своєю культурою, сповідувати свою релігію і виконувати її обряди, а також користуватися рідною мовою.
Діти мають право на відпочинок і дозвілля, право брати участь в іграх і іграх і розважальних заходах, що відповідають їх віку, та вільно брати участь у культурному житті і займатися мистецтвом.
Дитина має право на захист від економічної експлуатації і від виконання будь-якої роботи, яка може бути небезпечною для здоров'я, бути перешкодою в одержанні нею освіти чи завдавати шкоди її здоров'ю, фізичному, розумовому, духовному, моральному і соціальному розвитку.
Діти мають право на захист від усіх форм експлуатації, що завдають шкоди будь-якому аспекту їх добробуту.
Жодна дитина не повинна піддаватись катуванням та іншим жорстоким, нелюдським або таким, що принижують гідність, видам поводження чи покарання.
З метою захисту прав дитини на міжнародному рівні створюється Комітет по правах дитини. Комітет складається з десяти експертів, що відзначаються високими моральними якостями і визнаною компетентністю в галузі прав дитини. Члени Комітету обираються на чотирирічний строк. Вони мають право бути переобраними у випадку повторного висунення їхніх кандидатур.
Комітет може запропонувати спеціалізованим установам (таким як Міжнародна організація праці - МОП; Всесвітня організація охорони здоров'я - ВОЗ; Організація Об'єднаних націй з питань освіти науки та культури - ЮНЕСКО), Дитячому фонду Організації Об'єднаних Націй – ЮНІСЕФ та іншим компетентним органам, коли він вважає це за доцільне, подавати висновки експертів щодо здійснення Конвенції про права дитини у тих галузях, які входять до сфери їх відповідних повноважень. Комітет може ет може рекомендувати Генеральній Асамблеї ООН запропонувати Генеральному секретарю провести від її імені дослідження з питань, що стосуються прав дитини.
Мета: формування емоційного та психологічного зв’язку між учасниками групи.
Хід гри:
Педагогам пропонується почати хаотично рухатись під мелодію. Через декілька хвилин педагогам пропонується привітатися руками, плечима, ногами. При виконанні цієї вправи ведучий слідкує за безпекою педагогів.
Мета: розвиток умінь вихователя перебування у позиції відомого.
Хід гри:
Ведучий: «Протягом усього дня, ми як дорослі, кому довірили виховання дітей знаходимося у позиції ведучого. Ця вправа допоможе нам помінятися ролями з нашими вихованцями, та відчути на собі роль відомого. Під музику пропонується потанцювати парами, та по черзі бути і відомим і ведучим»
Отримання зворотного зв’язку щодо проходження вправи, переживання власних емоцій на різних етапах гри як у ролі ведучого , так і у ролі відомого.
Мета: розвиток відчуттів емпатії, співчуття у педагогів, використання їх у своїй діяльності.
Хід гри:
Ведучий пропонує взяти контейнери з емоціями дітей та проілюструвати їх ситуаціями, в яких вони були б педагогічно доцільні. (додаток № 2)
Одержання зворотного зв’язку щодо проходження вправи, переживання власних емоцій на різних етапах гри.
Мета: розвиток емпатії, умінь педагога вірно оцінювати ситуацію і реагувати згідно з психологічними особливостями дітей.
Хід гри:
Педагогів об’єднують у три групи, і кожній надається контейнер з завданням . (додаток № 3)
Ведучий: «Зараз я пропоную вам подивитися у контейнери. Ця гра буде проводитися у 2 етапи.
1 етап полягає у тому, щоб по-черзі програли задану ситуацію своєї групи, в якій є вихователь і дитина, та проаналізувати поведінку як вихователя, так і дитини.
2 етап полягає у тому, щоб ‘дитина’ озвучила свої побажання щодо дій вихователя, та програти цю сценку вже за очікуваннями ‘дитини’. Аналізувати іншу лінію розвитку подій. »
Одержання зворотного зв’язку щодо проходження вправи, переживання власних емоцій на різних етапах гри.
Педагогам у мішечку надаються контейнери з доброзичливими побажаннями щодо найближчого часу, які вони власноруч достають. (додаток№4)
Мета: формування у педагогів свідомого ставлення до своїхї слабких сторон та переваг, аналіз проведеної роботи.
Хід гри:
Надання педагогам стікерів, щоб вони на них відобразили свої побажання та пропозиції щодо проведеного тренінгу, виправдались чи ні їх очікування. Потім педагогам пропонується по колу відповідать на запитання:
Які емоції ви зараз відчуваєте?
Що сподобалось або не сподобалось у проведені семінару?
Закінчення семінару.
Додаток №1
Щирість та відвертість |
Конфіденційність |
Я сам |
Активність усіх членів групи |
Кожна думка має право на існування |
Тут і тепер |
Критикуємо висловлювання, а не людину |
Доброзичливе ставлення всіх учасників |
Додаток №2
радість |
гнів |
байдужість |
обурення |
зацікавленість |
задоволення |
жах |
Горе |
сором |
розгубленість |
довіра |
Нудьга |
розчарування |
ревнощі |
ворожість |
довіра |
Додаток №3
Ситуація №1 дитина відбирає іграшку у іншої дитини. Дія вихователя:зверхе відношення до дитячих проблем |
Ситуація №2 дитина постійно кричить на дітей, та нададає їм образливі призвіська . Дія вихователя: навчання дітей по правилу «роби як я кажу, а не як роблю» |
Ситуація №3 агресія однієї дитини на іншу. Дія вихователя: дискримінація дитини по якісь причині, не поважання дитячої гідності |
Додаток №4
Тебе сегодня посчастливится!
|
Позаботься о своем здоровье!
|
Жизнь готовит тебе приятный сюрприз! |
Все, что нужно тебе, легко приходит к тебе!
|
Сегодня твой день! |
Люби себя такой, какая ты есть, неповторимой!
|
Все складывается для тебя наилучшим образом!
|
Сегодня твой счастливый день!
|
Сегодня с тобой покой и радость
|
Помни, ты родилась чтобы быть \ счастливой!
|
Сегодня твой день, удачи тебе! |
Сегодня ожидай прибыли! |
Все твои желания и мечты реализуються, поверь в это!
|
Люби себя такой, какая ты есть, неповторимой!
|
У тебя есть все, чтобы быть счастливой!
|
Настало время сделать то,что ты постоянно откладываешь! |
Сделай себе подарок, ты заслужила! |
Ты готова сделать самый важный шаг в своей жизни! |
Находи прекрастны моменты рядом
|
Жизнь готовит тебе приятный сюрприз! |
Сегодня с тобой Покой и радость |
смотри на мир как ребенок |
Все твои начинания - збудуться |
Все, что нужно тебе, легко приходит к тебе!
|
Находи прекрастные моменты в рядом
|
Сегодня твой счастливый день |
н Находи радость в в любимом деле |
Помни, что ты ЛЮБИМА! |
У тебя есть все, чтобы быть счастливой! |
Находи время для о отдыха |
м Будь счастлива, не смотря ни на что |
Научись находить время для себя |